Μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30km/h ζητάει από τον υπουργό ο ΣΕΕΠΕ

Μαστουρωμένοι στους δρόμους για μην πληρώσουν πρόστιμα
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

13/11/2019

Με ένα βαρύ πρόστιμο 100 εκατομμυρίων ευρώ να κρέμεται πάνω από το κεφάλι των μελών του Συνδέσμου Εταιρειών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδος, προτείνουν στον Υπουργό να επιβληθεί μείωση των ορίων ταχύτητας στα 30km/h εντός πόλεων και στα 110km/h στις εθνικές οδούς. Ο ΣΕΕΠΕ είναι υποχρεωμένος να συμμορφωθεί με τις οδηγίες της Ε.Ε.  για μείωση της κατανάλωσης καυσίμων στις χώρες-κράτη μέλη, σε διαφορετική περίπτωση θα πληρώσει βαριά ρυπο-πρόστιμα. Θυμίζουμε πως η παγκόσμια πολιτική-οικονομική ελίτ έχει στήσει ένα νέο χρηματιστήριο πώλησης και αγοράς “φρέσκου” αέρα, όπου οι χώρες που ρυπαίνουν περισσότερο από τα όρια, που οι ίδιοι έχουν θεσπίσει, τους πληρώνουν πρόστιμα. Εναλλακτικά μπορούν να αγοράσουν φρέσκο αέρα από κάποια άλλη χώρα που έχει “περίσσευμα” καθαρού αέρα! Μέσα σε αυτό το πλαίσιο “οικολογικού” παζαριού, ο ΣΕΕΠΕ ισχυρίζεται πως οι προτάσεις του για μείωση των ορίων ταχύτητας θα επιφέρει μείωση στην κατανάλωση πετρελαίου κίνησης κατά 12% και βενζίνης κατά 18%.

Η πρόταση αυτή είναι εξ ορισμού ανεφάρμοστη και παντελώς ηλίθια. Το μοναδικό αποτέλεσμα που θα έχει είναι να γεμίσουν τα ταμεία της τροχαίας από τα πρόστιμα και να γίνονται ουρές έξω από τα γραφεία των εισαγγελέων και των δικαστηρίων με όσους έχουν συλληφθεί με την αυτόφωρη διαδικασία, λόγω υπέρβασης του ορίου ταχύτητας άνω του 50%. Με 30km/h στην πόλη κινούνται οι… πεζοί και τα 110km/h μέγιστης ταχύτητας στις εθνικές οδούς σημαίνει πως το ταξίδι από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη θα ξαναγίνει 7 ώρες όπως ήταν την δεκαετία του 1980. Αν θέλεις να γελιοποιήσεις έναν νόμο, τον κάνεις παράλογο και πρακτικά ανεφάρμοστο. Κι αυτό θα γίνει με τα παράλογα χαμηλά όρια ταχύτητας, όπου δεν αντιστοιχούν στη λογική, θα τα παραβιάζουν ακόμα και οι ποδηλάτες και θα δημιουργήσει το αίσθημα στην κοινωνία ότι μας κυβερνάνε ψυχοπαθείς. Εννοείται πως τα κρατικά αυτοκίνητα που θα μεταφέρουν ημίθεους-πολιτικούς θα κινούνται με ταχύτητες υπερδιπλάσιες, ώστε να είναι απόλυτα σαφές πως εσύ είσαι ένας φορο-σκλάβος και η χώρα που ζεις ανήκει σε αυτούς και τους φίλους τους. Το έχουμε πει πολλές φορές πως ο παραλογισμός οδηγεί πάντα στην απαξίωση των νόμων, ακόμα κι αν το πνεύμα τους είναι σωστό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι υπερβολικές ποινές του Κ.Ο.Κ. όπως αυτή για την κίνηση στις ΛΕΑ. Ο νόμος είναι ΣΩΣΤΟΤΑΤΟΣ, αλλά η εξωπραγματική ποινή που προβλέπει, το μόνο που κάνει είναι να δημιουργεί συνθήκες παζαριού μεταξύ του αστυνομικού και του παραβάτη, διότι ο αστυνομικός ξέρει πως αν σε γράψει θα σε καταστρέψει οικονομικά για τα επόμενα 10 χρόνια. Αν όμως η ποινή ήταν μόνο διοικητική και σου έπρεπαν το δίπλωμα για μερικούς μήνες, κανένας αστυνομικός δεν θα δίσταζε να σε γράψει. Υπάρχει κι άλλος ένας λόγος που η πρόταση αυτή του ΣΕΕΠΕ είναι χαζή, αναποτελεσματική και εκτός πραγματικότητας. Κι ο λόγος αυτός είναι πως ήδη οι δρόμοι των πόλεων είναι ένα τεράστιο πάρκινκ ακινητοποιημένων αυτοκινήτων  που κινούνται με μέση ταχύτητα πολύ κάτω από τα 10km/h. Το ίδιο συμβαίνει και στις εθνικές οδούς, όπου με την βενζίνη στο 1,6-1,7 ευρώ, σπάνια θα δεις αυτοκίνητο στην αριστερή λωρίδα του δρόμου. Όλοι στην μεσαία λωρίδα πάνε σαν μαστουρωμένοι με 90-100km/h και στέλνουν μηνύματα στο κινητό για να περάσει η ώρα!  Η πραγματική λύση για μείωση της κατανάλωσης βενζίνης και πετρελαίου είναι ο Υπουργός Μεταφορών  να φτιάξει ένα σοβαρό δίκτυο Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, που να είναι φιλικό στη χρήση από τους κατοίκους των πόλεων. Όχι δηλαδή σαν το Τραμ που εξυπηρετεί μόνο τους αργόσχολους και τους τουρίστες και ταυτόχρονα δημιουργεί κυκλοφοριακή ασφυξία στα νότια προάστια. Κανείς δεν θέλει να τρώει πέντε ώρες την ημέρα μέσα στο αυτοκίνητο, να ψάχνει για πάρκινγκ και να πληρώνει τις φθορές του οχήματός του και 1,6 ευρώ το λίτρο τη βενζίνη. Όταν όμως δεν υπάρχει άλλος τρόπος να πας στη δουλειά σου, τι να κάνεις; Η λύση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι μόνο για τους πλούσιους που ζουν σε σπίτια με κλειστά πάρκινγκ. Τα δίκυκλα δεν τα αναφέρουμε ως λύση, διότι όποτε οι πολιτικοί έχουν ασχοληθεί με τα δίκυκλα τα έχουν κάνει ΕΝΤΕΛΩΣ σκατά. Καλύτερα να μην ξέρουν ότι υπάρχουμε…

