Η Continental "Συμβάλλει ασφαλώς" στο "Χαμόγελο του Παιδιού"

Μια αξιέπαινη κίνηση
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

13/11/2019

Για τη δημιουργία σωστών οδηγών στην Ελλάδα δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος από το να εκπαιδεύεις τη νέα γενιά ξεκινώντας από τις παιδικές ηλικίες. Η αλήθεια είναι πως το σύστημα εκπαίδευσης νέων οδηγών πάσχει σε τραγικό βαθμό, καθώς ελάχιστοι από αυτούς που παίρνουν δίπλωμα γνωρίζουν να κινούνται σωστά στο δρόμο, αφού η εκπαίδευσή τους δεν είναι παρά μια διαδικασία που περιορίζεται στο να πετύχεις τις εξετάσεις και όχι να μάθεις να οδηγείς. Ευτυχώς, υπάρχουν εταιρείες με αίσθηση κοινωνικής ευθύνης, όπως η Continental, που μεριμνούν και δίνουν στο θέμα τη δέουσα βαρύτητα. Συγκεκριμένα, από το 2012 στηρίζει το Χαμόγελο του Παιδιού, καλύπτοντας δωρεάν τις ανάγκες όλων των οχημάτων του Οργανισμού, ώστε τόσο τα παιδιά όσο και το προσωπικό να έχουν ασφαλείς μετακινήσεις. Στις 2 Νοεμβρίου, η αντιπροσωπεία προχώρησε και στη διοργάνωση μιας εκπαιδευτικής ημερίδας, με στόχο τα παιδιά του Οργανισμού να αναπτύξουν μέσα σε ένα ασφαλές περιβάλλον οδηγική συνείδηση. Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες στο δελτίο τύπου που ακολουθεί:

Δελτίο Τύπου

Η Continental «Συμβάλλει ασφαλώς» στο «Χαμόγελο του Παιδιού»

Αρωγός στις ανάγκες ευπαθών κοινωνικών ομάδων, η Continental διοργανώνει μαθήματα κυκλοφοριακής αγωγής για τα παιδιά του «Χαμόγελου του Παιδιού»

Αθήνα, 13 Νοεμβρίου 2019. Τη σημασία της εταιρικής ευθύνης για την ανάπτυξη  και τη βελτίωση των συνθηκών διαβίωσης των πολιτών στην Ελλάδα, προωθεί η εταιρεία ελαστικών Continental, μέσω των δράσεων του προγράμματος «Συμβάλλω ασφαλώς». Από το 2012, η Continental στηρίζει αδιάλειπτα το «Χαμόγελο του Παιδιού», καλύπτοντας, απολύτως δωρεάν, τις ανάγκες όλων των οχημάτων του Οργανισμού (επιβατικά, ασθενοφόρα, μικρά λεωφορεία, βαν) σε ελαστικά, ώστε τα παιδιά και οι εργαζόμενοι να απολαμβάνουν ασφαλείς μεταφορές, κατά τις μετακινήσεις τους.

Σε αυτό το πλαίσιο, το Σάββατο 2 Νοεμβρίου 2019, η Continental – EMA A.E. διοργάνωσε ημερίδα μαθημάτων κυκλοφοριακής αγωγής, για 20 παιδιά του «Χαμόγελου του Παιδιού», ηλικίας 7-14 ετών, που ζουν σε σπίτια του Οργανισμού στην Αττική. Η εκπαίδευση έγινε στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής, “Jumicar”, στη Νέα Μάκρη Αττικής. Τα παιδιά υποδέχθηκε το έμπειρο εκπαιδευτικό προσωπικό του πάρκου, τα οποία αφού έλαβαν μια ολοκληρωμένη θεωρητική ενημέρωση σε σήματα και βασικούς  κανόνες του Κ.Ο.Κ, συμμετείχαν, φορώντας πάντα κράνη και ζώνες ασφαλείας, σε μια προσομοίωση πραγματικής οδήγησης μικρών βενζινοκίνητων  αυτοκινήτων, σε συνθήκες οδικής κυκλοφορίας πόλης, τηρώντας όλους τους απαραίτητους  κανόνες. Η διαδρομή που τα παιδιά οδήγησαν ήταν ιδιαίτερα απαιτητική, καθώς αποτελείται από κυκλοφοριακούς κόμβους 4 διασταυρώσεων, με 29 φωτεινούς σηματοδότες και φυλασσόμενη διάβαση τρένου! Η ημέρα έκλεισε με ενθουσιασμό και παιχνίδια στα γήπεδα του πάρκου, καθώς και προσφορά γεύματος και δώρων στα παιδιά.

