Νέες αυξήσεις στα διόδια από τον Σεπτέμβριο ανακοίνωσαν οι κοινοπραξίες

Κόντρα του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με τους παραχωρησιούχους
Διόδια
Από το

motomag

9/8/2023

Η άτυπη συμφωνία για πάγωμα τουλάχιστον για έξι μήνες στις αυξήσεις των τιμών των διοδίων, μεταξύ των παραχωρησιούχων και της προηγούμενης ηγεσίας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έληξε με τους παραχωρησιούχους να ανακοινώνουν πως θα αυξήσουν τις τιμές των διοδίων κατά 12% από τον Σεπτέμβριο με το Υπουργείο Οικονομικών να μιλά για μονομερή απόφαση.

Το χρονικό της εν λόγω κόντρας ξεκίνησε στις 3 Ιουλίου καθώς οι παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Α.Ε.) ζήτησαν με επιστολή τους προς την Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, με κοινοποίηση στο Γραφείο Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τη Γενική Γραμματεία Υποδομών και τη Διεύθυνση Δ17 του Υπουργείου, συνάντηση εργασίας με τον Γενικό Διευθυντή με αντικείμενο την αναπροσαρμογή διοδίων τελών για το έτος 2023, στη βάση του υφιστάμενου πλαισίου των συμβάσεων παραχώρησης. Για να είμαστε πιο ξεκάθαροι στις συμβάσεις που έχουν υπογράψει οι παραχωρησιούχοι με το ελληνικό δημόσιο υπάρχει όρος ότι οι τιμές των διοδίων θα πρέπει να προσαρμόζονται στον πληθωρισμό του προηγούμενου Σεπτεμβρίου καθώς οι οδικές παραχωρήσεις είναι συνδεδεμένες με τον Τιμάριθμο και ακολουθούν τις πληθωριστικές τάσεις όπως αυτές καταγράφονται στον Δείκτη Τιμών Καταναλωτή. Ωστόσο όπως θυμόμαστε όλοι το 2023 ήταν χρονιά εκλογών και ως εκ τούτου η πρώην ηγεσία του Υπουργείου Μεταφορών είχε καταφέρει μετά από διαπραγμάτευση να μην υπάρξει κάποια αύξηση στις τιμές των διοδίων.

Αυτή όμως η περίοδος χάριτος φαίνεται να τέλειωσε με τους παραχωρησιούχους (Νέα Οδός, Κεντρική Οδός, Ολυμπία Οδός, Μορέας, Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου, Γέφυρα Α.Ε.) να θέλουν να αυξήσουν τις τιμές των διοδίων τον Σεπτέμβριο κατά 12% βάσει του δείκτη τιμών καταναλωτή. Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με ανακοίνωση του στις 8 Αυγούστου δηλώνει έκπληκτο με τις αποφάσεις των παραχωρησιούχων να προχωρήσουν σε αυξήσεις τιμών των διοδίων και πως θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει για να επιτύχει την αναστολή των μονομερών ενεργειών των Εταιρειών.

Diodia

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών:

“Οι Παραχωρησιούχοι των αυτοκινητοδρόμων ζήτησαν, στις 3 Ιουλίου 2023, με επιστολή τους προς την Γενική Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών, με κοινοποίηση στο Γραφείο Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, τη Γενική Γραμματεία Υποδομών και τη Διεύθυνση Δ17 του Υπουργείου, συνάντηση εργασίας με τον Γενικό Διευθυντή με αντικείμενο την αναπροσαρμογή διοδίων τελών για το έτος 2023, στη βάση του υφιστάμενου πλαισίου των συμβάσεων παραχώρησης.

Εξαιτίας της σημασίας του ζητήματος, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και ειδικότερα, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, συναντήθηκαν, στις 18 Ιουλίου 2023 και στις 24 Ιουλίου 2023, με τους κ.κ. Δημήτριο Γκατσώνη, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΑΙΓΑΙΟΥ Α.Ε.», Παναγιώτη Παπανικόλα, Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.», Γεώργιο Συριανό, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΜΟΡΕΑΣ Α.Ε.» και Ροδιανό Αντωνακόπουλο, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Εταιρείας «ΝΕΑ ΟΔΟΣ Α.Ε.»/«ΟΔΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε.».

