Bajaj Mobility - Ιστορική ημέρα καθώς σβήνει η Pierer Mobility! Οι άνθρωποι που υπογράφουν το νέο κεφάλαιο της ΚΤΜ

Gottfried Neumeister CEO, 3 Ινδοί στο Εποπτικό Συμβούλιο! Ανακοίνωση πρώτων οικονομικών στοιχείων
Bajaj Mobility
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

14/1/2026

Η αλλαγή του ονόματος της Pierer Mobility σε Bajaj Mobility είναι πλέον γεγονός, σύμφωνα με το πλάνο που είχε ανακοινωθεί από τον Νοέμβριο, όταν η Bajaj Auto είχε ολοκληρώσει την εξαγορά της ΚΤΜ. Νέο είναι και το site της εταιρείας, που θα το βρείτε πλέον υπό νέα ονομασία.

Η διαδικασία αναδιάρθρωσης της ΚΤΜ προχωρά, με τους Ινδούς ιδιοκτήτες να επιβλέπουν τον εξορθολογισμό του γκρουπ, που περιλαμβάνει τις KTM, Husqvarna και GASGAS στις μοτοσυκλέτες, την WP στις αναρτήσεις, και τις Husqvarna και GASGAS στα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Ως σύμβολο της συνέχειας της πορείας της ΚΤΜ στη νέα εποχή, ο Αυστριακός Gottfried Neumeister είναι ο νέος CEO της εταιρείας, με τρία από τα τέσσερα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου της Bajaj Mobility να είναι Ινδοί (Srinivasan Ravikumar επικεφαλής του Συμβουλίου, Dinesh Thapar Αντιπρόεδρος, Pradeep Shrivastava, μέλος). Το τέταρτο μέλος είναι ο Αυστριακός δικηγόρος Dr. Wulf Gordian Hauser LL.M.

Μερικές σημειώσεις σε σχέση με την αλλαγή. Το ότι ο Neumeister βρέθηκε στη θέση του CEO ήταν εξαρχής στο πρόγραμμα και συνεννοημένο, με τον Αυστριακό να βρίσκει τον δρόμο του προς τα πάνω ως άνθρωπος της Bajaj παράλληλα με τον ινδικό σχέδιο για την αναδιάρθρωση του γκρουπ. Αν τώρα η Bajaj απέλυσε τα περισσότερα στελέχη της ΚΤΜ, την ίδια ώρα κράτησε στη θέση τους όλους τους ανθρώπους που αποτελούσαν την “ψυχή” της αυστριακής εταιρείας ως R&D και τεχνικό προσωπικό.

Το μέλλον θα δείξει αν αυτοί θα παραμείνουν στις θέσεις τους, ή αν κάποια στιγμή αντικατασταθούν από άλλους, Ινδούς ή Αυστριακούς. Τέλος, αν οι Hero και ΤVS έχουν ξεκινήσει προσφάτως την “απόβαση” τους στην Ευρώπη, κάνοντας παρέα στην Royal Enfield, έρχεται τώρα η Bajaj να κάνει τη δική της κίνηση “ματ”, βάζοντας το όνομά της ως σφραγίδα ιδιοκτήτη στις KTM, Husqvarna και GASGAS, κερδίζοντας τους υπόλοιπους Ινδούς με μεγάλη διαφορά σε κύρος και στρατηγική, αφήνοντας τις δικές της μοτοσυκλέτες χαμηλού budget να αφορούν κυρίως την Ινδία και ένα πολύ μικρό μέρος της ευρωπαϊκής αγοράς ως... συμπλήρωμα.

Ας μην ξεχνάμε πως η Bajaj έχει επενδύσει και στην Triumph κατασκευάζοντας μαζί τους τα μικρά 400άρια. Με τον τρόπο αυτό η Ευρωπαϊκή πορεία της Bajaj, κάτι πάρα πολύ σημαντικό για λόγους εσωτερικής κατανάλωσης στην μεγαλύτερη αγορά μοτοσυκλέτας του κόσμου, προχωρά με τρόπο διαφορετικό των υπολοίπων δύο βασικών παικτών.

