Νέο Connectivity System της Triumph και application στην EICMA

Μαζί με τα νέα Scrambler XC και XE
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

6/11/2018

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής της, η Triumph αφιέρωσε αρκετό χρόνο στην ανάλυση του νέου λογισμικού συνδεσιμότητας που ετοίμασε για τα νέα Scrambler μοντέλα της και που είχαμε αναφέρει παλιότερα. Το σύστημα δεν αποτελεί κάποια, ιδιαίτερη καινοτομία στο χώρο της μοτοσυκλέτας, καθώς αρκετές εταιρείες το έχουν εισάγει στις μοτοσυκλέτες τους όπως η BMW. Όμως, το Connectivity System της Triumph φέρει μια ακόμη καινοτομία στο χώρο της μοτοσυκλέτας εκτός από τη δυνατότητα σύνδεσης του κινητού με τη μοτοσυκλέτα, το σύστημα πλοήγησης και την αναπαραγωγή μουσικής. Όσον αφορά το σύστημα πλοήγησης προέκυψε από τη συνεργασία της Triumph με τη Google, δημιουργώντας το “My Triumph” application για smartphone. Mόλις το κινητό έχει το application και συνδεθεί με τη μοτοσυκλέτα, εμφανίζει έναν λεπτομερή χάρτη που, εκτός των ευανάγνωστων οδηγιών της διαδρομής, πληροφορεί τον αναβάτη με μέρη κοινού ενδιαφέροντος που βρίσκονται στην διαδρομή του. Ακόμη, η σύνδεση του κινητού με τη μοτοσυκλέτα προσφέρει στον αναβάτη τη δυνατότητα να δει όλες τις εισερχόμενες κλήσεις, τα SMS και τις ειδοποιήσεις στην οθόνη των οργάνων, προσφέροντας την επιλογή στον αναβάτη να απαντήσει τη κλήση μέσα από το αριστερό γκριπ. Από εκεί μπορεί να διαχειρίζεται και την αναπαραγωγή της μουσικής, ενώ η Triumph αναφέρει πως η μοτοσυκλέτα μπορεί να συνδεθεί παράλληλα με διάφορες συσκευές, όπως με Bluetooth ακουστικά καθώς και με GoPro. Όσον αφορά το τελευταίο κομμάτι αποτελεί και την καινοτομία που αναφέραμε παραπάνω, προσφέροντας στον αναβάτη τη δυνατότητα να ελέγχει τις λειτουργίες της κάμεράς του αντίστοιχα από το αριστερό γρκιπ, καθιστώντας έτσι πιο εύκολη τη χρήση της και λιγότερο χρονοβόρα. Το νέο σύστημα συνδεσιμότητας όπως αναφέρει η Triumph θα κυκλοφορήσει στην αγορά την άνοιξη του 2019, ενώ το application απ' τις αρχές του χρόνου και θα χρησιμοποιηθεί σε όσα μοντέλα της μπορούν να το υποστηρίξουν (δηλαδή τα Scrambler XC και XE, Speed Triple S και RS, Street Triple S και RS, Tiger 800 και Tiger 1200 σε όλες τους εκδόσεις).

Ιταλία: Πρόστιμα ρεκόρ 1δις σε πετρελαϊκές - Tι σημαίνει για τις μετακινήσεις

Η αντιμονοπωλιακή αρχή επιβάλλει βαριά πρόστιμα για εναρμονισμένες πρακτικές και η αγορά καυσίμων μπαίνει σε νέα φάση
Italy Petroleum Cartels fined
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

29/9/2025

Η Ιταλία ταράζει τα νερά στον ενεργειακό χάρτη, καθώς η αντιμονοπωλιακή αρχή της χώρας καταλόγισε πρόστιμα σχεδόν ενός δισεκατομμυρίου ευρώ σε μεγάλες πετρελαϊκές για πρακτικές καρτέλ.

Οι Eni, Esso, IP Group, Q8, Saras και Tamoil κρίθηκαν ένοχες ότι συντόνιζαν τις τιμές ενός ζωτικού συστατικού βιοκαυσίμου την περίοδο 2020–2023, με αποτέλεσμα να τριπλασιαστεί η τιμή του και να παραπλανηθεί η αγορά.

Το συνολικό ποσό που επιβλήθηκε φτάνει τα 936,7 εκατομμύρια ευρώ, με την Eni να σηκώνει το μεγαλύτερο βάρος (336,2 εκατ.), ενώ ακολουθούν η Q8, η IP και οι υπόλοιπες εταιρείες με αντίστοιχα υψηλές επιβαρύνσεις. Ορισμένες, όπως η Eni και η IP, έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα προσφύγουν κατά της απόφασης, υποστηρίζοντας πως η διαδικασία ήταν άδικη. Ωστόσο, πέρα από τα πρόστιμα, η αρχή έβαλε και περιορισμούς στις πωλήσεις καυσίμων κίνησης για τις εμπλεκόμενες, κίνηση που αναμένεται να επηρεάσει την αγορά άμεσα.

Για τον κόσμο των μετακινήσεων και ειδικά για τους μοτοσυκλετιστές, οι εξελίξεις αυτές δεν είναι απλά μια “οικονομική είδηση”. Οι ανατιμήσεις σε καύσιμα και πρώτες ύλες, αποτέλεσμα τέτοιων συντονισμένων πρακτικών, μεταφέρονται γρήγορα στην αντλία και αλλάζουν το κόστος καθημερινής χρήσης. Σε μια εποχή που οι κυβερνήσεις πιέζουν για μετάβαση σε πιο καθαρές μορφές ενέργειας, η υπόθεση αυτή ενισχύει το επιχείρημα υπέρ εναλλακτικών λύσεων, είτε μιλάμε για υβριδικά και ηλεκτρικά, είτε για βιοκαύσιμα.

Παράλληλα, η υπόθεση φανερώνει ότι οι αρχές είναι διατεθειμένες να παρέμβουν ακόμα και σε νέα πεδία της ενεργειακής αγοράς. Το γεγονός ότι στο στόχαστρο βρέθηκε βιοκαύσιμο δείχνει πως η εποπτεία δεν περιορίζεται πια στη βενζίνη και το ντίζελ. Για τον χώρο των μετακινήσεων αυτό σημαίνει μεγαλύτερη αβεβαιότητα, αλλά και πίεση στους κατασκευαστές και τους προμηθευτές να εξασφαλίσουν ότι οι τελικοί καταναλωτές δεν θα βρεθούν ξανά παγιδευμένοι από πρακτικές καρτέλ.

Η Ιταλία στέλνει ένα σαφές μήνυμα στην ευρωπαϊκή αγορά: η εποχή που οι μεγάλοι παίκτες μπορούσαν να παίζουν ανενόχλητοι με τις τιμές δείχνει να φτάνει στο τέλος της. Το αν αυτό θα οδηγήσει σε φθηνότερα καύσιμα για τους αναβάτες και τους οδηγούς ή απλώς θα επιταχύνει την στροφή προς εναλλακτικές μορφές ενέργειας μένει να φανεί στους δρόμους.