Continental ContiAttack SM 2– Παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του supermoto ελαστικού

Η νέα γενιά υπόσχεται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και βελτιωμένη απόδοση, τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα
Continental Contiattack SM 2
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

24/1/2024

Η Continental παρουσίασε το νέο ελαστικό ContiAttack SM 2 για την supermoto κατηγορία, το οποίο πληροί τις προδιαγραφές για κυκλοφορία στον δρόμο, ενώ αξιοποιώντας την νέα τεχνολογία γόμας Continental BlackChili, υπόσχεται εντυπωσιακή απόδοση στην πίστα με ταυτόχρονη υψηλότερη χιλιομετρική αντοχή κατά 28%, σε σχέση με τον προκάτοχό του, ContiAttack SM EVO.

Το ContiAttack SM 2 σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με γνώμονα του να είναι ένα ελαστικό για τη supermoto κατηγορία, το οποίο μπορεί να σε πάει μέχρι την πίστα, να οδηγήσεις εκεί γράφοντας χρόνους και μετά να επιστρέψεις σπίτι σου. Αυτό συνεπάγεται ότι οι απαιτήσεις είναι εντελώς διαφορετικές από ένα τουριστικό ή σπορ ελαστικό. Η οδήγηση ενός supermoto στην πίστα συνεπάγεται διαρκή και απότομη μεταφορά βάρους, λόγω της απότομης επιτάχυνσης και του σκληρού φρεναρίσματος, ενώ ταυτόχρονα το ελαστικό πρέπει να μπορεί να βρει πρόσφυση σε μεγάλες γωνίες κλίσης. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν δύο ακόμη παράγοντες, το να ζεσταίνεται γρήγορα προσφέροντας άμεσα σωστή πληροφόρηση στον αναβάτη και να είναι λειτουργικό και σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς μιλάμε για ένα ελαστικό με το οποίο μπορείς να κυκλοφορήσεις νόμιμα στον δρόμο. Όπως μας λέει ο Υπεύθυνος Προϊόντος για τον τομέα των ελαστικών μοτοσυκλέτας της Continental, Raphael Michels, το ContiAttack SM 2 έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αριστεύει σε όλους τους παραπάνω παράγοντες.

Το νέο ελαστικό βασίζεται στον σκελετό που χρησιμοποιεί η Continental για την κατασκευή του σλικ ContiTrack, το οποίο προορίζεται για αγωνιστική χρήση και οδήγηση σε πίστα. Η χαμηλή αναλογία του προφίλ που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο, εγγυάται βελτιωμένη απόδοση και πρόσφυση υπό κλίση. Σύμφωνα με τις δοκιμές της Continental στην πίστα, το νέο supermoto ελαστικό είναι καλύτερο σε κάθε τομέα από τον προκάτοχό του. Στο στεγνό γυρίζει 2% πιο γρήγορα, ενώ στο βρεγμένο τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα καθώς το ContiAttack SM 2 είναι 3% ταχύτερο από το ContiAttack SM EVO.

Continental ContiAttack SM 2– Παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του supermoto ελαστικού

Η βελτίωση αυτή έρχεται καθώς η Continental χρησιμοποιεί 2 νέες τεχνολογίες, που δεν υπήρχαν πριν. Η καινοτόμος τεχνολογία GripLimitFeedback, όπως την ονομάζει η εταιρεία, αυξάνει την ασφάλεια σε μεγάλες κλίσεις, προσφέροντας βελτιωμένη πληροφόρηση στον αναβάτη για το τι ακριβώς συμβαίνει με την πρόσφυση του οδοστρώματος. Αυτό με την σειρά του, αυξάνει τον έλεγχο και την εμπιστοσύνη του, όταν οδηγεί στο όριο.

Το RainGrip είναι μία ακόμα νέα τεχνολογία της γερμανικής εταιρείας, η οποία αφορά στη δημιουργία ενός ειδικού μείγματος πυριτίου, το οποίο σύμφωνα με την Continental παρέχει εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης στο βρεγμένο. Το πυρίτιο είναι ένα υλικό που χρησιμοποιείται στα περισσότερα ελαστικά δρόμου, καθώς ανεβάζει γρήγορα τη θερμοκρασία, ακόμα και σε κρύες συνθήκες, διατηρώντας την ψηλά όσο οδηγείς. Το αντάλλαγμα είναι η μείωση που επιφέρει στην διάρκεια ζωής του ελαστικού, καθώς όσο οδηγείς τόσο αυξάνεται και η θερμοκρασία, μεγαλώνοντας τη διάρκεια του θερμικού κύκλου. Η Continental υπόσχεται ότι χάρη στην νέα τεχνολογία, το μείγμα πυριτίου που έχει χρησιμοποιηθεί στο μπροστινό ελαστικό βελτιώνει την πρόσφυση στο βρεγμένο, ακόμα και σε κρύες και ολισθηρές συνθήκες, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει αρνητικά την διάρκεια ζωής του ελαστικού.

