800.000 κόσμου στην Eicma και πολλοί νέοι!

Όσο και να τα φουσκώσεις, οι εκατοντάδες δεν κρύβονται
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

13/11/2019

Παρασκευή πρωί 09:20, δέκα λεπτά πριν ανοίξουν οι πύλες για το κοινό και σε ένα από τα πολλά σημεία περισσότεροι από 1.500 επισκέπτες περιμένουν να μπουν! Στις δέκα το πρωί κάθε γωνία της τεράστιας έκθεσης είχε κόσμο, αργότερα τα κενά θα έκλειναν και από το μεσημέρι και μετά μιλούσες για συνωστισμό σε κατάσταση αγοραφοβίας για τους λιγότερο συνηθισμένους. Μία κατάσταση που θα συνέχιζε αμείωτη έως και την Κυριακή το βράδυ, κι ενώ είχε ήδη περάσει μία Πέμπτη με πολύ κόσμο. Στο φετινό Σαλόνι Μοτοσυκλέτας του Μιλάνο, την 77η Eicma, περισσότερο από 800.000 επισκέπτες πέρασαν τις πύλες για να δουν από κοντά τα νέα μοντέλα μοτοσυκλετών και εξοπλισμού αναβάτη...

Ιδιαίτερα αυξημένη η κίνηση στους διαδρόμους τα πρωινά από νεαρούς σε σημείο που αναρωτιέσαι αν υπήρχε γεμάτο σχολείο σε ολόκληρο το Μιλάνο. Στο τέλος θα ανακηρύξουν τις πρώτες ημέρες της Eicma ως σχολική αργία να τελειώνουμε… Λέμε για τις νέες γενιές πως δεν συμπαθούν την οδήγηση και περισσότερο νοιάζονται για το κινητό τους τηλέφωνο, όμως ο νεαρός κόσμος της Eicma φύσαγε αέρα αισιοδοξίας!

Φέτος η Eicma είχε δύο περισσότερες αίθουσες, φτάνοντας τις οκτώ, όταν κάθε μία αγγίζει σε μέγεθος το σύνολο της αντίστοιχης ελληνικής, η οποία και γίνεται με δυσβάσταχτο κόστος για τις ελληνικές αντιπροσωπείες σε σημείο απειλής για τα λειτουργικά τους έξοδα. Έτσι για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης για τα μεγέθη που μιλάμε και την κατάσταση εδώ στην χώρα μας. Από τις δύο περισσότερες αίθουσες, μιάμιση ήταν άνευ ουσίας για το ευρύ κοινό, καθώς φιλοξενούσε ασιατικές εταιρίες που στόχευαν σε χονδρικές πωλήσεις, οι περισσότερες δίχως σαφές πλάνο για κάτι τέτοιο. Για την επιστροφή των κινέζων μετά από μία πενταετία σχεδόν θα το συνεχίσουμε στο τεύχος, τα νούμερα που δίνει η οργάνωση της Eicma είναι εντυπωσιακά. Σίγουρα θα μπορούσε να τα φουσκώνει αν ήθελε, κανείς δεν θα την καταλάβαινε, κανείς όμως δεν έχει και στοιχεία πως έκανε κάτι τέτοιο. Σε κάθε περίπτωση δεν είναι καθόλου δύσκολο να αντιληφθείς πως ο κόσμος ήταν απίστευτα μπόλικος και κατάφεραν να τον διαχειριστούν απροβλημάτιστα.

Για την ακρίβεια, η Eicma έλαβε φέτος την πρώτη παγκοσμίως πιστοποίηση ISO 2021 για έκθεση του είδους, για την διαχείριση του κόσμου και την περιβαλλοντική της ευθιξία. Τα πάντα ήταν άψογα οργανωμένα, τόσο κατά την διάρκεια όπως και πριν αλλά και μετά. Η έκθεση δεν επαναπαύεται στις δάφνες της, τονίζει την έλευσή της σε κάθε σημείο το Μιλάνο, ξεκινώντας με μερικές από τις ακριβότερες βιτρίνες της Ιταλίας! Πώς γιορτάζουν οι Αμερικανοί το Χάλοουιν; Που είναι όλα ντυμένα στο ίδιο μοτίβο, από καταστήματα και δρόμους, μέχρι σπίτια ολόκληρα; Έτσι γίνεται και με την Eicma στο Μιλάνο, οι μοτοσυκλέτες βρίσκονται παντού, μέχρι και σε καταστήματα καλλυντικών.

Η προσέλευση του κόσμου και ιδιαίτερα των νεαρών ηλικιών που έχουμε ανάγκη στην μοτοσυκλέτα, ήταν θεμελιώδης αξίας για την επιτυχία της έκθεσης ως προς αυτό τον τομέα. Ιδιαίτερα πολλοί ήταν και οι Έλληνες επισκέπτες, όχι μόνο οι επαγγελματίες που ήρθαν για την εξερεύνηση νέων συνεργασιών, αλλά και οι μοτοσυκλετιστές που ταξίδεψαν για να δουν τα νέα μοντέλα από κοντά. Έβλεπαν το ΜΟΤΟ και ερχόντουσαν να χαιρετήσουν, παρέες – παρέες ή και club, όπως το T-Max και το NC club…

