Pierer Mobility AG - Μεγάλη πτώση πωλήσεων το πρώτο 6μηνο του 2024, όπως όμως αναμενόταν
Ο κατασκευαστής από την Αυστρία προβλέπει σημαντική βελτίωση στο δεύτερο 6μηνο του έτους
Από τον
Κώστα Γκαζή
27/8/2024
Όπως σας είχαμε γράψει, το Pierer Group είχε από τον Ιούνιο αναπροσαρμόσει προς τα κάτω την πρόβλεψή του για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2024 -το οποίο οι ίδιοι αποκαλούν και “έτος εξυγίανσης”-, αναμένοντας πτώση πωλήσεων 10-15% για τις μοτοσυκλέτες, και έχοντας κάνει ήδη κινήσεις για να επανέλθει δυναμικά. Η πτώση όντως ήρθε και ήταν μεγαλύτερη στο 21,2% για τη μοτοσυκλέτα, όμως η επόμενη πρόβλεψη των Αυστριακών κάνει λόγο για αναμονή σημαντικής βελτίωσης το δεύτερο 7μηνο του έτους.
Στα σημαντικά οικονομικά στοιχεία του Pierer Group, τα έσοδα το Η1 (1ο εξάμηνο) του 2023 ήταν 1,388 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το Η1 του 2024 έπεσαν στα 1,007 εκατομμύρια ευρώ. Ο δείκτης EBITDA (Earning before interest tax depreciation and amortization) δηλαδή τα κέρδη μίας επιχείρησης πριν αφαιρεθούν τόκοι, φόροι, και απόσβεση, ήταν 179 εκατομμύρια ευρώ το Η1 του 2023 και -102 στο Η1 του 2024. Αντίστοιχα τα κέρδη προ τόκων και φόρων EBIT ήταν 97 εκατομμύρια ευρώ το Η1 του 2023 και -195 εκατομμύρια ευρώ το Η1 του 2024. Σημαντικό είναι επίσης να δούμε και τον αριθμό των εργαζομένων που από τους 6.314 το Η1 του 2023 έπεσε στους 6.024 το Η1 του 2024.
Όσον αφορά στον καταμερισμό των εσόδων το 93% αυτών προέρχεται από τον τομέα μοτοσυκλετών, και το 7% από εκείνο των ποδηλάτων. Περίπου το 61% των εσόδων ήρθαν από τις αγορές της Ευρώπης, 27% από της Βόρειας Αμερικής (Η.Π.Α., Καναδάς και Μεξικό) και 12% από άλλες χώρες.
Ο κύριος λόγος πίσω από το αρνητικό αποτέλεσμα του δείκτη ΕΒΙΤ ήταν σύμφωνα με το Pierer Group η αγορά ποδηλάτου, υπεύθυνη για τα -117 από τα συνολικά -195 εκατομμύρια, ενώ το Εκτελεστικό Συμβούλιο των Αυστριακών αναμένει θετικό αποτέλεσμα το Η2 (2ο εξάμηνο) του 2024, βάσει των διορθωτικών κινήσεων που έχουν γίνει -αναδιάρθρωση του Group ιδίως στον τομέα ποδηλάτου και μείωση προσωπικού στην Ευρώπη.
Αυξημένο παρουσιάζεται το καθαρό χρέος του γκρουπ στο 1,469 εκατομμύρια ευρώ, λόγω του αρνητικού αποτελέσματος, όπως και της αυξημένης κεφαλαιακής δέσμευσης. Ένας από τους κύριους λόγους για το παραπάνω είναι η απαραίτητη υποστήριξη για το παγκόσμιο δίκτυο dealer. Χάρη στις διορθωτικές κινήσεις του γκρουπ, το Κεφάλαιο Κίνησης και κατ’ επέκταση το καθαρό χρέος αναμένεται να επιστρέψουν σε σημαντικά χαμηλότερα επίπεδα μέχρι το τέλος του 2025.
