MOTUL TT Assen: Στην VIP σουίτα της MOTUL με Viñales, Bautista και Br. Smith!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

1/7/2016

Όπως είχαμε γράψει στο αναλυτικό ρεπορτάζ του αγώνα, φέτος έμελλε να είναι επεισοδιακός ο τρόπος που η πίστα του Assen, γιόρτασε το πρώτο της MotoGP την Κυριακή, σπάζοντας μία παράδοση από καταβολές του πρωταθλήματος, που ήθελε οι Ολλανδοί να πηγαίνουν στην πίστα το Σάββατο.

Αν τελικά ο αγώνας γινόταν το Σάββατο, τότε το θέαμα θα ήταν τελείως διαφορετικό και ίσως και η τωρινή βαθμολογία του πρωταθλήματος να είχε διαμορφωθεί πολύ διαφορετικά.

την στιγμή που διακόπηκε ο αγώνας την Κυριακή, τα πράγματα ήταν πραγματικά πολύ άσχημα...

 

 

Ο καιρός του Σαββάτου κρατήθηκε για μεγάλο διάστημα πριν αποφασίσει να ρίξει τελικά την μπόρα, με τον περισσότερο κόσμο να εύχεται να ήταν αρκετό όλο αυτό για να ξεθυμάνουν τα σύννεφα που ήταν μαζεμένα από την Παρασκευή το βράδυ. Ανάμεσα στα διαλλείματα βροχής που έπεσαν το απόγευμα, οι Viñales, Bautista και Br. Smith μας επισκεφθήκαν στην σουίτα της MOTUL, όπου είχαμε την ευκαιρία να τους απευθύνουμε ερωτήσεις και να σχολιάσουμε τα δοκιμαστικά.

 

Πρώτος έφθασε ο Viñales με μικρή συνοδεία, πολύ χαλαρός και άνετος ανάμεσα στον κόσμο. Κι έχει σημασία αυτό, γιατί μιλάμε για τα λίγα τετραγωνικά της σουίτας στις κερκίδες, που για να περάσει στο σκαμπό που του είχαμε κρατήσει, έπρεπε να στριμωχτεί ανάμεσα στον κόσμο που είχε γεμίσει τον χώρο… Απόλυτα ήρεμος και ευδιάθετος ο Viñales μου είπε ότι η Suzuki βρίσκεται σ’ ένα αρκετά καλό επίπεδο, έχοντας προχωρήσει πολύ γρήγορα στην εξέλιξη. Από την νέα σεζόν θα έχουν κάνει το απαραίτητο βήμα για την βελτίωση του πλαισίου, την στιγμή που το κιβώτιο δεν υστερεί πουθενά. Αυτό είναι πολύ βασικό, καθώς το seamless κιβώτιο της Suzuki έδειξε να είναι ανταγωνιστικό από την πρώτη στιγμή, χωρίς τον χρόνο προσαρμογής που χρειάστηκαν άλλοι κατασκευαστές και ο Viñales εξήγησε ότι μερικά πολύ βασικά δέκατα, κερδίζονται εξαιτίας αυτού του κιβωτίου!

Για τον ίδιο αυτό που χρειάζεται η Suzuki είναι δυνατότερο κινητήρα, και όπως είπε χαρακτηριστικά, πολύ δυνατότερο κινητήρα. Η ομάδα συνεργάζεται άψογα κι έχει αρχίσει ήδη να προετοιμάζει τα βήματα για την μετάβαση στην επόμενη εποχή, χωρίς αυτόν.

Για την σχέση του με τον Rossi είπε ότι είναι άψογη, και συμφώνησε ότι τα MotoGP χρειάζονται ένα αναβάτη που θα ταυτόχρονα θα είναι και σόουμαν, ωστόσο ο ίδιος πιστεύει πως έχει πολλά να μάθει από τον Rossi μέσα στην πίστα πρωτίστως, πριν συνεχίσει και έξω από αυτήν.

