MBE 2020: PDF Motociclette – Οι χειροποίητες!

Μπρούτζινα σμιλεμένα στο χέρι
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

18/1/2020

Οι PDF Motociclette (Punto Di Fuga Motociclette) είναι μια ιδιαίτερη περίπτωση custom builders. Και μόνο από την όψη τους, καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ανθρώπους που ζουν αυτό που κάνουν και είναι απόλυτα απορροφημένοι στον δικό τους κόσμο. Όταν αντικρύσεις δε και τις κατασκευές τους, τότε δένει όλο το παζλ.

Όπως αυτοπροσδιορίζονται οι ίδιοι, ανήκουν σε μια γενιά καλλιτεχνών “που δεν ακολουθούν το ρεύμα, αλλά υποστηρίζουν ένα στιλ”. Η έδρα τους στο Bergamo, ο “καθεδρικός ναός της καλλιτεχνικής κουλτούρας”,  δεν είναι απλώς ένα εργαστήρι, αλλά ένας χώρος ανταλλαγής ιδεών, ένα μοτοσυκλετιστικό στέκι, μια διέξοδος –όπως λένε οι ίδιοι- από την συμβατικότητα, τους περιορισμούς και το… μπανάλ, όπου είναι ευπρόσδεκτοι όσοι αγαπούν τις μοτοσυκλέτες “όχι ως μηχανολογικά αντικείμενα, αλλά για την γοητεία που διαθέτουν και την ιστορία που κρύβει η κάθε μία πίσω της”.

Στην αρχή, όταν πέσαμε πάνω στο Vincent Black Shadow και το Bonneville που μοιάζει να βγήκε από ταινία του Mad Max, μείναμε εντυπωσιασμένοι από την βαφή στο χρώμα του μπρούντζου του ρεζερβουάρ και του φαίρινγκ. Λίγα λεπτά αργότερα, στην κουβέντα που είχαμε μαζί τους, μας είπαν ότι δεν ήταν βαφή, αλλά φύλλα μπρούντζου που έχουν δουλευτεί όλα στο χέρι και έχουν μείνει άβαφα προσδίδοντας μια μοναδική γοητεία στο τελικό αποτέλεσμα. Το κόστος –μόνο για το customizing, χωρίς να περιλαμβάνεται η μοτοσυκλέτα- ξεκινά από τα 7.000 ευρώ και μπορεί να φτάσει μέχρι το διπλάσιο ποσό.

Το πιο εντυπωσιακό όμως στο περίπτερό τους ήταν μια έμπνευση από το Brough Superior SS100, την μοτοσυκλέτα –κατά πολλούς- με το ωραιότερο ρεζερβουάρ στην ιστορία του μοτοσυκλετισμού, το οποίο δεν έχει τίποτε πάνω του από… Brough. Το μοτέρ είναι ένα προπολεμικό της Harley υπερκυβισμένο στα 1000cc, ενώ το ρεζερβουάρ είναι αντιγραφή του αντίστοιχου της Brough, φτιαγμένο και μορφοποιημένο όλο στο χέρι μετά από πολλές ώρες δουλειάς. Τα avant garde στοιχεία στην μάσκα στο girder πιρούνι και στον πίσω τροχό είναι ξεχωριστές πινελιές, ενώ και οι σωλήνες των εξατμίσεων είναι πραγματικά έργα τέχνης.

Αν ποτέ, λοιπόν, βρεθείτε στο Bergamo, αξίζει να επισκεφθείτε τον “καθεδρικό” των Punto Di Fuga και να ανταλλάξετε απόψεις με τον Stefano, τον σχεδιαστή της ομάδας, για το πώς το πάθος μπορεί να σε οδηγήσει σε υπέροχα καλλιτεχνικά μονοπάτια.

 

Απαγόρευση μοτοσυκλετών στο Nürburgring – Αναβάτης μαζεύει υπογραφές για την άρση της

Έχουν συγκεντρωθεί μέχρι στιγμής 5.200 υπογραφές και 1.300 ευρώ
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

11/2/2026

Τέτοιον καιρό πέρυσι μαθαίναμε πως οι μοτοσυκλέτες θα απαγορεύονταν στην κλασσική διαδρομή του Nürburgring που ήταν ανοικτή με σύστημα διοδίων, περιορισμένες μόνο σε ημέρες με οργανωμένα trackdays.

Βέβαια όπως είναι λογικό, αυτό το ημίμετρο δεν είναι αρκετό για τους περισσότερους μοτοσυκλετιστές και ένας από αυτούς, ονόματι Ralf Bollinger, ξεκίνησε πριν έναν χρόνο να μαζεύει υπογραφές για να πιέσει προς την αναίρεση της απόφασης αυτής που εξοβελίζει τις μοτοσυκλέτες από τον Nordschleife, τον θρυλικό Βόρειο Γύρο του Nurburgring.

Ένα χρόνο αργότερα, το εγχείρημα έχει συγκεντρώσει 5.200 υπογραφές. Ο Ralf Bollinger έχει απευθυνθεί και σε ένα δικηγορικό γραφείο, με το κόστος της υπόθεσης να υπολογίζεται στα 10.000 ευρώ και τον Ralf να έχει ανοίξει μία σελίδα για χρηματοδότηση από άλλους αναβάτες. Μέχρι στιγμής, τα πράγματα στον τομέα αυτόν δεν πάνε ιδιαίτερα καλά, αφού 12 μήνες αργότερα έχουν μαζευτεί μόλις 1.300 ευρώ.

MOTO

Ο Ralf  δεν είναι κάποιος τυχαίος, αφού οδηγεί στο Nürburgring τα τελευταία 30 χρόνια, ενώ οι πρώτοι γύροι Touristenfahren - οι οποίοι ήταν ανοικτοί σε οποιονδήποτε διέθετε αυτοκίνητο ή μοτοσυκλέτα με άδεια κυκλοφορίας, ακόμη και τουριστικά λεωφορεία ή αυτοκινούμενα - χρονολογούνται από το 1927.

Το MOTO έχει βρεθεί πολλές φορές στην Γερμανική πίστα και μάλιστα είχαμε προτείνει στους υπεύθυνους ασφαλείας του Nürburgring μια λύση που θα άφηνε τους πάντες ευχαριστημένους και αυτή δεν είναι άλλη από το να χωρίζουν σε ομάδες τις μοτοσυκλέτες που πηγαίνουν κάθε φορά εκεί και να μπαίνουν μόνες τους, με τα αυτοκίνητα να μπαίνουν μετά από αυτές, απλά περιμένοντας πέντε λεπτά περισσότερο από το συνηθισμένο.

Μένει να δούμε αν αυτή η ενέργεια μπορεί να φέρει κάποια ανατροπή στην υπόθεση ή η διοίκηση της πίστα θα συνεχίζει να περιφρονεί τους μοτοσυκλετιστές.