Ανάκληση Suzuki Hayabusa 2021-2024 για αντικατάσταση αντλίας φρένου - Ισχύει και στην Ελλάδα

Δεύτερη ανάκληση για την αντλία φρένου, αυτή τη φορά καθολική, και τρίτη συνολικά ανάκληση για φρένα
Ανάκληση Suzuki Hayabusa
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/10/2024

Το 2023 η Suzuki είχε προχωρήσει σε περιορισμένη ανάκληση για αντλία φρένου του Hayabusa, ενώ στις αρχές του 2024 σας είχαμε γράψει για ανάκληση του Suzuki GSX1300R Hayabusa του 2023, καθώς οι βίδες που ένωναν σωληνάκια με τη μονάδα του ABS μπορεί να μην είχαν βιδωθεί σωστά. Στην Ελλάδα η πρώτη ανάκληση επηρέαζε 10 μοτοσυκλέτες και η δεύτερη 20.

Τώρα προέκυψε νέο θέμα, ξανά με τα φρένα της μοτοσυκλέτας, καθώς όπως φαίνεται η Suzuki αποφάσισε να αντικαταστήσει την αντλία φρένου μπροστά σε ΟΛΑ τα Hayabusa 3ης γενιάς.

Τα νέα προέκυψαν αρχικά από μεγάλες αγορές, με τη μία ανάκληση στις Η.Π.Α. να αφορά 6.338 Hayabusa κατασκευής 2021-2024, από την άλλη στην Ινδία ανακαλούνται 1.100 Hayabusa κατασκευής gen3 - το 100% των μοτοσυκλετών που έχουν πουληθεί.

Η πρώτη ανάκληση αναφέρει πιθανό πρόβλημα με τη μπροστινή αντλία φρένου αλλά και στο διάφραγμα του καπακιού του δοχείου των υγρών φρένου, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επιμήκυνση του φρεναρίσματος.

Ανάκληση Suzuki Hayabusa

Όπως αναφέρουν ο αμερικανικός οργανισμός NHTSA -υπεύθυνος για τις ανακλήσεις επί αμερικανικού εδάφους- και η Suzuki Motor USA, LLC, τα ελαστικά εξαρτήματα μέσα στην αντλία φρένου μπορεί να φουσκώσουν λόγω του ελαττωματικού διαφράγματος του καπακιού του δοχείου υγρών φρένου. Αυτό θα μπορούσε να βουλώσει την παροχή των υγρών φρένου, που με τη σειρά του οδηγεί σε επιμήκυνση των αποστάσεων πέδησης, με πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος. Η Suzuki Η.Π.Α. έχει καλέσει τους ανωτέρω ιδιοκτήτες Hayabusa για αντικατάσταση της μπροστινής αντλίας φρένων και του διαφράγματος του δοχείου υγρών φρένου. Σημειώστε πως αυτή ήταν και η αιτία για την πρώτερη ανάκληση τρόμπας φρένου που επηρέασε τότε 10 ελληνικά Hayabusa.

Εμείς επικοινωνήσαμε με την ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki, και ενημερωθήκαμε πως η παραπάνω ανάκληση επηρεάζει όλους τους Έλληνες ιδιοκτήτες Hayabusa 3ης γενιάς, με τη Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε. να προχωρά σε αντικατάταση της τρόμπας φρένου σε όλα τα συγκεκριμένα μοντέλα.  

Η δεύτερη ανάκληση, που για την ώρα αφορά μόνο στην αγορά της Ινδίας, αναφέρεται σε "ελαττωματική μανέτα φρένου" που στο φρενάρισμα μπορεί να χάσει τη διαδρομή της, ακουμπώντας στο γκριπ, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα. Σε αντίθεση με την ανάκληση στις Η.Π.Α., η ινδική ανάκληση δεν περιγράφει την αιτία που προκαλεί τη μανέτα να χάσει τη διαδρομή της -brake fade όπως ονομάζεται στα αγγλικά. Πιθανώς να πρόκειται για το ίδιο θέμα με της αντλίας φρένου, καθώς υπάρχει έλλειψη λεπτομερούς πληροφόρησης από τους Ινδούς.

Ετικέτες

JETOIL: Οικειοθελής αναστολή λειτουργίας εξαιτίας των κυρώσεων προς τη Ρωσία

Η εταιρεία που κάποτε ίδρυσε η οικογένεια Μαμιδάκη είχε περάσει στον Murtaza Lakhani
JETOIL: Οικειοθελής αναστολή λειτουργίας εξαιτίας των κυρώσεων προς τη Ρωσία
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/12/2025

Ο πακιστανοκαναδός, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα, ο ιδιοκτήτης της εταιρείας που ελέγχει την JETOIL, δεν είναι κάποιος αχυράνθρωπος, ούτε αυτοφοράκιας, αλλά ο άνθρωπος που εδώ και δεκαετίες διακινεί στα ίσια, το πετρέλαιο που δεν μπορεί να διακινηθεί από τους υπόλοιπους. Ο 63χρονος δισεκατομμυριούχος Murtaza Ali Lakhani (κεντρική φωτογραφία) έχει υπηκοότητα Μ. Βρετανίας και Καναδά με τα διαβατήριά του να γίνονται δεκτά σε κάθε χώρα του κόσμου και τον περασμένο Ιούλιο κατονομάστηκε από το Αγγλικό περιοδικό Business Matters, το Ν1 στον κλάδο των επιχειρήσεων, ως ο μεγαλύτερος διακινητής Ρωσικού πετρελαίου.