Το ContiAttack SM 2 επωφελείται από τα χρόνια εμπειρίας και τα δεδομένα που έχει συλλέξει η Continental. Το πρώτο supermoto ελαστικό παρουσιάστηκε το 2011, με την ονομασία ContiAttack SM, ενώ το 2018 ήρθε η δεύτερη γενιά με το ContiAttack SM EVO. Για την κατασκευή της τρίτης και πιο πρόσφατης έκδοσης, ο σκελετός δημιουργήθηκε από ένα ενιαίο τμήμα, χωρίς ραφές, προσφέροντας μεγαλύτερο τμήμα επαφής με την άσφαλτο. Αυτό, αυξάνει την πρόσφυση, ειδικά κατά το φρενάρισμα σε μεγάλες γωνίες κλίσης.

Continental ContiAttack SM 2– Παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του supermoto ελαστικού

Για πρώτη φορά η Continental χρησιμοποιεί σε supermoto ελαστικό την αποκλειστική της τεχνολογία BlackChili Compound για την κατασκευή του πέλματος, η οποία διαρκώς εξελίσσεται χάρη στη διαρκή έρευνα της εταιρείας πάνω στα πολυμερή και τις πρώτες ύλες. Οι μηχανικοί της Continental κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν ένα νέο συνθετικό ελαστικό, δημιουργώντας ένα υψηλής απόδοσης υλικό που συνδυάζεται με νανοσωματίδια αιθάλης. Το συγκεκριμένο μείγμα πέλματος χαρίζει προσαρμοστικότητα στις ιδιότητες της επιφάνειας και του σχήματος της γόμας, ανάλογα τις συνθήκες χρήσης. Ως αποτέλεσμα το BlackChili Compound επιτρέπει την καλύτερη πρόσφυση σε συνδυασμό με αυξημένο χρόνο ζωής, ενώ τα ελαστικά που χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη τεχνολογία φτάνουν πιο γρήγορα την θερμοκρασία λειτουργίας, σε σχέση με τα υπόλοιπα της Continental.

Όπως συμβαίνει και με τους προκατόχους του, το ContiAttack SM 2 ενσωματώνει την τεχνολογία MultiGrip για ομοιογενή φθορά, με τη χρήση μόνο μίας γόμας. Η τεχνολογία Traction Skin εξαλείφει την ανάγκη για “στρώσιμο” του ελαστικού, προσφέροντας τον ίδιο χαρακτήρα από το πρώτο μέτρο. Τέλος, η τεχνολογία ZeroDegree 0° για την κατασκευή του ατσάλινου σκελετού, ο οποίος ακολουθεί την κατεύθυνση κύλισης του ελαστικού μπροστά και πίσω, εξασφαλίζει σταθερότητα στις υψηλές ταχήτητες.

Τα ContiAttack SM 2 αναμένεται να έρθει σε δύο διαστάσεις για μπροστά και τρεις για πίσω. Το πρώτο τετράμηνο του 2024, αναμένονται οι 120/70 R 17 για μπροστά και 160/60 R 17 για πίσω. Από το δεύτερο μισό του 2024, θα προστεθούν οι διαστάσεις 110/70 R 17 για μπροστά και οι 140/70 R 17 και 150/60 R 17, για πίσω, ολοκληρώνοντας την γκάμα.

ΕΕ-Κινητήρας εσωτερικής καύσης: Παράταση ζωής και μετά το 2035 με θεαματική αναδίπλωση

Αλλάζει τα σχέδιά της η Ευρώπη για τα ηλεκτρικά που δεν έβγαιναν από την αρχή
EU 2035 ICE Ban unrealistic
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

15/12/2025

Τελικά και εν μέσω πιέσεων κυρίως από Γερμανούς κατασκευαστές αλλά και από τον κατακλυσμό των ευρωπαϊκών αγορών από πιο προσιτά κινέζικα ηλεκτρικά η ΕΕ κάνει πίσω στην απαγόρευση πώλησης καινούργιων οχημάτων με θερμικούς κινητήρες από το 2035, σε ένα πλάνο που δεν έβγαινε από την αρχή.