Το αυστριακό γκρουπ αναμένεται να απολύσει 200 ακόμα υπαλλήλους στο τέταρτη οικονομικό τρίμηνο του 2024, ώστε μακροπρόθεσμα να ισχυροποιήσει την ανταγωνιστικότητα της PIERER Mobility AG.
Η μείωση του όγκου παραγωγής κατά περίπου 25% το 2024 έχει στόχο να ανακουφίσει την πίεση στον αγωγό προϊόντων και στις αποθήκες των dealer. Αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει σε σημαντική μείωση της κεφαλαιακής δέσμευσης, και κατ’ επέκταση του καθαρού χρέους.
Ένας ακόμη στόχος είναι η αύξηση της αποδοτικότητας στην προϊοντική εξέλιξη.
Τα έσοδα το Η1 του 2024 στη μοτοσυκλέτα έπεσαν κατά 27% στα 936 εκατομμύρια ευρώ, με τις πωλήσεις να έχουν πέσει όπως προαναφέραμε κατά 21,2% το Η1 του 2024, για ένα σύνολο 147.496 μοτοσυκλετών. Περί το 44% των μοτοσυκλετών πωλήθηκε στην Ευρώπη, το 21% στη Βόρεια Αμερική, το 22% σε Ινδία και Ινδονησία και το 13% στον υπόλοιπο κόσμο. Σύμφωνα με την PIERER Mobility η ενσωμάτωση της MV Agusta στο γκρουπ βαίνει σύμφωνα με το σχέδιο.
Οι πωλήσεις μοτοσυκλετών το πρώτο μισό του 2024 εμφάνισαν μια ανάμεικτη εικόνα, με μια ελαφρώς θετική τάση στη ζήτηση στην Ευρώπη, κυρίως λόγω των κινέζικων μοτοσυκλετών και των χαμηλών τιμών τους, όμως πτώση είχαμε σε Βόρεια Αμερική, Ασία, Αυστραλία και Νέα Ζηλανδία. Στο παραπάνω περιβάλλον, η PIERER Mobility διατήρησε ένα μερίδιο αγοράς άνω του 10% σε κάθε μία από τις βασικές αγορές της Ευρώπης, Η.Π.Α. και Κίνας.
Όσον αφορά στην αναδιάρθρωση του ποδηλατικού τομέα του γκρουπ, θυμίζουμε πως ως πρώτο βήμα πωλήθηκε η εταιρεία R Raymon το 2023, ενώ τώρα το γκρουπ βασίζεται στα ποδήλατα και e-bikes των Husqvarna, GASGAS και Felt.
Η τελευταία πρόβλεψη του γκρουπ κάνει λόγο για μείωση εσόδων κατά 10-15% το 2024, σε σύγκριση με το 2023, και αναμένουμε να δούμε το πόσο κοντά θα πέσει σε αυτό.
Δυστύχημα Καλλιθέα: Παρούσα η ΟΕΠΤΑ - Καταγγελία για καταδίωξη
Παραμένουν αντικρουόμενες οι μαρτυρίες - Βέβαιη πλέον η παρουσία της ΟΕΠΤΑ στο σημείο
Από το
motomag
8/6/2026
Στοιχειοθετείται πλέον η καταδίωξη του νεκρού Παναγιώτη Βασιλόπουλου λίγα δευτερόλεπτα πριν το δυστύχημα όπου, αφότου παρέσυρε μία ηλικιωμένη 71 ετών που περνούσε την διάβαση πεζών, κατέληξε στο διάζωμα και σε κολώνα επί αυτού χάνοντας ακαριαία τη ζωή του.
