Rally Dakar: 11η μέρα - κανένα εμπόδιο πλέον για την KTM!

Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/1/2016

Η 11η μέρα ήταν από τις πιο δύσκολες, εξαιτίας των μεγάλων εναλλαγών στη μορφολογία των διαδρομών. Όμως η μέρα χαρακτηρίστηκε από την οριστική εγκατάλειψη του  Gonçalves, έπειτα από μία τρομακτική πτώση. Από την προηγούμενη εντυπωσιακή πτώση που είχε καταγραφεί από το ελικόπτερο είχε γλιτώσει, αυτή τη φορά όμως δεν ήταν τόσο τυχερός. Έμεινε αναίσθητος με διάσειση και μεταφέρθηκε αεροπορικός στο San Juan, τον τελικό προορισμό της ημέρας, όπου οι γιατροί ανακοίνωσαν πώς δεν υπέφερε από κάτι πιο απειλητικό.

Εξαιτίας της διάσεισης, ο Gonçalves δεν θυμάται τίποτα από την πτώση ή τους λόγους που τον οδήγησαν στο ατύχημα, λυπάται όμως που το Dakar τελειώνει για αυτόν με τον χειρότερο τρόπο, έπειτα από όλες αυτές τις προσπάθειες που έχει κάνει όλη η ομάδα.

Χθες ήταν η μέρα που ο Gonçalves είχε σκοπό να επιτεθεί για ν’ ανακτήσει το χαμένο έδαφος. Οι μηχανικοί είχαν δουλέψει εντατικά για να αποκαταστήσουν την μοτοσυκλέτα του, που την είχε επισκευάσει μόνος του μαζί με τον αναβάτη υποστήριξης την προηγούμενη, όταν τρύπησε το ψυγείο του και υπερθεμάνθηκε ο κινητήρας, την στιγμή που διένυαν το δεύτερο μισό του μαραθωνίου. Υπάρχουν δύο μαραθώνιοι, στον πρώτο απαγορεύεται οποιαδήποτε επισκευή στις μοτοσυκλέτες, στον δεύτερο επιτρέπεται στους αναβάτες να κάνουν ότι μπορούν σε περίπτωση βλάβης, χωρίς όμως την βοήθεια των μηχανικών τους.

Μετά από όλες αυτές τις ατυχίες λοιπόν, η Honda πίστευε ότι τα βάσανα της είχαν τελειώσει και στηριζόταν στον Gonçalves ακόμα και για την πρώτη θέση του βάθρου. Γι΄ αυτό κι εκείνος είναι περισσότερο απογοητευμένος για την προσπάθεια της ομάδας, έπειτα από την τροπή που πήραν τα πράγματα. Νιώθει ότι τους απογοήτευσε.

Ο ασταμάτητος Price από την άλλη, μπορεί να βγήκε δεύτερος στην ειδική, πίσω από τον θρυλικό MEo, όμως αύξησε την τελική του διαφορά από τον Svitko που όπως όλα δείχνουν θα βγει δεύτερος με άνεση. Το σίγουρο ντέρμπι θα παιχτεί ανάμεσα σε Meo και Quintanilla και είναι ενδιαφέρον εδώ να δούμε αν θα εφαρμοστεί κάποια πολιτική της KTM ή θα τους αφήσει να μονομαχήσουν. Θα ζητήσει η KTM από τον Meo να αφήσει και μία Husqvarna να ανέβει στο βάθρο, ή αντίστοιχα θα απαιτήσει από την Husqvarna να υπάρχουν μόνο KTM στις πρώτες θέσεις; Ακόμα κι αν ο Svitko δεν είναι μέρος της αγωνιστικής της ομάδας… Το πιο πιθανό βέβαια είναι να μην χρειαστεί να ασκήσει κάποια πολιτική. Όπως και να έρθουν τα πράγματα η KTM θα είναι για άλλη μία, πολλοστή φορά, ο μεγάλος νικητής του Dakar και το αξίζει πλήρως. Ο Price έχει κάνει από την αρχή έναν φανταστικό αγώνα με πολύ λίγα λάθη.

