Ο Valentino Rossi συναντά το MOTOBOT για πρώτη φορά! – Video

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

19/5/2016

Στο MOTO είχαμε παρουσιάσει αναλυτικά το πρώτο robot που οδηγεί αυτόνομα μοτοσυκλέτα, ως οι μόνοι Έλληνες -και από τους ελάχιστους δημοσιογράφους σε όλο τον κόσμο- που το έχουμε δει από κοντά και έχουμε συνομιλήσει με τους ανθρώπους που το εξελίσσουν, παρουσιάζοντας και την ιστορία πίσω από την ιδέα της σύλληψής του!

Τον Φεβρουάριο του ’16 το MOTOBOT πέρασε στο επόμενο στάδιο εξέλιξης, ξεκινώντας τις δοκιμές στην πίστα, με το τρίτο και τελευταίο στάδιο να καταφέρει να γράψει καλύτερο χρόνο από τον Valentino Rossi! Στην ανάλυση του MOTO εξηγούμε ότι αυτό δεν σημαίνει ότι το robot είναι καλύτερο από τον άνθρωπο, από την στιγμή που θα κάνει ταχύτερο χρόνο από τον Rossi. Σε αυτή την φάση εξέλιξης, το robot απλά ακολουθεί τα δεδομένα του GPS και την αγωνιστική γραμμή που έχει κάνει ο αναβάτης εξέλιξης, χωρίς να αποφασίζει μόνο του για την πορεία της μοτοσυκλέτας. Για να κάνει καλύτερο χρόνο, αναλύει τα δεδομένα της τηλεμετρίας και βλέπει που μπορεί να κρατήσει το γκάζι ανοιχτό λίγο περισσότερο, ή σε ποιο σημείο μπορεί να φρενάρει λίγο πιο αργά.

Με τον τρόπο αυτό, μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να έχει καταφέρει ταχύτερο χρόνο από τον Rossi, όμως αυτό δεν θα σημαίνει την «έλευση του Terminator» την απαρχή του «Skynet» και άλλα τέτοια όμορφα που έχουμε ακούσει. Το MOTOBOT δεν έχει δικά του μάτια και δεν βλέπει δρόμο παρά μόνο δεδομένα GPS, σε αυτή την φάση μπορεί μόνο να ακολουθήσει προηγούμενες καταγεγραμμένες διαδρομές, και μόνο του να αποφασίσει που μπορεί να βελτιώσει τον χρόνο. Επίσης ακόμα δεν έχει πέσει ποτέ, κάνοντας μονάχα δύο λάθη στην «καριέρα» του χωρίς πτώση όμως, απλά γλίστρησε πάνω στα τεράστια μανιτάρια, σταματώντας με ασφάλεια.

Είναι βέβαιο ότι θα φτάσει την τρίτη φάση, γράφοντας καλύτερο χρόνο από τον Rossi και μέχρι τότε, μαζί με τα υπόλοιπα video της Yamaha, θα υπάρχει και αποκλειστική συνέντευξη με τον άνθρωπο που το εξέλιξε!

 

Ετικέτες

XT700 – Η Tenere που θα έπρεπε να κατασκευάσει η Yamaha

Πρόκειται για περιορισμένη παραγωγή μόλις δέκα μοτοσυκλετών
cover
Από τον

Παύλο Καρατζά

18/6/2026

Ένα συνεργείο στην Πορτογαλία μετατρέπει την Tenere 700 σε μια σύγχρονη XT500, σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 10 κομματιών και “ανάβει φωτιές” στη Yamaha.

Από τις φωτογραφίες, διακρίνεται το «XT700» στο ρεζερβουάρ της μοτοσυκλέτας, ενώ η ιδέα ανήκει στο μικρό συνεργείο στην Holy Moly Co, που εδρεύει στη Λισαβόνα και μετατρέπει σύγχρονες Tenere700 σε XT700! Δεν είναι η πρώτη φορά που το Holy Moly αναβιώνει μία παλιότερη Yamaha και μάλιστα στο συγκεκριμένο project συμμετέχουν και το γνωστό Bike Shed του Λονδίνου, η Yamaha Πορτογαλίας και η Kedo, που ειδικεύεται στα ανταλλακτικά παλιότερων μοντέλων της ιαπωνικής εταιρείας.

Η εταιρεία Holy Moly ολοκληρώνει τη συγκεκριμένη μετατροπή χωρίς να κοπεί, να τρυπηθεί ή να συγκολληθεί κάποιο κομμάτι, με το ντεπόζιτο, το ψηλό φτερό και τον στρογγυλό προβολέα που παραπέμπουν σε ένα XT500 του 1979 που δημοπρατήθηκε από την Kedo.

Yamaha

Η μετατροπή αυτή έχει μεγάλη επίπτωση και στο βάρος της μοτοσυκλέτας που μειώνεται στα 175 κιλά. Οι αναρτήσεις της KYB αντικαθίστανται από τις ολλανδικές TracTive, ενώ οι ζάντες είναι της Haan Wheels.

Το πρωτότυπο που βλέπετε δεν είναι προς πώληση, αλλά από τον Οκτώβριο η Holy Moly θα παράγει μόλις δέκα κομμάτια από τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενώ στις υπηρεσίες συμπεριλαμβάνεται και η συναρμολόγησή της απευθείας στο γκαράζ του νέου ιδιοκτήτη. Πάντως ίσως αυτή να είναι μία καλή ευκαιρία για την ιαπωνική εταιρεία που μπορεί να “δανειστεί” την ιδέα και να δημιουργήσει μία παρόμοια μοτοσυκλέτα, που τουλάχιστον στην Ελλάδα είναι σίγουρο πως θα πετύχει εμπορικά.