Στόχος να τριπλασιαστούν το 2024 οι πληρωμές για το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”

Το μέλλον των αστικών μετακινήσεων περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση, αποθάρρυνση της χρήσης θερμικών κινητήρων, κοινόχρηστα οχήματα και εκτεταμένη χρήση των ΜΜΜ
motomag 7ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης – Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να τριπλασιαστούν το 2024 οι πληρωμές για το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

25/1/2024

Στο 7ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης, που διοργανώθηκε από την Ελληνική Εταιρεία Ενεργειακής Οικονομίας (ΗΑΕΕ), σε συνεργασία με την ιστοσελίδα insider.gr παρευρέθηκε η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου, θέτοντας ως στόχο της Κυβέρνησης τον τριπλασιασμό των πληρωμών για το “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”, με ποσό που θα υπερβαίνει τα 30 εκ. ευρώ για το 2024.

Η κα Αλεξοπούλου στην ομιλία της επισήμανε ότι ο τελικός στόχος της Κυβέρνησης είναι η βελτίωση της καθημερινότητας των πολιτών, η μείωση του κυκλοφοριακού και κατ’ επέκταση των ρύπων και του θορύβου μέσα από την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος των μεταφορών. Αυτό υπογράμμισε θα πραγματοποιηθεί με σταθερή πρόοδο σε 3 επίπεδα. Με την χρήση πιο αποδοτικών εξηλεκτρισμένων οχημάτων, την αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και την αλλαγή φιλοσοφίας τρόπου ζωής όλων μας.

7ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης – Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να τριπλασιαστούν το 2024 οι πληρωμές για το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”

Αναλυτικά η ομιλία της κας Χριστίνας Αλεξοπούλου στο 7ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης:

“Ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση στο 7ο συνέδριο Ηλεκτροκίνησης και συγχαρητήρια στους οργανωτές για την πρωτοβουλία τους μέσα από την οποία προάγεται ο δημόσιος διάλογος για ένα θέμα που τα επόμενα χρόνια θα βελτιώσει τη ζωή και την καθημερινότητά μας. Εύστοχη αλλά και συμβολική, η επιλογή του χώρου, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου αναδεικνύει το πνεύμα του αείμνηστου Θόδωρου Χαραγκιώνη που το ίδρυσε το 2011 και αποτελεί σήμερα ένα φάρο γνώσης ιδιαίτερα για τις νεότερες γενιές. Θα ξεκινήσω την ομιλία μου αναδεικνύοντας την αναντιστοιχία λόγων και έργων, οι περισσότεροι εξ’ υμών φτάσαμε εδώ με το ιδιωτικό μας αυτοκίνητο που φέρει θερμικό κινητήρα. Αυτό πρέπει ν’ αλλάξει τα επόμενα χρόνια εκεί στοχεύουν οι πολιτικές μας. Θεωρώ ότι οι περισσότεροι εδώ σήμερα, είμαστε πεπεισμένοι ότι η χρήση του ηλεκτρικού οχήματος ειδικά εντός πόλης, ειδικά σε μια μεγαλούπολη όπως η Αθήνα, επιβαρυμένη από το κυκλοφοριακό, δύναται να επιφέρει σημαντική βελτίωση στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της.  