Ο ίδιος πάντως δεν προεξοφλεί την νίκη του, υπάρχει βέβαια μία μικρή διαφορά ασφαλείας, αλλά αν έρθει μία ατυχία τότε εύκολα μπορεί να χάσει την πρώτη θέση. Πιο πίσω θα υπάρχει μία μάχη ανάμεσα σε Honda και Yamaha, που αν οδηγούν συνέχεια στο όριο, δεν είναι καθόλου δύσκολο να φτάσουν να μάχονται όλοι μαζί για την τρίτη θέση ακόμα: η KTM του Meo, η Husqvarna του Quintanilla, η Honda του Benavides και η Yamaha του Rodrigues. Οι διαφορές τους κυμαίνονται μεταξύ δεκάλεπτου και τέταρτου, και δεν θεωρούνται διαφορές ασφαλείας. Αν μάλιστα ξεκλέβουν στο ενδιάμεσο παραβαίνοντας το όριο ταχύτητας με την προοπτική να μην τους πιάσουν, μία επιλογή με μεγάλο ρίσκο, τότε η διαφορά μπορεί να καλυφθεί ακόμα και σήμερα. Οι Honda και Yamaha πάντως πρέπει να κάνουν ένα αλάθητο αγώνα σε πολύ γρήγορο ρυθμό αν θέλουν να προφτάσουν την τρίτη θέση, και αυτό είναι που έχει σημασία.

Το φετινό Dakar οδεύει στο τέλος του, χωρίς καμία από τις πρώτες θέσεις να έχει κλειδώσει, με την ημέρα που ξεκινά τώρα να προσφέρει επίσης αρκετές δυσκολίες, πράγμα που σημαίνει ότι οι πρώτοι αναβάτες θα είναι στο όριο τους, με ότι αυτό σημαίνει…  

 

 

 

 

 

Θέση

Αναβάτης

Χώρα

Εταιρία

Χρόνος

Διαφορά

Ποινή

1

PRICE

AUS

KTM

40:08:30

2

SVITKO

SVK

KTM

40:43:53

00:35:23

00:01:00

3

MEO

FRA

KTM

40:52:16

00:43:46

4

QUINTANILLA

CHL

HUSQVARNA

40:53:49

00:45:19

5

BENAVIDES

ARG

HONDA

41:05:35

00:57:05

6

RODRIGUES

PRT

YAMAHA

41:10:31

01:02:01

00:02:00

7

VAN BEVEREN

FRA

YAMAHA

41:42:16

01:33:46

8

BRABEC

USA

HONDA

41:48:25

01:39:55

9

FARRES GUEL

ESP

KTM

41:50:28

01:41:58

10

MONLEON

ESP

KTM

43:18:14

03:09:44

  

 

 

 

 

Ετικέτες

Faster Than Life – Nτοκιμαντέρ αφιερωμένο σε έναν από τους μακροβιότερους αναβάτες του TT μέχρι σήμερα – [VIDEO]

O Dave Madsen-Mygdal συνεχίζει να αγωνίζεται στα 60 του, μετρώντας 149 εκκινήσεις
motomagFaster Than Life – Ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο σε έναν από τους μακροβιότερους αναβάτες του TT μέχρι σήμερα – [VIDEO]
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

19/4/2024

Το ντοκιμαντέρ “Faster Than Life” αναμένεται να βγει στις οθόνες τον Μάιο του 2024, εξιστορώντας μία από τις πιο όμορφες και ρομαντικές ανέκδοτες ιστορίες του TT, αυτή του ιδιώτη αγωνιζόμενου Dave Madsen-Mygdal, ο οποίος στα 60 του χρόνια μετρά... 149 εκκινήσεις (!), ενώ αναμένεται να δώσει το παρών και στο TT του 2024.

Γεννημένος στο Douglas, την πρωτεύουσα του θρυλικού Νησιού, ο Dave Madsen-Mygdal ξεκίνησε να τρέχει στους δρόμους του Isle of Man το 1979. Από το 1985 συμμετέχει αδιάκοπα στο θεσμό του TT, όχι όμως με κάποια εργοστασιακή ομάδα, αλλά ως ιδιώτης. Το γεγονός αυτό από μόνο του μεγαλώνει ακόμη περισσότερο τη σπουδαιότητα του κατορθώματός του, καθώς καλείται να καλύψει μόνος του τα έξοδα της συμμετοχής του.

