Νέα TFT οθόνη Bosch “My Spin” για BMW – Ducati - Kawasaki στις 10.25 ίντσες!

Με Wi-Fi – Bluetooth – USB
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

9/11/2020

Όταν κυκλοφόρησαν οι φωτογραφίες του νέου BMW R1250RT 2021 βλέπαμε μία εντυπωσιακή οθόνη με εξαιρετικές δυνατότητες, όπως το να μπορείς να την χωρίσεις στην μέση για να μην χρησιμοποιείς ξεχωριστό GPS βλέποντας τους χάρτες ταυτόχρονα με τις υπόλοιπες ενδείξεις. Το κοινό της μοτοσυκλέτας ζητά τα νέα μοντέλα να έχουν οθόνες προς απογοήτευση των πιο παραδοσιακών μοτοσυκλετιστών που προτιμούν τα αναλογικά όργανα. Το οξύμωρο είναι πως από σφυγμομέτρηση της αγοράς αποδεδειγμένα και οι πολέμιοι των οθονών, τις αποζητούν ως εξοπλισμό σε περίπτωση αγοράς νέου μοντέλου… Για αυτό και οι εταιρείες μπαίνουν στην διαδικασία να εξοπλίζουν τις νέες μοτοσυκλέτες ακόμη περισσότερο, με ολοένα και καλύτερες οθόνες. Από εκεί και πέρα οι μεγαλύτεροι σε ηλικία αναβάτες θέλουν και μεγαλύτερο μέγεθος οθόνης με καλύτερη ευκρίνεια ενώ παράλληλα η δοκιμασμένη τεχνολογία που χρησιμοποιείται στα αυτοκίνητα γίνεται πιο προσιτή εξυπηρετώντας τα μεγέθη της μοτοσυκλέτας.

Βλέπουμε λοιπόν πως ο δρόμος προς την χρήση οθονών στις μοτοσυκλέτες έχει ήδη μονοδρομηθεί και όσο κάνουμε βήματα προς το μέλλον, τόσο αυξάνεται και η διασύνδεσή τους. Φανταστείτε πως ήδη ξεκίνησε η χρήση της διασύνδεσης με το κινητό τηλέφωνο και επέμβασης στις ρυθμίσεις στα νέα μοντέλα… Motocross! Ακόμη κι εκεί, στο τελευταίο σύνορο, όπως φαίνεται από το νέο KTM SXF-450 που επικοινωνεί πλέον με το κινητό σου τηλέφωνο και δοκιμάζουμε αυτές τις ημέρες στο ΜΟΤΟ για να δούμε την πρακτική εφαρμογή αυτής τις κίνησης…

Όταν λοιπόν είδαμε τα νέα όργανα στο BMW R1250RT, δεν μας έκανε εντύπωση που στην συγκεκριμένη πληθωρική τουριστική υπήρχε μία ξεχωριστή οθόνη. Μόλις παρουσιάστηκε και η Ducati Multistrada V4 2021 όμως και συγκεκριμένα η έκδοση S, αναγνωρίσαμε κοινά στοιχεία διαχείρισης της οθόνης, που ερχόντουσαν σε πλήρη ταύτιση με την οθόνη του BMW R1250RT!

Η Bosch είναι τελικά ο ηθικός αυτουργός πίσω από αυτές τις ομοιότητες έχοντας αναβαθμίσει μία ήδη υπάρχουν τεχνολογία που υπάρχει από το 2014 στις μοτοσυκλέτες αλλά πολύ περισσότερο καιρό στα αυτοκίνητα. Η διαφορά είναι πως τώρα προσαρμόζεται ακόμη περισσότερο στις ανάγκες της μοτοσυκλέτας και φυσικά η χρήση της 10.25 TFT οθόνης. Τρεις κατασκευαστές έχουν ανταποκριθεί σύμφωνα με την Bosch για να την αποκτήσουν πρώτοι, συνάπτοντας συμφωνίες για την χρήση της οθόνης. Αναπάντεχα τελείως, ο τρίτος κατασκευαστής είναι η Kawasaki! Από την BMW και την Ducati το περιμέναμε. Μέχρι στιγμής όμως δεν μας έχει συνηθίσει σε τέτοιες κινήσεις η Kawasaki, που ειδικά για τα όργανα στα μοντέλα της δεν δείχνει ιδιαίτερη προσοχή κάνοντας τώρα δύο βήματα μπροστά, ενσωματώνοντας την τελευταία λέξη της τεχνολογίας. Αναμένεται να δούμε σε πιο μοντέλο του 2021 θα μπορούσε να μπει μία τέτοια οθόνη, αλλά εικάζουμε σε κάποιο sport touring που θα δούμε στο σύντομο μέλλον!

