Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι

Ο οδηγός ταξί παραδέχτηκε πως προκάλεσε θανατηφόρο ξεκινώντας με κόκκινο
Ελεύθερος με 3 όρους ο ταξιτζής που σκότωσε μοτοσυκλετιστή παραβιάζοντας κόκκινο φανάρι
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/12/2025

Τα ξημερώματα Κυριακής 30/11, στις 02:15, ταξί με οδηγό 39χρονο πέρασε με κόκκινο την διασταύρωση των οδών Καραμανλή με Πατριάρχου Γρηγορίου στη Θεσσαλονίκη και συγκρούστηκε με 35χρονο αναβάτη μοτοσυκλέτας προκαλώντας τον θάνατό του.

Ο άτυχος αναβάτης οδηγούσε το λευκό Peugeot Geopolis 250 της φωτογραφίας το οποίο και διαλύθηκε μαρτυρώντας την σφοδρότητα της σύγκρουσης καθότι το ταξί έκοψε την Λεωφόρο στη μέση. Σύμφωνα με μαρτυρίες ο νεκρός φορούσε κράνος και προστατευτικό εξοπλισμό.

Στον οδηγό του ταξί ασκήθηκε κακουργηματική δίωξη για επικίνδυνη οδήγηση που είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο και συνελήφθη.

Σήμερα όμως απολογούμενος στην 1η τακτική ανακρίτρια Θεσσαλονίκης υποστήριξε πως δεν είχε καμία πρόθεση να παραβιάσει ερυθρό σηματοδότη και απέδωσε την πράξη του σε κορνάρισμα που άκουσε και το εξέλαβε ως προτροπή για να ξεκινήσει, θεωρώντας πως έχει ήδη καθυστερήσει τον οδηγό πίσω του. Εξήγησε πως είχε σταματήσει πιο μπροστά από το φανάρι και δεν το έβλεπε άμεσα, κι έτσι εξέλαβε το κορνάρισμα που άκουσε ως προτροπή να ξεκινήσει. Είπε επίσης πως ουδέποτε αντιλήφθηκε τον μοτοσυκλετιστή. Του έγιναν εξετάσεις που έδειξαν πως δεν είχε καταναλώσει αλκοόλ.

Ο ανακριτής του επέβαλε απαγόρευση εξόδου από την χώρα, εμφάνιση σε αστυνομικό τμήμα και πλήρη απαγόρευση οδήγησης οποιασδήποτε μορφής οχήματος.

Από τον Σεπτέμβριο που ισχύει ο νέος ΚΟΚ και με τις αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα, ο οδηγός ταξί θα δικαστεί πλέον για κακούργημα, όπως προβλέπει το Άρθρο 290Α.

Μέχρι τώρα το θανατηφόρο τροχαίο αντιμετωπιζόταν ως Ανθρωποκτονία από αμέλεια, δηλαδή πλημμέλημα και έφερε έως 5 έτη ποινή φυλάκισης με αναστολή. Δεν έμπαινε ποτέ κανείς φυλακή λοιπόν.

Από εδώ και πέρα όμως και συγκεκριμένα για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη που έχει οδηγήσει σε θάνατο, η πράξη έχει αναβαθμιστεί σε κακούργημα πράγμα που επιβάλει φυλάκιση τουλάχιστον 10 ετών με ανώτερο τα 15 έτη. Η παραβίαση STOP παραμένει πλημμέλημα, το κόκκινο φανάρι όμως είναι κακούργημα.

Για να αφεθεί ελεύθερος ο οδηγός ταξί, σημαίνει πως ανακριτής και εισαγγελέας έκριναν πως δεν συντρέχουν οι προϋποθέσεις του άρθρο 282 για προσωρινή κράτηση και ο οδηγός ταξί δεν είναι ύποπτος φυγής, ενώ είχε έως τώρα καθαρό ποινικό μητρώο.

Στην πραγματικότητα ο οδηγός του ταξί θα αντιμετωπίσει την ποινή φυλάκισης όταν γίνει η δίκη και παρότι δικονομικά η απόφαση των αρχών στέκει, στην πράξη έρχεται σε σύγκρουση με το κοινό περί δικαίου αίσθημα που βλέπει πως δεν υπάρχει τιμωρία για κάτι τόσο σοβαρό, όπως η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη. Σε μία διασταύρωση χωρίς φανάρια μπορεί να γίνουν λάθη, η παραβίαση του κόκκινου όμως σωστά λαμβάνεται πλέον ως κακούργημα. Το πρόβλημα είναι να μην υπάρχει ατιμωρησία μέχρι την δίκη.

Εγκληματίες θάβουν καμουφλαρισμένα σουβλιά σε εντουροδιαδρομές [VIDEO]

Ένα βίντεο ομάδας μοτοσυκλετιστών από τον Λαγκαδά προκαλεί τρόμο
enduroxoriates
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/3/2026

Η παρέα μοτοσυκλετιστών ENDUROxoriates ανέβασε ένα ανατριχιαστικό βίντεο στην πλατφόρμα Tik Tok, στο οποίο βλέπουμε μια σειρά από αιχμηρά μεγάλα καρφιά να έχουν τοποθετηθεί στο έδαφος σε χωματόδρομο με τη σουβλερή άκρη προς τα πάνω, επιμελώς καλυμμένα από ξερόχορτα ώστε να μη γίνονται άμεσα αντιληπτά.

