Η σπάνια συλλογή μοτοσυκλετών του John Parham δημοπρατείται τον Σεπτέμβριο

Περισσότερα από 300 κλασικά μοντέλα μεγάλης αξίας, από μουσείο που κλείνει
Δημοπρασία της συλλογής του John Parham
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

27/4/2023

Ο γνωστός αμερικάνικος οίκος δημοπρασιών Mecum Auctions, στις αρχές Σεπτεμβρίου του 2023 θα προσφέρει στους συλλέκτες τη δυνατότητα να αποκτήσουν σημαντικά κομμάτια της προσωπικής συλλογής του αποβιώσαντα John Parham που βρίσκονται στο Εθνικό Μουσείο Μοτοσυκλέτας της Anamosa στην Iowa.

O John Parham, Hall of Famer της AMA και ιδρυτής της J & P Cycles, από τις μεγαλύτερες εταιρείες πώλησης αξεσουάρ μοτοσυκλετών παγκοσμίως τόσο μέσω διαδικτύου όσο και με φυσική παρουσία στις Η.Π.Α., αφιέρωσε μεγάλο μέρος της ζωής του -και σεβαστό χρηματικό ποσό- στη διατήρηση της ιστορίας της μοτοσυκλέτας στην Αμερική. Ο ίδιος ήταν υπεύθυνος επίσης για τη μεταφορά του Εθνικού Μουσείου Μοτοσυκλέτας στην Anamosa της Iowa. Στο εν λόγω μουσείο βρίσκονται εκατοντάδες μοτοσυκλέτες οι οποίες έχουν βρεθεί στα χέρια διάσημων ιδιοκτητών ή έχουν κάποια σπουδαία αγωνιστική η μη κληρονομιά.

Καθώς το μουσείο πρόκειται να κλείσει τις πόρτες του για το κοινό αυτόν τον Σεπτέμβριο, ο οίκος δημοπρασιών Mecum Auctions επιλέχθηκε να διοργανώσει μια ξεχωριστή δημοπρασία στις 6-9 Σεπτεμβρίου. Τη συγκεκριμένη ημερομηνία, συλλέκτες από όλον τον κόσμο θα έχουν τη δυνατότητα να αποκτήσουν κάποιο κομμάτι της προσωπικής συλλογής του John Parham. Περισσότερες από 300 μοτοσυκλέτες σημαντικής αξίας που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων μια Norton International Road Racer του 1936, μια Brough Superior SS100 Pendine του 1927, μια Black Shadow του 1952, μια Harley-Davidson EL Knucklehead του 1937 κ.α., καθώς και 6.000 έργα μοτοσυκλετιστικής τέχνης, όπως ένα χειροποίητο κράνος από τον ίδιο τον σχεδιαστή Von Dutch, ένα μπρούντζινο γλυπτό κινητήρα μοτοσικλέτας που δημιουργήθηκε από τον διάσημο καλλιτέχνη Jeffrey Decker βρίσκονται ανάμεσα στα εκθέματα που θα δημοπρατηθούν.

Ετικέτες

1.000 παραβιάσεις για κινητό σε 4 μέρες από μία μόνο κάμερα ΑΙ: 500 με κόκκινο σε κεντρική διασταύρωση

Οι πρώτες κάμερες ΑΙ ξεκίνησαν πιλοτικά και ήδη καταγράφουν μαζικές παραβιάσεις του ΚΟΚ
1.000 παραβιάσεις για κινητό σε 4 μέρες από μία μόνο κάμερα ΑΙ: 500 με κόκκινο σε κεντρική διασταύρωση
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

22/12/2025

Παρότι βρίσκονται ακόμη σε φάση “εκπαίδευσης”, οι νέες κάμερες με Τεχνητή Νοημοσύνη στην Αττική κατέγραψαν χιλιάδες παραβάσεις σε ελάχιστες ημέρες, αποτυπώνοντας με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο την πραγματικότητα της επόμενης ημέρας.

Kάμερες Τεχνητής Νοημοσύνης τοποθετήθηκαν πιλοτικά σε κομβικά σημεία της Αττικής, το σύστημα βρίσκεται ακόμη στο αρχικό στάδιο λειτουργίας, καθώς απαιτείται χρόνος για την πλήρη “εκπαίδευσή” του, με τα πρώτα στοιχεία να δείχνουν καταιγισμό παραβάσεων του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Οι πρώτες οκτώ κάμερες ΑΙ εγκαταστάθηκαν σε σημεία που υπέδειξε η Ελληνική Αστυνομία όντας χαρακτηρισμένα ως υψηλής επικινδυνότητας, για τροχαία ατυχήματα. Το επόμενο διάστημα θα διασυνδεθούν πλήρως με το υφιστάμενο σύστημα της Τροχαίας, ενώ παράλληλα ξεκίνησε και η εγκατάσταση των καμερών της Περιφέρειας Αττικής: 388 συνολικά συσκευές υψηλής τεχνολογίας (όχι ΑΙ οι συγκεκριμένες), οι οποίες θα ενταχθούν στο ίδιο ολοκληρωμένο πληροφοριακό σύστημα.

AI Cameras

Συνολικά, το σχέδιο προβλέπει τη λειτουργία 2.500 καμερών σε οδικούς άξονες και μέσα μαζικής μεταφοράς, εκ των οποίων οι 500 θα τοποθετηθούν σε λεωφορεία του ΟΑΣΑ, με βασικό στόχο, τουλάχιστον αρχικά, την επιτήρηση των λεωφορειολωρίδων.

Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία από τη λεωφόρο Συγγρού, στο ύψος της Αγίας Φωτεινής (Νέα Σμύρνη - Καλλιθέα), όπου η κάμερα ΑΙ τέθηκε σε λειτουργία την περασμένη Τρίτη. Από το πρωί της πρώτης ημέρας έως το μεσημέρι της Παρασκευής, καταγράφηκαν περίπου 2.000 παραβάσεις.

Περισσότεροι από 1.000 οδηγοί εντοπίστηκαν είτε να μην φορούν ζώνη ασφαλείας είτε να χρησιμοποιούν κινητό τηλέφωνο κατά την οδήγηση, ενώ πάνω από 800 οδηγοί ξεπέρασαν το όριο ταχύτητας των 90 χλμ./ώρα στο συγκεκριμένο σημείο.

AI Cameras

Αντίστοιχα ανησυχητικά είναι τα στοιχεία και από άλλους κόμβους. Στη διασταύρωση Μεσογείων – Χαλανδρίου, μέσα σε μόλις τέσσερις ημέρες, η κάμερα ΑΙ κατέγραψε 480 διελεύσεις με κόκκινο φανάρι, ενώ στη λεωφόρο Βουλιαγμένης – Τήνου καταγράφηκαν άλλες 285 παραβιάσεις ερυθρού σηματοδότη.

Οι ΑΙ κάμερες είναι “εκπαιδευμένες” όχι μόνο να καταγράφουν τον αριθμό κυκλοφορίας, αλλά και να αναγνωρίζουν μάρκα, μοντέλο και χρώμα οχήματος. Ζουμάρουν αυτόματα στον οδηγό και, με τη βοήθεια λογισμικού Τεχνητής Νοημοσύνης, μπορούν να διαπιστώσουν αν χρησιμοποιεί κινητό τηλέφωνο, αν φορά ζώνη ασφαλείας ή κράνος, καθώς και αν παραβιάζει τον ερυθρό σηματοδότη ή το όριο ταχύτητας.

AI Cameras

Οι παραβάσεις κατηγοριοποιούνται και καταχωρούνται στο κεντρικό σύστημα, ενώ τα δεδομένα (εικόνες, βίντεο, χρονικά και γεωγραφικά δεδομένα) διαβιβάζονται κρυπτογραφημένα στο Ενιαίο Ηλεκτρονικό Σύστημα Καταγραφής και Διαχείρισης Παραβάσεων (ΕΗΣ).

Παρόν στην εγκατάσταση των πρώτων καμερών ήταν και ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, ο οποίος έχει τονίσει από την πρώτη στιγμή ότι οι κάμερες δεν έχουν εισπρακτικό χαρακτήρα.

AI Cameras

"Οι κάμερες είναι εμφανείς και λειτουργούν με στόχο να αποτρέψουν την παράβαση. Δεν υιοθετούμε μια λογική τιμωρίας", έχει δηλώσει, επισημαίνοντας ότι το εγχείρημα θα θεωρηθεί επιτυχημένο όχι αν κόβονται πολλές κλήσεις, αλλά αν μηδενιστούν τα ατυχήματα στα συγκεκριμένα σημεία.

Όπως υπογραμμίζει, πρόκειται για μια συνειδητή πολιτική επιλογή με ξεκάθαρο κοινωνικό πρόσημο, στοχεύοντας στην μείωση των τροχαίων ατυχημάτων και τη σωτηρία ανθρώπινων ζωών. Οι κάμερες αποτελούν το πρώτο βήμα μιας ευρύτερης μεταρρύθμισης που περιλαμβάνει την πλήρη ψηφιοποίηση της διαδικασίας ελέγχου, βεβαίωσης και επίδοσης των παραβάσεων μέσω του gov.gr, με ταχύτητα και κυρίως διαφάνεια.

Οι κάμερες του πιλοτικού συστήματος λειτουργούν ήδη σε οκτώ σημεία υψηλής επικινδυνότητας

  1. Δήμος Αθηναίων – Πανεπιστήμιο και Λ. Βασ. Σοφίας
  2. Δήμος Αγίας Παρασκευής – Λ. Μεσογείων και Λ. Χαλανδρίου
  3. Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου – Λ. Μαραθώνος και Φλέμινγκ
  4. Δήμος Καλλιθέας – Λ. Συγγρού και Αγίας Φωτεινής
  5. Δήμος Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης – Λ. Ποσειδώνος και Ερμού
  6. Δήμος Αλίμου – Λ. Ποσειδώνος και Λ. Αλίμου
  7. Δήμος Ελληνικού-Αργυρούπολης – Λ. Βουλιαγμένης και Τήνου
  8. Δήμος Φιλοθέης-Ψυχικού – Λ. Κηφισίας και Εθν. ΑντιστάσεωςAI Cameras

     

Η πλήρης ανάπτυξη και διασύνδεση του συστήματος σε όλη τη χώρα να αναμένεται να ολοκληρωθεί μέσα στο 2026 με τα πρώτα στοιχεία από τη λειτουργία των καμερών ΑΙ να λειτουργούν ήδη ως ηχηρό καμπανάκι για την οδηγική κουλτούρα στους δρόμους της Αττικής.