Οι αρχικές μαρτυρίες από το σημείο όχι μόνο δεν έκαναν λόγο για καταδίωξη αλλά αντιθέτως ήταν ξεκάθαρες ως προς την αντίθετη πλευρά, πως δεν υπήρχε καταδίωξη αλλά «κόντρα» κατά πως δήλωσαν με άλλη μοτοσυκλέτα. Επιπρόσθετα έχει καταγραφθεί μαρτυρία αυτόπτη μάρτυρα που μιλά για σούζα του Παναγιώτη λίγο πριν την παράσυρση του πεζού. Αυτό είναι άλλο ένα από τα πράγματα που δεν επιβεβαιώνονται από το video που δείχνει την παράσυρση της γυναίκας. Το μόνο βέβαιο τις ώρες αμέσως μετά το δυστύχημα ήταν η μεγάλη ταχύτητα της μοτοσυκλέτας.
Είναι λογικό να υπάρχουν αντικρουόμενες μαρτυρίες καθώς στο σημείο επικράτησε πανικός εξαιτίας του σοκ από τις φρικτές εικόνες του δυστυχήματος και από την ταχύτητα με την οποία συνέβησαν όλα. Ο νεκρός είχε διαμελιστεί, υπήρχε μία γυναίκα τραυματίας πάνω στη διάβαση πεζών, η μοτοσυκλέτα ήταν στο αντίθετο ρεύμα και άλλοι πεζοί καλούσαν σε βοήθεια καθώς είχαν δεχθεί θραύσματα της μοτοσυκλέτας ή ακόμη χειρότερα… Μαγαζάτορας της περιοχής που βγήκε δευτερόλεπτα μετά το δυστύχημα στον δρόμο μιλά για ένα πολεμικό σκηνικό, οπότε πάνω στον πανικό που επικρατούσε είναι λογικό να μην υπάρχει σαφής καταγραφή της αλληλουχίας των γεγονότων. Από τα πρώτα πάντως που καταρρίπτονται είναι η σούζα ως ένα από μοιραία λάθη, καθώς σούζα δεν καταγράφεται, μόνο υψηλή ταχύτητα.
Ενδεικτικό των αντικρουόμενων μαρτυριών είναι το παρακάτω VIDEO με τις δηλώσεις των ανθρώπων που ήταν πεζοί στο σημείο. Ακόμη και έτσι όμως, η παρουσία των οχημάτων της ΟΕΠΤΑ φαίνεται και σε αυτό το video, το επίμαχο σημείο είναι τα πρώτα δύο λεπτά, τα υπόλοιπα δεν έχουν σχέση με το θέμα:
Τις επόμενες ημέρες μετά το δυστύχημα ξεκινήσαν να υπάρχουν διάφορα video που εμπλέκουν την Τροχαία και συγκεκριμένα το τμήμα ΟΕΠΤΑ, δηλαδή την Ομάδα Ελέγχου & Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων σε καταδίωξη του Παναγιώτη. Από τα διάφορα VIDEO που κυκλοφορούν καθώς κάποιοι προσπαθούν να πάρουν views ακόμη και σε τέτοιες περιπτώσεις, δείχνοντας παλαιότερο υλικό, ένα από τα VIDEO δείχνει τα πραγματικά οχήματα και καταγράφει και την παρουσία της Cayenne που χρησιμοποιεί η υπηρεσία αυτή αλλά και τη Suzuki Hayabusa που χρησιμοποιούν για καταδιώξεις. Φαίνονται ξεκάθαρα να έχουν σταματήσει στο δυστύχημα διευθετώντας την κυκλοφορία των οχημάτων.
Αυτό αποδεικνύει την παρουσία της ΟΕΠΤΑ στον χώρο του δυστυχήματος, σε χρόνο τόσο κοντινό στο δυστύχημα που δεν γίνεται να είναι από κλήση που δέχθηκαν από το κέντρο και έφτασαν στο σημείο, αλλά κινούνταν επί της Θησέως δευτερόλεπτα πριν.
Μέρες μετά το δυστύχημα αρχίζουν να έρχονται περισσότερες μαρτυρίες ξεκαθαρίζοντας την παρουσία της Τροχαίας ΠΡΙΝ το δυστύχημα.
