Honda NR750 με 5.300 χιλιόμετρα σε δημοπρασία στην Ιαπωνία!

Εξαιρετικά χαμηλή τιμή εκκίνησης
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

26/8/2020

Κάθε φορά που μία σπάνια κι εξωτική μοτοσυκλέτα βγαίνει σε δημοπρασία αποτελεί είδηση, ιδιαίτερα όταν μιλάμε για την Honda NR 750! Μία μοτοσυκλέτα – σταθμό στην ιστορία της μηχανοκίνησης που το ΜΟΤΟ είχε την τιμή να την αποκτήσει, μόνο και μόνο για να καταφέρουμε να την οδηγήσουμε! Για να θυμίσουμε επιγραμματικά στους νεότερους αναγνώστες ποια είναι η NR: Μοτοσυκλέτα περιορισμένης παραγωγής, η ακριβότερη της εποχής της, με οβάλ πιστόνια σε έναν τετρακύλινδρο V κινητήρα που είχε όμως 8 μπιέλες και 32 βαλβίδες.

Ήταν η πολιτική έκδοση της αγωνιστικής NR500 με την οποία η Honda ήθελε να επικρατήσει στα MotoGP έναντι των δίχρονων τότε αγωνιστικών. Εξαιτίας της τεχνολογικής της υπεροχής και της προσπάθειας της Honda να επικρατήσει των δίχρονων με οβάλ πιστόνια, αλλά και της περιορισμένης παραγωγής, χτίστηκε ένας μύθος που ακολουθούσε την μοτοσυκλέτα, και αναβάθμισε σε άθλο απλά και μόνο να μπει κανείς στην ουρά των παραγγελιών.

Όμως, όταν πρόκειται για τέτοιες εμπειρίες, το ΜΟΤΟ δεν αφήνει περιθώρια. Η ΠΡΩΤΗ μοτοσυκλέτα που πέρασε στην Ευρώπη, η NR με αριθμό πλαισίου 0044, αγοράστηκε από το περιοδικό για να την οδηγήσει και να την δυναμομετρήσει. Η αγορά ήταν για την NR ο μοναδικός τρόπος να βρεθούμε στη σέλα της! Η δυναμομέτρηση εκείνη ήταν η πρώτη ανεξάρτητη, και η φήμη του περιοδικού μας εκτοξεύεται τότε σε όλη την Ευρώπη. Την αγοράσαμε την δυναμομετρήσαμε, την οδηγήσαμε, κι έπειτα πωλήθηκε καταλήγοντας… στο Hollywood!

Οπότε μία νέα NR σε κατάσταση καινούριας δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη για εμάς καθώς μιλά στο συναίσθημα, ιδιαίτερα όταν η δημοπρασία κινείται σε ιδιαίτερα χαμηλή τιμή για τα δεδομένα αυτής της μοτοσυκλέτας, τουλάχιστον προς το παρόν.

Ιδιοκτήτης της NR που πωλείται τώρα, είναι ένας Καναδός που μένει στο Τόκυο. Εργάζεται σε πολυεθνική με το συμβόλαιό του να λήγει και να ετοιμάζεται να μετακομίσει εκτός Ιαπωνίας. Την πουλά γιατί φεύγει από την χώρα. Στην κατοχή του βρίσκεται μόνο δύο χρόνια και έχει κάνει μονάχα 500 χιλιόμετρα. Όταν την παρέλαβε άλλαξε λάδια σε ένα συνεργείο που είναι ιδιοκτησίας ενός πρώην αρχιμηχανικού μηχανικού της Honda. Με «εργοστασιακή» λοιπόν φροντίδα άλλαξε ελαστικά, σωληνάκια τροφοδοσίας και φρένων, τακάκια και ελαστικά, με τον κινητήρα να δουλεύει σαν καινούριος και να μην έχει ανοιχτεί ποτέ.