Οι λόγοι απλοί: Το ηλεκτρικό όχημα είναι 3 έως 4 φορές πιο αποδοτικό από τα αντίστοιχα θερμικά, δεν ρυπαίνει εκεί που κινείται και δεν κάνει θόρυβο. Πέραν αυτών η ηλεκτροκίνηση μέσω της μικροκινητικότητας προσφέρει λύσεις που μας φέρνουν πιο κοντά σ’ ένα πιο ανθρώπινο μέλλον στο κέντρο της πόλης. Ένα μέλλον που οφείλουμε να αναπτύξουμε σωστά επ’ ωφελεία των παιδιών μας. Ως Κυβέρνηση θέτουμε προτεραιότητα στην ανάπτυξη της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας. Υλοποιούμε πολιτικές για την ηλεκτροκίνηση, τις σύγχρονες μορφές κινητικότητας, αλλά και για την προσβασιμότητα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Σ’ αυτό το πλαίσιο 250 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία (140 για την Αθήνα και 110 για τη Θεσσαλονίκη), θα κυκλοφορούν στους δρόμους σε 3 μήνες, ενώ συνεχίζονται κανονικά οι διαδικασίες για την προμήθεια των υπολοίπων, συνολικά 1.300,  λεωφορείων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Τις επόμενες μέρες αναμένουμε το πρότυπο λεωφορείο που θα κάνει μια σειρά δοκιμών και προεργασίας για την παραλαβή των υπόλοιπων 249. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα χρόνος άφιξης για το σύνολο των οχημάτων είναι οι αρχές Μαρτίου, ευελπιστώντας ότι δεν θα υπάρξει ανασχεδιασμός της πορείας των πλοίων που μεταφέρουν τα λεωφορεία λόγω της αναταραχής στην Ερυθρά Θάλασσα. Σε κάθε περίπτωση, ακόμα και αν συμβεί κάτι τέτοιο, θα μας καθυστερήσει μόνο για κάποιες λίγες ημέρες. Το πρόγραμμα για την παροχή της απαραίτητης ενέργειας και ισχύος για την εγκατάσταση των φορτιστών στα αμαξοστάσια, συνεχίζεται χωρίς καμία καθυστέρηση. Ήδη έχουν ολοκληρωθεί οι σχετικές εργασίες από τον ΔΕΔΔΗΕ για την απαραίτητη επαύξηση ισχύος των αμαξοστασίων και προχωράμε την προετοιμασία τους για την εγκατάσταση των φορτιστών, τους οποίους προμηθευόμαστε από τον Ανάδοχο του διαγωνισμού.

7ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης

Πέρα από τα ηλεκτρικά λεωφορεία ως κυβέρνηση επιδοτούμε σταθερά την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας μέσω τεσσάρων προγραμμάτων. Πρόσφατα τροποποιήσαμε το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”. Πιο συγκεκριμένα, αποφασίσαμε την απομάκρυνση αιτήσεων που παρέμεναν ανενεργές εφαρμόζοντας 45ημερη προθεσμία για υποβολή παραγγελίας ηλεκτρικού οχήματος, και απελευθερώσαμε κεφάλαια ύψους 6,4 εκ. ευρώ. Αυτά ήρθαν να προστεθούν σε ακόμη 6.5 εκ. ευρώ που είχαν αποδεσμευτεί ή μεταφερθεί το προηγούμενο διάστημα. Μ’ αυτόν τον τρόπο δίνουμε την δυνατότητα σε πολίτες που το επιθυμούν να επιδοτηθούν για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος, είτε πρόκειται για είτε για δίκυκλο, είτε για αυτοκίνητο. Η πλατφόρμα παραμένει ανοικτή για όσους επιθυμούν να κάνουν την αίτησή τους, προκειμένου να υπαχθούν στο πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2” καθώς ανατροφοδοτείται με αποδέσμευση κεφαλαίων που προέρχονται από την αυστηρή εφαρμογή των προθεσμιών όπως οι 8 μήνες για να ολοκληρώσει κανείς την αγορά του ηλεκτρικού οχήματος. Οφείλω να τονίσω ότι συνολικά έχουν δεσμευτεί 65 εκ. για επιδοτήσεις, ενώ λόγω της πολύ μεγάλης ζήτησης παρατείναμε το πρόγραμμα ως το τέλος Απριλίου. Το 2023 ταξινομήθηκαν 6.382 αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα στη χώρα μας ενώ το 2022 είχαν ταξινομηθεί 2827 αύξηση 130%. Ανάλογη αύξηση αναμένεται και φέτος. Μέχρι σήμερα στο πρόγραμμα Κινούμαι Ηλεκτρικά 2 έχουν υποβληθεί 20.577 αιτήσεις, εκ των οποίων στις 19.571 εγκρίθηκε η επιδότηση. Τους 2 προηγούμενους μήνες, επιχορηγήθηκαν 3.239 πολίτες με συνολικό ποσό 8,5 εκ. ευρώ. Στόχος μας το 2024 να τριπλασιαστούν οι πληρωμές προς τους πολίτες, με ένα ποσό που θα προσεγγίσει τα 30 εκ. ευρώ σε επιδοτήσεις.   

