Πτωτική πορεία πωλήσεων σε παγκόσμια κλίμακα

Άνοδος μόνο σε Ευρώπη και Ν.Α. Ασία
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

3/9/2019

Μπορεί η οικονομική κατάσταση στη χώρα μας να παραμένει σε αρκετά άσχημη κατάσταση, ωστόσο το 2018 ήταν μια χρονιά που έκλεισε με περισσότερες πωλήσεις μοτοσυκλετών συγκριτικά με το 2017 – μια τάση που παρατηρείται την τελευταία τριετία. Βέβαια, η ελληνική αγορά απέχει πολύ ακόμη μέχρι να ξαναζήσει τις ένδοξες μέρες της ευημερίας, όμως πρόσφερε τον οβολό της –όπως και οι υπόλοιπες της Ευρώπης- ώστε η παγκόσμια αγορά, να κλείσει με συνολικά 62 εκατομμύρια πωλήσεις μοτοσυκλετών το 2018 και αύξηση 1,8% συγκριτικά με το 2017. Ωστόσο, το πρώτο τετράμηνο του 2019 της παγκόσμιας αγοράς έκλεισε με αρνητικό πρόσημο κατά 5,4%.

Η Ευρώπη, είχε έναν δυναμικό ρόλο καθώς οι αγορές της Πολωνίας, της Ουγγαρίας, της Λιθουανίας, της Σλοβακίας, της Γαλλίας, της Ιταλίας, της Ισπανίας, της Μ. Βρετανίας –παρά το επικείμενο Brexit- και της χώρας μας είχαν ανοδική πορεία, όπως μπορείτε να δείτε και στον πίνακα. Μάλιστα, ούτε οι προδιαγραφές Euro5 που βρίσκονται προ των πυλών δεν έδειξαν να μειώνουν την απόκτηση νέων μοτοσυκλετών από τους Ευρωπαίους αναβάτες. Έτσι, το πρώτο τετράμηνο του 2019 συνέχισε την ανοδική πορεία που είχε ξεκινήσει στην ευρωπαϊκή αγορά απ’ τον προηγούμενο χρόνο, σημειώνοντας αύξηση κατά 23,6% συνολικά.

Η Ασία, που είναι μια απ’ τις μεγαλύτερες ηπείρους (και από τις μεγαλύτερες αγορές) του πλανήτη είχε πτωτική πορεία, παρά το γεγονός ότι μέσα σε αυτή συμπεριλαμβάνονται οι αγορές της Ινδίας, Κίνας και του Πακιστάν, που είναι και αυτή μια απ’ τις πιο γρήγορα αναπτυσσόμενες . Στο πρώτο τετράμηνο του 2019, η πτώση απ’ τις αγορές της Ασίας έφτασε το -9,9% πουλώντας 8,8 εκατομμύρια λιγότερες μοτοσυκλέτες.

Στην νοτιοανατολική Ασία, η Ινδονησία είχε θετικά πρόσημα με τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 15%. Η Μαλαισία αντίστοιχα είχε και αυτή θετικά αποτελέσματα, ενώ οι αγορές των Βιετνάμ και Ταϊλάνδης είχαν μειωμένα πρόσημα. Συνολικά όμως για το πρώτο τετράμηνο του 2019 υπήρχε αύξηση της τάξεως του 5,9% με 34 εκατομμύρια μονάδες να πωλούνται.

Η Αμερική απ’ την άλλη συνέχισε την καθοδική πορεία των πωλήσεών της, απ’ την οποία χαρακτηρίζεται τα τελευταία χρόνια. Ο Καναδάς είχε πτώση της τάξεως του 5% όπως η Αργεντινή και το Εκουαδόρ, ενώ αύξηση κατά περισσότερο από 15% είχαν οι αγορές της Βραζιλίας και Κολομβίας. Ωστόσο αυτό δεν ήταν αρκετό για την αγορά της Λατινικής Αμερικής, η οποία στο σύνολο δεν είχε θετικό πρόσημο στις πωλήσεις το πρώτο τετράμηνο του 2019.

Με την παγκόσμια αγορά να κινείται σε αυτό το μήκος κύματος, τα πράγματα δείχνουν πως για να βγει θετικό το 2019 στις πωλήσεις μοτοσυκλετών, οι αγορές της Ευρώπης και της Νοτιοανατολικής Ασίας καλούνται να “βάλουν πλάτη” καλύπτοντας τις μειωμένες πωλήσεις των υπόλοιπων, μέχρι να ανακάμψουν.

 

Χώρα
Πωλήσεις
Πολωνία
+87,3%
Ρουμανία
+86,9%
Ουγγαρία
+72%
Λιθουανία
+71%
Σλοβακία
+54%
Γαλλία
+31,7%
Ιταλία
+17%
Ισπανία
+19,1%
Γερμανία
+22,1%
Ελλάδα
+6,8%
 
Ήπειρος
Πωλήσεις
Ευρώπη
+23,6%
Ασία
-9,9%
νοτιοανατολική Ασία
+5,9%
Αμερική
-5%

 

Liberty Media-MotoGP: Ολοκληρώθηκε η εξαγορά των δικαιωμάτων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος

Με επίσημη ανακοίνωση της Dorna και της Liberty Media
motoGP
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/7/2025

Η Liberty Media και η Dorna, η αποκλειστική κάτοχος των εμπορικών δικαιωμάτων του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος MotoGP, ανακοίνωσαν σήμερα ότι η Liberty Media ολοκλήρωσε την εξαγορά της Dorna.

Μετά την αδειοδότηση από την ευρωπαϊκή επιτροπή ήρθε και η ολοκλήρωση της συναλλαγής, η Formula One Group της Liberty Media αποτελείται πλέον από τις θυγατρικές της Formula 1, MotoGP, και Quint (εταιρεία διοργανώσεων αθλητικών και ψυχαγωγικών δρώμενων) και άλλες μειοψηφικές επενδύσεις.

Παρουσίαση με πρόσθετες πληροφορίες σχετικά με τις δραστηριότητες του MotoGP έχει ήδη αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της Liberty Media.

Η Liberty Media Corporation δραστηριοποιείται και κατέχει συμφέροντα στους τομείς των μέσων ενημέρωσης, του αθλητισμού και της ψυχαγωγίας. Οι επιχειρήσεις της αποδίδονται σε δύο κατηγορίες μετοχών παρακολούθησης: Formula One Group και Liberty Live Group.

Οι επιχειρήσεις και τα περιουσιακά στοιχεία που αποδίδονται στο Formula One Group και περιλαμβάνουν τις θυγατρικές Formula 1, MotoGP, Quint και άλλες μειοψηφικές επενδύσεις, ενώ οι επιχειρήσεις και τα περιουσιακά στοιχεία του Liberty Live Group περιλαμβάνουν το μερίδιο της Liberty Media στη Live Nation και άλλες μειοψηφικές επενδύσεις.