Τις πρώτες δύο ημέρες, 43.623 επαγγελματίες πέρασαν από την Eicma, το 55% των οποίων ήταν από χώρες εκτός της Ιταλίας, καθιστώντας την, την μεγαλύτερη Έκθεση μοτοσυκλέτας του κόσμου! Με 1.887 εκθέτες κερδίζει τον τίτλο κι από την πλευρά του περιεχομένου. Το καλύτερο σημείο της; Το γεγονός πως για πρώτη φορά έδινε την ευκαιρία σε παιδιά ηλικίας 4 έως 11 ετών, να δοκιμάσουν mini-bikes και μοτοσυκλέτες, ποδήλατα καθώς και να κάνουν εκπαίδευση επί τόπου, δωρεάν! Το κοινό που θέλουμε, το κοινό του μέλλοντος, πέρασε φέτος από την Eicma κι αυτό είναι πιο σπουδαίο από κάθε συγκεντρωτικό νούμερο. Αυτά για τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, εδώ για εμάς τα πράγματα θα είναι πάντα διαφορετικά κι αρκετά πιο μίζερα, ιδιαίτερα στην εποχή της οικονομικής κρίσης από την οποία δεν έχουμε σηκώσει το κεφάλι. Εδώ οι νέες γενιές δεν έχουν κλείσει τον κύκλο, ώστε να αρχίσουν να βλέπουν και πάλι τις μοτοσυκλέτες με το ίδιο μάτι. Οι παλιοί δεν κάνουν τον απαραίτητο χώρο, μοιράζοντας τα «εσύ δεν ξέρεις» με το φτυάρι και οι γονείς δεν έχουν περάσει από το «τα μηχανάκια σκοτώνουν» στο πιο σωστό αλλά με κίνδυνο αυτογκόλ: «η έλλειψη παιδείας σκοτώνει…». Η Eicma ακόμη κι αν είχε τον ίδιο κόσμο με πέρσι, και η οργάνωση φούσκωσε κατά 100.000 χιλιάδες το νούμερο, ήταν άκρως πετυχημένη από πλευράς πρόσκλησης ενδιαφέροντος…

Ετικέτες

Ποινή χάδι στον νταλικέρη - Αθώοι οι 3 κουμανταδόροι για τον θάνατο 29χρονου μοτοσυκλετιστή

5 χρόνια με αναστολή για το δυστύχημα στην Λ. Γεωργικής σχολής
Ποινή χάδι στον νταλικέρη - Αθώοι οι 3 κουμανταδόροι για τον θάνατο 29χρονου μοτοσυκλετιστή
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/5/2026

Το δυστύχημα είχε απασχολήσει την κοινή γνώμη τον περασμένο Σεπτέμβριο, για όλες τις λάθος κινήσεις που έγιναν από όλους τους εμπλεκόμενους, συμπεριλαμβανομένου και του αναβάτη της μοτοσυκλέτας.

Θυμίζουμε πως αρχικά ο 54χρονος Βούλγαρος οδηγός της νταλίκας είχε προφυλακιστεί. Ελεύθεροι με περιοριστικούς όρους έμειναν οι τρεις κουμανταδόροι, δύο Έλληνες και ένας Αλβανός, ηλικίας 66, 55 και 35 ετών με την υποχρεώση εμφάνισης σε αστυνομικό τμήμα για τους δύο Έλληνες και επιπρόσθετα της της απαγόρευσης εξόδου από την χώρα για τον τρίτο κουμανταδόρο.

Ο 29χρονος αναβάτης είχε αρχικά μεταφερθεί στο νοσοκομείο Γεννηματάς και ήταν σε σοβαρή κατάσταση όμως είχε διατηρήσει τις αισθήσεις του αμέσως μετά το ατύχημα και σύμφωνα με μαρτυρίες είχε επικοινωνία μέχρι την έλευση του ΕΚΑΒ.

Δυστυχώς εξέπνευσε αργότερα στο νοσοκομείο.

Στο Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων, ο οδηγός της νταλίκας απέδωσε τις ευθύνες στους κουμανταδόρους, ένας από τους οποίους ήταν και ο ιδιοκτήτης της επιχείρησης που προσπαθούσε να προσεγγίσει για να ξεφορτώσει.

Το τροχαίο δυστύχημα όπως καταγράφθηκε από κάμερα ασφαλείας:

Σύμφωνα με την απολογία που είχε δώσει όταν προφυλακίστηκε, δεν είχε προσεγγίσει ξανά το σημείο αυτό, ούτε και είχε ξεφορτώσει ποτέ στην συγκεκριμένη επιχείρηση. Πάρκαρε στην αλάνα απέναντι τα ξημερώματα και κοιμήθηκε περιμένοντας να έρθει η ώρα για την παράδοση. Τον διαβεβαίωσαν πως όλες οι νταλίκες ξεφορτώνουν με τον ίδιο τρόπο, κόβοντας την κυκλοφορία. Θα περίμεναν να γίνει πράσινο για εκείνους και έπειτα θα παρέμεναν στο οδόστρωμα για όση ώρα χρειαζόταν να ολοκληρωθούν οι μανούβρες κόβοντας την κυκλοφορία.

Στο συγκεκριμένο σημείο το φανάρι που κόβει την Λεωφόρο Γεωργικής Σχολής αφήνει ελάχιστο χρόνο που μετά βίας αρκεί για τρία αυτοκίνητα, οπότε την στιγμή που η νταλίκα μπαίνει κάθετα στην Λεωφόρο και μέχρι να κάνει όπισθεν, έχει ήδη δωθεί το πράσινο για τα αυτοκίνητα και την μοιραία μοτοσυκλέτα.

Δυστυχώς ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας δεν πρόλαβε να αντιδράσει.

Η ποινή του οδηγού της νταλίκας έχει ανασταλτικό χαρακτήρα οπότε θα αφεθεί ελεύθερος.

Αθωώθηκαν και οι τρεις κουμανταδόροι που σύμφωνα με τον οδηγό της νταλίκας, τον προέτρεψαν στην κίνησή του αυτή.