Η Arc Vehicles Ltd κάνει την έκπληξη!

Ηλεκτρικό Cafe Racer και Human Machine Interface
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

10/10/2018

Για όσους δεν γνωρίζουν η Arc Vehicle Ltd είναι μια νεοσύστατη βρετανική εταιρεία που μπήκε στο χώρο της μοτοσυκλέτας πριν από μόλις 18 μήνες. Όμως έξι μήνες πριν τη δημιουργία της εταιρείας, η ομάδα είχε συνταχθεί και εργαζόταν στην δημιουργία μιας πρωτότυπης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας που θα ήταν εξοπλισμένη με πολλές καινοτομίες. Ο Mark Truman πνευματικός πατέρας της μοτοσυκλέτας που ξεκίνησε το εγχείρημα, υπήρξε παλιότερα υπεύθυνος στο τμήμα της Jaguar Land Rover που είχε ως σκοπό την εύρεση ακραίων ιδεών και τεχνολογιών, εξαιρευνώντας το ενδεχόμενο εφαρμογή τους στην παραγωγή. Αυτή είναι μία αρκετά ενδιαφέρουσα προσθήκη στο βιογραφικό του...

Για την υλοποίηση του μεγαλόπνοο σχεδίου του, στελέχωσε μία ομάδα που αποτελούμενη από έναν αρχιμηχανικό των MotoGP και έναν ειδικό αναλυτή ώστε να ξεκολλήσουν την ιδέα από το στάδιο της ανάπτυξης, με απότερο στόχο να την φτάσουν έως την παραγωγή.

Εδώ η Arc έχει έναν μικρό άσο στο μανίκι της, που ίσως την κάνει να ξεχωρίζει από αντίστοιχες προσπάθειες, κι αυτό γιατί έχει εξασφαλίσει ένα πολυετές χρηματοδοτικό πρόγραμμα μέσα από την αγορά των παραγώγων, διαθέτοντας δικαιώματα επί των καινοτομιών που παράγει. Η Jaguar είναι ένας από τους πολλούς επενδυτές που έσπευσαν να τους στηρίξουν, πράγμα αναμενόμενο βάση της προϋπηρεσίας του Truman ενώ στην λίστα περιλαμβάνεται και η επενδυτική Inmotion. 

Η πρότυπη μοτοσυκλέτα βρίσκεται ήδη σε ένα στάδιο ικανό να παρουσιαστεί στην EICMA του Μιλάνο, και η εταιρεία εξέδωσε δελτίο τύπου με τις πρώτες πληροφορίες, αναφέροντας κάποιες από τις καινοτομίες που θα φέρει. Ειδικότερα ο σχεδιασμός της παραπέμπει όπως δηλώνουν σε café racer –αν και βλέποντάς τη από το προφίλ θυμίζει την MV Agusta Zagato- και εκτός ότι θα είναι εφοδιασμένη με ηλεκτροκίνητο κινητήρα θα είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα με Human Machine Interface (HMI). Πρώτη, αν βγει τελικά σε παραγώγη και μάλιστα σύντομα... Το καινοτόμο σύστημα όπως αναφέρει ο Mark Truman σε δηλώσεις του θα ταρακουνήσει τον κόσμο της μοτοσυκλέτας, που έχει αφήσει την τεχνολογία αυτή να περιφέρεται από concept σε concept στα παγκόσμια σαλόνια.

Συγκεκριμένα δήλωσε: “Η τεχνολογία, οι επιδόσεις, η ασφάλεια και η εμπειρία της οδήγησης ενώνονται όπως ποτέ ξανά στους δύο τροχούς. Το Vector είναι κάτι πολύ περισσότερο από την πιο premium ηλεκτρική μοτοσυκλέτα του κόσμου, είναι η πρώτη μοτοσυκλέτα του κόσμου με ενσωματωμένο σύστημα HMI, που αποτελείται από ένα κράνος με head up display και μια ειδική στολή – παραδίδοντας την πιο ολοκληρωμένη μοτοσυκλετιστική εμπειρία στην αγορά σήμερα”. Όσον αφορά τη Vector που από τη φωτογραφία γίνεται αντιληπτή η εκτεταμένη χρήση carbon στα φτερά και στις ζάντες, είναι εμφανής και η ιδιαίτερη σχεδίαση του μπροστινού συστήματος. Το μπροστινό σύστημα ανάρτησης είναι μη συμβατικό, εξοπλισμένο με ένα αμορτισέρ κι έναν άξονα στήριξης που εδράζεται αρκετά πίσω στη μοτοσυκλέτα και συνδέεται με τον τροχό παράκεντρα. Ο σχεδιασμός του παραπέμπει σε παλαιότερα μοντέλα όπως το GTS-1000 της Yamaha ή των Tesi 1D/2D/3D της Bimota. Ενώ τα ακριβή τεχνικά χαρακτηριστικά θα πρέπει να περιμένουν να τα ανακαλύψουμε από κοντά, κατά την επίσκεψή μας στην φετινή EICMA. Σε ότι αφορά τη στολή δεν υπάρχουν περισσότερες πληροφορίες που να αναλύουν τη λειτουργία της έκτος από τις βαρύγδουπες δηλώσεις του CEO. Το μεγαλύτερο στοίχημα όμως είναι αν θα δούμε αφενός τη μοτοσυκλέτα να περνάει στη γραμμή παραγωγή και αφετέρου αν και η στολή θα τη συνοδέψει, ή ακόμη καλύτερα το κράνος με το HUD - καθώς δεν είναι η μοναδική εταιρεία που έχει επιχειρήσει κάτι αντίστοιχο.