Αποχωρώντας συνάντησε έξω στους διαδρόμους τον Álvaro Bautista, όπου χαιρετιστήκανε εγκάρδια, πριν ο Álvaro, περάσει την ίδια διαδικασία στριμώγματος για να καθίσει στο ίδιο σκαμπό. Με την ίδια ακριβώς πραότητα του Viñales, απάντησε και ο ίδιος όταν τον ρώτησα τι συμβαίνει με την Aprilia και τι πιστεύει ότι είναι το νούμερο ένα μειονέκτημα για την εμφάνισή τους τώρα. Ο Álvaro χωρίς ενδοιασμούς, τόνισε ότι η Aprilia έχει εξελίξει πολύ καλά επιμέρους στοιχεία, αλλά το σύνολο δεν το έχει βρει ακόμα και φοβάται ότι δεν έχει γίνει ούτε το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση. Επαινώντας τον για τα ηλεκτρονικά, από τα πιο εξελιγμένα στο MotoGP, συμφώνησε ότι έχει γίνει πολύ καλή δουλειά, ωστόσο τώρα που οι ECU θα είναι ίδιες για όλους, γίνεται αναγκαστικά ένα μικρό βήμα προς τα πίσω. Για τον ίδιο έχει γίνει επίσης πολύ καλή δουλειά στο πλαίσιο, πρέπει όμως να βελτιωθούν στο σετάρισμα των αναρτήσεων και στην απόδοση του κινητήρα, στοιχεία που η ομάδα έχει θέσει πρόγραμμα βελτίωσης για το μέλλον.

Τον Álvaro διέκοψε η είσοδος του Bradley Smith, που του έδωσε το χέρι και επικράτησε στο χώρο, τόσο με την διαφορά σε ανάστημα από τους υπόλοιπους δύο οδηγούς, όσο και με την σχεδόν διπλή ένταση στην φωνή. Ο Bradley ήταν πολύ ικανοποιημένος για τα δοκιμαστικά, και φυσικά χωρίς να γνωρίζει εκείνη την στιγμή ότι ο αγώνας θα είναι επεισοδιακός και για τον ίδιο, θέλησε να δηλώσει αισιόδοξος για την επόμενη μέρα. Θεωρεί ότι είναι πάρα πολύ τυχερός που ήρθαν έτσι οι εξελίξεις και το νέο έτος θα αγωνίζεται με την KTM, γιατί πρόκειται για πλήρως εργοστασιακή ομάδα. Δεν τον απασχολεί το γεγονός ότι θα είναι η πρώτη τους φορά στα MotoGP, αλλά θα τον απασχολούσε αυτό, αν επρόκειτο για οποιαδήποτε άλλη, εκτός από την KTM. Κι αυτό γιατί αναγνωρίζει ότι οι Αυστριακοί έχουν πολύ μεγάλη αγωνιστική εμπειρία και δεδομένα από τις περισσότερες πίστες του πρωταθλήματος, αν κι εκεί λιγάκι κόμπιασε σαν να εννοούσε πώς έχουν ήδη όλα όσα χρειάζονται από όλες… Ανυπομονεί να ξεκινήσει δοκιμές με την KTM και μας είπε ότι έχει πλήρη εμπιστοσύνη στους 4 αναβάτες εξέλιξης που αυτή την στιγμή εξελίσσουν την αγωνιστική μοτοσυκλέτα της KTM. Δεν θέλησε να κατανομάσει συγκεκριμένα, αλλά είπε ότι τουλάχιστον ένας από αυτούς είναι εξίσου γρήγορος με εκείνον και θα μπορούσε κάλλιστα να αγωνίζεται, πράγμα εξαιρετικά σπάνιο να ομολογεί ο οποιοσδήποτε αγωνιζόμενος! Απέφυγε επίσης να σχολιάσει το Brexit που μόλις είχε προκύψει, σκυθρωπιάζοντας.. πράγμα που μάλλον μαρτυρά την στάση του.

