Ελληνική Αστυνομία – Ξεκινά σήμερα 1η Ιουλίου η εκστρατεία "Μηδενικής Ανοχής" της ΕΛ.ΑΣ.

Στο επίκεντρο οι αναβάτες που δεν φορούν κράνος - Έλεγχοι και σε επαγγελματίες και αναβάτες ενοικιαζόμενων
elas
Από το

motomag

1/7/2025

Στο επίκεντρο των ελέγχων της Ελληνικής Αστυνομίας μπαίνει από σήμερα 1η Ιουλίου η χρήση κράνους, με ειδική εκστρατεία που ονομάστηκε “Μηδενική ανοχή στη μη χρήση κράνους”.

Από σήμερα λοιπόν, οι υπηρεσίες τροχαίας της ελληνικής αστυνομίας όλης της χώρας θα εστιάσουν στην καθολική συμμόρφωση των χρηστών δικύκλων και Ε.Π.Η.Ο. (Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα) με την χρήση κράνους.

Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση οι έλεγχοι θα εντατικοποιηθούν σε όλη την επικράτεια με στόχο τους αναβάτες μοτοσυκλετών, ενοικιαζόμενων οχημάτων και επαγγελματιών διανομέων. Ειδικότερα, οι έλεγχοι θα είναι καθολικοί και συστηματικοί σε επιχειρήσεις ενοικίασης δικύκλων και σε εργοδότες στον τομέα των διανομών, για την τήρηση των υποχρεώσεών τους, σύμφωνα με την κείμενη εργατική και διοικητική νομοθεσία.

Η τροχαία θα επιβάλει τις προβλεπόμενες αυστηρές κυρώσεις, καθώς ο αριθμός νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία ατυχήματα όπου εμπλέκεται δίκυκλο παραμένει αδικαιολόγητα υψηλός, με την μη χρήση κράνους να αποτελεί την κύρια αιτία. Επίσης με τη θέσπιση του νέου Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Ν. 5209/2025), η πολιτεία δίνει σαφές μήνυμα μηδενικής ανοχής απέναντι στη μη χρήση κράνους με αφαίρεση άδειας οδήγησης για 30 ημέρες και πρόστιμο 350 ευρώ. Μάλιστα σε υποτροπή το πρόστιμο ανεβαίνει στα 1.000 ευρώ και το δίπλωμα οδήγησης αφαιρείται για έξι μήνες.

Το δελτίο τύπου της ΕΛ.ΑΣ. κλείνει με την φράση “Το προστατευτικό κράνος δεν είναι απλώς μια υποχρέωση· είναι πράξη προσωπικής ευθύνης και συλλογικής ωριμότητας. Είναι η απλούστερη, πιο προσιτή και – συχνά – καθοριστική πράξη που σώζει ζωές”.

Σε κάθε περίπτωση το τι κάνει η Τροχαία με τους ελέγχους και πόσο είναι το πρόστιμο κανονικά δεν θα έπρεπε να μας απασχολεί στο ελάχιστο αφού το μόνο που πρέπει να κάνουμε όλοι μας είναι βάλουμε το κράνος καλά στο κεφάλι μας, όπως έλεγε και μια παλιότερη καμπάνια οδικής ασφάλειας. Έτσι εξαφανίζονται όλα τα σχετικά "προβλήματα" με τον νόμο, που δεν θα έπρεπε επίσης να μας απασχολεί. Το μόνο που θα έπρεπε να μας απασχολεί είναι η προσωπική μας ακεραιότητα και το πώς θα προστατέψουμε καλύτερα τους εαυτούς μας και τον συνεπιβάτη μας και το κράνος είναι η βασικότερη προστασία όχι όμως και η μοναδική.

Sylvain Guintoli – Διπλό ρεκόρ στον Μαραθώνιο του Λονδίνου με δερμάτινη φόρμα στη μνήμη του γιου του Luca

Ο Γάλλος σημείωσε ένα ανεπίσημο παγκόσμιο ρεκόρ χρόνου, ενώ τριπλασίασε τον αρχικό στόχο χρηματικής στήριξης της οργάνωσης Pasic
guintoli
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/4/2026

Όπως είχε ανακοινώσει στα τέλη της περασμένης χρονιάς, ο παγκόσμιος πρωταθλητής WSBK και Endurance Sylvain Guintoli θα έτρεχε στον Μαραθώνιο του Λονδίνου φορώντας μια ειδική δερμάτινη ολόσωμη φόρμα αφιερωμένη στον αδικοχαμένο του γιο Luca, ο οποίος έφυγε από τη ζωή τον περασμένο Ιούλιο χτυπημένος από καρκίνο.

Η συμμετοχή του Guintoli είχε ως κεντρικό σκοπό τη συγκέντρωση χρημάτων υπέρ της οργάνωσης Pasic, η οποία μάχεται κατά του παιδικού καρκίνου, με τον Γάλλο αναβάτη να θέτει ως στόχο τις 50.000 λίρες Αγγλίας.

Εν τέλει ο Guintoli τήρησε την υπόσχεσή του με το παραπάνω, καθώς ολοκλήρωσε τον μαραθώνιο δρόμο σε 3 ώρες 47 λεπτά και 46 δευτερόλεπτα, χρόνο που συνιστά ανεπίσημο παγκόσμιο ρεκόρ για δρομέα με δερμάτινη φόρμα – όχι και ό,τι πιο συνηθισμένο βέβαια.

Ο φετινός Μαραθώνιος του Λονδίνου θα μείνει έτσι κι αλλιώς στην ιστορία για τις επιδόσεις του, καθώς ο μεγάλος νικητής Sabastian Sawe έγινε ο πρώτος δρομέας που ολοκληρώνει τα 42 χιλιόμετρα σε χρόνο κάτω των δύο λεπτών (1:59.30).

Όσον αφορά στον φιλανθρωπικό στόχο του Guintoli, αυτός επίσης υπερκαλύφθηκε με εντυπωσιακό τρόπο, καθώς ως τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές η σχετική σελίδα της Pasic έχει φτάσει στις 138.000 λίρες Αγγλίας και συνεχίζει αυξητικά.

Ετικέτες