Η Bajaj είναι ο νέος κατασκευαστής που έρχεται στην αγορά της Ευρώπης!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

12/9/2016

Από το 2013 ακούμε από την KTM, ότι θα φέρει στην Ευρώπη μοντέλο της Ινδικής Bajaj, που αποτελεί κι έναν από τους μεγαλύτερους μετόχους της. Η Bajaj κατασκευάζει στο εργοστάσιο της στην περιοχή Chakan, στην πόλη Pune της Ινδίας, τα δημοφιλή KTM Duke 125/200/390. Μέχρι πρόσφατα η περιοχή αυτή ήταν καθαρά αγροτική, όμως μετά τα εγκαίνια του νέου εργοστασίου της Bajaj, δημιουργήθηκε αποκλειστική οικονομική ζώνη και σιγά-σιγά έχει εξελιχθεί σε ένα από τα πιο σημαντικά δίκτυα κατασκευαστών αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στην Ασία. Εκεί διατηρούν εργοστάσια μεγάλοι κατασκευαστές, όπως το γκρουπ Volkswagen Group, Daimler-Benz, και φυσικά η Mahindra. Εκεί ήταν που το ’12 έκλεισε η συμφωνία για αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου που διατηρούσε η Bajaj στην KTM από το 2007 και έφτασε να γίνει ένας από τους μεγαλύτερους μετόχους της Αυστριακής εταιρίας. Παράλληλα η Bajaj έχει σύμφωνο συνεργασίας και με την Kawasaki και στο παρελθόν με ακόμα περισσότερους κατασκευαστές, που θέλησαν να εκμεταλλευτούν την νομοθεσία που ισχύει στην Ινδία -και στο σύνολο σχεδόν των ασιατικών χωρών- για ευνοϊκότερη φορολογία των εγχώριων κατασκευαστών.

Αρκετά σύντομα έπειτα από την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου των Ινδών στην KTM, είδαμε πίσω στις αρχές του 2013, δημοσιεύματα του ινδικού τύπου για εισαγωγή των μοντέλων της Bajaj στην Ευρωπαϊκή αγορά μέσα από το δίκτυο της KTM. Οι πληροφορίες έλεγαν πως αυτό ήταν κάτι που προβλεπόταν στο μνημόνιο συνεργασίας τους από την πρώτη στιγμή πίσω στο 2007. Ωστόσο ήταν μετά το ΄12 που η Bajaj αποφάσισε να επενδύσει στην εξέλιξη μοντέλων που εκπλήρωναν τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές.

Όπως διαβάζετε πρώτοι στο MOTO, και σύμφωνα με τις πληροφορίες μας, έχουν πλέον διευθετηθεί όλα τα θέματα πίσω από την εισαγωγή της νέας εταιρίας στην Ευρωπαϊκή αγορά, ενώ πιο συγκεκριμένα η Ελλάδα θα μπορούσε να παίξει μεγαλύτερο ρόλο, λειτουργώντας ως πύλη εισόδου μέσα από το λιμάνι του Πειραιά. Μέχρι να φτάσουμε σε αυτό το σημείο βέβαια, έχει προηγηθεί μία μακρά πορεία διαπραγματεύσεων, μία άστατη πολιτική σκηνή που δεν ευνοούσε μακρόπνοα σχέδια, η οικονομική κρίση και οι προγραμματισμένες αλλαγές των ευρωπαϊκών προδιαγραφών. Από την άλλη οι συγκυρίες ευνοούν τις οικονομικές μοτοσυκλέτες, όπως ακριβώς είχε προβλέψει η KTM φτιάχνοντας την σειρά Duke, για να φτάσουν πλέον να παρακολουθούν την BMW να ξεκινά νέο επίπεδο ανταγωνισμού. Σε μία κατηγορία που σχεδόν μόνη της δημιούργησε η KTM, με τα μικρότερα σε κυβισμό Duke, η BMW αποφάσισε να ακολουθήσει με το G310R κι αν βγάλει στην αγορά ένα αντίστοιχα μικρό Adventure, τότε θα έχει εκπληρώσει μία επιθυμία που έχουν ακούσει πολλές φορές στην KTM, τουλάχιστον από εμάς στην Ελλάδα…

