30 χρόνια BMW Motorrad Βαγιανέλης!

Τρεις δεκαετίες υψηλού επιπέδου υπηρεσιών
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

26/2/2021

Τα 30 χρόνια αδιάλειπτης παρουσίας στην ελληνική αγορά μοτοσυκλέτας και παροχής υψηλού επιπέδου υπηρεσιών, γιορτάζει η BMW Motorrad Βαγιανέλης. Τρεις δεκαετίες στην διάρκεια των οποίων έχει χτίσει η εταιρεία την Ιστορία της, πάνω στις βάσεις της συνέπειας και της ευθύνης, παρέχοντας ασφάλεια και υπηρεσίες που χαρακτηρίζονται από υψηλά ποιοτικά στάνταρ, ενώ παράλληλα δομεί σταθερές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες της, με αποτέλεσμα να βρίσκεται στην κορυφή των πωλήσεων μοτοσυκλετών ΒΜW.

Το ξεκίνημα έγινε το μακρινό 1990, τότε που κανένας δεν πίστευε την προοπτική και το μέλλον της BMW. Ο Τάσος Βαγιανέλης έδωσε "σάρκα και οστά" στο όραμα του, στήριξε τα πιστεύω του και το σήμερα βρίσκει τον ίδιο και τους συνεργάτες με ένα από τα κορυφαία καταστήματα ΒΜW στον κόσμο!

Η πίστη για τις μοτοσυκλέτες και τις πρωτοποριακές υπηρεσίες της BMW, σε συνδυασμό με την εμπιστοσύνη στο ένστικτο, τη διαρκή αναζήτηση βελτίωσης και εξέλιξης, αλλά και τις ικανότητες των συνεργατών του, ήταν οι λόγοι που η εταιρεία κατάφερε να διαβλέψει τις ευκαιρίες μέσα στην οικονομική κρίση και όχι μόνο να βάλει πολύ ψηλά τον πήχη αλλά και να τον προσπεράσει.

Η BMW Motorrad Βαγιανέλης δεν είναι μόνο ένα εντυπωσιακό κατάστημα μοτοσυκλέτας, είναι ένας ζωντανός οργανισμός με ατέλειωτες, φρέσκιες και ανατρεπτικές ιδέες, όπου ο πελάτης απολαμβάνει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, στην αγορά και τη συντήρηση της μοτοσυκλέτας του, στην απόκτηση του κατάλληλου εξοπλισμού, αλλά και τα προνόμια μοναδικών υποστηρικτών προγραμμάτων, όπως ιδιαίτερα ευνοϊκά επιτόκια χρηματοδότησης, δυνατότητα επιλογής μικτής ασφάλειας, ασφάλειας κλοπής, δανείου και πολλών άλλων.

"Η ιστορία σου… είναι το εφαλτήριο για να πας μπροστά!", μας είχε πει ο Τάσος Βαγιανέλης σε μια από καρδιάς συνέντευξη που μας είχε δώσει στο παρελθόν και αυτό το "μπροστά" έχει πολλές θετικές εκπλήξεις!

Piaggio Group - Δύσκολο το 9μηνο του 2025 όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα

Εμπόδια η αύξηση πρώτων υλών, οι νέοι φόροι των Η.Π.Α. και η εφαρμογή των Euro5+
Piaggio Group - Οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/11/2025

Οι πρώτοι εννέα μήνες του 2025 κύλησαν δύσκολα όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του Piaggio Group, με καθοδική πορεία σε πολλούς δείκτες.

Όπως αναφέρει ο CEO του Piaggio Group, Michele Colaninno, : «Οι πρώτοι 9 μήνες είδαν μια καθοδική τάση στη διάθεση του κοινού να προχωρήσει σε αγορές, με αμυδρά στοιχεία ανάκαμψης σε κάποιες αγορές. Τα έσοδα επηρεάστηκαν από μια σειρά εξωτερικών μακροοικονομικών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των νέων φόρων στις Η.Π.Α. (τα διάσημα «tariffs» του Tramp), τη άνοδο του κόστους πρώτων υλών, και τα τελευταία στάδια εφαρμογής των νέων Euro5+ προδιαγραφών που οδήγησαν σε πτώση πωλήσεων στην Ευρώπη.»