Η Hero είναι η εταιρεία με την μεγαλύτερη ρευστότητα που έχει υπάρξει στην ιστορία της μοτοσυκλέτας. Βρίσκονται στην δεύτερη θέση παγκοσμίως μετά την Honda, έχοντας ξεπεράσει σε μονάδες συνολικής παραγωγής την Yamaha και έχουν τέτοιο ποσό διαθέσιμο ΑΜΕΣΑ που θα μπορούσαν να εξαγοράσουν αύριο, την δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία της Ιαπωνίας. Για αυτούς η Ευρωπαϊκή πορεία είναι ένα ανοικτό ενδεχόμενο εδώ και χρόνια και φέτος το ξεκινούν με τρόπο που κανείς, ποτέ, δεν έχει ξανά κάνει. Ως marketing στις υπόλοιπες αγορές! Μία τεράστια επένδυση λοιπόν, όπως αυτή της εξάπλωσης στην ήπειρο με τον υψηλότερο ανταγωνισμό στη μοτοσυκλέτα, γίνεται για λόγους προώθησης. Αργότερα θα δουν πώς θα εξελιχθεί, προς το παρόν όμως, είναι για εκείνους ζήτημα κύρους το να έρθουν εδώ στην Ευρώπη. Είναι τέτοια η ζύμωση της αγοράς της Ινδίας που διοχοτεύουν πλέον τον ανταγωνισμό τους σε ένα νέο τελείος πεδίο μάχης. Ως προς απάντηση σε αυτό η Bajaj έχει κάνει μία κίνηση τελείως διαφορετική από την Hero και την TVS και μάλιστα είναι πιο κοντά από εκείνους στο να έχει και κέρδος από αυτή την κίνηση. Προς το παρόν -φυσικά- απλά επενδύει:

Παράλληλα με τη μετονομασία του Pierer Mobility Group, τόσο στα χαρτιά όσο και στο διαδίκτυο, όπου άλλαξε όνομα ο ιστότοπος του γκρουπ, η Bajaj Mobility AG έδωσε στη δημοσιότητα ως πρώτο ανακοινωθέν στη νέα εποχή τα προκαταρκτικά στοιχεία εσόδων και πωλήσεων για το 2025.

Τα σημαντικότερα σημεία έχουν ως εξής:

  • Έσοδα λίγο πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ (-46 %)
  • Πωλήσεις μοτοσικλετών: 209.704 μοτοσικλέτες (-28 %) με θετική τάση στο δεύτερο εξάμηνο
  • Επιτυχής μείωση αποθεμάτων κατά περισσότερο από 100.000 μοτοσυκλέτες
  • Πωλήσεις ηλεκτρικών ποδηλάτων και ποδηλάτων: 64.110 (-40 %)
  • Μείωση του αριθμού των εργαζομένων στον όμιλο κατά περίπου 500

Πιο αναλυτικά, η Bajaj Mobility AG αναμένει ενοποιημένα έσοδα λίγο πάνω από 1 δισεκατομμύριο ευρώ για το προηγούμενο οικονομικό έτος 2025, το οποίο αντιστοιχεί σε μείωση περίπου 46 %.

Εστιάζοντας στα θετικά, ο όμιλος Bajaj Mobility πούλησε 80.464 μοτοσυκλέτες το δεύτερο εξάμηνο του 2025, σημειώνοντας αύξηση 60% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του έτους (H1: 50.334 μονάδες). Επιπλέον, 43.956 μοτοσυκλέτες πωλήθηκαν μέσω του στρατηγικού συνεργάτη Bajaj Auto το δεύτερο εξάμηνο του έτους (H1: 34.950 μονάδες). Οι συνολικές πωλήσεις μοτοσυκλετών του ομίλου για το οικονομικό έτος 2025 ανήλθαν έτσι σε 209.704 μονάδες (-28%).

Η μείωση των αποθεμάτων μοτοσυκλετών κατά 101.153 μονάδες (στις 31 Δεκεμβρίου 2024 ήταν 248.580, με το αδιάθετο στοκ να μειώνεται στις 147.427 μοτοσυκλέτες στις 31 Δεκεμβρίου 2025) αποτελεί σημαντικό ορόσημο στην αναδιάρθρωση της KTM.