Faster Than Life – Ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο σε έναν από τους μακροβιότερους αναβάτες του TT μέχρι σήμερα – [VIDEO]

Το πάθος του όμως για τους αγώνες δρόμου φαίνεται ότι είναι μεγαλύτερο από το κόστος, κάτι που φάινεται και από τις 149 εκκινήσεις του στον εμβληματικό Road-Racing αγώνα! Το 2024, στα 60 του πλέον χρόνια πάνω σε αυτόν τον πλανήτη, ο Dave αναμένεται να βρεθεί για ακόμα μία φορά μεταξύ των αγωνιζομένων. Μόλις τρεις ακόμα αναβάτες έχουν ξεπεράσει το τριψήφιο φράγμα, με πιο πρόσφατο τον 8 χρόνια νεότερό του John McGuinness, ο οποίος πριν λίγες μέρες έκλεισε τα 52, έχοντας 104 εκκινήσεις στο IOMTT. Την εξαιρετικά μικρή λίστα ολοκληρώνουν ο δέκα φορές νικητής Ian Lougher, ο οποίος σταμάτησε στις 136 και ο Jim Hodson με 114, που το 2002 τερμάτισε δεύτερος στην κατηγορία Lightweight 400. Στην ίδια κατηγορία ο Mygdal σημείωσε το 2003 το καλύτερό του αποτέλεσμα, φτάνοντας μέχρι την τέταρτη θέση.

Faster Than Life – Ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο σε έναν από τους μακροβιότερους αναβάτες του TT μέχρι σήμερα – [VIDEO]

Δεν είναι όλα ρόδινα όμως. Ο Dave έχει καταθέσει τον δικό του φόρο αίματος στους αγώνες δρόμου, μέσω του 23χρονου γιού του Mark, ο οποίος έχασε την ζωή του σε ατύχημα που συνέβη στον αγώνα Southern 100, το 2013. Παρ’ όλα αυτά, ούτε αυτό στάθηκε ικανό να τον τρομάξει ή να του αλλάξει την γνώμη για τους αγώνες σε δημόσιο δρόμο, όπως το TT. Όπως βλέπουμε και στο τρέιλερ του “Faster Than Life”, στα pits έχει μαζί του και τα εγγόνια του.

Faster Than Life – Ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο σε έναν από τους μακροβιότερους αναβάτες του TT μέχρι σήμερα – [VIDEO]

Το ντοκιμαντέρ δεν επικεντρώνεται μόνο στην αγωνιστική πλευρά, αλλά και την ανθρώπινη που κρύβεται πίσω από το IOMTT. Επιδιώκει να μας δώσει μία κλεφτή ματιά από τους δεσμούς που αναπτύσσονται μέσα στην κλειστή ομάδα των αγωνιζομένων, τα συναισθήματα των οικογενειών, τα καλά και τα άσχημα, αλλά και μία γενικότερη εικόνα του τι κρύβεται πίσω από αυτά που βλέπουμε. Ο θεατής βλέπει εκ των έσω τι θυσίες χρειάζεται να κάνει ένας ιδιώτης για να βρεθεί στην σχάρα εκκίνησης του ιστορικού αγώνα. Τα πλάνα περιλαμβάνουν και μερικά θεαματικά onboard και εξωτερικά πλάνα του Dave να περνά μέσα από τις πόλεις και τα βουνά, ανάμεσα σε δέντρα και φράχτες με 240 χ.α.ω, στον αγώνα Supertwin.

Faster Than Life – Ένα ντοκιμαντέρ αφιερωμένο σε έναν από τους μακροβιότερους αναβάτες του TT μέχρι σήμερα – [VIDEO]

Δημιουργοί του ντοκιμαντέρ είναι οι Felipe Costa και Chip Gulland, ιδρυτές της εταιρείας Pitbox 6. Η αυτοβιογραφική ταινία έχει σχεδόν ολοκληρωθεί και αναμένεται να γίνει διαθέσιμη συνδρομητικά, τον Μάιο του 2024. Τα έσοδα θα βοηθήσουν στην τελειοποίηση της παραγωγής (χρώμα και ήχος), προκειμένου να συμμετάσχει στα φεστιβάλ κινηματογράφου. Όσοι θέλετε να μείνετε ενημερωμένοι για το πότε ακριβώς θα κυκλοφορήσει η πρώτη έκδοση, μπορείτε να ακολουθήσετε τη σελίδα Faster Than Life σε Facebook και Instagram.

Ετικέτες