Για παράδειγμα η Sena διαθέτει ένα πρωτότυπο κράνος με οθόνη head up display, που τελευταία φορά είδαμε πριν λίγες ημέρες από κοντά στην INTERMOT, δηλώνοντας πως το μεγαλύτερο εμπόδιο για την εμπορική διάθεσή του είναι η χρονοβόρα διαδικασία των εγκρίσεων. Στην αντίπερα όχθη έχουμε το κακό παράδειγμα με την SKULLY (που μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά εδώ) έχοντας ξεκινήσει κι αυτή την έρευνα κι ανάπτυξη ενός αντίστοιχου συστήματος, όμως χρεωκόπησε λόγω κακής διαχείρισης και υψηλών προσδοκιών...

Η Arc έχει κι αυτή υψηλές προσδοκίες, ωστόσο κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον μας κι αναμένουμε με ανυπομονησία την παρουσίασή της στην EICMA του Μιλάνο στις 6 Νοεμβρίου.

Ηλεκτροκίνηση: Honda R&D και QuantumScape εξελίσσουν μπαταρίες στερεάς κατάστασης

Ανακοινώθηκε συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των δύο εταιρειών με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση
QuantumScape
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/6/2026

Με ανακοίνωσή της η αμερικανική QuantumScape Corporation αποκαλύπτει πως ήρθε σε συμφωνία με τη Honda R&D Co., Ltd., θυγατρική της Honda Motor Co., Ltd., προκειμένου να εξελίξουν την πλατφόρμα μπαταριών στερεάς κατάστασης (solid state). Στα πλαίσια αυτής της συμφωνίας, οι δύο πλευρές θα εστιάσουν την προσοχή τους αφενός στην εξέλιξη της απόδοσης αυτής της τεχνολογίας, αλλά και της κατασκευαστικής αλυσίδας τους.

Οι μπαταρίες στερεάς κατάστασης αντικαθιστούν τον υγρό ηλεκτρολύτη με στερεό υλικό και προτείνουν ως βασικά τους πλεονεκτήματα τη μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα για ίδιο όγκο, ταχύτερη φόρτιση, μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, αλλά και την πλήρη εξάλειψη του κινδύνου ανάφλεξης που έχουν οι μπαταρίες ιόντων λιθίου.

Η QuantumScape εξελίσσει μια δική της τεχνολογία μπαταριών λιθίου-μετάλλου, η οποία είναι και το σημείο αιχμής που την έφερε δίπλα στη Honda. Όπως εξηγεί ο Atsushi Ogawa, διευθυντής του Research Center of Excellence της Honda R&D, “η τεχνολογία της QS έχει επιδείξει μοναδικά και πειστικά πλεονεκτήματα κατά τη διάρκεια της αξιολόγησής μας. Βλέπουμε τη δυναμική αυτής της τεχνολογίας στο να προσθέσει αξία σε μια μεγάλη γκάμα εφαρμογών, συμπεριλαμβάνοντας τα ηλεκτρικά οχήματα, και είμαστε ενθουσιασμένοι που προχωρούμε στο επόμενο βήμα της συνεργασίας μας.”

Μάλιστα αυτή η τεχνολογία της QuantumScape είναι η ίδια που εξετάζεται από τον Όμιλο Volkswagen με τη βοήθεια της Ducati και της ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας V21L που χρησιμοποιήθηκε για την ηλεκτρική κατηγορία MotoE του MotoGP.