Θέλοντας μάλλον να προλάβει τέτοιες κινήσεις, προσφέροντας ίσως κάποιο από τα μοντέλα των 200-300 κυβικών που ήδη έχουν γίνει best seller στην Ινδία, με μικρό κόστος για τα ευρωπαϊκά δεδομένα, η Bajaj θέλει να τονώσει το δίκτυο της KTM. Παράλληλα έχει μπει ήδη στην μεγαλύτερη αγορά μοτοσυκλέτας του κόσμου - αναφερόμαστε σε αριθμούς μονάδων- που είναι η Λατινική Αμερική και πιο συγκεκριμένα η τεράστια αγορά της Βραζιλίας. Είναι θετικό που βλέπουμε νέους -για εμάς- κατασκευαστές να θέλουν να ανταγωνιστούν στην πιο δύσκολη αγορά μοτοσυκλέτας, που είναι η Ευρωπαϊκή. Περιορίζεται έτσι το χάσμα που υπάρχει αυτή την στιγμή στην μοτοσυκλετιστική κουλτούρα, πράγμα που θα συνειδητοποιήσουμε καλύτερα όταν σε λίγα χρόνια οι Κινέζοι κατασκευαστές, αποφασίσουν να κάνουν πιο εξωστρεφή βήματα…

Στην παρούσα φάση η Bajaj έχει κάνει σοφές κινήσεις, μπαίνοντας εύκολα σε μία νέα και μεγάλη αγορά, χωρίς να χρειάζεται να επενδύσει στην δημιουργία ανεξάρτητου δικτύου. Το τίμημα αλλά και το ρίσκο σε διαφορετική περίπτωση, θα ήταν πολύ μεγαλύτερα. Με την ομπρέλα της KTM, η Bajaj θα κάνει τα πρώτα βήματα στην Ευρωπαϊκή αγορά και η Ελλάδα θα μπορούσε να είναι το πρώτο στάδιο στην πορεία των Ινδικών μοτοσυκλετών…

 

 

 

Ετικέτες

Βενζινάδικα: Αποφεύχθηκε η απεργία, αλλά η τιμή της βενζίνης δεν πρόκειται να πέσει

Από την ομόφωνη απόφαση για κινητοποιήσεις ως την εκεχειρία, ένα τριχίλιαρο voucher δρόμος
fuel pump
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

20/3/2026

Αποτράπηκε το ενδεχόμενο γενικής απεργίας των πρατηριούχων καυσίμων μετά τη συνάντηση της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος (ΟΒΕ) με τον υπουργό Ανάπτυξης Τάκη Θεοδωρικάκο.

Μετά το τέλος της τρίωρης συζήτησης μεταξύ των δύο πλευρών την Πέμπτη 19/3, ο υπουργός κοινοποίησε τα ευχάριστα με μιαν ανακοίνωση που ουσιαστικά αγνοεί όλα τα σημεία και τις προτάσεις που είχαν θίξει οι βενζινοπώλες τις προηγούμενες μέρες, όπως μείωση φόρου και οργανωτικά ζητήματα.

Ούτε κουβέντα για τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα καύσιμα, μόνο άφθονες επαναλήψεις περί πάταξης της αισχροκέρδειας και του voucher 3.000 ευρώ που θα λάβουν όσοι πρατηριούχοι δεν έχουν εγκαταστήσει ακόμη σύστημα εισροών-εκροών στα καταστήματά τους.

Από την πλευρά τους οι βενζινοπώλες δείχνουν να έφυγαν από τη συνάντηση έχοντας πειστεί να μην προχωρήσουν σε κινητοποιήσεις, όπως τουλάχιστον αυτό αντανακλάται στα λεγόμενα των δύο ομοσπονδιών τους, ΟΒΕ και ΠΟΠΕΚ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων).

theodorikakos

Από τη μια πλευρά ο πρόεδρος της ΟΒΕ, Μιχάλης Κιούσης, εκφράζει τη γνώμη πως μετά τη συνάντηση “δεν υπάρχει ενδεχόμενο κινητοποιήσεων”, ενώ ο πρόεδρος της ΠΟΠΕΚ, Θέμης Κιουρτζής, θεωρεί ότι “κάποιες αποφάσεις που πάρθηκαν και εξηγήσεις που έγιναν, είναι σημαντικές”.