Η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου ήταν η εξεύρεση μιας ρεαλιστικής λύσης, χωρίς την επιβάρυνση του πολίτη για το 2023.

Προς αυτή την κατεύθυνση συζητήθηκαν εναλλακτικά σενάρια.

Με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι οι Παραχωρησιούχοι, με επιστολή τους στις 28 Ιουλίου 2023, απευθυνόμενοι και πάλι στον Γενικό Διευθυντή της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, επικαλούμενοι τις συναντήσεις που τους «παραχώρησε» ο Γενικός Διευθυντής, που όμως δεν συμμετείχε σε αυτές, και χωρίς να υπάρχει οποιαδήποτε ενημέρωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αποφάσισαν, επιδεικνύοντας αναξιοπιστία, να προβούν σε σημαντική αύξηση των διοδίων από τον επόμενο μήνα. Προχώρησαν δε, μεταγενέστερα, σε δημοσιοποίηση της σχετικής πρόθεσης.

Το Δημόσιο θα εξαντλήσει κάθε δυνατότητα που έχει για να επιτύχει την αναστολή των μονομερών ενεργειών των Εταιρειών.”

Με γνώμονα όλα αυτά, η αύξηση των διοδίων φαίνεται πως είναι αναπόφευκτη ωστόσο το ζητούμενο είναι αν τελικά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα καταφέρει να πετύχει μια μικρότερη αύξηση στα διόδια η οποία και πάλι θα είναι εις βάρος των πολιτών αφού θα επηρεάσει το κόστος μεταφορών, άρα και το κόστος πολλών προϊόντων πρώτης ανάγκης.

Thrust Motor: Νέες μειωμένες τιμές για X-SUV 300, Explorer 300 και Huracan 300

Τρεις βασικές εκδόσεις δημοφιλών σκούτερ 300 cc με όφελος έως 400 ευρώ
thrust motor
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

16/6/2026

Ο νέος τιμοκατάλογος της Thrust Motor φέρνει μια σειρά από καλές ειδήσεις, καθώς μερικά δημοφιλή μοντέλα αποκτούν μειωμένες τιμές, ενώ όλα τα υπόλοιπα συνεχίζουν ως είχαν.

Οι μειώσεις τιμών ξεκινούν από το X-SUV 300 GT ABS+TCS, TFT στη βασική του έκδοση – όχι δηλαδή την Plus που προσθέτει κάμερα καταγραφής, οθόνη αφής και σχάρα στο βασικό εξοπλισμό – με τη νέα της τιμή στα 3.295 ευρώ, από 3.690 που είχε ως τώρα.

Το επόμενο ωφελημένο μοντέλο είναι το Explorer 300 GT ABS TFT με νέα τιμή 3.395 ευρώ, από 3.780.

Το Huracan 300 ABS Sport επίσης έχει νέα τιμή 3.690 ευρώ, από 3.995 που κόστιζε ως τώρα.

Τέλος, μια μικρότερη μείωση στην τιμή θα συναντήσουμε και στο αερόψυκτο DSR 125 AC 14 CBS, το οποίο στον νέο κατάλογο αποτιμάται προς 1.890 ευρώ, 100 λιγότερα απ’ όσο κόστιζε ως τώρα.

Ο νέος τιμοκατάλογος της Thrust Motor από τον Ιούνιο 2026 διαμορφώνεται ως εξής:

ΜΟΝΤΕΛΟ

ΤΙΜΗ (€)

BLITZ 115 CBS

1.690

ALEXONE 125 GT CBS TFT

2.190

CAESAR 125 GT CBS TFT

2.190

DSR 125 AC 14 CBS

1.890

DSR 125 LC ABS+TCS, TFT

2.290

X-SUV 125 GT ABS+TCS, TFT

2.690

RANGER 125 CBS

2.590

DEFENDER 125 CBS ADVENTURE, TFT

2.790

ADV-X 125 LC 16 ABS+TCS, TFT

2.390

DSR 200 LC ABS+TCS, TFT

2.695

X-SUV 300 GT ABS+TCS, TFT PLUS

3.995

X-SUV 300 GT ABS+TCS, TFT

3.295

EXPLORER 300 GT ABS, TFT PLUS

3.995

EXPLORER 300 GT ABS, TFT

3.395

HURACAN 300 ABS SPORT, TFT

3.690