Η έντονη παρουσία της MOTUL στους αγώνες, σημαίνει ότι ως καλεσμένος της απολαμβάνεις και ο ίδιος ορισμένα οφέλη, που διαφορετικά θα ήθελαν να χτυπήσεις περισσότερες από μία πόρτες για να τα βρεις συγκεντρωμένα. Με την MOTUL στον καρπό όμως, οι διαδικασίες απλοποιούνται, κι αυτό θα το διαπιστώσει ο τυχερός αναγνώστης μας, που θα έρθει μαζί μας στην Γερμανία, σε λίγες μέρες!

 

η φιλοξενεία στην ομάδα της Suzuki, έχει όλες τις ανέσεις...

 

Περνώντας λοιπόν στο box της Monster Yamaha Tech3, τα πάντα αναλύονται στα μάτια μας, με την προϋπόθεση να μην υπάρξουν φωτογραφίες ή video. Λυμένη μπροστά μας βρίσκεται η μοτοσυκλέτα του ανθρώπου που λίγο πριν μας μιλούσε και μας δίνεται ο χρόνος να την περιεργαστούμε, όσο ο άνθρωπος των δημοσίων σχέσεων μας εξηγεί το τεράστιο κόστος της ομάδας, τον μικρό άθλο που χρειάζεται κάθε φορά για να μεταφερθούν όλοι αυτοί στην επόμενη πίστα, και στον τεράστιο άθλο που έχει η διοργάνωση, όταν πρόκειται να ταξιδέψουν σε άλλη ήπειρο. Η Monster Yamaha Tech3 έχει σχετικά μικρές ανάγκες, συγκριτικά με άλλες ομάδες, που σημαίνει ότι φορτώνει στο αεροπλάνο της διοργάνωσης 8,2 τόνους για τα MotoGP και άλλους 2,5 για την Moto2, με το σύνολο για τις ομάδες να φτάνει σχεδόν τους 320 τόνους!

Όσο ο άνθρωπος των δημοσίων σχέσεων, μας αναλύει τον κόπο πίσω από την επιμελητεία της ομάδας, οι μηχανικοί έχουν απλά και γρήγορα αφαιρέσει το κιβώτιο και έχουν λύσει την μισή σχεδόν μοτοσυκλέτα, την στιγμή που ένα άλλο ζευγάρι αναλύει δεδομένα τηλεμετρίας. Οι μόνες φωτογραφίες που μας επιτρέπουν είναι έξω από το box, στην γραμμή των pit…

Σκοπός της MOTUL για όλους τους καλεσμένους της, είναι να τους χαρίσει μία πραγματικά VIP φιλοξενία, τόσο η ίδια όσο και οι ομάδες που χορηγεί και μας δίνει πρόσβαση. Στον επόμενο αγώνα την περιγραφή για την φιλοξενία της MOTUL, θα την αφήσουμε στον υπερ - τυχερό αναγνώστη μας που θα μας συνοδέψει στο Sachsenring!

 

Ετικέτες

MotoGP: Ο Brad Binder κοιτάζει προς το WSBK και τη Ducati για το 2027

Χωρίς θέση στα Grand Prix - Στο προσκήνιο η Aruba Ducati αλλά και ιδιωτικές ομάδες
Binder WSBK
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/6/2026

Το μέλλον του Brad Binder παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα ερωτηματικά της αγοράς αναβατών για το 2027, καθώς ο Νοτιοαφρικανός φαίνεται πως δεν θα συνεχίσει με την KTM. Σύμφωνα με πληροφορίες από το paddock, η πλευρά του έχει ήδη ξεκινήσει επαφές με ομάδες του WorldSBK, με τη Ducati να αποτελεί τον βασικό στόχο.

Οι εξελίξεις στην αγορά αναβατών των MotoGP συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό και το όνομα του Brad Binder βρίσκεται πλέον στο επίκεντρο. Η KTM φέρεται να έχει αποφασίσει να προχωρήσει με νέο δίδυμο αναβατών για το 2027, αποτελούμενο από τους Alex Marquez και Fabio Di Giannantonio, αφήνοντας τον Νοτιοαφρικανό εκτός των μελλοντικών της σχεδίων.