Οι μαρτυρίες που υπάρχουν ακόμη και αυτή τη στιγμή είναι εξίσου αντικρουόμενες. Κάνουν λόγο για κόκκινο φανάρι που πέρασε ο Παναγιώτης χωρίς να αντιληφθεί πως τα οχήματα της ΟΕΠΤΑ ήταν στον δρόμο και του άναψαν φάρο, στη θέα του οποίου άνοιξε το γκάζι κι έφυγε μπροστά λίγο πριν το μοιραίο.
Άλλη μαρτυρία κάνει λόγο για εκκίνηση της Hayabusa και κυνήγι της R1 του Παναγιώτη για αρκετή ώρα.
Στο παρακάτω video από σταθερή κάμερα της περιοχής που δείχνει την μοιραία R1 να περνά με ταχύτητα και είναι από διαφορετική γωνία από το αρχικό video που δείχνει την παράσυρση του πεζού, φαίνεται να περνά και η μοτοσυκλέτα της ΟΕΠΤΑ 13 δευτερόλεπτα μετά με χαμηλότερη ταχύτητα και τέρμα δεξιά. Ίσως να έχει κόψει βλέποντας το δυστύχημα εμπρός. 40 δευτερόλεπτα αργότερα φαίνεται να γυρνά προς τα πίσω ο αναβάτης της Hayabusa και ξανά περνά 55 δευτερόλεπτα αργότερα προς την κατεύθυνση του δυστυχήματος, εκεί όπου πλέον επικρατεί πανικός από τους πεζούς και το φρικτό θέαμα που αντικρύζουν.
Το επίμαχο video:
Εχθές, αρκετά αργότερα από τα ανωτέρω VIDEO, ένα νέο έρχεται να δώσει περισσότερο φως στις συνθήκες του δυστυχήματος, κυρίως ως προς το αν υπήρχε ή όχι καταδίωξη από την ΟΕΠΤΑ. Πρόκειται για συρραφή από video αυτοκινήτου που βρισκόταν στον δρόμο και πέρασε λίγα δευτερόλεπτα αργότερα καθώς και εικόνες από παράθυρο που δείχνει πως λίγα λεπτά αργότερα έχει έρθει και ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ για να περισυλλέξει τον νεκρό και τα μέλη του σώματός του, καθώς και την παρουσία όλων των οχημάτων.
το νέο VIDEO που δείχνει και τις συνθήκες πριν το ατύχημα: (πατήστε επάνω στην μαύρη εικόνα για να εμφανιστεί)
Ξεκάθαρο πλέον από αυτό το νέο video πως υπήρχε η ΟΕΠΤΑ στο σημείο ακολουθώντας την R1 του Παναγιώτη πριν το δυστύχημα.
Ο δικηγόρος της οικογένειας θα μπορέσει να αποδείξει στο μέλλον αν υπήρξε καταδίωξη επί 5 μάλιστα χιλιόμετρα, όπως ισχυρίζεται ο δημιουργός του video, ή αν ισχύει η μαρτυρία φίλων του Παναγιώτη πως δεν έτρεχε για πολύ ώρα, παρά μόνο όταν αντιλήφθηκε την παρουσία των οχημάτων της συγκεκριμένης υπηρεσίας που παρότι δίχως διακριτικά, είναι γνωστά σε όλους οχήματα που έχουν εμφανιστεί σε πολλά ρεπορτάζ αλλά και εκπομπές της τηλεόρασης.
Οι καταγραφές του κέντρου και οι επικοινωνίες θα δείξουν στο μέλλον αν υπήρχε ή όχι καταδίωξη.
Από εκεί και πέρα δεν προσπαθεί κανείς να μειώσει τις ευθύνες που έχει ο αναβάτης που ανέπτυξε ταχύτητα και παρέσυρε έναν άλλο άνθρωπο προσπαθώντας να διαφύγει της σύλληψης. Ήταν μία λάθος απόφαση αλλά ταυτόχρονα ήταν και προδιαγεγραμμένη με την αυστηροποίηση των ποινών για τροχαίες παραβάσεις, σε τέτοιο βαθμό που βλέπουμε τους τελευταίους 11 μήνες.
