Continental ContiAttack SM 2– Παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του supermoto ελαστικού

Η νέα γενιά υπόσχεται μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και βελτιωμένη απόδοση, τόσο στον δρόμο όσο και στην πίστα
Continental Contiattack SM 2
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

24/1/2024

Η Continental παρουσίασε το νέο ελαστικό ContiAttack SM 2 για την supermoto κατηγορία, το οποίο πληροί τις προδιαγραφές για κυκλοφορία στον δρόμο, ενώ αξιοποιώντας την νέα τεχνολογία γόμας Continental BlackChili, υπόσχεται εντυπωσιακή απόδοση στην πίστα με ταυτόχρονη υψηλότερη χιλιομετρική αντοχή κατά 28%, σε σχέση με τον προκάτοχό του, ContiAttack SM EVO.

Το ContiAttack SM 2 σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε με γνώμονα του να είναι ένα ελαστικό για τη supermoto κατηγορία, το οποίο μπορεί να σε πάει μέχρι την πίστα, να οδηγήσεις εκεί γράφοντας χρόνους και μετά να επιστρέψεις σπίτι σου. Αυτό συνεπάγεται ότι οι απαιτήσεις είναι εντελώς διαφορετικές από ένα τουριστικό ή σπορ ελαστικό. Η οδήγηση ενός supermoto στην πίστα συνεπάγεται διαρκή και απότομη μεταφορά βάρους, λόγω της απότομης επιτάχυνσης και του σκληρού φρεναρίσματος, ενώ ταυτόχρονα το ελαστικό πρέπει να μπορεί να βρει πρόσφυση σε μεγάλες γωνίες κλίσης. Σε όλα αυτά έρχονται να προστεθούν δύο ακόμη παράγοντες, το να ζεσταίνεται γρήγορα προσφέροντας άμεσα σωστή πληροφόρηση στον αναβάτη και να είναι λειτουργικό και σε βρεγμένο οδόστρωμα, καθώς μιλάμε για ένα ελαστικό με το οποίο μπορείς να κυκλοφορήσεις νόμιμα στον δρόμο. Όπως μας λέει ο Υπεύθυνος Προϊόντος για τον τομέα των ελαστικών μοτοσυκλέτας της Continental, Raphael Michels, το ContiAttack SM 2 έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να αριστεύει σε όλους τους παραπάνω παράγοντες.

Το νέο ελαστικό βασίζεται στον σκελετό που χρησιμοποιεί η Continental για την κατασκευή του σλικ ContiTrack, το οποίο προορίζεται για αγωνιστική χρήση και οδήγηση σε πίστα. Η χαμηλή αναλογία του προφίλ που έρχεται σε επαφή με την άσφαλτο, εγγυάται βελτιωμένη απόδοση και πρόσφυση υπό κλίση. Σύμφωνα με τις δοκιμές της Continental στην πίστα, το νέο supermoto ελαστικό είναι καλύτερο σε κάθε τομέα από τον προκάτοχό του. Στο στεγνό γυρίζει 2% πιο γρήγορα, ενώ στο βρεγμένο τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα καθώς το ContiAttack SM 2 είναι 3% ταχύτερο από το ContiAttack SM EVO.

Continental ContiAttack SM 2– Παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του supermoto ελαστικού

Η βελτίωση αυτή έρχεται καθώς η Continental χρησιμοποιεί 2 νέες τεχνολογίες, που δεν υπήρχαν πριν. Η καινοτόμος τεχνολογία GripLimitFeedback, όπως την ονομάζει η εταιρεία, αυξάνει την ασφάλεια σε μεγάλες κλίσεις, προσφέροντας βελτιωμένη πληροφόρηση στον αναβάτη για το τι ακριβώς συμβαίνει με την πρόσφυση του οδοστρώματος. Αυτό με την σειρά του, αυξάνει τον έλεγχο και την εμπιστοσύνη του, όταν οδηγεί στο όριο.