Ο Δ/ντής Marketing  της ΕΜΑ Α.Ε., κ. Νίκος Φωκάς δήλωσε στο τέλος της εκδήλωσης: «Αφοσιωμένη στη διάθεση καινοτόμων προϊόντων, η Continental επενδύει στις αξίες της ασφαλούς αυτοκίνησης και της ευρύτερης κοινωνικής προσφοράς, αποδεικνύοντας έμπρακτα το ενδιαφέρον της για τις ευαίσθητες ομάδες του πληθυσμού. Σήμερα, με μεγάλη χαρά, υποδεχθήκαμε τα παιδιά του Χαμόγελου για να διασκεδάσουμε αλλά και για να ξεκινήσουμε, από μικρή ηλικία, να μαθαίνουμε, βιωματικά και όχι απομνημονεύοντας πληροφορίες, τη σημασία της σωστής  συμπεριφοράς στο τιμόνι του αυτοκινήτου αλλά και της ιδανικής χρήσης των δρόμων από άλλη θέση, όπως αυτή του πεζού, του μοτοσυκλετιστή ή του ποδηλάτη.  Μόνο έτσι, κατά την ενηλικίωση τους, τα παιδιά θα γίνουν υπεύθυνοι οδηγοί-πολίτες και θα συμβάλλουν στη εξάλειψη της μάστιγας των οδικών ατυχημάτων. Στην Continental EMA A.E. δεσμευόμαστε ότι η σημερινή μας πρωτοβουλία θα έχει συνέχεια».

MotoGP: Στην δημοσιότητα όσα βγάζει η Dorna και που τα ξοδεύει! Η Liberty Media κάνει την πρώτη αλλαγή

Εξαιρετική λειτουργική εικόνα που αμαυρώνεται από βαριές αποσβέσεις
enai polla ta lefta sta GP
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

7/7/2025

Τα οικονομικά της Dorna δεν αποτελούσαν μυστικό καθώς την πολύ χοντρική εικόνα μπορούσε κανείς να την αποκτήσει από το Ισπανικό GAAP, ωστόσο η Liberty Media μας έδωσε τώρα μία λίγο καλύτερη εικόνα, πιο αναλυτική και κυρίως νεότερη με βάση τα έσοδα και το έξοδα της προηγούμενης σεζόν.

Επιβεβαιώσαμε επίσης τον τρόπο υπολογισμού τους καθώς επίσης πως τα MotoGP ήταν μία εταιρεία πολύ ισχυρή αλλά με χρηματοοικονομική αιμορραγία λόγω δανείων, ενώ παράλληλα έχει να σηκώσει και πολύ βαριές αποσβέσεις. Το δεύτερο δεν είναι περίεργο από την στιγμή που έχει στην κατοχή της αεροσκάφη και ένα πολύ ακριβό τμήμα μεταφορών και επικοινωνίας.

Βέβαια ο βαρύς εξοπλισμός μεταφορών και ο εξιδεικευμένος εξοπλισμός μετάδοσης, από τις κάμερες μέχρι τα ελικόπτερα δικαιολογούν μικρό μέρος από το υψηλό, 112 εκατομμύρια που είδαμε. Τα υπόλοιπα δικαιολογούνται από τα άυλα πάγια που έχει, τα δικαιώματα, τα σήματα που διαχειρίζεται, τα συμβόλαια και όλα όσα περιέχονται στο τεράστιο “IP portfolio” που έχει ένας τέτοιος οργανισμός, με τον βαρύ εξοπλισμό να ακολουθεί. Ξεκινάμε από αυτό το νούμερο γιατί δηλώνει υψηλό EBITDA στο 34,8% που είναι ισχυρός δείκτης πως τα πηγαίνει εξαιρετικά. Στο 15-30% θα ήταν ικανοποιητικά, όμως με σχεδόν 35% η εικόνα είναι υγιέστατη.

Υπάρχουν επίσης και απώλειες 54 εκατομμυρίων που φανερώνουν υψηλό δανεισμό, χορηγίες αλλά και συναλλαγματικές επιβαρύνσεις καθότι μεγάλο μέρος των εσόδων έρχεται μέσα από πολλά και διαφορετικά νομίσματα.

