Ανανεώνεται ο κινητήρας των GSX-R και V-Strom 250!

Νέες πατέντες κατέθεσε η Suzuki
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

1/4/2020

Όπως έχουμε αναφέρει πολλές φορές στο παρελθόν, οι προδιαγραφές Euro5 είναι ήδη σε ισχύ και το 2020 είναι η τελευταία χρονιά για να ξεστοκάρουν οι εταιρείες τα Euro4 μοντέλα τους, καθώς απ’ την 1η Ιανουαρίου του 2021, όλες οι καινούργιες μοτοσυκλέτες προς πώληση θα πρέπει να πληρούν τις Euro5 προδιαγραφές.

Με την υιοθέτηση όλο και πιο αυστηρών προδιαγραφών ρύπων απ’ την Ε.Ε., η γκάμα της Suzuki έχει χάσει το τρένο της εξέλιξης και έτσι η παραγωγή μερικών μοντέλων της για την Ευρώπη, όπως τα GSX-1300R Hayabusa, GSX-R 600 και GSX-R 750  έχει σταματήσει. Ωστόσο, όπως έχετε διαβάσει το “γεράκι” της Suzuki θα επανέλθει δριμύτερο, το 2021. Μέχρι τότε, η Suzuki έχει στρέψει την προσοχή της στην ανανέωση ενός άλλου επίσης σημαντικού μοντέλου της ευρωπαϊκής αγοράς – όπως αποδείχτηκε – του V-Strom 250.

Συγκεκριμένα, πατέντες που κατέθεσε πρόσφατα αφορούν την εξέλιξη του κινητήρα ώστε να πληροί τις Euro5 προδιαγραφές. Σε αυτό το σημείο να θυμίσουμε ότι ο δικύλινδρος εν σειρά των 248,3cc με τους 23,8 πραγματικούς ίππους και τα 2,73kgm στις 6.500 στροφές είχε πρωτοπαρουσιαστεί στο Inazuma 250, ενώ χρησιμοποιείται και από το GSX-R 250.

Όπως φαίνεται απ’ τα σχέδια, οι αλλαγές της Suzuki εστιάζουν στο σύστημα εξαγωγής. Συγκεκριμένα αποκτά έναν δεύτερο καταλύτη που βρίσκεται πιο κοντά στην εξαγωγή και διαθέτει δύο αισθητήρες "λ". Η χρήση δύο αισθητήρων "λ", έναν να αναλύει τα καυσαέρια πριν την κατάλυση και έναν που αναλύει μετά την έξοδό τους απ’ τον πρώτο καταλύτη, βοηθά στην λήψη περισσότερων δεδομένων για την καλύτερη και ακριβέστερη ρύθμιση του μείγματος, μειώνοντας έτσι τις εκπομπές ρύπων.

Φωτογαρφία του κινητήρα που χρησιμοποιείται στα υφιστάμενα V-Strom 250 και GSX-R 250. Οι διαφορές στην εξαγωγή είναι ξεκάθαρες

 

Τώρα το αν ή κατά πόσο θα επηρεαστούν οι επιδόσεις του κινητήρα παραμένει άγνωστο, όμως δεν αναμένεται να χάσει τα βασικά χαρακτηριστικά του, τα οποία δεν είναι άλλα απ’ τις καλές επιταχύνσεις μεταξύ 70-90km/h. Επίσης, δεν ξέρουμε αν θα υπάρξουν και αισθητικές αλλαγές στα μοντέλα που χρησιμοποιούν τον δικύλινδρο των 248,3cc ή αν η Suzuki θα περιοριστεί μόνο στις βασικές τροποποιήσεις του κινητήρα, ώστε τα GSX-R και V-Strom 250 να γίνουν Euro5. Το μόνο σίγουρο είναι πως η εξέλιξη του V-Strom 250 δεν θα σταματήσει, καθώς έχει μεγάλη απήχηση στους Ευρωπαίους αναβάτες.