Αυτό σήμαινε πως κάποιος άναψε ένα προβολέα πάνω του, κάτι που είχε αποφευχθεί όταν ο ίδιος άνθρωπος διακινούσε το πετρέλαιο του Ιράκ σε καιρό πολέμου με τις ΗΠΑ, έπειτα το Κουρδικό πετρέλαιο επί εποχής πολέμου επίσης και πλέον και το πετρέλαιο της Βενεζουέλας, επί εποχής που όλοι ελπίζουν να μην καταλήξει σε πόλεμο, όπως υπάρχει η απειλή να γίνει.

Ο επικεφαλής του γκρουπ Mercantile Maritime απέκτησε την JETOIL από την οικογένεια Μαμιδάκη μετά την πτώχευση της μέσα στην πανδημία και την αυτοκτονία που επέφερε η ένταξη το άρθρο 99, ενός εκ των ιδρυτών της. Ξεκινώντας το 1968 ενώ είχαν ήδη την Mamidoil την οποία ένωσαν με την JETOIL, οι οικογένεια Μαμιδάκη δημιούργηε μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες εμπορίας καυσίμων στα Βαλκάνια.

Παρόλο που κατά την περίοδο της πτώχευσης η εταιρεία έχασε σχεδόν το 80% του δικτύου πρατηρίων ο Lakhani επένδυσε σε αυτή έχοντας ως στόχο τις τεράστιες εγκαταστάσεις αποθήκευσης πετρελαίου στο Καλοχώρι Θεσσαλονίκης που αγγίζουν τους 300.000 τόνους, ενώ αντίστοιχα υπάρχει εγκατάσταση και στο Κόσσοβο. Παραμένει επίσης δίκτυο χονδρικής πώλησης εκτός της Ελλάδας σε Αλβανία, Βουλγαρία, Σκόπια και Σερβία ώστε ο Βαρόνος αυτός να στρέψει την προσοχή του στην περιοχή.

Για τον ίδιο τον Lakhani, όπως και για τον Etibar Eyyub από το Αζερμπαϊτζάν που μπαινοβγαίνει στις λίστες από πέρσι, αυτή είναι μάλλον μία αναμενόμενη εξέλιξη κι αυτό γιατί είχαν γίνει κινήσεις πριν την ανακοίνωση του κ. Χαραλαμπου Βουρλιώτη, της Αρχής Καταπολέμησης κατά της Νομιμοποίησης Εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες για δέσμευση περιουσιακών στοιχείων συνολικά 5 εταιρειών εμπορίας πετρελαίου στην Ελλάδα, με την JETOIL να είναι αυτή που απασχολεί το κοινό καθώς θα βλέπει από αύριο τα πρατήρια να αλλάζουν όνομα ή να κλείνουν.

JETOIL: Οικειοθελής αναστολή λειτουργίας εξαιτίας των κυρώσεων προς τη Ρωσία

Είναι ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνουν οι εγκαταστάσεις στο Καλοχώρι ιδιαίτερα τώρα, δύο μόλις μήνες πριν συμπληρωθούν 30 χρόνια από την μεγάλη πυρκαγιά που είχε ξεσπάσει στις εγκαστάσεις αυτές, επί αυτοκρατορίας Μαμιδάκιδων.

Ήταν μεσημέρι, 24 Φεβρουαρίου 1986 όταν ξέσπασε φωτιά η οποία έκαιγε για επτά μέρες πνίγοντας την Θεσσαλονίκη σε τοξικά αέρια, ιδιαίτερα μετά την έκρηξη της τρίτης ημέρας που συμπληρώθηκε από δεκάδες επόμενες. Από τις 12 δεξαμενές τότε καταστράφηκαν οι 8, ενώ κλιμάκια από την Γιουγκοσλαβία κατέβηκαν να συνδράμουν το έργο της ελληνικής πυροσβεστικής που μετρούσε ήδη 25 τραυματίες. Η Θεσσαλονίκη γλίτωσε τότε γιατί άντεξε η δεξαμενή υγρής αμμωνίας. Αν είχε εκραγεί, τότε η πόλη θα έπρεπε να εκκενωθεί και θα μιλούσαμε για μία από τις μεγαλύτερες καταστροφές στην ιστορία της Ευρώπης, δύο ημέρες και δύο μήνες πριν το πυρηνικό δυστύχημα του Τσερνόμπιλ.

Ετικέτες