Όπως κι αν έχει, η πρόταση του ΣΕΕΠΕ είναι άλλο ένα δείγμα για το πώς τα ιδιοτελή συμφέροντα ΜΙΑΣ συντεχνίας που έχει πρόσβαση στην πολιτική εξουσία μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη ζωή σου.

SYM Roadtrip: Τρεις χιλιάδες χιλιόμετρα σε Σαρδηνία και Κορσική με 32 Συνεργάτες της SYM

Το SYM Roadtrip 2026 συνεχίζει δυναμικά την επιτυχημένη πορεία του θεσμού, με μια διαδρομή Ελλάδα, Ιταλία, Σαρδηνία και Κορσική.
sym roadtrip
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/5/2026

Με μια οργανωμένη αποστολή 32 συνεργατών της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. και συνοδοιπόρους τα SYM TTLBT και ADXTG 400, η φετινή διοργάνωση συνδυάζει την ταξιδιωτική εμπειρία με μια ξεχωριστή στιγμή για τη SYM στην Ευρώπη.

Οι συνεργάτες της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας συγκεντρώθηκαν στο λιμάνι της Ηγουμενίτσας στις 24 Μαΐου, έτοιμοι να επιβιβαστούν με προορισμό την Ιταλία.

SYM ADXTG 400

Η Σαρδηνία αποτέλεσε τον πρώτο μεγάλο σταθμό, με παραθαλάσσια τοπία, αυθεντική μεσογειακή αρχιτεκτονική και οδηγικά ενδιαφέρουσες διαδρομές. Την ίδια περίοδο, το νησί φιλοξενεί την ευρωπαϊκή παρουσίαση των νέων SYM CRUISYM 400 και TTLBT, προσδίδοντας στη φετινή διοργάνωση έναν ξεχωριστό συμβολισμό και συνδέοντας το ταξίδι των Ελλήνων συνεργατών της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. με μια ξεχωριστή στιγμή για τη SYM στην Ευρώπη δίνοντας το παρών στην παρουσίαση.

Μετά τη Σαρδηνία, η διαδρομή θα συνεχιστεί στην Κορσική, όπου το οδηγικό ενδιαφέρον γίνεται ακόμη πιο έντονο. Συνεχείς στροφές, ορεινά περάσματα και εντυπωσιακά παραλιακά τοπία συνθέτουν το δεύτερο μεγάλο μέρος του οδοιπορικού.

SYM TTLBT

Μετά το πέρασμα από τα δύο ξεχωριστά νησιά της Μεσογείου και την επιστροφή μέσω Ιταλίας, το ταξίδι θα ολοκληρωθεί εκεί που άρχισε, στην Ηγουμενίτσα. Από εκεί, κάθε συνεργάτης θα επιστρέψει στον τόπο του, έχοντας προσθέσει τα δικά του χιλιόμετρα σε μια κοινή εμπειρία SYM.

Το SYM ROADTRIP δεν αποτελεί απλώς μια οργανωμένη απόδραση. Είναι η έμπρακτη απόδειξη της ισχυρής σχέσης της ΓΚΟΡΓΚΟΛΗΣ Α.Ε. με το δίκτυο συνεργατών της και τον κόσμο του δικύκλου. Οι άνθρωποι της πρώτης γραμμής οδηγούν, ταξιδεύουν και δοκιμάζουν τα μοντέλα σε πραγματικές συνθήκες, μεταφέροντας στη συνέχεια αυτή την πολύτιμη, βιωματική εμπειρία στην καθημερινή επαφή με τον Έλληνα αναβάτη.

 

Ετικέτες