Brembo - Τα νέα πακέτα PRO και PRO+ για Supersport μοτοσυκλέτες

Αποτελούνται από δαγκάνα Hypure / GP4 Sport Production και δίσκο T-Drive
Brembo PRO & PRO Plus
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

29/11/2024

Στην EICMA 2024, η Brembo έδειξε δυο συστήματα φρένων υψηλών επιδόσεων για μπροστινό τροχό Supersport / Superbike μοτοσυκλετών, με ονομασίες που θυμίζουν… smartphones. Συγκεκριμένα τα δυο πακέτα ονομάζονται PRO & PRO+, έχοντας κοινό τον δίσκο T-Drive, και διαφέροντας στη δαγκάνα, με τη Hypure να πρωταγωνιστεί στο PRO και την κορυφαία GP4 Sport Production στο PRO+.

Το πακέτο PRO για μπροστινό σύστημα της Brembo αποτελείται από έναν δίσκο T-Drive και μια νικελωμένη δαγκάνα Hypure. Διαθέτοντας δίσκο μεγέθους superbike (338,5x6,2 mm έναντι του τυπικού 330x5 mm), προσφέρει αυξημένη επιφάνεια μέσω δοντιών (η Brembo τα ονομάζει πτερύγια)  που προεξέχουν στο εσωτερικό του κάνοντας τον να θυμίζει… ανεστραμμένο γρανάζι για αποτελεσματικότερη απαγωγή της θερμότητας και διατήρηση χαμηλότερων θερμοκρασιών λειτουργίας. Ο δίσκος T-Drive της Brembo με τη σχεδίαση πείρου “Τ” βελτιστοποιεί την απόδοση, μειώνει το βάρος και βελτιώνει την απόδοση πέδησης σε ακραίες συνθήκες. Από την άλλη πλευρά, η δαγκάνα Hypure προσφέρει εξαιρετική απόδοση πέδησης μειώνοντας το βάρος. Η δαγκάνα διατηρεί υψηλή ακαμψία, βελτιώνοντας τόσο την απόδοση όσο και τον χειρισμό. Η εξαιρετική απαγωγή θερμότητας της Hypure αποτρέπει την μείωση απόδοσης στη σκληρή χρήση (brake fade), εξασφαλίζοντας σταθερή δύναμη φρεναρίσματος ακόμα και σε απαιτητικές συνθήκες.

Brembo PRO+

Το πακέτο PRO+ αποτελείται από έναν δίσκο T-Drive και μια δαγκάνα φρένου GP4 Sport Production. Εξελιγμένη από τους αγώνες, αυτή η μονοκόμματη (monobloc) αλουμινένια δαγκάνα φρένων από αλουμίνιο με κατεργασία billet αντιπροσωπεύει το αποκορύφωμα της μηχανουργικής τέχνης της ιταλικής εταιρείας, ενώ με κατεργασία ακριβείας CNC, προσφέρει απαράμιλλη δομική ακαμψία και μειωμένο βάρος. Η επικάλυψη με νίκελ, εκτός από την ενίσχυση της αντίστασης στη διάβρωση, διαχέει αποτελεσματικά τη θερμότητα που παράγεται κατά το φρενάρισμα, εξασφαλίζοντας σταθερή απόδοση και στις πιο ακραίες συνθήκες. Ένα χαρακτηριστικό στοιχείο είναι η εισαγωγή πτερυγίων εξαερισμού (εμάς και εδώ δόντια θα τα λέγαμε) στο εξωτερικό σώμα. Αυτά βελτιώνουν σημαντικά την απαγωγή θερμότητας του συστήματος πέδησης, ευνοώντας την ψύξη της δαγκάνας και καθιστώντας την ιδανική ακόμα και για αγωνιστική χρήση.

Ετικέτες

Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα ενάντια στην απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην Ε.Ε.

Με στόχο την παραγωγή και πώληση αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών με βιοκαύσιμα και συνθετικά καύσιμα και μετά το 2035
Κινητήρας εσωτερικής καύσης
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

12/12/2024

Το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα, το μεγαλύτερο κόμμα του Ευρωκοινοβουλίου, ξεκινάει εκστρατεία ενάντια στον στόχο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για απαγόρευση πώλησης οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035!