Δηλώνει επίσης CapEx (Capital Expenditures) 7 εκατομμύρια που για εταιρεία media όπως κατά βάση είναι η Dorna, είναι ένα φυσιολογικό νούμερο καθώς το βασικό της περιουσιακό στοιχείο είναι το IP και έτσι καταλήγει σε ζημιές 12 εκατομμυρίων.

Η εικόνα για κάποιον που ξέρει τα MotoGP δείχνει πως η Liberty Media πήρε μία υγιέστατη αλλά φορτωμένη εταιρεία και οι αιτίες φορτώματος μπορεί να μην φαίνονται, αλλά εικάζει κανείς από την κερδοφορία των υπολοίπων ετών πως έγινε για να πάρουν μία μεγαλοπρεπή έξοδο οι μέτοχοι.

Τα ποσοστά πριν και μετά την αγοραπωλησία είναι τα εξής:

MotoGP Management: 21% (δλδ: Carmelo και Carlos Ezpeleta, Dan Rossomondo και Enrigue Aldama)

Μέτοχοι που ρευστοποιούν: 79%

Μετά την πώληση η Liberty αποκτά όλες τις μετοχές των μετόχων με την MotoGP Management να χάνει ένα 5% οπότε η ιδιοκτησία των MotoGP διαμορφώνεται από εδώ και πέρα ως:

MotoGP Management: 16%

Liberty Media: 84%

Τι μοιράζονται λοιπόν όλοι αυτοί;

Το 2024 έκλεισε με έσοδα 462.000.000 Ευρώ

Από αυτά, τα 205 εκατομμύρια έρχονται από τα τηλεοπτικά δικαιώματα. Τα δικαιώματα αυτά δίνουν 117 εταιρείες από όλο τον κόσμο με συμβόλαια αποκλειστικότητας που κυμαίνονται από τρία έως πέντε χρόνια. Το συμβόλαιο δεν είναι κλειστό και προβλέπει αύξηση κόστους από 3 έως 7% ανά έτος. Οι 117 εταιρείες καλύπτουν 200 χώρες και 677 εκατομμύρια θεατές. Μεταξύ τους οι πιο σημαντικοί για την Dorna είναι το DAZN, FOX Sports, ESPN, SKY, Canal+

Το τελευταίο νούμερο, οι 677 εκατομμύρια θεατές, δικαιολογεί το επόμενο έσοδο που είναι οι χορηγίες, όπως η TISSOT, η MICHELIN, η RedBull και η Monster, η QATAR που έχει κάνει και leasing τα αεροσκάφη που λέγαμε στην αρχή αλλά έχει και μέρος των μεταφορών των ομάδων. Αυτό το έσοδο ανέρχεται στα 83 εκατομμύρια.

Μεγαλύτερο είναι το έσοδο από εκείνους που διαχειρίζονται τις πίστες. Το ποσό αυτό ανέρχεται σε 135 εκατομμύρια: Το 53% έρχεται από την Ευρώπη, 23% από την Ασία, 7% από την Αμερική και 17% από τον υπόλοιπο κόσμο. Κάπως έτσι μπορεί να υπολογίσει κανείς χοντρικά και πόσο χρεώνονται οι διαφορετικές πίστες!

Τα συμβόλαια εδώ κυμαίνονται από 5 έως 10 χρόνια και περιλαμβάνουν αυξήσεις από 3 έως 5% για τους 22 διαφορετικούς αντιπρόσωπους. Αυτοί μπορεί να είναι είτε διαχειριστές μίας πίστας που με την σειρά τους πληρώνουν στην ιδιοκτησία ετήσιο ενοίκιο, είτε και κρατική υπηρεσία που την διαχειρίζεται άμεσα και όχι έμμεσα, όπως γίνεται σε αρκετά κράτη με όραμα. Να άλλος ένα λόγος που δεν θα δούμε ποτέ κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα, καθώς κάθε εξαγγελία για ελληνικό MotoGP που έχουμε καταγράψει έως τώρα, ήταν ξεκάθαρα με τρόπο που φανερώνει αρπαχτή.

Μας μένει τώρα ένα αρκετά μεγάλο ποσό, 39 εκατομμυρίων που είναι «άλλα έσοδα», για να συμπληρώσουμε τα 462 εκατομμύρια. Αυτά είναι οι συνδρομές που έχει απευθείας η Dorna με το κοινό, το ηλεκτρονικό της κατάστημα, τα αναμνηστικά κτλ.

