Άνοιξε η πλατφόρμα διπλωμάτων οδήγησης για όλη την Ελλάδα

Αντίγραφο και αντικαταστάσεις χωρίς γραφειοκρατία
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

27/5/2021

Άνοιξε σήμερα Πέμπτη 27 Μαΐου η υπηρεσία διπλωμάτων του gov.gr και για τις υπόλοιπες οκτώ περιφέρειες της χώρας. Η πιλοτική εφαρμογή ξεκίνησε τον Δεκέμβριο του 2020 στις υπηρεσίες Μεταφορών και Επικοινωνιών της Περιφέρειας Κρήτης, ενώ τον Μάρτιο του 2021 οι υπηρεσίες επεκτάθηκαν στην Περιφέρεια Αττικής και τον Απρίλιο του 2021 στις περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Πελοποννήσου και Βορείου Αιγαίου.

Από σήμερα η πλατφόρμα θα είναι διαθέσιμη και στις περιφέρειες Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, Δυτικής Ελλάδας, Δυτικής Μακεδονίας, Ηπείρου, Θεσσαλίας, Ιονίων Νήσων, Νοτίου Αιγαίου και Στερεάς Ελλάδας.

Το σύνολο πλέον των πολιτών της χώρας θα μπορεί από εδώ και πέρα να υποβάλλει ηλεκτρονικά τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για αντικατάσταση του εντύπου άδειας οδήγησης, αλλά και για έκδοση αντιγράφου άδειας οδήγησης, λόγω φθοράς, απώλειας ή κλοπής.

Μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών drivers-vehicles.services.gov.gr και με τους κωδικούς Taxisnet καταχωρεί κανείς ψηφιακά την αίτηση και τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, συμπεριλαμβανομένων της φωτογραφίας, της υπογραφής του και του οικείου παράβολου.

Στη συνέχεια, οι προαναφερόμενες υπηρεσίες αποστέλλουν και πάλι ψηφιακά, χωρίς να απαιτείται φυσικός φάκελος, όλα τα στοιχεία στη Διεύθυνση Διαβατηρίων και Εγγράφων Ασφαλείας του Αρχηγείου της Ελληνικής Αστυνομίας (ΑΕΑ). Οι απαραίτητες διασυνδέσεις μεταξύ μητρώων του Δημοσίου για την αυθεντικοποίηση των χρηστών και την άντληση στοιχείων υλοποιήθηκαν μέσα από το Κέντρο Διαλειτουργικότητας της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης. Με την ολοκλήρωση των απαιτούμενων διαδικασιών, οι πολίτες μπορούν να παραλάβουν το νέο έντυπο αυτοπροσώπως ή μέσω εξουσιοδοτημένου προσώπου ή ζητώντας να τους αποσταλεί με courier για τις περιφέρειες, όπου η συγκεκριμένη υπηρεσία υποστηρίζεται.

Μέχρι σήμερα έχουν υποβληθεί 7.071 αιτήσεις, από τις οποίες οι 3.408 αφορούν σε αντικαταστάσεις και αντίγραφα αδειών οδήγησης και οι 3.663 σε ενημέρωση στοιχείων. Από τις 3.408 αιτήσεις έχουν ήδη εκτυπωθεί περισσότερα από 2.600 διπλώματα από την Ελληνική Αστυνομία.

Piaggio Group - Δύσκολο το 9μηνο του 2025 όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα

Εμπόδια η αύξηση πρώτων υλών, οι νέοι φόροι των Η.Π.Α. και η εφαρμογή των Euro5+
Piaggio Group - Οικονομικά αποτελέσματα 9μηνου
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

10/11/2025

Οι πρώτοι εννέα μήνες του 2025 κύλησαν δύσκολα όσον αφορά στα οικονομικά αποτελέσματα του Piaggio Group, με καθοδική πορεία σε πολλούς δείκτες.

Όπως αναφέρει ο CEO του Piaggio Group, Michele Colaninno, : «Οι πρώτοι 9 μήνες είδαν μια καθοδική τάση στη διάθεση του κοινού να προχωρήσει σε αγορές, με αμυδρά στοιχεία ανάκαμψης σε κάποιες αγορές. Τα έσοδα επηρεάστηκαν από μια σειρά εξωτερικών μακροοικονομικών παραγόντων, συμπεριλαμβανομένων των νέων φόρων στις Η.Π.Α. (τα διάσημα «tariffs» του Tramp), τη άνοδο του κόστους πρώτων υλών, και τα τελευταία στάδια εφαρμογής των νέων Euro5+ προδιαγραφών που οδήγησαν σε πτώση πωλήσεων στην Ευρώπη.»