Η ναυαρχίδα αυτών των νέων οθονών της Bosch είναι προφανώς η 10.25TFT που έχει μπει στο RT. Σύμφωνα με τους Γερμανούς η συγκεκριμένη οθόνη είναι ό,τι πιο σύγχρονο έχουν φτιάξει μέχρι αυτή την στιγμή.

Η 6.5TFT οθόνη που έχουν τα Multistrada V4S και V4S Sport (το βασικό μοντέλο έχει 5.0 ίντσες και διαφορετικές λειτουργίες) ακολουθά την 10.25 έχοντας τις ίδιες δυνατότητες συνδεσιμότητας και την απευθείας σύνδεση του κινητού τηλεφώνου. Επίσης και εδώ καταργείται με την κατάλληλη εφαρμογή η ανάγκη να έχεις ξεχωριστό GPS!

Στην ναυαρχίδα των 10.25 ιντσών, ο αναβάτης μπορεί αν θέλει να βλέπει τους χάρτες στην μία πλευρά και τις υπόλοιπες ενδείξεις στο μέρος της οθόνης που απομένει, λαμβάνοντας όλες τις πληροφορίες με μία γρήγορη ματιά ταυτόχρονα. Οι τρεις διαφορετικοί τρόποι σύνδεσης καθιστούν εφικτή την απρόσκοπτη επικοινωνία οπουδήποτε κι αν τοποθετηθεί το κινητό τηλέφωνο αλλά και την ταυτόχρονη επικοινωνία της μοτοσυκλέτας με πολλές συσκευές, όπως είναι τα ακουστικά σε αναβάτη και συνεπιβάτη, και την διαχείριση εισερχομένων κλήσεων. Επίσης, κάτι ιδιαίτερα σημαντικό για εμάς, το λογισμικό ανάπτυξης που έχει κάθε κατασκευαστής διαθέσιμο για να το προσαρμόσει στην δική του μοτοσυκλέτα, είναι πολύγλωσσο και υποστηρίζει και τα ελληνικά. Το πιο απλό πράγμα που θα καταλάβει ο ιδιοκτήτης από αυτή την λεπτομέρεια, είναι να βλέπει το πλήρες όνομα μίας επαφής όταν δέχεται εισερχόμενη κλίση, αντί για ιερογλυφικά από αιγυπτιακό πάπυρο. Το άλλο κομμάτι, του ποιος χρειάζεται να μιλά όταν οδηγεί ας το αφήσουμε, διότι είναι είπαμε η αγορά είναι εκείνη που ζητά αυτή την εξέλιξη…

Η Ducati έχει επιλέξει την χρήση της δικής της εφαρμογής, αλλά η Bosch δίνει την δυνατότητα της χρήσης του “MySpin” που το επεκτείνει συγκεκριμένα με μία σειρά από λειτουργίες επικεντρωμένες στην μοτοσυκλέτα. Είναι θέμα κατασκευαστή να χρησιμοποιήσει τις cloud αυτές λειτουργίες που ταυτόχρονα ενημερώνουν και τον οδηγό/αναβάτη για συμβάντα στον δρόμο του ή για αλλαγές στις καιρικές συνθήκες μπροστά του. Ακόμη και για προσφορές σε ξενοδοχεία, συγκεκριμένα για το MySpin…

Ένα σενάριο χρήσης της πρόσθετης διασύνδεσης, είναι να εμφανίζεται στην οθόνη της μοτοσυκλέτας η αλλαγή στην τοποθεσία του ραντεβού για μία Κυριακάτικη βόλτα που μπορεί να έγινε την τελευταία στιγμή, από έναν άλλο χρήση της εφαρμογής. Όλα αυτά δεν είναι καινούρια, υπάρχουν από το 2014 και επεκτάθηκαν το 2016 με πρόσθετες εφαρμογές. Με το άλμα που έχουν κάνει οι κινητές συσκευές και η χρήση τους αυτό το διάστημα, οι λειτουργίες αυτές γίνονται πλέον καλύτερες. Τουλάχιστον αυτό υποστηρίζει η Bosch. Οι νέες οθόνες και η χρήση τους απευθείας από τρεις διαφορετικούς κατασκευαστές, δείχνει πως τα επόμενα βήματα έρχονται πιο γοργά πλέον…

