Στην παραγωγή το Shoei με HUD

Διαθέσιμο απ' την άνοιξη του 2020
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

14/2/2019

Η συνεργασία της NS West με την Shoei έχει ξεκινήσει απ’ το 2016 όταν η πρώτη έψαχνε έναν έμπειρο και έμπιστο συνεργάτη για να δημιουργήσουν μαζί ένα κράνος με Head Up Display (HUD) τεχνολογία. Έκτοτε είχαν παρουσιάσει δύο διαφορετικά πρωτότυπα, ενώ φέτος παρουσίασαν το τελευταίο όπως φαίνεται πρωτότυπο, τον περασμένο Ιανουάριο στην έκθεση CES (Consumer Electronic Show) στο Las Vegas. Το μοντέλο θα κυκλοφορήσει στην αγορά την άνοιξη του 2020 και ανακοινώθηκαν τα πρώτα τεχνικά χαρακτηριστικά. Ο σχεδιασμός του κράνους έχει γίνει εξ ολοκλήρου απ’ την Shoei, με το πρόσθιο τμήμα του που βρίσκεται στο ύψος του σαγονιού να είναι εμφανώς μεγαλύτερο απ’ τα συνηθισμένα κράνη. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως εκεί βρίσκεται η μονάδα ελέγχου του HUD. Επίσης διαθέτει ηχεία, μικρόφωνο και τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphone μέσω Bluetooth. Ως εκ τούτου είναι δυνατή η αναπαραγωγή μουσικής και η απάντηση κλήσεων.

Διαθέτει δύο κουμπιά στην αριστερή πλευρά του, ένα για την ενεργοποίηση και απενεργοποίηση του HUD συστήματος κι άλλο ένα για την αυξομείωση της έντασης των ηχείων. Παρά τις προσπάθειες της Shoei να διατηρήσει το βάρος σε όσο το δυνατόν χαμηλότερα επίπεδα, χρησιμοποιώντας μια εξωτερική μπαταρία που θα συνδέεται μ’ αυτό μέσω καλωδίου ενώ θα είναι τοποθετημένη στο πάνω μέρος του κορμού του αναβάτη, δεν κατάφερε να παραμείνει ιδιαίτερα χαμηλό. Για την ακρίβεια το βάρους του ανέρχεται στα 1.800 γραμμάρια εκ των οποίων τα 260 να αναλογούν στο βάρος του HUD, αποτελώντας έτσι το μεγαλύτερο μειονέκτημά του. Παρά το γεγονός αυτό, η NS West ανέφερε πως δεν έχει εγκαταλείψει τις προσπάθειες για τη χρήση μιας ενσωματωμένης μπαταρίας στο κράνος, αν βρεθεί κάποια αρκετά μικρή και με μεγάλη αποθηκευτική ικανότητα ώστε να έχει μεγάλη διάρκεια. Η τιμή του κράνους δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη όμως αναμένεται να είναι ιδιαίτερα υψηλή καθώς η Shoei υπάγεται στις premium εταιρείες της κατηγορίας.

Ετικέτες

Καλλιθέα: Μοτοσυκλετιστής παρέσυρε πεζή και σκοτώθηκε καταλήγοντας σε σταθμευμένο όχημα [Video]

Σοκαριστικό δυστύχημα σε διάβαση πεζών με αιτία την ταχύτητα το βράδυ της Πέμπτης 4/6
kallithea accident
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

5/6/2026

Τραγικό τροχαίο σημειώθηκε την Πέμπτη 4 Ιουνίου λίγο πριν τις 22:00 στη λεωφόρο Θησέως στην Καλλιθέα στο ρεύμα καθόδου προς Μοσχάτο, όταν μοτοσυκλετιστής παρέσυρε ηλικιωμένη γυναίκα που διέσχιζε διάβαση πεζών, έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και εκσφενδονίστηκε στο αντίθετο ρεύμα για να καταλήξει σε παρκαρισμένο αυτοκίνητο, όπου σκοτώθηκε ακαριαία.