Δεν είναι καινούργιος προβληματισμός και δεν αναφέρεται για πρώτη φορά, από την πλήρη αδιαφορία της Τροχαίας για κράνος, για ταχύτητες κτλ, περάσαμε στον αυστηρό έλεγχο. Αυτό από μόνο του θα ήταν αρκετό για να μεταδώσει το μήνυμα και μάλιστα είναι κάτι που πολλές φορές είχαμε τονίσει πως έπρεπε να γίνει. Η στάση τους εκπαίδευε συνειδήσεις. Το πρόβλημα όμως είναι πως η εντατικοποίηση των ελέγχων ήρθε με ακραία αυστηροποίηση των ποινών, παίρνουν διπλώματα ακόμη και για παράνομο παρκάρισμα μοτοσυκλέτας, όταν λίγο πριν, κυριολεκτικά, ο καθένας μπορούσε να παρκάρει όπου ήθελε. Δεν είναι η πρώτη φορά που εφαρμόζεται αυτό το ξαφνικό σοκ και είναι δεδομένο πως δεν δουλεύει. Διότι αργότερα ήρθε εκ νέου και η χαλάρωση των ποινών και η χαλάρωση των ελέγχων που μας οδήγησε στο σημείο που ήμασταν πριν.
Τις τελευταίες ημέρες φάνηκε πως μερίδα του κοινού δεν γνωρίζει ούτε τα βασικά για τις διαβάσεις πεζών δίχως φανάρι, τόσο για το τι ισχύει εδώ, όσο και για το τι ισχύει στην υπόλοιπη Ευρώπη. Ας γίνει επιτέλους κατανοητό πως δεν γίνεται να περάσεις την διάβαση με ταχύτητα, δεν έχεις ούτε την προτεραιότητα να την περάσεις δίχως να σταματήσεις πλήρως όταν κινείται άνθρωπος πάνω σε αυτή και ισχύει ασχέτως αν υπάρχει φανάρι ή όχι.
Για την υψηλή ταχύτητα σε μία λεωφόρο αυτού του είδους, εντός του πυκνού αστικού ιστού, δεν θα διαφωνήσει κανείς πως είναι ένα κανονικό έγκλημα.
Ενδεχομένως όμως να υπάρξουν και στο μέλλον άνθρωποι που θα πάρουν τις λάθος αποφάσεις και θα προσπαθήσουν να διαφύγουν όταν πάνω στην έξαψη της στιγμής συνειδητοποιήσουν πως σταματώντας οδηγούνται στη φυλακή, εκτός διπλώματος για ένα χρόνο ή και παραπάνω, κουβαλώντας ένα δυσθεώρητο πρόστιμο ενώ έχουν χάσει πλέον και τη μοτοσυκλέτα τους. Δεν δικαιολογεί κανείς το λάθος της απόφασης αυτής, αλλά τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών από την μεριά της Πολιτείας, μέσα στις οποίες τέτοια λάθη εκκολάπτονται ευκολότερα.
Δεν θα έπρεπε η «μηδενική ανοχή» όπως οι ίδιοι στην Τροχαία την ονόμασαν, ουσιαστικά αποδεχόμενοι πως πριν υπήρχε μία καταστροφική ανοχή, να συνδυάζεται και με αυστηροποίηση των ποινών. Προσέξτε πως το αναφέρουμε, δεν επικροτεί κανείς την παραβατική συμπεριφορά, τονίζουμε όμως πως πρώτα φέρνεις τους ελέγχους στο επίπεδο συχνότητας που πρέπει να διεξάγονται από το μηδέν που ήταν πριν κι έπειτα σταδιακά ας αυστηροποιηθούν και οι ποινές όταν και αν κριθεί απαραίτητο. Και τα δύο μαζί είναι λάθος πρακτική και εξωθεί σε τέτοιες συμπεριφορές που μπορεί να δημιουργήσουν και θύματα πέραν των εμπλεκομένων στην καταδίωξη, όπως συνέβη τώρα. Ο πεζός που περνά από τη διάβαση νόμιμα και έρχεται αντιμέτωπος με ένα πολεμικό σκηνικό έχει όλο το δίκιο με το μέρος του, ακόμη και να ζητήσει ευθύνες από την Πολιτεία για τις αιτίες που βρέθηκε αντιμέτωπος με κάτι τέτοιο.
Ελπίζουμε στο άμεσο μέλλον να φανεί αν έχει γίνει καταγραφή στο κέντρο για καταδίωξη και αν ναι, την ώρα έναρξης αυτής και τί συνέπειες μπορεί να έχει κάτι τέτοιο.
Σε κάθε περίπτωση ας κρατήσει κανείς από εδώ και πέρα, πως δεν υπάρχει ουσιαστική δικαιολογία για την μη συμόρφωση σε σήμα της Τροχαίας. Ακόμη και με τις ιδιαίτερα αυστηρές ποινές για λίγα χιλιόμετρα παραπάνω, δεν ανοίγουμε ακόμη περισσότερο το γκάζι προσπαθώντας να ξεφύγουμε. Η αφαίρεση διπλώματος για ένα μήνα ή περισσότερο, δεν μπορεί να μετρά πάνω από το βάρος αφαίρεσης μίας άλλης ζωής, αν η δική μας δεν μας ενδιαφέρει ή δεν το σκεφτόμαστε τόσο, εκείνη την στιγμή.
UPDATE:
Λίγες ώρες αργότερα από την δημοσίευση του άρθρου, υπάρχει ανακοίνωση από το Αρχηγείο Ελληνικής Αστυνομίας για το συγκεκριμένο περιστατικό που διευκρινίζει πως η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα αναζητούνταν για σωρεία παραβάσεων αλλά την συγκεκριμένη χρονική στιγμή δεν υπήρχε καταδίωξη.
Η ανακοίνωση:
08-06-2026: Ανακοίνωση Αρχηγείου Ελληνικής Αστυνομίας σχετικά με δημόσιες αναφορές για θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα στην οδό Θησέως στην Καλλιθέα
ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΙΑΣ
Αθήνα, 8 Ιουνίου 2026
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Με αφορμή δημόσιες αναφορές και αναρτήσεις που διακινούνται σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης σχετικά με θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα που σημειώθηκε στην οδό Θησέως στην Καλλιθέα, από το Αρχηγείο της Ελληνικής Αστυνομίας διευκρινίζεται ότι οι ισχυρισμοί περί καταδίωξης του οδηγού της μοτοσικλέτας από αστυνομικές δυνάμεις δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα.
Η συγκεκριμένη μοτοσικλέτα αποτελούσε αντικείμενο αναζητήσεων στο πλαίσιο αστυνομικών ερευνών, καθώς υπήρχαν ενδείξεις παραβάσεων του Κ.Ο.Κ., πλην όμως κατά τον χρόνο του ατυχήματος δεν βρισκόταν σε εξέλιξη οποιαδήποτε καταδίωξη ή προσπάθεια ακινητοποίησής της από αστυνομικούς.
Ως εκ τούτου, κάθε αναφορά που συνδέει το θανατηφόρο τροχαίο με δήθεν καταδίωξη από την Ελληνική Αστυνομία είναι ανακριβής και στερείται πραγματικής βάσης.
Υπογραμμίζεται ότι, η πρόληψη των τροχαίων δυστυχημάτων, η προστασία της ανθρώπινης ζωής και η αντιμετώπιση επικίνδυνων παραβατικών συμπεριφορών στο οδικό δίκτυο αποτελούν διαχρονική και αδιαπραγμάτευτη αποστολή της Τροχαίας.