Πατέντες Yamaha για κλήσεις έκτακτης ανάγκης!

Ένα ακόμη σύστημα ασφάλειας
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

22/4/2020

Το εργοστάσιο του Iwata κατέθεσε πρόσφατα πατέντες για ένα σύστημα που θα αναγνωρίζει μια πτώση και θα ενεργοποιεί αυτόματα τα alarm και θα πραγματοποιεί κλήσεις για βοήθεια. Αυτό το σύστημα βέβαια, δεν είναι κάτι καινούργιο για τις μοτοσυκλέτες, καθώς ήδη η BMW χρησιμοποιεί κάτι αντίστοιχο, έχοντας και τεχνογνωσία από τον κόσμο των αυτοκινήτων.

Το σύστημα διαθέτει μια μονάδα ελέγχου που λαμβάνει δεδομένα από μια σειρά αισθητήρων (γυροσκόπια και επιταχυνσιόμετρα) γνωρίζοντας έτσι πότε μια μοτοσυκλέτα έχει πτώση ή εμπλέκεται σε κάποιο ατύχημα. Τότε αυτομάτως πραγματοποιεί μια κλήση σε ένα προκαθορισμένο τηλεφωνικό κέντρο εκτάκτου ανάγκης, δίνοντας στοιχεία για το σημείο της πτώσης και του αναβάτη. Μέσω αυτού του συστήματος, μπορείς να αποφασίσεις αν θα καλέσεις κάποιο κέντρο πρώτων βοηθειών ή κάποιο μέλος της οικογενείας σου.

Τα σχέδια των πατεντών, δείχνουν επίσης πως η μονάδα ελέγχου θα μπορεί να ενεργοποιεί παράλληλα την κόρνα και τα αλάρμ της μοτοσυκλέτας, δίνοντας ακουστικό και οπτικό σήμα, ώστε να προειδοποιεί τους διερχόμενους αναβάτες και οδηγούς, αλλά και για να κάνει ευκολότερο τον εντοπισμό από τους διασώστες.

Στις πατέντε απεικονίζεται μια σπορ μοτοσυκλέτα, αλλά αυτό δεν δείχνει κάτι ιδιαίτερο, ενώ θα πρέπει να θεωρούμε πιο σίγουρο ότι θα το δούμε πρώτα σε πιο touring μοντέλα, όπως για παράδειγμα το Tracer 900 GT, ή σε μεγάλα adventures όπως το Tenere και το επικείμενο Super Tenere. Δεν αποκλείεται όμως αυτό το σύστημα να αποτελεί και μια πρώτη ένδειξη για την δημιουργία του διαδόχου του FJR1300, που φέτος διανύει την τελευταία χρονιά της ύπαρξής του.

 

 

Αγγλία: 20χρονος με ηλεκτρικό ποδήλατο σκότωσε πεζό και προσπάθησε να διαφύγει

Οδηγούσε επικίνδυνα και σκότωσε έναν 86χρονο
Dylan Green
Από τον

Παύλο Καρατζά

21/8/2025

Ο Bart O'Hare πήγαινε στο σούπερ μάρκετ της περιοχής του, όμως δεν κατάφερε να επιστρέψει στο σπίτι του. Ο Bart πήγε να διασχίζει την οδό Accrington και χτυπήθηκε από τον Dylan Green, 20 ετών, ο οποίος οδηγούσε ένα ηλεκτρικό ποδήλατο και είχε συνεπιβάτη στο πίσω μέρος. Κανείς από τους δύο δεν φορούσε κράνος.

Ο 20χρονος είχε εντοπιστεί νωρίτερα στην ίδια οδό να κάνει σούζες. Οι εισαγγελείς δήλωσαν στο Preston Crown Court ότι οδηγούσε με ταχύτητα μεγαλύτερη των 70 km/h σε δρόμο με όριο ταχύτητας 50 km/h. Μάλιστα, μάρτυρες αναφέρουν ότι ο Green έκανε σούζα λίγα δευτερόλεπτα πριν χτυπήσει τον κ. O’Hare.

Μετά τη σύγκρουση, ο Green και ο συνεπιβάτης του έπεσαν από το δίκυκλο, αλλά αμέσως το σήκωσαν και έφυγαν από τον τόπο του ατυχήματος. Το ηλεκτρικό ποδήλατο έκτοτε αγνοείται.

Ο κ. O'Hare ήταν σοβαρά τραυματισμένος και μεταφέρθηκε αμέσως στο νοσοκομείο. Δυστυχώς, παρά την παρέμβαση των γιατρών, δεν τα κατάφερε και έφυγε από την ζωή.

Ο Green, από το Helston Close, Burnley, συνελήφθη αργότερα το ίδιο βράδυ, αφού πρώτα πήγε στο σπίτι του για να ενημερώσει την οικογένειά του για το ατύχημα και στη συνέχεια επέστρεψε στον τόπο του ατυχήματος.

Αργότερα ομολόγησε την ενοχή του για πρόκληση θανάτου λόγω επικίνδυνης οδήγησης, οδήγηση χωρίς ασφάλιση και οδήγηση χωρίς άδεια. Καταδικάστηκε σε οκτώ χρόνια και τρεις μήνες σε ίδρυμα για νεαρούς παραβάτες, με επιπλέον ποινή 12 μηνών για αδίκημα σχετικό με ναρκωτικά. Επίσης, του απαγορεύτηκε να οδηγεί για τα επόμενα 12 χρόνια.

Μετά την έκδοση της ποινής, ένας αξιωματικός της τροχαίας δήλωσε: “Ο Bart ήταν σαφώς ένας πολύ αγαπητός πατέρας και παππούς και ήταν πολύ σεβαστός στην κοινότητά του. Ο Dylan Green οδηγούσε το ηλεκτρικό ποδήλατό του χωρίς να νοιάζεται για τους γύρω του. Έκανε φιγούρες, εκτελώντας σούζες λίγο πριν συγκρουστεί με τον Bart. Δεν παρέμεινε στον τόπο του ατυχήματος, δεν κάλεσε βοήθεια, ούτε έδωσε τα στοιχεία του στην αστυνομία. Αντίθετα, έφυγε, συνεχίζοντας να οδηγεί επικίνδυνα σε μια προσπάθεια να καλύψει τις πράξεις του. Ο τρόπος που οδήγησε ο Green δεν είναι και δεν θα είναι ποτέ αποδεκτός. Όταν συμβαίνει το χειρότερο σενάριο, όπως συνέβη εκείνη την ημέρα, αφήνει πίσω του καταστροφή σε περισσότερους ανθρώπους από ό,τι μπορείτε να φανταστείτε.

Η υπόθεση φέρνει για άλλη μια φορά στο προσκήνιο τη χρήση ηλεκτρικών δίκυκλων και το πόσο επικίνδυνα μπορούν να γίνουν σε λάθος χέρια. Μπορεί η υπόθεση να έχει εξελιχθεί χιλιάδες χιλιόμετρα μακριά μας, όμως μας αφορά άμεσα, καθώς ιδιαίτερα οι μεγάλες πόλεις έχουν γεμίσει με ηλεκτρικά δίκυκλα που μπορεί να οδηγήσει ο καθένας χωρίς να γνωρίζει να οδηγεί, χωρίς να γνωρίζει τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, χωρίς να έχει καν δίπλωμα!