Αντίστοιχα στο πρόγραμμα Πράσινα Ταξί δόθηκε παράταση της προθεσμίας υποβολής αιτήσεων ως 31/12/2024, ενώ έχει ολοκληρωθεί η πρώτη καταβολή επιδότησης του ποσού των 22.500 ευρώ σε επαγγελματία οδηγό στην πόλη της Πτολεμαΐδας. Την ίδια στιγμή σχεδιάζουμε ένα πρόγραμμα για την εγκατάσταση των πρώτων φορτιστών στις πιάτσες των ταξί, η οποία είναι απαραίτητη για την ενίσχυση του ενδιαφέροντος των ιδιοκτητών ταξί για το πρόγραμμα. Ετήσια παράταση δόθηκε και στο πρόγραμμα e-Astypalea, όπου επίσης αυξήσαμε την επιδότηση απόσυρσης για τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα από 3.000 σε 10.000 ευρώ. Τέλος, στο Φορτίζω Παντού, η υποβολή αιτήσεων παρατείνεται ως τις 31 Μαΐου και σύντομα ολοκληρώνουμε τις απαραίτητες τροποποιήσεις, ώστε να μειώσουμε τη γραφειοκρατία, να απλοποιήσουμε τις διαδικασίες και να δώσουμε σε όλη την αγορά τη δυνατότητα να επωφεληθεί από τις σημαντικές επιδοτήσεις που προβλέπει το πρόγραμμα.

7ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης – Στόχος του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να τριπλασιαστούν το 2024 οι πληρωμές για το πρόγραμμα “Κινούμαι Ηλεκτρικά 2”

Απαραίτητο στοιχείο για να φτάσουμε σε μια νέα πραγματικότητα όσον αφορά στη βιώσιμη αστική κινητικότητα στην Αθήνα είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός, τον οποίο υλοποιούμε ως οριζόντια δέσμη μεταρρυθμίσεων, με τρεις βασικούς στόχους: την ευχρηστία των παρεχόμενων υπηρεσιών, την απλούστευση των διαδικασιών και τη διαφάνεια των συναλλαγών. Πρόσφατα ανακοινώθηκε η ψηφιοποίηση μιας σειράς εγγράφων που ολοκληρώνουν το ψηφιακό πορτοφόλι των οδηγών. Πλέον τα έγγραφα θα βρίσκονται στο κινητό. Πέρα από το δίπλωμα οδήγησης, ο  πολίτης μπορεί να βλέπει και να ελέγχει για κάθε όχημά του τα στοιχεία της άδειας κυκλοφορίας, αν έχει πληρώσει τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν το όχημά του είναι σε κίνηση ή ακινησία, το αποτέλεσμα του τελευταίου Τεχνικού Ελέγχου ΚΤΕΟ και την ημερομηνία του επόμενου ελέγχου και τα στοιχεία ασφάλισης του οχήματός του. Παράλληλα μέσω του Gov.gr Wallet, ο πολίτης θα λαμβάνει ειδοποίηση στο κινητό του, δύο εβδομάδες πριν τον επόμενο Τεχνικό Έλεγχο. Θέλω ν΄ αναφερθώ και στην υπηρεσία Tap’N’Pay, η οποία θα ξεκινήσει τον Μάρτιο από τις λεωφορειακές γραμμές Express για το αεροδρόμιο. Με τη νέα αυτή υπηρεσία ο επιβάτης θα μπορεί να επιβιβάζεται στα ΜΜΜ της Αθήνας χωρίς να χρειάζεται εισιτήριο, απλά με τη χρεωστική ή πιστωτική του κάρτα ή το κινητό του τηλέφωνο. Η υπηρεσία αυτή, η σύμβαση για την υλοποίηση της οποίας υπεγράφη από τον ΟΑΣΑ τον Δεκέμβρη, θα είναι διαθέσιμη στο σύνολο της πρωτεύουσας πριν το τέλος του 2024. Είναι μια εικόνα που δείχνει την πρόθεση ν’ απλοποιήσουμε την παροχή υπηρεσιών στα ΜΜΜ. Το μέλλον των αστικών μετακινήσεων όπως το οραματιζόμαστε περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση στο κέντρο της πόλης, με έμφαση στη μικροκινητικότητα, αποθάρρυνση της χρήσης θερμικών κινητήρων, κοινόχρηστα οχήματα και εκτεταμένη χρήση των ΜΜΜ. Τελικός στόχος είναι η μείωση του κυκλοφοριακού και κατ’ επέκταση των ρύπων και του θορύβου μέσα από την ελαχιστοποίηση του ενεργειακού αποτυπώματος των μεταφορών η οποία θα επιτευχθεί με σταθερή πρόοδο σε 3 επίπεδα: Χρήση πιο αποδοτικών εξηλεκτρισμένων οχημάτων, αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από ΑΠΕ και αλλαγή φιλοσοφίας τρόπου ζωής όλων μας. Για ν’ αλλάξει η συνήθεια ετών «της βολής του Ι.Χ.» θα πρέπει να βελτιωθεί η υπηρεσία που προσφέρουν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, να μειωθεί το όριο ταχύτητας εντός αστικού ιστού στα 30 χλμ./ώρα για να προαχθεί η μικροκινητικότητα και να δοθεί προτεραιότητα σε πεζούς και δικυκλιστές έναντι των αυτοκινήτων. Πιστεύω ότι ο πολίτης θα επιλέξει μια πιο ήπια μορφή μετακίνησης αν δει ότι εξοικονομεί χρόνο και χρήμα.”

Brembo: Λέει "άντε γεια" σε ABS και υδραυλικό κύκλωμα με το σύστημα Sensify

Με τεχνητή νοημοσύνη Brake-by-Wire, έρχεται στα αυτοκίνητα - Και στο βάθος μοτοσυκλέτα
Brembo Sensify 2026 τέλος στο ABS
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

27/5/2026

Η Brembo ανακοίνωσε πως είναι έτοιμη να προχωρήσει στη μαζική παραγωγή του συστήματος Sensify, το οποίο φέρνει μεγάλες αλλαγές στα φρένα των αυτοκινήτων αρχικά, με σημαντικότερες την κατάργηση της μονάδας του ABS και του παραδοσιακού υδραυλικού κυκλώματος για την ενεργοποίηση των δαγκανών.

Με ένα τεχνολογικό άλμα που περνά κυριολεκτικά πάνω από τα παραδοσιακά συστήματα πέδησης, η Brembo έκανε λόγο για πρώτη φορά για το Sensify το 2021, το οποίο και ήθελε να φέρει στην μαζική παραγωγή στα αυτοκίνητα τρία χρόνια αργότερα, το 2024. Ωστόσο, οι γεωπολιτικές εξελίξεις σε παγκόσμιο επίπεδο πριν από αυτήν την ημερομηνία, όπως και όσα επακολούθησαν, οδήγησαν αναμενόμενα σε καθυστέρηση, με τη Brembo να παρουσιάζεται πλέον έτοιμη για το επόμενο βήμα που περνά το σύστημα της από τη θεωρία στην πράξη. Μάλιστα, οι Ιταλοί θέλουν να επιταχύνουν τις εξελίξεις ανακοινώνοντας και σχετική κοινοπραξία με την κινέζικη Ningbo Huaxiang Electronic Co., μια από τις μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικών συστημάτων της Κίνας (ίδιος κλάδος με Bosch και Continental) που παρέχει τα προϊόντα της σε εγχώριους κατασκευαστές αυτοκινήτου.

H Brembo παράγει ήδη μαζικά το σύστημά της για μεγάλο κατασκευαστή αυτοκινήτου τον οποίο και δεν κατονομάζει, ενώ αναφέρει, ίσως και για λόγους μάρκετινγκ ότι και άλλα συμβόλαια έχουν πάρει τον δρόμο των υπογραφών.

Με όνομα που προκύπτει από το ουσιαστικό "Sense" (Αίσθηση) και το ρήμα Simplify (Απλοποιώ), το Sensify κάνει τα πλήρως ηλεκτρονικά/ηλεκτρικά ελεγχόμενα φρένα πραγματικότητα, ενώ καταργεί επί της ουσίας το ABS, η λειτουργία του οποίου ενσωματώνεται μόνο ως λογισμικό στην κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος. 