Ο ιδιοκτήτης απολάμβανε να την βγάζει βόλτα στους δρόμους του Τόκυο, νιώθοντας πως εκπληρώνει μια υποχρέωση απέναντι στην ιστορικότητα αυτής της μοτοσυκλέτας, αλλά και σε βραδινές συναντήσεις μοτοσυκλετιστών, συγκεντρώνοντας τα βλέμματα. Όλοι στην Ιαπωνία, παλιοί και νέοι, ξέρουν ποια είναι η NR και αν έχουν την ευκαιρία να την ακούσουν να παίρνει μπροστά, θα περιμένουν όση ώρα χρειαστεί. Για αυτό και σε αυτές τις συναντήσεις ο Καναδός ιδιοκτήτης δεν χρειαζόταν να θυμάται ακριβώς δίπλα σε ποια έχει παρκάρει, η μοτοσυκλέτα του ήταν αυτή που είχε πάντα τον περισσότερο κόσμο να την περιστοιχίζει. Σε κατάσταση καινούριας λοιπόν, μονάχα με μία γρατζουνιά στην ζελατίνα, η NR αυτή ετοιμάζεται να αλλάξει χέρια για άλλη μία φορά, από το 1992 που έφυγε από το εργοστάσιο της Honda. Αν πάλι δεν φτάσει το επιθυμητό ποσό, ο Καναδός θα την πάρει μαζί του φεύγοντας από την Ιαπωνία, δεν έχει σκοπό να την δώσει πολύ πιο χαμηλά από αυτό που της αξίζει…

Ετικέτες

Triumph Originals 2025: Διεθνής διαγωνισμός custom από τους Βρετανούς

Δημιουργικές “μάχες” για οχτώ ομάδες με μούσα μια Bonneville
Triumph Originals 2025
Από το

motomag

30/4/2025

Η βρετανική εταιρεία ανακοίνωσε τον Triumph Originals 2025, τον διεθνή custom διαγωνισμό με στόχο να αναδείξει τη μοναδικότητα, την καινοτομία και τη διαχρονική αισθητική της βρετανικής κουλτούρας, όπως αυτή εκφράζεται μέσα από τη σειρά Bonneville.

Με θέμα "Icons of British Originality", ο διαγωνισμός καλεί οκτώ ομάδες Triumph από Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Καναδά, Μεξικό, Βραζιλία, Γαλλία, Ιταλία και Ταϊλάνδη (λείπει ένα από Ιαπωνία δε νομίζετε) να συνεργαστούν με διακεκριμένους τοπικούς custom builders, δημιουργώντας μοναδικές custom μοτοσυκλέτες βασισμένες στα μοντέλα Bonneville.

Triumph Originals 2025

Οι κατασκευές θα αξιολογηθούν με βάση πέντε κριτήρια που αναμένεται να βάλουν δύσκολα σε όλους τους συμμετέχοντες αφού πρέπει να ισχύουν ταυτόχρονα: το εμβληματικό στιλ, τη βρετανική αυθεντικότητα, τη δημιουργικότητα και τη καινοτομία, τη δεξιοτεχνία και την οδηγική εμπειρία. Η Triumph δίνει ούτως ή άλλως μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια στις μοτοσυκλέτες της και αυτό αναμένεται να παίξει επίσης καθοριστικό ρόλο στην τελική αξιολόγηση των custom κατασκευών όπως επίσης και η αίσθηση που δίνουν κατά την οδήγησή του.

Η τελική φάση περιλαμβάνει την επιλογή πέντε (5) φιναλίστ από ειδική επιτροπή εμπειρογνωμόνων, ενώ με δημόσια ψηφοφορία που θα συνυπολογιστεί στο τελικό αποτέλεσμα θα αναδειχθεί το Triumph Original 2025, που θα ανακοινωθεί τον Ιούλιο του 2025.

Triumph Originals 2025

Ο Nick Bloor, CEO της Triumph Motorcycles, δήλωσε σχετικά: “Η Bonneville αποτελεί διαχρονικό σύμβολο ατομικότητας και έμπνευσης για custom δημιουργούς εδώ και δεκαετίες. Με το Triumph Originals 2025, θέλουμε να δούμε πώς οι μοντέρνες επιρροές της βρετανικής κουλτούρας εμπνέουν τους κορυφαίους δημιουργούς του κόσμου σήμερα.”

Περισσότερες πληροφορίες στην επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας.