H-D Athena Flat Track Event

Σκονισμένα Harley… ιεροσυλία ή απόλαυση;
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

20/10/2017

Ο κόσμος της Harley Davidson είναι η αποθέωση των γυαλιστερών χρωμίων. Οι ιδιοκτήτες τους παθαίνουν εγκεφαλικό όταν βλέπουν πάνω τους έναν κόκκο σκόνης και αν κάποιο περιστέρι τολμήσει να σκεφτεί να κουτσουλίσει μια Harley, σαράντα πολυβόλα μεγάλου διαμετρήματος θα το σημαδεύουν ακριβώς ανάμεσα στα μάτια. Όμως παράλληλα με την παραδοσιακή-κλισέ αντίληψή μας για τις Harley Davidson, υπάρχει και ένας άλλος κόσμος που ζει κάθε Σαββατοκύριακο στις οβάλ πίστες, με το πατημένο νωπό χώμα.

 

Εκεί οι αμερικάνικες μοτοσυκλέτες δεν λιάζονται απαστράπτουσες, επιδεικνύοντας τα κάλλη τους. Εκεί στροφάρουν τους κινητήρες τους έως τον κόφτη, σπινάρουν με τις πάντες και δίνουν άγριες μάχες σώμα με σώμα. Οι αγώνες Flat Track είναι το πεδίο δράσης των άτακτων παιδιών  της αμερικάνικης εταιρείας. Αρκεί ένας V2 κινητήρας, ένα απλό ατσάλινο πλαίσιο και ο πιο μάγκας οδηγός κερδίζει τον αγώνα. Το κόστος των αγώνων Flat Track είναι προσιτό για τον καθένα. Τα λάστιχα δεν τρώγονται εύκολα, οι αναρτήσεις δεν χρειάζεται να έχουν διαστημική τεχνολογία και η δύναμη του κινητήρα δεν χρειάζεται να είναι μεγαλύτερη από όση μπορεί να μεταφέρει το πίσω ελαστικό στο χώμα. Στην Αμερική μπορείς να έχεις πίστα Flat Track στην πίσω αυλή του σπιτιού σου, ενώ τον χειμώνα είναι πανεύκολα να φτιάξεις μία σε οποιοδήποτε κλειστό γηπεδάκι έχει το χωριό σου.

Έτσι δεν μας προκαλεί καμία εντύπωση που στις ΗΠΑ η δημοτικότητα του Flat Track ξεπερνά εκείνη των MotoGP. Έχοντας αυτά τα δεδομένα στο μυαλό, οι άνθρωποι της Harley Davidson Athena αγκάλιασαν από την πρώτη στιγμή την ιδέα για κατασκευή μιας πίστας Flat Track στην Ελλάδα. Έτσι όταν αυτό πήρε σάρκα και οστά πριν μερικούς μήνες στο χώρο της Riding Academy School στις Αφίδνες, ετοίμασαν δύο Street Rod 750 και μας κάλεσαν να τα οδηγήσουμε.

 

Όταν λέμε “ετοίμασαν” μην πάει στο μυαλό σας στις αγωνιστικές μοτοσυκλέτες των Flat Track που ζυγίζουν με το ζόρι 150 κιλά. Οι μοτοσυκλέτες που θα οδηγούσαμε είχαν απλώς λίγο πιο τρακτερωτά ελαστικά, ένα ψηλότερο τιμόνι, μια ελεύθερη εξάτμιση και είχε διακοπεί η λειτουργία του ABS. Με άλλα λόγια, εξακολουθούσαν να ζυγίζουν 230 κιλά και να έχουν την χαμηλή, σκαφτή σέλα. Η ιδέα ότι θα μπαίναμε στο χώμα και θα κάναμε μαζί τους πλαγιολισθήσεις στις εισόδους των στροφών και παντιλίκια στις εξόδους, προκαλούσε αισθήματα… τρόμου! Στην πράξη τα πράγματα δεν ήταν τόσο δύσκολα όσο νομίζαμε. Αν εξαιρέσουμε τη χαμηλή σέλα και τα πολύ μπροστά τοποθετημένα μαρσπιέ που δυσκόλευαν τη σωστή τοποθέτηση του σώματος πριν την είσοδο στη στροφής, η υπόλοιπη μοτοσυκλέτα κατάφερνε να κρύψει τα κιλά της και η πρόσφυση ήταν πάρα πολύ καλή.

Ειδικά στο πρώτο δεκάλεπτο οδήγησης που η επιφάνεια της πίστας ήταν σε καλή κατάσταση, μπορώ να πω ότι το διασκεδάσαμε οδηγώντας το Street Rod  στο χώμα. Τη δεύτερη φορά που μπήκαμε μέσα στην πίστα, τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα, καθώς τα λούκια που είχαν δημιουργηθεί παγίδευαν τον εμπρός τροχό και τα κουνήματα στο τιμόνι απαιτούσαν διορθώσεις, φέρνοντας στο προσκήνιο τα 230 κιλά της μοτοσυκλέτας.

Πάντως ο κινητήρας ήταν σύμμαχός σου και η πάρα πολύ καλή παροχή της δύναμης, σε βοηθούσε να τοποθετήσεις την ουρά της μοτοσυκλέτας σε όποια γωνία επιθυμούσες. Μια επίπεδη, ψηλότερη σέλα και λίγους πόντους πιο πίσω τα μαρσπιέ, είναι αυτό που χρειάζεται το Street Rod για να γίνει διασκεδαστικό και στο χώμα…

Άλλωστε, οι άνθρωποι του H-D Athena έχουν ήδη φτιάξει μια πανέμορφη custom Flat Track μοτοσυκλέτα με βάση το πρώτο 750, οπότε την δουλειά για να μεταμορφώσουν και το Street Rod την ξέρουν καλύτερα απ΄όλους μας.