Η μόνη εξήγηση που μπορεί κανείς να δώσει είναι η χρήση τους ως παγίδες για επερχόμενα οχήματα, καθώς με τον τρόπο που ήταν σφηνωμένα στο έδαφος οπωσδήποτε το λιγότερο που θα μπορούσαν να κάνουν είναι να καταστρέψουν το ελαστικό που θα τα πατήσει.

Αν κι αυτό είναι από μόνο του επιλήψιμο και φυσικά παράνομο, τα σουβλιά αυτά μπορούν να προκαλέσουν πολύ σοβαρό τραυματισμό, έως και θανατηφόρο αν κάποιος πέσει πάνω τους με το σώμα με αποτέλεσμα να καρφωθεί.

Όποιος τα τοποθέτησε εκεί πρέπει να είναι τουλάχιστον κοινωνιοπαθής, αλλά πιθανότατα και περιορισμένης ευφυίας δεδομένου ότι συνιστούν τεράστιο κίνδυνο και για άλλους χρήστες του χωματόδρομου, όπως οι πεζοί. Φανταστείτε να πατήσει κανείς ένα τέτοιο αντικείμενο περπατώντας ή τρέχοντας, όταν έχει αρκετό εκτεθειμένο μήκος να διαπεράσει εντελώς το πόδι.

Η δε σπουδή του εγκληματία που τα τοποθέτησε ήταν μεγάλη, καθώς μιλάμε για τροχισμένες ακμές και κάθετα κολλημένα μέταλλα για καλή στήριξη στο έδαφος.

 

@enduroxoriatis.savager Πρέπει να είσαι άρρωστος πολυ να το κάνεις αυτό... #motocross #adventure #enduro ♬ πρωτότυπος ήχος - Λουκάς Κωτσούλας Tiger's..

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε αυτόκλητους εκδικητές να προσπαθούν να παγιδέψουν αναβάτες και οδηγούς που κινούνται εκτός δρόμου με αυτοσχέδιες παγίδες. Επανειλημμένα έχουμε δει (σε Ελλάδα και εξωτερικό) παγίδες με μεταλλικά σύρματα δεμένα μεταξύ δύο δέντρων να απειλούν να αποκεφαλίσουν μοτοσυκλετιστές, αλλά αυτός εδώ το πάει σε άλλο επίπεδο, απειλώντας ό,τι έμβιο τολμήσει να διασχίσει τον χωματόδρομο αυτόν.

Για την ιστορία, οι μοτοσυκλετιστές που ανέβασαν το βίντεο αυτό εξηγούν στα σχόλια πως η διαδρομή αυτή είναι στην ευρύτερη επαρχιακή περιοχή πέριξ της Θεσσαλονίκης και πως οι ίδιοι επιδεικνύουν τον απαραίτητο σεβασμό φροντίζοντας πάντα να μην κινούνται κοντά σε μαντριά ή άλλες εγκαταστάσεις με ζώα, καθώς και οι ίδιοι προέρχονται από αγροτικές και κτηνοτροφικές οικογένειες. Η συγκεκριμένη διαδρομή, κατά τα λεγόμενά τους, απέχει αρκετά χιλιόμετρα από τέτοιες εγκαταστάσεις, ακριβώς για να μην τις διαταράξουν με την εντουροβόλτα τους.

Παρόλα αυτά, κάποιος που δεν του αξίζει να κυκλοφορεί ελεύθερος ανάμεσα σε ανθρώπους αποφάσισε πως ο χωματόδρομος είναι αποκλειστικής δικής του χρήσης και έστησε μια παγίδα που θα μπορούσε να κοστίσει τη σωματική ακεραιότητα ή ακόμη και τη ζωή σε όποιον είχε την ατυχία να βολτάρει εκεί, ακόμη και με τα πόδια.

Ακόμη κι αν αυτή ήταν ιδιωτική έκταση, κάτι που δεν προκύπτει από τα λεγόμενα αυτών που δημιούργησαν το βίντεο, κανένας νόμος στην Ελλάδα δεν επιτρέπει την τοποθέτηση θανάσιμων παγίδων.

Οι αρχές οφείλουν να επιληφθούν αυτεπάγγελτα του θέματος, καθώς είναι πολύ σοβαρό απειλώντας πολύ κόσμο και δη δίπλα στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Ο “άνθρωπος” αυτός που τοποθέτησε τα σουβλιά στον χωματόδρομο οφείλει να κριθεί από τη Δικαιοσύνη, καθώς στα μάτια μας είναι πολύ επικίνδυνος για να κυκλοφορεί ανάμεσά μας.

Ετικέτες