Μία μικρή πτώση διακρίνεται στο παρακάτω διάγραμμα για το 2024, που όπως ξεκαθαρίζεται και στην φωτογραφία αυτό οφείλεται στην απώλεια εσόδων από συμβόλαια τελευταίας στιγμής με νέες πίστες σε αντικατάσταση των αγώνων που χάθηκαν. Η μεγάλη άνοδος που παρατηρείται μεταξύ 2021 και 2022 οφείλεται στην προσθήκη αγώνων, που είναι άλλη μία εξήγηση για τους λόγους που αυτός έγινε.

motogp_dorna_esoda
τα συνολικά έσοδα και οι τομείς από τους οποίους προήλθαν

Αν είχαμε μάλιστα ξεχωριστά τα έσοδα από τα συμβόλαια που έφερε η αλλαγή με την έλευση του Sprint, τότε θα αποτυπωνόταν καλύτερα το κέρδος που απέφερε αυτή η κίνηση.

Στα έξοδα επίσης έχουμε μία ξεκάθαρη ανάλυση. Εκεί βλέπουμε πως το 50% πηγαίνει στην διοργάνωση των αγώνων, σε ομάδες και κατασκευαστές καθώς η Dorna επιστρέφει σε αυτές ένα μέρος των εσόδων της που λίγο μετριάζει το υψηλό κόστος της συμμετοχής τους. Οι μεταφορές, το κόστος παραγωγής και η πληρωμή στην FIM αποτυπώνουν το 50%. Η μισθοδοσία, κυρίως αυτή, αποτυπώνεται ξεχωριστά και ανέρχεται στο 16%.

motgp_dorna_eksoda
τα συνολικά έξοδα για όλες τις διοργανώσεις, μαζί δηλαδή με την MotoE που δεν βλέπει, σχεδόν, κανείς

Που σημαίνει πως έτσι φτάνουμε στα 161 εκατομμύρια που αναφέρθηκαν στην αρχή προ φόρων κτλ και καταλήγουν σε ζημιά 12 εκατομμυρίων, μειωμένη από 28εκ.Ευρώ το 2023, 8 το 2022 και 38 το 2021 που λόγω πανδημίας και περιορισμών ήταν σημαντικά αυξημένα τα κόστη και περιορισμένα τα έσοδα.

Το portfolio της Dorna περιλαμβάνει τις εξής διοργανώσεις συνολικά:
MotoGP / Moto2 / Moto3
WSBK
WorldWCR (Women Championship)
MotoE
JuniorGP
RedBull Rookies Cup
Asia Talent Cup
British Talent Cup
Northern Talent Cup
MiniGP World Series

Όλα αυτά δείχνουν πως η Liberty Media που έχει το 100% της F1 και τώρα το 84% των MotoGP, απέκτησε ένα υγιές και λειτουργικό μοντέλο με αρκετά θετική εικόνα και με υψηλή ρευστότητα, παρά τις ζημιές.

Ακόμη και αν δεν εφαρμόσει οικονομίες κλίμακας καθώς ορισμένα από τα έξοδα μπορεί να περιοριστούν χωρίς αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας, η Liberty Media θα δει άμεσα αποτελέσματα από την κίνησή της αυτή. Μόνο τις συναλλαγματικές αλλαγές να περιορίσει καθώς δραστηριοποιείται ήδη στις περισσότερες από τις χώρες, θα βελτιώσει έναν από τους δείκτες.

Δεν φανταζόμαστε πως είχε κανείς απορία για το αν είναι επικερδής επιχείρηση τα MotoGP και παρά τις ζημιές που φούσκωσαν πριν την πώλησή τους, τα νούμερα δεν παύουν να δείχνουν πως δεν υπάρχουν κόκκινες σημαίες και ήταν μία συμφέρουσα κίνηση.

Φτάνουμε επίσης στο σημείο να ευχόμαστε να αλλάξουν όσα λιγότερα γίνεται, στην αλλαγή από την Dorna στην Liberty, κυρίως γιατί ο πρότερος βίος τους στην F1 έχει δημιουργήσει ερωτηματικά, ιδιαίτερα με τον τρόπο που οι ομάδες επεμβαίνουν στους οδηγούς. Προς το παρόν τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά στα MotoGP και φυσικά έτσι πρέπει να παραμείνουν.
Μακάρι η επόμενη κίνηση της Liberty να είναι αντί για αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας, να είναι μία επένδυση για διευκόλυνση νέων ομάδων και νέων κατασκευαστών ή επιστροφή παλαιότερων...

Ετικέτες