Ηλεκτρικά πατίνια: Έρχονται αυστηρότεροι έλεγχοι και νέα νομοθετική ρύθμιση

Με αφορμή το πρόσφατο θανατηφόρο ατύχημα στην Ηλεία - Την απαγόρευσή τους θέλει ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη!
ΕΠΗΟ
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

5/5/2026

Νέα νομοθετική παρέμβαση για τη χρήση των ηλεκτρικών πατινιών στην Ελλάδα προανήγγειλε ο διαχρονικός υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, με φόντο τα αυξανόμενα περιστατικά ατυχημάτων αλλά και τον προβληματισμό γύρω από την ασφαλή συνύπαρξη των συγκεκριμένων μέσων μικροκινητικότητας με πεζούς, ποδηλάτες και όλων των υπόλοιπων οχημάτων στο αστικό περιβάλλον.

Μιλώντας σήμερα το πρωί (Τρίτη 5 Μαΐου) στο Mega Channel, ο υπουργός αποκάλυψε πως βρίσκεται υπό επεξεργασία νέο θεσμικό πλαίσιο που θα αφορά ειδικά τα ηλεκτρικά πατίνια, αναφέροντας χαρακτηριστικά πως "με νόμο θα καθιερώσουμε πεζόδρομους για πατίνια", διευκρινίζοντας παράλληλα ότι οι σχετικές συζητήσεις βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη με τον Κωνσταντίνο Κυρανάκη.

Οι δηλώσεις έρχονται ως επακόλουθο της σωρείας ατυχημάτων και δυστυχημάτων που προκύπτουν από την άναρχη κίνηση των Ελαφρών Προσωπικών Ηλεκτρικών Οχημάτων (Ε.Π.Η.Ο.), με πολλούς χρήστες τους, ανήλικους και μη, να μην είναι εκπαιδευμένοι στο να τα χρησιμοποιούν με ασφάλεια, ενώ αγνοούν και τον Κ.Ο.Κ. (παιδιά, έφηβοι, τουρίστες) ή συνειδητά επιλέγουν αντικοινωνικές και παραβατικές οδηγικές συμπεριφορές, αγνοώντας σημάνσεις, διαβάσεις, μονοδρομήσεις, φανάρια και προτεραιότητες ακόμα και μέσα στην καρδιά του αστικού ιστού.

ΕΠΗΟ

Σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Χρυσοχοΐδης , η Τροχαία ήδη επιχειρεί να επιβάλει βασικούς κανόνες χρήσης, όπως η υποχρεωτική χρήση κράνους και η τήρηση ορίων ταχύτητας, ωστόσο το υπάρχον πλαίσιο θεωρείται ανεπαρκές, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη χρήση από ανηλίκους. Ο ίδιος υπογράμμισε πως οι ανήλικοι δεν επιτρέπεται να κινούνται με πατίνια στο οδικό δίκτυο και προανήγγειλε επιπλέον περιορισμούς μέσα από τη νέα ρύθμιση.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε και η προσωπική τοποθέτηση του υπουργού, καθώς σημείωσε πως κατά την προσωπική του άποψή τα πατίνια θα έπρεπε ακόμη και να απαγορευτούν από τους δρόμους, τονίζοντας ότι "είναι κρίμα να χάνονται παιδιά σε δρόμους από πατίνια". Παράλληλα ξεκαθάρισε πως αντιλαμβάνεται τη χρήση τους ως μέσο αναψυχής σε ελεγχόμενους χώρους, όπως πλατείες ή ειδικά διαμορφωμένες διαδρομές, όμως θεωρεί επικίνδυνη την κυκλοφορία τους στο μικτό οδικό δίκτυο χωρίς αποκλειστικές υποδομές.

Χρυσοχοϊδης

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να αποσαφηνιστεί το περιεχόμενο της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας, η οποία, σύμφωνα με τις πρώτες δηλώσεις, θα κινείται προς τη δημιουργία ειδικών διαδρόμων κυκλοφορίας για ποδήλατα και ηλεκτρικά πατίνια, αλλά και προς αυστηρότερο έλεγχο της χρήσης τους από ανήλικους και μη εκπαιδευμένους χρήστες.

Για αυτό που δεν έγινε κανένας λόγος είναι για τυχόν εκπαίδευση όλων εκείνων που έβαλαν στη ζωή τους το πατίνι τα τελευταία χρόνια -ανήλικων και μη-, όπως και κάποιου τρόπου πιστοποίησης οδηγικής ικανότητας για όλους εκείνους που θέλουν να τα χρησιμοποιούν νόμιμα στους δρόμους και να μοιράζονται το οδόστρωμα με οχήματα που είναι πολύ πιο γρήγορα, αλλά και για τα εκατοντάδες "πειραγμένα" ηλεκτρικά πατίνια (κάποια από αυτά δεν χρειάζονταν καν πείραγμα αφού έχουν τη σχετική ρύθμιση στο μενού τους!), τα οποία αναπτύσσουν ταχύτητα πάνω από τα νόμιμα 25 χλμ./ώρα, με τους χρήστες τους να κυκλοφορούν παράνομα και σε δρόμους που έχουν όριο ταχύτητας άνω των 50 χλμ./ώρα.