Το RainGrip είναι μία ακόμα νέα τεχνολογία της γερμανικής εταιρείας, η οποία αφορά στη δημιουργία ενός ειδικού μείγματος πυριτίου, το οποίο σύμφωνα με την Continental παρέχει εξαιρετικά επίπεδα πρόσφυσης στο βρεγμένο. Το πυρίτιο είναι ένα υλικό που χρησιμοποιείται στα περισσότερα ελαστικά δρόμου, καθώς ανεβάζει γρήγορα τη θερμοκρασία, ακόμα και σε κρύες συνθήκες, διατηρώντας την ψηλά όσο οδηγείς. Το αντάλλαγμα είναι η μείωση που επιφέρει στην διάρκεια ζωής του ελαστικού, καθώς όσο οδηγείς τόσο αυξάνεται και η θερμοκρασία, μεγαλώνοντας τη διάρκεια του θερμικού κύκλου. Η Continental υπόσχεται ότι χάρη στην νέα τεχνολογία, το μείγμα πυριτίου που έχει χρησιμοποιηθεί στο μπροστινό ελαστικό βελτιώνει την πρόσφυση στο βρεγμένο, ακόμα και σε κρύες και ολισθηρές συνθήκες, χωρίς ωστόσο να επηρεάζει αρνητικά την διάρκεια ζωής του ελαστικού.

Το ContiAttack SM 2 επωφελείται από τα χρόνια εμπειρίας και τα δεδομένα που έχει συλλέξει η Continental. Το πρώτο supermoto ελαστικό παρουσιάστηκε το 2011, με την ονομασία ContiAttack SM, ενώ το 2018 ήρθε η δεύτερη γενιά με το ContiAttack SM EVO. Για την κατασκευή της τρίτης και πιο πρόσφατης έκδοσης, ο σκελετός δημιουργήθηκε από ένα ενιαίο τμήμα, χωρίς ραφές, προσφέροντας μεγαλύτερο τμήμα επαφής με την άσφαλτο. Αυτό, αυξάνει την πρόσφυση, ειδικά κατά το φρενάρισμα σε μεγάλες γωνίες κλίσης.

Continental ContiAttack SM 2– Παρουσιάστηκε η τρίτη γενιά του supermoto ελαστικού

Για πρώτη φορά η Continental χρησιμοποιεί σε supermoto ελαστικό την αποκλειστική της τεχνολογία BlackChili Compound για την κατασκευή του πέλματος, η οποία διαρκώς εξελίσσεται χάρη στη διαρκή έρευνα της εταιρείας πάνω στα πολυμερή και τις πρώτες ύλες. Οι μηχανικοί της Continental κατάφεραν να χρησιμοποιήσουν ένα νέο συνθετικό ελαστικό, δημιουργώντας ένα υψηλής απόδοσης υλικό που συνδυάζεται με νανοσωματίδια αιθάλης. Το συγκεκριμένο μείγμα πέλματος χαρίζει προσαρμοστικότητα στις ιδιότητες της επιφάνειας και του σχήματος της γόμας, ανάλογα τις συνθήκες χρήσης. Ως αποτέλεσμα το BlackChili Compound επιτρέπει την καλύτερη πρόσφυση σε συνδυασμό με αυξημένο χρόνο ζωής, ενώ τα ελαστικά που χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη τεχνολογία φτάνουν πιο γρήγορα την θερμοκρασία λειτουργίας, σε σχέση με τα υπόλοιπα της Continental.

Όπως συμβαίνει και με τους προκατόχους του, το ContiAttack SM 2 ενσωματώνει την τεχνολογία MultiGrip για ομοιογενή φθορά, με τη χρήση μόνο μίας γόμας. Η τεχνολογία Traction Skin εξαλείφει την ανάγκη για “στρώσιμο” του ελαστικού, προσφέροντας τον ίδιο χαρακτήρα από το πρώτο μέτρο. Τέλος, η τεχνολογία ZeroDegree 0° για την κατασκευή του ατσάλινου σκελετού, ο οποίος ακολουθεί την κατεύθυνση κύλισης του ελαστικού μπροστά και πίσω, εξασφαλίζει σταθερότητα στις υψηλές ταχήτητες.

Τα ContiAttack SM 2 αναμένεται να έρθει σε δύο διαστάσεις για μπροστά και τρεις για πίσω. Το πρώτο τετράμηνο του 2024, αναμένονται οι 120/70 R 17 για μπροστά και 160/60 R 17 για πίσω. Από το δεύτερο μισό του 2024, θα προστεθούν οι διαστάσεις 110/70 R 17 για μπροστά και οι 140/70 R 17 και 150/60 R 17, για πίσω, ολοκληρώνοντας την γκάμα.

Ισπανία: 4 πίστες στην ίδια έκταση - Στην Almería δημιουργείται η μεγαλύτερη πίστα στην Ευρώπη

Όσες πίστες δεν έχουμε συνολικά στη χώρα μας, τις έχει η Ισπανία σε μία πόλη
almeria
Από τον

Παύλο Καρατζά

7/5/2026

Δεν γίνεται να είσαι μοτοσυκλετιστής στην Ελλάδα και να μη “ζηλεύεις” όταν μαθαίνεις πως ο ιδιοκτήτης της πίστας Almería κατασκευάζει δύο νέες πίστες στον ίδιο χώρο!