Το "Simplify" προκύπτει επίσης από την ουσιαστική απλοποίηση του συστήματος αφού καταργείται και το υδραυλικό κύκλωμα που μεταφέρει τη δύναμη από την τρόμπα που βρίσκεται έπειτα από το πεντάλ του φρένου στις δαγκάνες και τα τακάκια - μην ξεχνάτε ότι προς το παρόν μιλάμε για αυτοκίνητα. Η Brembo αναφέρει και τα περιβαλλοντικά οφέλη που προκύπτουν από αυτήν την κατάργηση αφού η αλλαγή των υγρών των φρένων και τα σωληνάκια του κυκλώματος περνάνε στην ιστορία, κάτι που μειώνει και το κόστος συντήρησης. Οφέλη προκύπτουν και στην ασφάλεια σύμφωνα με τους Ιταλούς αφού δεν υπάρχουν υγρά στο σύστημα που μπορεί να βράσουν σε σκληρή χρήση και να μείνει το αυτοκίνητο από φρένα, δεν υπάρχουν σωληνάκια που μπορεί να διαβρωθούν και να σπάσουν, ενώ μειώνεται και η φθορά στα τακάκια αφού δεν ακουμπάνε διαρκώς πάνω στη δισκόπλακα και έτσι φθείρονται λιγότερο.

Brembo Sensify

Στο Sensify ένα ποτενσιόμετρο αναλαμβάνει να μεταφέρει την επιθυμία του οδηγού στα φρένα με τις δαγκάνες να ενεργοποιούνται ηλεκτρομηχανικά μέσω ενεργοποιητών, ενώ αισθητήρες καταγράφουν σε πραγματικό χρόνο τις συνθήκες και τα δεδομένα -όπως κάνει για παράδειγμα μια IMU στις μοτοσυκλέτεςς. 

Στα αρχικά της σχέδια πριν από πέντε χρόνια η Brembo έδειχνε ότι το κύκλωμα δεν καταργείται εντελώς, με τους ενεργοποιητές να βρίσκονται κοντά στις δαγκάνες και όχι πάνω σε αυτές, ενώ στις τελευταίες εικόνες που έχει δώσει στη δημοσιότητα, απουσιάζει αυτή η "λεπτομέρεια". Εδώ πρέπει να αναφέρει ότι το σύστημα της Brembo είναι προσαρμόσιμο ως προς την κλίμακα/μέγεθος και την εφαρμογή του όντας σχεδιασμένο και για μελλοντικά αυτοκίνητα που θα φέρουν αμιγώς ηλεκτρομηχανικά φρένα με συστήματα αυτόνομης οδήγησης. Παρόλο που έχει σχεδιαστεί κυρίως για αυτά τα μοντέλα που καθορίζονται από το λογισμικό τους (Software Defined Vehicles), ήτοι οχήματα που βελτιώνονται ποικιλοτρόπως μόνο με αναβάθμιση του λογισμικού τους (ηλεκτρικά κυρίως), είναι σε θέση να προσαρμοστεί και σε συμβατικά συστήματα πέδησης. Για αυτό σε κάποιες εκδόσεις του διατηρεί και μικρά σωληνάκια με υγρό φρένων που παρεμβάλλονται μεταξύ ενεργοποιητή και δισκόφρενου, κάτι που ωστόσο αναιρεί σε ένα βαθμό το περιβαλλοντικό όφελος και το όφελος που προκύπτει στον τομέα της ασφάλειας. Από αυτά που καταλαβαίνουμε στα ηλεκτρικά μοντέλα μπορεί ακόμη και να χρησιμοποιήσει τους ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται σε κάθε άξονα για να επιβραδύνει τους τροχούς μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Στο βίντεο που ακολουθεί φαίνεται καλύτερα η λειτουργία του συστήματος που μπορεί να είναι και μικτή, "υβριδική", με ηλεκτρομηχανικές δαγκάνες στους πίσω τροχούς, και υδραυλικούς ενεργοποιητές μπροστά.

Ένα όφελος που προκύπτει ακόμη αφορά την εξάλειψη της ανάδρασης στο πεντάλ από την εξάλειψη του ABS αλλά και τον σημαντικά μικρότερο χρόνο που χρειάζεται για να πιάσουν δουλειά οι δαγκάνες που ενεργοποιούνται από ηλεκτρικά μοτέρ. Αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για τα αυτοματοποιημένα συστήματα πέδησης που φέρουν τα σύγχρονα αυτοκίνητα τα οποία επεμβαίνουν αυτόνομα στα φρένα αν ανιχνεύσουν επικείμενη σύγκρουση με ζώο, πεζό, ποδηλάτη ή μοτοσυκλετιστή σε ταχύτητες πόλης. Κάθε χιλιοστό του δευτερολέπτου μετρά στην αποφυγή μιας σύγκρουσης.

