Αυστηροποίηση του ΚΟΚ για 6 βασικές παραβάσεις: Ακόμη και οριστική αφαίρεση διπλώματος για κόκκινο, κινητό τηλέφωνο, ΛΕΑ, κ.α.!

Ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή, η αφαίρεση θα γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική
ΚΟΚ_6_Παραβάσεις
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/9/2023

Ένα νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια προωθεί το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη, που θα περιλαμβάνει αφαίρεση άδειας και διπλώματος κυκλοφορίας για 6 σοβαρές παραβάσεις, ενώ ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή, η αφαίρεση θα γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική!

Στο πλαίσιο της προτεραιοποίησης της οδικής ασφάλειας, ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Γιάννης Οικονόμου, προήδρευσε το προηγούμενο διάστημα σειράς συσκέψεων της πολιτικής και της φυσικής ηγεσίας, με θέμα το νέο σχέδιο για την αναδιάρθρωση, την εντατικοποίηση και τον εκσυγχρονισμό της αστυνόμευσης σε θέματα που άπτονται της οδικής ασφάλειας.

Στις συσκέψεις τέθηκαν οι βασικοί άξονες ενός σχεδίου άμεσων ολιστικών παρεμβάσεων προς την κατεύθυνση αυτή:

Ενίσχυση του ανθρώπινου δυναμικού, με άμεση επιστροφή 50 αστυνομικών στην Τροχαία (θα ακολουθήσουν και άλλες επιστροφές τους επόμενους μήνες) και με αξιοποίηση και ενίσχυση των υλικοτεχνικών υποδομών επιτήρησης, αρχικά σε κεντρικούς δρόμους και μεγάλες οδικές αρτηρίες του Λεκανοπεδίου.

Διαμόρφωση προτάσεων προς τα συναρμόδια Υπουργεία και Φορείς, ενός νέου πλαισίου του Κ.Ο.Κ., με έμφαση στην αυστηροποίηση των ποινών συγκεκριμένων παραβάσεων, όπως:

α. κόκκινος σηματοδότης

β. STOP

γ. Χρήση κινητού τηλεφώνου

δ. ΛΕΑ

ε. επιθετική οδήγηση

στ. διπλοπαρκάρισμα

Νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια

Σε ό,τι αφορά τις σχετικές παραβάσεις, η πρόθεση του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η αφαίρεση, τόσο των στοιχείων κυκλοφορίας όσο και της άδειας ικανότητας οδήγησης, να βαίνει κλιμακούμενη, ανάλογα με τη βαρύτητα της παράβασης και την ενδεχόμενη υποτροπή του παραβάτη, και να γίνεται πολύμηνη, πολυετής και τελικά οριστική. Σε κάθε περίπτωση, θα ληφθεί ειδική μέριμνα, ώστε οι ποινές που αφορούν τις συγκεκριμένες παραβάσεις να εφαρμόζονται απαρέγκλιτα.

Επικαιροποίηση, επανασχεδιασμός και βελτίωση της πρωτογενούς αντίδρασης και επέμβασης σε περιπτώσεις εκτάκτων περιστατικών στους δρόμους και ιδιαίτερα στον Κηφισό, με στόχο την όσο το δυνατόν ταχύτατη αποφόρτιση και ομαλοποίηση της κυκλοφορίας.

Για το ζήτημα αυτό πραγματοποιήθηκε σύσκεψη με τον Διευθυντή του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΕΜΠ, αναπληρωτή Καθηγητή, Κωνσταντίνο Κεπαπτσόγλου -με τον οποίον είχε πραγματοποιηθεί τηλεδιάσκεψη στις 21 Αυγούστου- και τον Αναπληρωτή Διευθυντή του ΚΕ.ΜΕ.Α. (Κέντρο Μελετών Ασφάλειας), του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, κ. Νικόλαο Γερασιμίδη.

Συμφωνήθηκε να γίνει λεπτομερής καταγραφή και επικαιροποίηση των πρωτοκόλλων, υιοθετώντας παράλληλα τις βέλτιστες πρακτικές άλλων κρατών.

Ο στόχος είναι αφενός η διερεύνηση τρόπων άμεσης αντίδρασης (επαρκές παράλληλο δίκτυο, συντονισμός) και αφετέρου η συνειδητοποίηση από τους πολίτες ότι η ασφάλειά τους, σε έκτακτες περιπτώσεις, προϋποθέτει ικανό χρόνο εργασίας εκ μέρους των Αρχών.

Σχεδιάζεται η δυνατότητα ενημέρωσης των οδηγών στο κινητό τηλέφωνο για τροχαία περιστατικά που συμβαίνουν στην κατεύθυνση πορείας τους.