Ο 28 ετών αναβάτης κατέβαινε τη Θησέως με πολύ μεγάλη ταχύτητα, κάτι που επιβεβαιώνεται από βίντεο κάμερας ασφαλείας στο σημείο του συμβάντος, ενώ η γυναίκα διέσχιζε εκείνη τη στιγμή τη λεωφόρο από διάβαση πεζών χωρίς φανάρι.

Όταν αντελήφθη τη μοτοσυκλέτα να έρχεται προς το μέρος της προσπάθησε να τρέξει τα τελευταία 2-3 μέτρα προς τη νησίδα στη μέση της λεωφόρου, ωστόσο ο αναβάτης είχε ήδη κινηθεί προς το αριστερό άκρο του δρόμου για να την αποφύγει, με αποτέλεσμα να την παρασύρει.

Στη συνέχεια έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του και λίγο παρακάτω χτύπησε το κράσπεδο της νησίδας που χωρίζει τα δύο ρεύματα κατεύθυνσης της Θησέως, εκσφενδονίστηκε πάνω από αυτή και σύρθηκε στην άσφαλτο ως το απέναντι πεζοδρόμιο όπου χτύπησε πάνω σε σταθμευμένο αυτοκίνητο. Ο θάνατός του ήταν ακαριαίος, μάλιστα κατά κάποιες αναφορές η σύγκρουση ήταν τόσο σφοδρή που ο αναβάτης διαμελίστηκε. Η 72χρονη γυναίκα φέρεται να έχει τραυματιστεί ελαφριά.

Υπάρχουν αναφορές για κόντρα μεταξύ μοτοσυκλετών ή για καταδίωξη, ωστόσο τίποτε από αυτά δεν επιβεβαιώνεται προς ώρας. Τα μόνα δεδομένα είναι πως η πεζή περνούσε νόμιμα τον δρόμο από τη διάβαση και πως ο μοτοσυκλετιστής είχε αναπτύξει υπερβολική ταχύτητα, κάτι που φαίνεται καθαρότατα στο βίντεο, εξηγώντας γιατί αμφότεροι αντιλήφθηκαν ο ένας τον άλλο όταν ήταν πια πολύ αργά.

Με τη φόρα που είχε μαζέψει η μοτοσυκλέτα ήταν πρακτικά αδύνατο να προλάβει να φρενάρει προς της διάβασης, ως προβλέπει ο ΚΟΚ (άρθρο 43, παράγραφος 2): “οι οδηγοί υποχρεούνται να πλησιάζουν στη διάβαση με μικρή ταχύτητα ώστε να μην εκθέτουν σε κίνδυνο τους πεζούς. Αν πεζοί χρησιμοποιούν ή ετοιμάζονται να χρησιμοποιήσουν τη διάβαση, οι οδηγοί ακινητοποιούν το όχημά τους μέχρι να εξέλθουν της διάβασης οι πεζοί.”

Ας ευχηθούμε αυτό να είναι το τελευταίο δυστύχημα στους δρόμους κι ας καταλάβουμε επιτέλους πως η υπερβολική ταχύτητα μέσα σε κατοικημένες περιοχές κοστίζει ζωές. Το συμβάν της Πέμπτης θα μπορούσε να έχει εξελιχθεί πολύ χειρότερα αν σκεφτούμε πως αναβάτης και μοτοσυκλέτα διέσχισαν διαγώνια, εκτός ελέγχου και με φόρα όλο το αντίθετο ρεύμα της Θησέως χωρίς να συγκρουστούν με επερχόμενα οχήματα, γεγονός που καθαρά από τύχη δεν προκάλεσε περισσότερα θύματα.

UPDATE:

Οι αρχικές αντικρουόμενες μαρτυρίες για την παρουσία και την εμπλοκή ή όχι της αστυνομίας, ξεκαθάρισαν τις επόμενες ημέρες μετά το φρικτό δυστύχημα.
Περισσότερα εδώ