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ορίζει εκ νέου τι είναι Μοτοσυκλέτα

Νομοσχέδιο που έχει κατατεθεί στην αμερικανική βουλή αλλάζει τον ορισμό της Μοτοσυκλέτας και προκαλεί αντιδράσεις στη βιομηχανία
polaris slingshot
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

18/2/2026

Το νομοσχέδιο H.R. 3385 που κατατέθηκε πέρυσι τον Μάιο στην Επιτροπή Ενέργειας και Εμπορίου από τον Ρεπουμπλικανό γερουσιαστή Derrick Van Orden ήταν συντομότατο και πολύ απλό. Η ουσία του είναι μια και μόνη πρόταση, με την οποία επιχειρεί να «τροποποιήσει τον ορισμό της έννοιας μοτοσυκλέτα».

Ο νέος ορισμός που προτείνεται είναι ο εξής:

Μηχανοκίνητο όχημα, ως είχε αρχικά κατασκευαστεί με κινητήρια δύναμη, έχοντας ένα κάθισμα ή σέλα που απαιτεί από τον αναβάτη να καθίσει καβαλώντας τη (astride), σχεδιασμένη να κινείται με όχι περισσότερους από τρεις τροχούς σε επαφή με το έδαφος, με τον έλεγχο διεύθυνσης μέσω ίσιου τιμονιού (handlebars), με επιτάχυνση και πέδηση να ελέγχονται μέσω ίσιου τιμονιού και χειριστηρίων στα πόδια και ικανό να επιτυγχάνει ταχύτητες που ξεπερνούν τα 30 mph (48 km/h).

Αυτός ο ορισμός προκάλεσε την άμεση αντίδραση του Motorcycle Industry Council (MCI), δηλαδή του οργάνου που εκπροσωπεί τη βιομηχανία μοτοσυκλέτας στις ΗΠΑ και το οποίο διέγνωσε αμέσως ένα σοβαρό πρόβλημα: ο νέος ορισμός εξαιρεί οχήματα όπως τo Polaris Slingshot, καθώς ο χειριστής του δεν κρατά ίσιο τιμόνι και κάθεται μέσα στο όχημα, όχι καβάλα.

Η αντίδραση αποκρυσταλλώθηκε σε μια επιστολή προς την υποεπιτροπή της βουλής που είχε αναλάβει να εξετάσει το θέμα – με πρόεδρο τον βουλευτή Gus Bilirakis, προφανώς ελληνικής καταγωγής – αναλύοντας το πρόβλημα από την οπτική της βιομηχανίας.

Σύμφωνα με το MCI, βγάζοντας από τον ορισμό της μοτοσυκλέτας αυτά τα οχήματα που στις ΗΠΑ περιγράφονται ως “autocycles” δημιουργείται ένα νομοθετικό κενό, καθώς δεν υπάρχει ανάλογη κατηγορία για να ενταχθούν. Δεδομένου πως εξαρχής αυτά κατασκευάζονταν ως μοτοσυκλέτες, ο σχεδιασμός τους γινόταν και γίνεται με γνώμονα τη νομοθεσία που ισχύει για τη μοτοσυκλέτα και τα σχετικά χαρακτηριστικά ασφαλείας.

Αφαιρώντας τα από τη νομική περιγραφή της μοτοσυκλέτας, το νομοσχέδιο απειλεί τη συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων με εξαφάνιση, καθώς δεν υπάρχουν ξεκάθαρα στάνταρ για την κατασκευή τους και επιπλέον δημιουργείται περαιτέρω πρόβλημα με τις πολιτειακές νομοθεσίες, καθώς οι περισσότερες βασίζονται στον ομοσπονδιακό ορισμό της μοτοσυκλέτας.

Το νομοσχέδιο αυτό δεν επηρεάζει τα πάσης φύσεως ATV που στις ΗΠΑ καταχωρούνται διαφορετικά από τη μοτοσυκλέτα, ενώ δεν αναμένεται να έχει σημαντική επίδραση στις αγορές του υπόλοιπου κόσμου όποια και να είναι η τελική έκβαση.

Για την ιστορία, το νομοσχέδιο έχει φύγει από την επιτροπή του κυρίου Bilirakis και έχει κατατεθεί προς ψήφιση στην αμερικανική βουλή, χωρίς να έχει γίνει γνωστό αν εισακούστηκε η έκκληση του MCI – που πάντως δεν έχει εκδώσει καμιά άλλη ανακοίνωση επί του θέματος.

Ετικέτες