Όπως αναφέρει το ειδησεογραφικό πρακτορείο Reuters, το κεντροδεξιό κόμμα EPP ετοιμάζεται να δημοσιεύσει τις θέσεις του πάνω στην προγραμματισμένη απαγόρευση πωλήσεων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης από το 2035, θέλοντας να αντιστρέψει τη συγκεκριμένη απόφαση.

Η κίνηση αυτή έρχεται να προστεθεί στην αυξανόμενη πίεση που δέχονται οι Βρυξέλλες από τα εργοστάσια αυτοκινήτων και τις εθνικές κυβερνήσεις, για επείγουσα βοήθεια στην δοκιμαζόμενη βιομηχανία κατασκευής οχημάτων.

Το EPP αναφέρει πως η απαγόρευση θα πρέπει να αντιστραφεί, ώστε να επιτραπεί η πώληση οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα καίνε βιοκαύσιμα και συνθετικά καύσιμα και μετά το 2035. Παράλληλα, στις θέσεις του EPP περιλαμβάνεται και η κλήση για στήριξη των υβριδικών οχημάτων, και η προστασία των κατασκευαστών από τα συνεχώς αυστηρότερα όρια ρύπων.

Όπως όλοι γνωρίζουμε, τα εργοστάσια κατασκευής αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας στην Ευρώπη -και όχι μόνο- διανύουν περίοδο κρίσης, με χιλιάδες θέσεις εργασίας να κινδυνεύουν να χαθούν.

Στις αιτίες της κρίσης περιλαμβάνεται η πτώση στη ζήτηση, οι ψηλές τιμές, ο ανταγωνισμός από την Κίνα, και η μη αποδοχή της ηλεκτροκίνησης από το ευρύ κοινό.

Καθώς το EPP έχει σημαντικότατη θέση στο Ευρωκοινοβούλιο, οι θέσεις του είναι καίριες και επηρεάζουν συνήθως σε μεγάλο βαθμό την πολιτική της Ε.Ε.

Ο επικεφαλής της Renault και Πρόεδρος του ACEA Luca de Meo αναφέρει πως “εκείνοι που καθόρισαν τη νέα πολιτική της Ε.Ε. δεν βοήθησαν να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες υποδομών, σταθερών πολιτικών επιδοτήσεων, ενεργειακών τιμών, κ.α.” O De Meο ανησυχεί περισσότερο άμεσα για τα νέα αυστηρότερα Euro όρια CO2 του 2025 (στα αυτοκίνητα αυτά είναι μειωμένα κατά 15% σε σχέση με τα προηγούμενα), αναφέροντας πως υπάρχουν ακόμα δέκα χρόνια για να βρεθεί λύση για την απαγόρευση του 2035.

Στο ίδιο μήκος κύματος, το EPP προτείνει τα νέα Euro όρια στο διοξείδιο του άνθρακα να καθυστερήσουν κατά δύο χρόνια, και να μετακινηθούν από το 2025 στο 2027.

Μέχρι πρότινος οι Βρυξέλλες πρόβαλλαν σθεναρή αντίσταση σε αντίστοιχα αιτήματα με τα παραπάνω, όμως οι πρόσφατες δυσμενείς εξελίξεις με τις μεγάλες εταιρείες όπως τη Volkswagen να ανακοινώνουν σχέδια για κλείσιμο εργοστασίων και χιλιάδες απολύσεις, και με τους επερχόμενους δασμούς που ανακοίνωσε ο Donald Trump για την εισαγωγή αυτοκινήτων στις Η.Π.Α., ίσως να αποτελέσουν σημείο καμπής για τις “πράσινες” πολιτικές της Ε.Ε. όσον αφορά στη βιομηχανία οχημάτων και στους επιθυμητούς τύπους κινητήρων και καυσίμων.

Σημειώστε πως το EPP μετρά μια πρόσφατη νίκη ενάντια στις πράσινες ευρωπαϊκές πολιτικές, αφού τον προηγούμενο μήνα, με βοήθεια από τις κυβερνήσεις των Η.Π.Α. και της Βραζιλίας πίεσε και κατάφερε να καθυστερήσει για έναν χρόνο τουλάχιστον έναν επερχόμενο αυστηρό νόμο για προστασία των δασών!