Suzuki: Με νέο εργοστάσιο κατασκευής μοτοσυκλετών στην Ινδία

Με δυναμική για 750.000 δίκυκλα ετησίως
Suzuki Ινδία νέο εργοστάσιο
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

21/5/2025

Η θυγατρική της Suzuki στην Ινδία, Suzuki Motorcycle India Private Limited (SMIPL), πρόκειται να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο μοτοσυκλετών το 2027 στην Kharkhoda της Ινδίας.

Η SMIPL που ιδρύθηκε το 2006 έχει κατασκευάσει αθροιστικά περίπου 9 εκατ. δίκυκλα, προμηθεύοντας όχι μόνο την εγχώρια αγορά της Ινδίας -την σημαντικότερη αγορά στον κόσμο για την ιαπωνική εταιρεία-, αλλά και εξάγοντας σε περιοχές όπως η Λατινική Αμερική, η Ιαπωνία και η Ευρώπη. 

Με την αυξανόμενη ζήτηση για μοτοσυκλέτες στην Ινδία, η SMIPL θα κατασκευάσει το νέο εργοστάσιο για να επεκτείνει την παραγωγική δυνατότητά της σύμφωνα με την ανάπτυξη της αγοράς, ενώ στην ίδια περιοχή η άλλη θυγατρική των Ιαπώνων, Maruti Suzuki, έχει εργοστάσιο αυτοκινήτων. Ο θεμέλιος λίθος τέθηκε στις 20 Μαΐου, με υψηλούς αξιωματούχους της πολιτείας της Haryana όπου βρίσκεται η Kharkhoda, να δίνουν το "παρών", όπως και ο πρέσβης της Ιαπωνίας.

Η μονάδα παραγωγής αναμένεται να είναι έτοιμη το 2027 και υπολογίζεται να έχει έκταση 405 στρεμμάτων και να κοστίσει στην Suzuki 1,2 δισ. ευρώ. Το νέο εργοστάσιο θα μπορεί να παράγει έως και 750.000 μοτοσυκλέτες ετησίως.

Για να έχουμε εικόνα της τεράστιας αγοράς της Ινδίας είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως μόνο το 2024 πωλήθηκαν 19,54 εκατ. μοτοσυκλέτες και σκούτερ (+14% σε σχέση με το 2023), με την Suzuki να βρίσκεται στην 5η θέση της λίστας με τις περισσότερες πωλήσεις ανά εταιρεία, με ένα εκατ. δίκυκλα. 

Τα νούμερα ζαλίζουν και αν συνυπολογίσουμε και την συνεχή ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς, η Suzuki που έχει καθιερωθεί στην Ινδία ανάμεσα στους μεγαλύτερους κατασκευαστές δικύκλων -ο μεγαλύτερος σε πωλήσεις στα αυτοκίνητα!- πράττει σοφά συνεχίζοντας να επενδύει βαριά σε μια αγορά που γνωρίζει καλά, έχει και τεράστια αποδοχή και μπορεί από μόνη της να την κρατήσει στη ζωή ακόμη και στο ακραίο, φανταστικό σενάριο να αποτύχει οπουδήποτε αλλού στον κόσμο.

Απεβίωσε ο Jeff Smith (1934-2026), δις Παγκόσμιος Πρωταθλητής Motocross

Ένας σημαντικός άνθρωπος του off-road αφήνει πίσω του μια τεράστια κληρονομιά
Jeff Smith Passed
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/3/2026

Ο Βρετανός θρύλος του motocross και trial, με τίτλους και διακρίσεις που σημάδεψαν μια ολόκληρη εποχή, πέθανε σε ηλικία 91 ετών.

Η FIM ανακοίνωσε με θλίψη τον θάνατο του Jeff Smith MBE, ενός από τους κορυφαίους αναβάτες off-road της εποχής του και Παγκόσμιου Πρωταθλητή 500cc Motocross το 1964 και το 1965.

Γεννημένος στο Colne της Μεγάλης Βρετανίας στις 14 Οκτωβρίου 1934, ο Smith ήρθε σε επαφή με τις μοτοσυκλέτες από πολύ μικρή ηλικία, όταν ο πατέρας του τού χάρισε την πρώτη του μοτοσυκλέτα σε ηλικία μόλις εννέα ετών. Ξεκινώντας από χωράφια της περιοχής και τοπικούς αγώνες trial, το ταλέντο του φάνηκε νωρίς, κατακτώντας το πρώτο του χρυσό μετάλλιο στο International Six Days Trial το 1950, σε ηλικία μόλις 16 ετών, το πρώτο από συνολικά οκτώ χρυσά μετάλλια στη διοργάνωση.

Jeff Smith

Το 1952 προσλήφθηκε ως μαθητευόμενος μηχανικός στη BSA και πολύ σύντομα δικαίωσε τη βρετανική εταιρεία, κατακτώντας το Βρετανικό Πρωτάθλημα Trial το 1953 και το 1954, με δικές της μοτοσυκλέτες. Πολυδιάστατος αναβάτης, ο Smith διακρίθηκε και στο motocross, πετυχαίνοντας την πρώτη του νίκη σε Grand Prix στο Ολλανδικό GP το 1954. Συνολικά, κατέγραψε 30 νίκες σε Grand Prix και 53 νίκες αγωνιστικών σκελών στο ΜΧ.

Jeff Smith

Το 1955 κατέκτησε το Scottish Six Days Trial, καθώς και τον πρώτο από τους εννέα τίτλους του στο Βρετανικό Πρωτάθλημα 500cc Motocross (1955, 1956, 1960-1965, 1967), ενώ ήταν και ο κορυφαίος σε βαθμούς αναβάτης στο Motocross des Nations (Motocross των Εθνών) της FIM. Έναν χρόνο αργότερα υπερασπίστηκε τον τίτλο του και οδήγησε τη Μεγάλη Βρετανία στη νίκη στο Motocross des Nations, επίτευγμα που επανέλαβε συνολικά επτά φορές (1956, 1957, 1959, 1960, 1964, 1965, 1967). Παράλληλα, κατέκτησε δύο φορές και το Trophee des Nations (250 κυβικά) το 1961 και 1962.

Μεταξύ των ιστορικών του κατορθωμάτων, ο Smith ήταν ο τελευταίος πρωταθλητής στα 500 κυβικά του ΜΧ με τετράχρονη μοτοσυκλέτα πριν την σαρωτική πλημμυρίδα των δίχρονων που ακολούθησαν τις επόμενες δεκαετίες.

Jeff Smith

Μετά την αποχώρησή του από την ενεργό δράση στις αρχές της δεκαετίας του 1970, μετακόμισε στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου συνέχισε να δραστηριοποιείται στον χώρο της μοτοσυκλέτας, παραμένοντας πάντα κοντά στο άθλημα. Παράλληλα, επισκεπτόταν συχνά την πατρίδα του και τους παλιούς του αντιπάλους, μεταξύ των οποίων και τον στενό του φίλο Arthur Lampkin, ο οποίος επίσης έφυγε πρόσφατα από τη ζωή.

Jeff Smith

Ο Jeff Smith απεβίωσε σε ηλικία 91 ετών, έπειτα από σύντομη ασθένεια. Ο Πρόεδρος της FIM, Jorge Viegas, καθώς και σύσσωμη η οικογένεια της ομοσπονδίας, εξέφρασαν τα ειλικρινή τους συλλυπητήρια προς την οικογένεια και τους φίλους του.

Η απώλειά του αφήνει ένα δυσαναπλήρωτο κενό στην παγκόσμια κοινότητα της μοτοσυκλέτας.

Jeff Smith