Αμφότεροι δηλώνουν πως στη συνέχεια θα ενημερώσουν τα μέλη των ομοσπονδιών τους για να αποφασίσουν για το θέμα των κινητοποιήσεων, ωστόσο από κοινού πιστεύουν πως η κατάσταση έχει αποκλιμακωθεί.

Όσον αφορά τα πρατήρια ωστόσο, τίποτε δεν αλλάζει επί της ουσίας. Από τη μια η τιμή του πετρελαίου συνεχίζει να ανεβαίνει καθημερινά, μαζί με τη λιανική τιμή στην αντλία και αυτό προφανώς δεν πρόκειται να αλλάξει όσο ο Περσικός Κόλπος παραμένει πεδίο μάχης, όπως επίσης δεν κουνιέται από τη θέση του το πλαφόν ως τις 30 Ιουνίου. Όχι τουλάχιστον από κάποια θεσμική πρωτοβουλία, όπως λ.χ. τις πρόσφατες αποφάσεις Αυστρίας, Ιταλίας και πλέον και της Κροατίας να μειώσουν τους δικούς τους φόρους κατανάλωσης ώστε να αποσυμπιεστεί η τιμή των καυσίμων στα πρατήρια.

Εξίσου απογοητευτικώς ασαφή δείχνουν και τα αποτελέσματα της διάσκεψης των 27 ηγετών της Ε.Ε στις Βρυξέλλες χτες (Πέμπτη 19/3), για την οποία ο πρωθυπουργός δήλωσε πως “υπήρξε μια διατύπωση που ανοίγει την πόρτα για περισσότερη ευελιξία στην λήψη μέτρων εθνικών και ευρωπαϊκών. Η κυβέρνηση είναι έτοιμη να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις εντός των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της,” συμπληρώνοντας πως δεν είναι ακόμη η ώρα για περισσότερες λεπτομέρειες.

fuel

Ευελιξία μπορεί να βλέπει ο κύριος πρωθυπουργός, μέτρα πάντως δεν βλέπει κανένας Έλληνας πολίτης. Εκτός αν ως προστασία του καταναλωτή από τη ραγδαία άνοδο της τιμής του πετρελαίου στις διεθνείς χρηματαγορές λογίζεται αποκλειστικά και μόνο η “πάταξη της αισχροκέρδειας” στη λιανική.

Δυστυχώς θα συνεχίσουμε να πληρώνουμε ό,τι μας ζητηθεί για καύσιμα και τα πρατήρια θα πρέπει να περάσουν αυτή τη δύσκολη περίοδο με το πλαφόν που εξήγγειλε η κυβέρνηση στα περιθώρια κέρδους τους χωρίς την παραμικρή αλλαγή.

Αν τώρα με το τριχίλιαρο voucher απομακρύνεται ο κίνδυνος να κλείσουν πρατήρια καυσίμων - όπως είχε σπεύσει τις προηγούμενες μέρες να μας υπενθυμίσει η ΟΒΕ πως είχε γίνει την τελευταία φορά που ο μαύρος χρυσός ενεπλάκη σε ράλι ανόδου τιμών – δεν μπορούμε να το γνωρίζουμε και οπωσδήποτε το απευχόμαστε.

Πάντως δεν περιμένουμε να πέσει η τιμή της βενζίνης στην αντλία, καθώς το Κράτος θα συνεχίσει να απολαμβάνει αυξημένα έσοδα από μια λιανική τιμή βενζίνης που αποτελείται από 56% φόρους (κατά την ΟΒΕ). Ανεβαίνει η τιμή, αυγατίζουν οι φόροι, οι καταναλωτές να ’ναι καλά να πετούν τα λεφτά τους στο πηγάδι που δεν έχει πάτο.

Ας ελπίσουμε τουλάχιστον τα περί αυστηρών ελέγχων κατά της αισχροκέρδειας, που τόσο περήφανα μηρυκάζει η κυβέρνηση, να συμπεριλάβουν και τα διυλιστήρια, για τα οποία ακούγονται - ανεπιβεβαίωτες - κατηγορίες πως επικαιροποιούν τις τιμές σε καύσιμα που είχαν αγοράσει και πληρώσει προπολεμικώς, με τις τότε πολύ χαμηλότερες τιμές.