Νέο σχέδιο για την οδική ασφάλεια

Οι συσκέψεις θα συνεχιστούν, με τις αντίστοιχες ομάδες εργασίας που συγκροτήθηκαν και θα επεκταθούν και στον χώρο των τεχνολογιών αποτροπής των ατυχημάτων και ηλεκτρονικής καταγραφής των παραβάσεων, ώστε η οδική ασφάλεια να βελτιωθεί και να μειωθούν δραστικά οι παραβάσεις.

Ο ορίζοντας εφαρμογής του καινούργιου σχεδίου ξεκινά από την έναρξη της σχολικής περιόδου, ενόψει της οποίας έχει προβλεφθεί να ελεγχθεί η σήμανση κοντά στις σχολικές μονάδες προκειμένου να διαπιστωθούν αν υπάρχουν τυχόν ελλείψεις και να κατατεθούν προτάσεις για τη βελτίωση του οδικού περιβάλλοντος.

Στις συσκέψεις συμμετείχαν ο Υφυπουργός Προστασίας του Πολίτη, κ. Κώστας Κατσαφάδος, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίας Τάξης, κ. Μάνος Λογοθέτης, ο Αρχηγός της ΕΛ.ΑΣ, Αντιστράτηγος Λάζαρος Μαυρόπουλος, ο Προϊστάμενος Επιτελείου, Αντιστράτηγος Ελευθέριος Γκαρίλας, ο Επιθεωρητής Νοτίου Ελλάδος, Αντιστράτηγος Νικόλαος Σπανουδάκης, ο Προϊστάμενος Κλάδου Τάξης, Υποστράτηγος Γεώργιος Μιχαλοπουλος, ο Αναπληρωτής ΓΑΔΑ Υποστράτηγος, Βασίλειος Ρόκκος, ο Διευθυντής Διεύθυνσης τροχαίας Αττικής, Ταξίαρχος, Χρήστος Παπαφιλίππου και η Διευθύντρια Διεύθυνσης Τροχαίας Αρχηγείου Αστυνομικός Διευθυντής, Ευαγγελία Βαμβακάκη.

Zontes G368, SYM και Daytona οδηγούν την πρωτιά της Γκοργκόλης Α.Ε. στις ταξινομήσεις Μαΐου

Η SYM διατηρεί την πρωτιά στις ελληνικές ταξινομήσεις των σκούτερ επί 14 έτη και τον Μάιο 2026 κατέκτησε την πρώτη θέση και στη γενική κατάταξη ταξινομήσεων δικύκλων
zontes g368
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/6/2026

Όντας ένα από τα πιο διαχρονικά best sellers των σκούτερ στην Ελλάδα, το Symphony στις διάφορες εκδόσεις του έχει συμβάλλει ώστε η SYM να διατηρείται μονίμως στην κορυφή της κατηγορίας και οι επιδόσεις του Μαΐου 2026 επιβεβαιώνουν πως αυτή η τάση επιμένει, καθώς τρεις διαφορετικές εκδόσεις Symphony βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα των δημοφιλέστερων σκούτερ της χώρας μας:

  • Symphony ST 200 με 296 ταξινομήσεις στη 2η θέση,
  • Symphony ST 125 με 248 ταξινομήσεις στην 4η θέση,
  • Symphony SR 125 με 229 ταξινομήσεις στην 5η θέση.

Ακόμη και η απώλεια της πρωτιάς στα σκούτερ για τη SYM πάντως αναδεικνύεται σε κέρδος για τη Γκοργκόλης ΑΕ, καθώς εδώ και τρεις συναπτούς μήνες η πρώτη θέση των ταξινομήσεων σκούτερ έχει καπαρωθεί από το Zontes G368.

Όσον αφορά στα παπιά, η Daytona είναι η σταθερή αξία της εγχώριας αγοράς επί εννιά χρόνια και αυτό δεν αλλάζει μετά τη δημοσιοποίηση των ταξινομήσεων Μαΐου 2026, όπου η εταιρεία της Γκοργκόλης ΑΕ παραμένει πρώτη στα παπιά τόσο στον μήνα, όσο και αθροιστικά στο πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς. Αιχμή του δόρατος της Daytona είναι το αειθαλές DY 125RS με 105 ταξινομήσεις.

Τα παραπάνω αποτελέσματα συμβάλλουν αθροιστικά σε μερίδιο αγοράς 29,53% για τη Γκοργκόλης ΑΕ τον Μάιο 2026 και πρωτιά στην ελληνική αγορά δικύκλων για 17η συνεχόμενη χρονιά.