Τα οφέλη δεν τελειώνουν εδώ αφού ειδικά στο αυτοκίνητο το Sensify μπορεί να επηρεάσει θετικά και τη δυναμική συμπεριφορά με το φρένο που βρίσκεται σε κάθε τροχό να λειτουργεί ανεξάρτητα. Αυτό γίνεται ήδη στα συμβατικά συστήματα πέδησης μέσω του συστήματος δυναμικής ευστάθειας ESP που φέρουν τα αυτοκίνητα (και αυτό ενσωματώνεται ως λογισμικό στην κεντρική μονάδα), όμως εδώ ο βαθμός ανεξαρτησίας είναι ακόμη μεγαλύτερος και όπως είπαμε νωρίτερα σημαντικά μικρότερος είναι και ο χρόνος. Ανάλογα με τον τροχό που φρενάρει σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να μεταβληθεί η ταχύτητα που μπαίνει σε μια στροφή, να σταθεροποιηθεί το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της στροφής αλλά και να μειωθεί η πιθανότητα να γλιστρήσει με τα τέσσερα, να υποστρέψει ή να υπερστρέψει.

Με μία μόνο κεντρική μονάδα για το σύστημα που ενσωματώνει στο λογισμικό της και τεχνητή νοημοσύνη το Sensify μαθαίνει επίσης τις συνήθειες του οδηγού και προσαρμόζει το φρενάρισμα ανάλογα με το πάτημα στο πεντάλ -πότε, πού, πώς γίνεται αυτό και με ποια συχνότητα-, ενώ παρέχει και τη δυνατότητα παραμετροποίησης της αίσθησης ανάλογα με τα κέφια του οδηγού: στη σπορ οδήγηση για παράδειγμα το πεντάλ γίνεται πιο σκληρό και άμεσο και το αντίθετο σε πιο "τουριστική" χρήση. Μπορεί επίσης να προσαρμόσει την απόδοσή του ανάλογα με το αποθηκευμένο προφίλ του χρήστη του οχήματος για πλήρη εξατομίκευση.

Εξίσου σημαντικό είναι ότι το Sensify διενεργεί διαρκώς έλεγχο για την κατάστασή του και έτσι μπορεί να προβλέψει ακόμη και βλάβη πριν αυτή γίνει πραγματικότητα, ενώ σε περίπτωση δυσλειτουργίας υπάρχει και δευτερεύον σύστημα που αναλαμβάνει δράση άμεσα, αν το κυρίως αποτύχει. Τέλος, ακόμη και κάποιος από τους τέσσερεις ενεργοποιητές (ένας για κάθε τροχό) σταματήσει να λειτουργεί, υπάρχουν οι υπόλοιποι για να σταματήσει το αυτοκίνητο με ασφάλεια με τη δύναμη της πέδησης ακόμη και σε αυτή την περίπτωση να κατανέμεται ελεγχόμενα και ανάλογα με την ανάγκη σε κάθε τροχό.

Για τη μοτοσυκλέτα η Brembo δεν κάνει φυσικά κανένα λόγο σε αυτό το σημείο, ίσως γιατί απαιτείται ακόμη μπόλικη εξέλιξη για να προκύψουν οφέλη για τους δύο τροχούς. Από τη στιγμή πάντως που με το σύστημα ασχολείται η Brembo, η ανακοίνωση του και για τον κόσμο της μοτοσυκλέτας είναι μάλλον θέμα χρόνου, εφόσον και το βάρος του συστήματος είναι τέτοιο που δεν επηρεάζει αρνητικά τη συμπεριφορά. Μιλάμε φυσικά για τις ηλεκτρομηχανικές δαγκάνες, οι οποίες τα τελευταία χρόνια εξελίσσονται με γοργό ρυθμό και όχι για την έκδοση με το υδραυλικό κύκλωμα, οι οποίες ενσωματώνουν και όλα τα οφέλη του Sensify. Οψόμεθα!