Τα οικονομικά στοιχεία του 9μηνου για το Piaggio Group έχουν ως εξής:

  • Ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις 1.204,4 εκατομμύρια ευρώ (1.357,2 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024). 
  • Βιομηχανικό μικτό περιθώριο 366,6 εκατομμύρια ευρώ (402,4 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024) - Απόδοση 4% επί των καθαρών πωλήσεων (29,7% στις 30.09.2024) 
  • Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ ή EBITDA) 201 εκατομμύρια ευρώ (234,3 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024) 
  • Περιθώριο EBITDA 16,7 % (17,3% στις 30.09.2024)
  • EBIT 85,2 εκατομμύρια ευρώ (129,4 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024).
  • Περιθώριο EBIT 7,1% (9,5% στις 30.09.2024) 
  • Κέρδη προ φόρων 48 εκατ. ευρώ (90,8 εκατ. ευρώ στις 30.09.2024) 
  • Καθαρά κέρδη 31,7 εκατομμύρια ευρώ (62,2 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024)
  • NFP -528,2 εκατομμύρια ευρώ (-534 εκατομμύρια ευρώ στις 31.12.2024)
  • 346.500 οχήματα πωλήθηκαν παγκοσμίως (380.000 στις 30.09.2024) 
  • Επενδυτικές δαπάνες 102,5 εκατομμύρια ευρώ (117,4 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024)

Ας δούμε λίγο τι έγινε στον τομέα δικύκλων

Το πρώτο 9μηνο του 2025, ο Όμιλος πούλησε 263.100 δίκυκλα σε όλο τον κόσμο (290.300 κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, -9,4%), πραγματοποιώντας καθαρές πωλήσεις ύψους 951,9 εκατομμυρίων ευρώ (1.060,6 εκατομμύρια ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, -10,2%).

Το ποσό αυτό περιλαμβάνει ανταλλακτικά και αξεσουάρ, των οποίων ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 116,9 εκατομμύρια ευρώ (119,9 εκατομμύρια ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, -2,5%).

Για άλλη μια φορά, τα στοιχεία επηρεάστηκαν αρνητικά από τη συρρίκνωση της ζήτησης στην ευρωπαϊκή αγορά μετά την εισαγωγή του νέου κανονισμού EURO 5+, ο οποίος οδήγησε σε σημαντικές προ-ταξινομήσεις οχημάτων το τέταρτο τρίμηνο του 2024, οι οποίες απορροφήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2025.

Στην Ευρώπη, ο Όμιλος Piaggio κατέκτησε συνολικό μερίδιο αγοράς 10,3% και επιβεβαίωσε τη θέση του ως ηγετικός παίκτης στην αγορά του τμήματος σκούτερ, με μερίδιο 17,9%.

Στην αγορά σκούτερ της Βόρειας Αμερικής, το μερίδιο αγοράς ήταν 33,9%. Στη Βόρεια Αμερική, ο Όμιλος συνέχισε επίσης να εδραιώνει την παρουσία του στην αγορά μοτοσικλετών με τις μάρκες Aprilia και Moto Guzzi. 

Στον τομέα των σκούτερ, τα μοντέλα Piaggio Liberty και Medley με ψηλούς τροχούς, τα οποία ανανεώθηκαν πλήρως το 2025, σημείωσαν ισχυρές επιδόσεις -χωρίς η Piaggio να μας δίνει νούμερα πωλήσεων, ή να προχωρήσει σε σύγκριση με τα νούμερα των Beverly.

Στον τομέα των μοτοσυκλετών, η Aprilia σημείωσε αύξηση των πωλήσεων και των εσόδων, χάρη κυρίως στους κινητήρες 660 (RS και Tuareg) και 457 (RS και το νέο Tuono, που έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά στις αρχές του έτους), καθώς και στους κινητήρες 125cc. Στη Moto Guzzi, το V7 σημείωσε καλές επιδόσεις (χωρίς πάλι κάποια χειροπιαστά νούμερα), ενώ οι πωλήσεις του V100 Mandello αυξήθηκαν.