Στο πλαίσιο του κλεισίματος του τμήματος ποδηλάτων, πωλήθηκαν 64.110 ηλεκτρικά ποδήλατα και ποδήλατα (προηγούμενο έτος: 106.311).

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας αναδιάρθρωσης το 2025, η KTM AG θα ξεκινήσει μια παγκόσμια αναδιάρθρωση. Ο στόχος είναι η βιώσιμη ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας μέσω της μείωσης των σταθερών εξόδων, της εξορθολογισμού των δομών, της εστίασης στο χαρτοφυλάκιο προϊόντων και έργων και της βελτιστοποίησης του διεθνούς δικτύου εγκαταστάσεων και διαχείρισης. Στο πλαίσιο αυτής της απαραίτητης αναδιάρθρωσης, είναι αναπόφευκτη η μείωση περίπου 500 θέσεων εργασίας, κυρίως σε θέσεις μισθωτών και μεσαίων στελεχών. Ο αριθμός των εργαζομένων στις 31 Δεκεμβρίου 2025 ήταν 3.794 (προηγούμενο έτος: 5.310).

Τα προκαταρκτικά βασικά μεγέθη του Bajaj Mobility Group για το οικονομικό έτος 2025 θα δημοσιευθούν στις 29 Ιανουαρίου 2026.

Ετικέτες

Zontes G368, SYM και Daytona οδηγούν την πρωτιά της Γκοργκόλης Α.Ε. στις ταξινομήσεις Μαΐου

Η SYM διατηρεί την πρωτιά στις ελληνικές ταξινομήσεις των σκούτερ επί 14 έτη και τον Μάιο 2026 κατέκτησε την πρώτη θέση και στη γενική κατάταξη ταξινομήσεων δικύκλων
zontes g368
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/6/2026

Όντας ένα από τα πιο διαχρονικά best sellers των σκούτερ στην Ελλάδα, το Symphony στις διάφορες εκδόσεις του έχει συμβάλλει ώστε η SYM να διατηρείται μονίμως στην κορυφή της κατηγορίας και οι επιδόσεις του Μαΐου 2026 επιβεβαιώνουν πως αυτή η τάση επιμένει, καθώς τρεις διαφορετικές εκδόσεις Symphony βρίσκονται στην πρώτη πεντάδα των δημοφιλέστερων σκούτερ της χώρας μας:

  • Symphony ST 200 με 296 ταξινομήσεις στη 2η θέση,
  • Symphony ST 125 με 248 ταξινομήσεις στην 4η θέση,
  • Symphony SR 125 με 229 ταξινομήσεις στην 5η θέση.

Ακόμη και η απώλεια της πρωτιάς στα σκούτερ για τη SYM πάντως αναδεικνύεται σε κέρδος για τη Γκοργκόλης ΑΕ, καθώς εδώ και τρεις συναπτούς μήνες η πρώτη θέση των ταξινομήσεων σκούτερ έχει καπαρωθεί από το Zontes G368.

Όσον αφορά στα παπιά, η Daytona είναι η σταθερή αξία της εγχώριας αγοράς επί εννιά χρόνια και αυτό δεν αλλάζει μετά τη δημοσιοποίηση των ταξινομήσεων Μαΐου 2026, όπου η εταιρεία της Γκοργκόλης ΑΕ παραμένει πρώτη στα παπιά τόσο στον μήνα, όσο και αθροιστικά στο πρώτο πεντάμηνο της χρονιάς. Αιχμή του δόρατος της Daytona είναι το αειθαλές DY 125RS με 105 ταξινομήσεις.

Τα παραπάνω αποτελέσματα συμβάλλουν αθροιστικά σε μερίδιο αγοράς 29,53% για τη Γκοργκόλης ΑΕ τον Μάιο 2026 και πρωτιά στην ελληνική αγορά δικύκλων για 17η συνεχόμενη χρονιά.