Τα οικονομικά στοιχεία του 9μηνου για το Piaggio Group έχουν ως εξής:

  • Ενοποιημένες καθαρές πωλήσεις 1.204,4 εκατομμύρια ευρώ (1.357,2 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024). 
  • Βιομηχανικό μικτό περιθώριο 366,6 εκατομμύρια ευρώ (402,4 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024) - Απόδοση 4% επί των καθαρών πωλήσεων (29,7% στις 30.09.2024) 
  • Κέρδη προ Τόκων, Φόρων και Αποσβέσεων (ΚΠΤΦΑ ή EBITDA) 201 εκατομμύρια ευρώ (234,3 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024) 
  • Περιθώριο EBITDA 16,7 % (17,3% στις 30.09.2024)
  • EBIT 85,2 εκατομμύρια ευρώ (129,4 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024).
  • Περιθώριο EBIT 7,1% (9,5% στις 30.09.2024) 
  • Κέρδη προ φόρων 48 εκατ. ευρώ (90,8 εκατ. ευρώ στις 30.09.2024) 
  • Καθαρά κέρδη 31,7 εκατομμύρια ευρώ (62,2 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024)
  • NFP -528,2 εκατομμύρια ευρώ (-534 εκατομμύρια ευρώ στις 31.12.2024)
  • 346.500 οχήματα πωλήθηκαν παγκοσμίως (380.000 στις 30.09.2024) 
  • Επενδυτικές δαπάνες 102,5 εκατομμύρια ευρώ (117,4 εκατομμύρια ευρώ στις 30.09.2024)

Ας δούμε λίγο τι έγινε στον τομέα δικύκλων

Το πρώτο 9μηνο του 2025, ο Όμιλος πούλησε 263.100 δίκυκλα σε όλο τον κόσμο (290.300 κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2024, -9,4%), πραγματοποιώντας καθαρές πωλήσεις ύψους 951,9 εκατομμυρίων ευρώ (1.060,6 εκατομμύρια ευρώ στις 30 Σεπτεμβρίου 2024, -10,2%).

Το ποσό αυτό περιλαμβάνει ανταλλακτικά και αξεσουάρ, των οποίων ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 116,9 εκατομμύρια ευρώ (119,9 εκατομμύρια ευρώ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους, -2,5%).

Για άλλη μια φορά, τα στοιχεία επηρεάστηκαν αρνητικά από τη συρρίκνωση της ζήτησης στην ευρωπαϊκή αγορά μετά την εισαγωγή του νέου κανονισμού EURO 5+, ο οποίος οδήγησε σε σημαντικές προ-ταξινομήσεις οχημάτων το τέταρτο τρίμηνο του 2024, οι οποίες απορροφήθηκαν κατά τη διάρκεια του 2025.

Στην Ευρώπη, ο Όμιλος Piaggio κατέκτησε συνολικό μερίδιο αγοράς 10,3% και επιβεβαίωσε τη θέση του ως ηγετικός παίκτης στην αγορά του τμήματος σκούτερ, με μερίδιο 17,9%.

Στην αγορά σκούτερ της Βόρειας Αμερικής, το μερίδιο αγοράς ήταν 33,9%. Στη Βόρεια Αμερική, ο Όμιλος συνέχισε επίσης να εδραιώνει την παρουσία του στην αγορά μοτοσικλετών με τις μάρκες Aprilia και Moto Guzzi. 

Στον τομέα των σκούτερ, τα μοντέλα Piaggio Liberty και Medley με ψηλούς τροχούς, τα οποία ανανεώθηκαν πλήρως το 2025, σημείωσαν ισχυρές επιδόσεις -χωρίς η Piaggio να μας δίνει νούμερα πωλήσεων, ή να προχωρήσει σε σύγκριση με τα νούμερα των Beverly.

Στον τομέα των μοτοσυκλετών, η Aprilia σημείωσε αύξηση των πωλήσεων και των εσόδων, χάρη κυρίως στους κινητήρες 660 (RS και Tuareg) και 457 (RS και το νέο Tuono, που έκανε το ντεμπούτο του στην αγορά στις αρχές του έτους), καθώς και στους κινητήρες 125cc. Στη Moto Guzzi, το V7 σημείωσε καλές επιδόσεις (χωρίς πάλι κάποια χειροπιαστά νούμερα), ενώ οι πωλήσεις του V100 Mandello αυξήθηκαν.