Είχαμε πει αρκετές φορές πως το πλάνο της Ευρωπαϊκής Ένωσης της μείωσης του περιβαλλοντικού αντίκτυπου από τις μεταφορές δεν ήταν ρεαλιστικό αναφορικά με τα επιβατικά και ελαφριά επαγγελματικά οχήματα παρά τα δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ που έχουν ξοδέψει, ειδικά την τελευταία πενταετία, οι κατασκευαστές για την εξέλιξη τεχνολογιών σχετικών με τους ηλεκτρικούς κινητήρες και τις μπαταρίες και σε πολύ μικρότερο βαθμό οι κυβερνήσεις για τη δημιουργία των κατάλληλων υποδομών -δεν επαρκούν σε καμία περίπτωση. Δεν ήταν επίσης ρεαλιστικό αναφορικά με το στρατηγική που ακολουθήθηκε όπου όλο το βάρος έπεφτε σε μία τεχνολογία, την ηλεκτροκίνηση, ενώ ο θερμικός κινητήρας, ο οποίος μπορεί να αποτελέσει μέρος της λύσης -με την εξέλιξη ουδέτερων ανθρακικά καυσίμων-, αντιμετωπιζόταν εχθρικά.

Η αλλαγή αντικαθιστά τον αρχικά προτεινόμενο στόχο μείωσης CO₂ κατά 100% με έναν πιο ήπιο στόχο 90%, μειώνοντας την άμεση πίεση στις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου, συμπεριλαμβανομένων και των μοτοσυκλετών, με την εξέλιξη να επιβεβαιώνεται σε γερμανικά έντυπα από τον Manfred Weber, πρόεδρο του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος και μέλος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.

"Για τις νέες ταξινομήσεις από το 2035 και μετά, θα ισχύει πλέον υποχρεωτική μείωση CO₂ κατά 90% στους στόχους στόλου των κατασκευαστών αυτοκινήτων, αντί για 100%", δήλωσε ο Βέμπερ στην εφημερίδα. "Επίσης, δεν θα υπάρχει στόχος στο 100%, ούτε από το 2040 και μετά. Αυτό σημαίνει ότι η απαγόρευση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, ουσιαστικά βγαίνει από το τραπέζι."

EU 2035 ICE ban unrealistic

Παρότι οι κανονισμοί είναι διατυπωμένοι σε σχέση με τους μέσους όρους εκπομπών στόλου, για αυτοκίνητα και βαν, οποιαδήποτε απομάκρυνση από ένα σκληρό τέλος στους κινητήρες εσωτερικής καύσης επηρεάζει αναπόφευκτα και τις μοτοσυκλέτες. Τα τελευταία χρόνια, οι ρυθμιστικές αρχές της ΕΕ άφηναν να εννοηθεί ότι τα οχήματα κατηγορίας L (δίκυκλα) θα εντάσσονταν σταδιακά στο ίδιο νομικό πλαίσιο με τα τετράτροχα. Αυτή όμως η θεαματική αναδίπλωση δείχνει ότι οι Βρυξέλλες αναγνωρίζουν έστω και αργά, και έπειτα από πολλή πίεση, τις οικονομικές δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι κατασκευαστές και από τον κινέζικο ανταγωνισμό που κατακλύζει τις ευρωπαϊκές αγορές αλλά και την αδυναμία του κοινού να ανταπεξέλθει οικονομικά στα σαφώς ακριβότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σε συνδυασμό με τις γεωπολιτικές εξελίξεις -και την πανδημία- τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν συμπαρασύρει και τις τιμές των συμβατικών μοντέλων -όχι μόνο στα αυτοκίνητα αλλά ειδικά εκεί- τα οποία έχουν ακριβύνει κατά 15%-30% σε σχέση με πριν από μία 5ετία. 

Ο Weber τόνισε επίσης ότι η αλλαγή στέλνει ένα σημαντικό μήνυμα "σε ολόκληρη την αυτοκινητοβιομηχανία και διασφαλίζει δεκάδες χιλιάδες βιομηχανικές θέσεις εργασίας", μετά από μήνες αντιδράσεων από πολλούς κατασκευαστές, μεταξύ των οποίων οι Volkswagen, Stellantis, Renault, Mercedes-Benz και BMW, οι οποίοι υποστηρίζουν ότι οι καταναλωτές θα πρέπει να καθορίσουν τελικά τον ρυθμό μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση.