Kawasaki και Nvidia στήνουν κέντρο ρομποτικής στην Καλιφόρνια – Εκεί θα εξελιχθεί το τετράποδο Corleo

Συμφωνία συνεργασίας με πολλές προεκτάσεις ανακοίνωσαν οι δύο εταιρείες
kawasaki corleo
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/5/2026

Οι Kawasaki Heavy Industries και Nvidia ανακοίνωσαν μια σημαντικότατη νέα συνέργεια, καθώς θα αναπτύξουν από κοινού ένα νέο κέντρο ρομποτικής έρευνας στις ΗΠΑ και συγκεκριμένα στην πόλη San Jose της California, στην καρδιά της Silicon Valley.

Η είδηση έγινε γνωστή μέσω του ιαπωνικού Τύπου και συνιστά πολύ σημαντική εξέλιξη. Σε πρώτη φάση η νέα αυτή εγκατάσταση θα έχει δύο κεντρικούς άξονες πάνω στους οποίους θα δουλεύει. Πρώτον, την ανάπτυξη ιατρικών ρομπότ ως τροχοφόρες μηχανές με αρθρωτά χέρια για να μεταφέρουν ευαίσθητα υλικά και προμήθειες εντός νοσοκομείων. Στόχος της Nvidia στον τομέα αυτόν είναι η ανάπτυξη λογισμικού βάσει του οποίου τα ρομπότ θα μπορούν να κινηθούν αυτόνομα μέσα σε ένα περίπλοκο και συνωστισμένο περιβάλλον, αναγνωρίζοντας τις συνθήκες γύρω τους ώστε να επιτελούν με ακρίβεια τα καθήκοντά τους χωρίς προβλήματα και δίχως επιτήρηση.

Το δεύτερο κομμάτι που θα απασχολήσει έντονα το νέο κέντρο ρομποτικής είναι η ανάπτυξη ρομπότ για πρόσβαση σε δύσβατες περιοχές μακριά από δρόμους. Κάπου εδώ εμπλέκεται και το Corleo, το καινοτόμο τετράποδο όχημα που είχε παρουσιάσει η Kawasaki σε ιαπωνική έκθεση πέρυσι και δημιούργησε άφθονη δημοσιότητα.

Η Nvidia έχει αναλάβει το κομμάτι του λογισμικού για το Corleo, με την τεχνητή νοημοσύνη να παίζει κεντρικό ρόλο στην ικανότητα του τετράποδου Kawasaki να αναγνωρίζει το τερέν που θα πρέπει να διαβεί και να επιλέγει τη βέλτιστη διαδρομή.

Η Kawasaki είχε παρουσιάσει το Corleo με συνοδεία δηλώσεων πως σκοπεύει να το φέρει στην παραγωγή ως το 2035, θεωρώντας πως το πολύ ως το 2040 η παγκόσμια αγορά θα έχει υποδεχτεί αρκετά ανάλογης πρωτοτυπίας και ευχρηστίας προϊόντα.

Στο νέο ρομποτικό κέντρο οι Kawasaki και Nvidia έχουν εξασφαλίσει τη συνεργασία και άλλων γνωστών εταιρειών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της τεχνολογίας, όπως οι Microsoft, Fujitsu και Analog Devices.

Όσον αφορά στη σχέση της Kawaski με την Nvidia, αυτή έχει ξεκινήσει πριν μερικά χρόνια όταν συνεργάστηκαν στην ανάπτυξη λογισμικού τεχνητής νοημοσύνης για την επιτήρηση σιδηροδρομικών δικτύων στην Ιαπωνία, αλλά τώρα προχωρούν ένα πολύ μεγάλο βήμα παραπέρα συστήνοντας από κοινού ένα κέντρο έρευνας και εξέλιξης όπου οι μηχανικοί των δύο εταιρειών θα εργάζονται δίπλα-δίπλα, εξελίσσοντας τα σχέδιά τους για το αύριο της ρομποτικής.

Ετικέτες