Με τις διαθέσιμες θέσεις στα MotoGP να λιγοστεύουν, ο μάνατζέρ του, Jeremy Debize, έχει ήδη αρχίσει να εξετάζει εναλλακτικές λύσεις εκτός της κορυφαίας κατηγορίας.

Μία από αυτές οδηγεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike και συγκεκριμένα στην Aruba Ducati, η οποία αναμένεται να βρεθεί σύντομα σε αναζήτηση αναβάτη, καθώς ο Nicolo Bulega ετοιμάζεται για τη μετάβασή του στα MotoGP, πιθανότατα με την ομάδα της VR46.

Η πρώτη επιλογή της Aruba Ducati ήταν ο Raul Fernandez, αναβάτης MotoGP με ισχυρούς δεσμούς με τον επικεφαλής της ομάδας, Serafino Foti. Ωστόσο, το σενάριο αυτό φαίνεται να έχει πλέον εγκαταλειφθεί, καθώς ο Ισπανός φέρεται να έχει ανανεώσει τη συνεργασία του με την Trackhouse και για την επόμενη σεζόν.

Υπό αυτές τις συνθήκες, ο Binder εμφανίζεται ως μία από τις διαθέσιμες και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες επιλογές για τη Ducati. Παρ' όλα αυτά, οι άνθρωποι του Borgo Panigale δεν δείχνουν διάθεση να βιαστούν. Η πρόθεσή τους είναι να περιμένουν να ξεκαθαρίσει πλήρως το τοπίο στα MotoGP πριν λάβουν οριστικές αποφάσεις για το WorldSBK.

Η Aruba Ducati εξακολουθεί να αποτελεί τον πιο ελκυστικό προορισμό για οποιονδήποτε αναβάτη επιθυμεί να πρωταγωνιστήσει στο πρωτάθλημα παραγωγής, έχοντας στη διάθεσή της την Panigale V4R, τη μοτοσυκλέτα που θεωρείται το σημείο αναφοράς της κατηγορίας.

Γνωρίζοντας ότι η αναμονή μπορεί να αποδειχθεί επικίνδυνη, ο Binder και το περιβάλλον του εξετάζουν παράλληλα και άλλες λύσεις μέσα στο στρατόπεδο της Ducati. Στο τραπέζι βρίσκονται θέσεις σε ιδιωτικές ομάδες, όπως η Go Eleven, όπου το μέλλον του Lorenzo Baldassarri παραμένει αβέβαιο, αλλά και η Barni Ducati, στην οποία δεν έχει ακόμη ξεκαθαρίσει η κατάσταση γύρω από τον Alvaro Bautista.

Το ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως ο Binder δεν είναι ο μοναδικός αναβάτης του MotoGP που εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο μετάβασης στο WorldSBK. Αντίστοιχες κινήσεις φέρεται να κάνει και ο Franco Morbidelli, ο οποίος μέσω του manager του, Gianluca Falcioni, πραγματοποίησε επαφές στο Misano ώστε να διερευνήσει τις διαθέσιμες επιλογές για το 2027, με τον ίδιο τον Foti της εργοστασιακής Ducati Aruba να έχει δηλώσει ανοιχτά πως η ομάδα θα προτιμούσε έναν Ιταλό αναβάτη και πως εξετάζει την περίπτωση του Morbidelli μεταξύ άλλων.

Το βέβαιο είναι πως η καλοκαιρινή περίοδος αναμένεται ιδιαίτερα κινητική στην αγορά των αναβατών, καθώς αρκετά ονόματα των MotoGP αναζητούν το επόμενο βήμα της καριέρας τους. Και στο paddock του WorldSBK βρίσκεται η Panigale V4R με όποια ομάδα τη διαθέτει να κρατά το ισχυρότερο διαπραγματευτικό χαρτί, τουλάχιστον μέχρι νεωτέρας.