EU 2035 ICE ban unrealistic

Για τη βιομηχανία της μοτοσυκλέτας, η κίνηση αυτή μειώνει αισθητά την πίεση προς τους κατασκευαστές να προωθήσουν άμεσα τον πλήρη εξηλεκτρισμό στις εκθέσεις, πριν η τεχνολογία είναι πραγματικά έτοιμη και ώριμη για μαζική υιοθέτηση, ειδικά σε μια αγορά που συνεχίζει να δείχνει σχεδόν μηδενική ζήτηση για ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες.

Η ευρωπαϊκή αυτή αναδίπλωση ενδέχεται να παρασύρει και άλλες αγορές με πρώτο το Ηνωμένο Βασίλειο που τυπικά δεν δεσμεύεται από τις αποφάσεις των Βρυξελλών αλλά είχε εναρμονιστεί με τις πολιτικές τους. Μια τόσο μεγάλη αλλαγή όμως ασκεί αναπόφευκτα έντονη πίεση στη βρετανική κυβέρνηση να ακολουθήσει, ενδεχομένως βάζοντας στο στόχαστρο και την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων το 2030 που είχε θέσει η ίδια , η οποία έτσι κι αλλιώς δεν κάλυπτε τις μοτοσυκλέτες. Και εκεί αναμένονται αντιδράσεις γιατί οι εγχώριοι κατασκευαστές είχαν επενδύσει δισεκατομμύρια ευρώ προς αυτή την κατεύθυνση και τώρα βλέπουν ότι αυτές οι επενδύσεις απαξιώνονται.

Ο  Peter Golding, CEO της βρετανικής FleetCheck, συμφωνεί ότι η επικείμενη κίνηση της ΕΕ μπορεί γρήγορα να εξελιχθεί σε πονοκέφαλο για την βρετανική κυβέρνηση: "Οποιαδήποτε μέτρα, φυσικά, θα ασκήσουν τεράστια πίεση στη κυβέρνηση να ευθυγραμμιστεί", δήλωσε ο Γκόλντινγκ. "Η ΕΕ είναι η μαζική αγορά δίπλα μας και είναι δύσκολο να αντισταθείς στην ευθυγράμμιση πολιτικών σε βασικούς τομείς, ειδικά όταν πρόκειται για έναν κρίσιμο κλάδο της οικονομίας όπως η κατασκευή οχημάτων."

EU 2035 ICE ban unrealistic

Προσθέτει ότι το Ηνωμένο Βασίλειο ήδη δυσκολεύεται να πετύχει τα ορόσημα της εντολής ZEV (Zero Emission Vehicle), χαρακτηρίζοντας τις χαμηλές επιδόσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βαν και μοτοσυκλετών ως προειδοποιητικό σημάδι. "Αποτυγχάνουμε να πιάσουμε τα ενδιάμεσα στάδια που έχουν τεθεί για την ηλεκτροκίνηση με τον ρυθμό που θα ήθελε η κυβέρνηση", ανέφερε, δείχνοντας ως βασικά εμπόδια την πρόσβαση σε φόρτιση και τις πρόσφατες φορολογικές αλλαγές."Ο στόχος του 2030 στο Ηνωμένο Βασίλειο αποδείχθηκε μη ρεαλιστικός και η αναθεώρηση του 2035 για τα υβριδικά δείχνει ήδη πως ίσως και αυτή να είναι ανέφικτη."

EU 2035 ICE ban unrealistic

Με τη μοτοσυκλέτα να αποτελεί για πολύ κόσμο ένα βαθιά συναισθηματικό καταναλωτικό προϊόν, η αγορά ηλεκτρικών μοτοσυκλετών φανερώνει ότι ο κλάδος δεν είναι έτοιμος για μια μαζική μετάβαση στην μπαταρία. Παρά την σειρά πλεονεκτημάτων της ηλεκτροκίνησης, ανά περιπτώσεις, όπως η αθόρυβη αστική κινητικότητα μηδενικών εκπομπών, η μοτοσυκλέτα αποτελεί έναν πολυδιάστατο κόσμο και ελπίζουμε ότι η βενζίνη θα παραμείνει μαζί μας για όσο το δυνατόν περισσότερο, για να συνεχίσει να τον τροφοδοτεί και να τον αρωματίζει.

EU 2035 ICE ban unrealistic