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Μισή ώρα έξω από την πόλη της Αλμερίας συνορεύουν δύο πίστες, της Αλμερίας και της Ανδαλουσίας. Οι δύο πίστες είναι κυριολεκτικά η μία δίπλα στην άλλη και μπορούν κάλλιστα να ενωθούν σε μία, αποτελώντας έτσι τη μεγαλύτερη πίστα στην Ευρώπη!

Στο εσωτερικό λοιπόν της πίστας της Αλμερίας, δημιουργούνται δύο νέες πίστες, κάτι που σημαίνει πως υπάρχουν πολλές επιλογές για τη διαμόρφωσή της κάθε φορά, ενώ με τον τρόπο αυτόν μπορούν να διεξάγονται τρία track days ταυτόχρονα στον ίδιο χώρο.

maps

Μάλιστα ο ιδιοκτήτης της πίστας, είναι εκείνος που κατασκεύασε πέρυσι την πιο καινούργια πίστα στην Ευρώπη που βρίσκεται στην Σεβίλλη και το MOTO δοκίμασε εκεί τη νέα Ducati Panigale V2 S. Δεν χρειάζεται καν να αναφέρουμε και στις πίστες Portimao, Βαρκελώνης κ.λπ. που είναι μερικές ώρες πιο μακριά και δίνουν στον αναβάτη πολλές επιλογές για την προπόνησή του.

Οι πίστες αυτές δημιουργούνται από ιδιωτικές επιχειρήσεις και είναι κερδοφόρες, αφού υποστηρίζονται από ιδιώτες που συμμετέχουν μαζικά σε track days αλλά και από εταιρείες που νοικιάζουν τις πίστες είτε για δοκιμές, είτε για παρουσιάσεις.

Σίγουρα σας γεννιέται το ερώτημα, “γιατί αυτό δεν γίνεται και στην Ελλάδα”, με την απάντηση να βρίσκεται σε εμάς τους μοτοσυκλετιστές. Στη χώρα μας ένα μεγάλο ποσοστό έχει στην κατοχή του μία μοτοσυκλέτα, όμως ελάχιστοι είναι εκείνοι που θα δαπανήσουν χρόνο και χρήματα, ώστε να πάνε σε μία σχολή οδήγησης και να μάθουν να οδηγούν σωστά, θα έχουν (και θα φορούν) όλον τον μοτοσυκλετιστικό εξοπλισμό τους και θα μπουν σε μία από τις δύο πίστες που έχουμε (Μέγαρα και Σέρρες) για να εξερευνήσουν και να εξελίξουν τα οδηγικά τους όρια. Δηλαδή ενώ έχουμε μοτοσυκλετιστές, μας λείπει η μοτοσυκλετιστική κουλτούρα.

Οι άνθρωποι που έχουν τα χρήματα να κάνουν μία επένδυση σε πίστα στη χώρα μας, βλέποντας πως μόλις 150 άτομα συμμετέχουν στα trackdays που γίνονται περίπου μία φορά τον μήνα – με το μεγαλύτερο ποσοστό να είναι οι ίδιοι – πολύ δύσκολα θα ρισκάρουν τα εκατομμύριά τους για ένα σχέδιο που μάλλον θα αποτύχει. Την ίδια στιγμή και οι αναβάτες (μιλάμε για Αθήνα που μένει το μεγαλύτερο ποσοστό) δεν έχουν άλλη επιλογή από τα Μέγαρα – όχι και ό,τι καλύτερο για μεγάλες μοτοσυκλέτες υψηλής απόδοσης – ενώ η πίστα των Σερρών είναι αρκετά μακριά και έτσι έχουμε έναν φαύλο κύκλο που δεν τελειώνει ποτέ.

Για να γίνει μια τέτοια επένδυση στην Ελλάδα θα πρέπει να στηριχτεί με πελατολόγιο από το εξωτερικό, δηλαδή να προωθηθεί για διεθνείς αγώνες, track days ξένων διοργανωτών, παρουσιάσεις νέων μοντέλων και άλλες τέτοιες εκδηλώσεις που έχουν πολλά να ωφεληθούν από το κλίμα της χώρας μας - δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι περισσότερες αποστολές για νέα μοντέλα που πηγαίνουμε είναι στην Ισπανία και στην Ιταλία.