Ανάκληση Suzuki Hayabusa 2021-2024 για αντικατάσταση αντλίας φρένου - Ισχύει και στην Ελλάδα

Δεύτερη ανάκληση για την αντλία φρένου, αυτή τη φορά καθολική, και τρίτη συνολικά ανάκληση για φρένα
Ανάκληση Suzuki Hayabusa
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

30/10/2024

Το 2023 η Suzuki είχε προχωρήσει σε περιορισμένη ανάκληση για αντλία φρένου του Hayabusa, ενώ στις αρχές του 2024 σας είχαμε γράψει για ανάκληση του Suzuki GSX1300R Hayabusa του 2023, καθώς οι βίδες που ένωναν σωληνάκια με τη μονάδα του ABS μπορεί να μην είχαν βιδωθεί σωστά. Στην Ελλάδα η πρώτη ανάκληση επηρέαζε 10 μοτοσυκλέτες και η δεύτερη 20.

Τώρα προέκυψε νέο θέμα, ξανά με τα φρένα της μοτοσυκλέτας, καθώς όπως φαίνεται η Suzuki αποφάσισε να αντικαταστήσει την αντλία φρένου μπροστά σε ΟΛΑ τα Hayabusa 3ης γενιάς.

Τα νέα προέκυψαν αρχικά από μεγάλες αγορές, με τη μία ανάκληση στις Η.Π.Α. να αφορά 6.338 Hayabusa κατασκευής 2021-2024, από την άλλη στην Ινδία ανακαλούνται 1.100 Hayabusa κατασκευής gen3 - το 100% των μοτοσυκλετών που έχουν πουληθεί.

Η πρώτη ανάκληση αναφέρει πιθανό πρόβλημα με τη μπροστινή αντλία φρένου αλλά και στο διάφραγμα του καπακιού του δοχείου των υγρών φρένου, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε επιμήκυνση του φρεναρίσματος.

Ανάκληση Suzuki Hayabusa

Όπως αναφέρουν ο αμερικανικός οργανισμός NHTSA -υπεύθυνος για τις ανακλήσεις επί αμερικανικού εδάφους- και η Suzuki Motor USA, LLC, τα ελαστικά εξαρτήματα μέσα στην αντλία φρένου μπορεί να φουσκώσουν λόγω του ελαττωματικού διαφράγματος του καπακιού του δοχείου υγρών φρένου. Αυτό θα μπορούσε να βουλώσει την παροχή των υγρών φρένου, που με τη σειρά του οδηγεί σε επιμήκυνση των αποστάσεων πέδησης, με πιθανότητα πρόκλησης ατυχήματος. Η Suzuki Η.Π.Α. έχει καλέσει τους ανωτέρω ιδιοκτήτες Hayabusa για αντικατάσταση της μπροστινής αντλίας φρένων και του διαφράγματος του δοχείου υγρών φρένου. Σημειώστε πως αυτή ήταν και η αιτία για την πρώτερη ανάκληση τρόμπας φρένου που επηρέασε τότε 10 ελληνικά Hayabusa.

Εμείς επικοινωνήσαμε με την ελληνική αντιπροσωπεία της Suzuki, και ενημερωθήκαμε πως η παραπάνω ανάκληση επηρεάζει όλους τους Έλληνες ιδιοκτήτες Hayabusa 3ης γενιάς, με τη Σφακιανάκης Α.Ε.Β.Ε. να προχωρά σε αντικατάταση της τρόμπας φρένου σε όλα τα συγκεκριμένα μοντέλα.  

Η δεύτερη ανάκληση, που για την ώρα αφορά μόνο στην αγορά της Ινδίας, αναφέρεται σε "ελαττωματική μανέτα φρένου" που στο φρενάρισμα μπορεί να χάσει τη διαδρομή της, ακουμπώντας στο γκριπ, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε ατύχημα. Σε αντίθεση με την ανάκληση στις Η.Π.Α., η ινδική ανάκληση δεν περιγράφει την αιτία που προκαλεί τη μανέτα να χάσει τη διαδρομή της -brake fade όπως ονομάζεται στα αγγλικά. Πιθανώς να πρόκειται για το ίδιο θέμα με της αντλίας φρένου, καθώς υπάρχει έλλειψη λεπτομερούς πληροφόρησης από τους Ινδούς.

Ετικέτες

Πλατφόρμες delivery: Προσέφεραν μπόνους στους διανομείς τους εν μέσω κακοκαιρίας

Για να συνεχίσουν να κάνουν παραδόσεις παραγγελιών
efood-wolt
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

5/12/2025

Οι δύο μεγαλύτερες πλατφόρμες διανομής φαγητού στην χώρα μας αγνόησαν την πρόγνωση του καιρού και τα μηνύματα του Υπουργείου Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας που προειδοποιούσαν για ισχυρές καταιγίδες, οι οποίες δημιούργησαν επικίνδυνες καταστάσεις στο οδικό δίκτυο της χώρας για οδηγούς αυτοκινήτων και αναβάτες φυσικά και προσέφεραν μπόνους στους εργαζομένους τους, για να τους πείσουν να συνεχίσουν να εργάζονται υπό αυτές τις συνθήκες.

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που συμβαίνει κάτι τέτοιο, Wolt και efood είχαν προχωρήσει σε παρόμοιες ενέργειες και τις ημέρες που είχε καύσωνα το καλοκαίρι. Τώρα το έκαναν την ίδια ώρα που η Πολιτική Προστασία προειδοποιούσε για έκτακτα καιρικά φαινόμενα και συνιστούσε να αποφεύγονται οι μετακινήσεις, δίνοντας 70% μπόνους σαν κίνητρο για συνεχίσουν οι διανομείς να εργάζονται θέτοντας σε έξτρα κίνδυνο τη ζωή τους, μαζί με εκείνον που αντιμετωπίζουν από τους κακούς δρόμους.

Σύμφωνα με πληροφορίες το Σωματείο Εργαζομένων efood της Αττικής καλούσε τον fleet manager της εταιρίας την ώρα της κακοκαιρίας, όμως εκείνος δεν απαντούσε, ενώ και το Σωματείο Wolt Αττικής ζητούσε το κλείσιμο της εφαρμογής. Τελικά η efood έκλεισε την εφαρμογή της με αρκετή καθυστέρηση στις 22:30 το βράδυ, ενώ η Wolt συνέχισε κανονικά την λειτουργία της.

Θέματα σαν κι αυτά αντιμετωπίζουν συχνά οι επαγγελματίες μοτοσυκλετιστές και μάλιστα οι εργαζόμενοι των δύο εταιριών έκαναν την περασμένη Παρασκευή και Σάββατο κοινή στάση εργασίας με μεγάλη συμμετοχή, κοινοποιώντας τα αιτήματα τους σε έναν κοινό αγώνα.