Suzuki: Με νέο εργοστάσιο κατασκευής μοτοσυκλετών στην Ινδία

Με δυναμική για 750.000 δίκυκλα ετησίως
Suzuki Ινδία νέο εργοστάσιο
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

21/5/2025

Η θυγατρική της Suzuki στην Ινδία, Suzuki Motorcycle India Private Limited (SMIPL), πρόκειται να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο μοτοσυκλετών το 2027 στην Kharkhoda της Ινδίας.

Η SMIPL που ιδρύθηκε το 2006 έχει κατασκευάσει αθροιστικά περίπου 9 εκατ. δίκυκλα, προμηθεύοντας όχι μόνο την εγχώρια αγορά της Ινδίας -την σημαντικότερη αγορά στον κόσμο για την ιαπωνική εταιρεία-, αλλά και εξάγοντας σε περιοχές όπως η Λατινική Αμερική, η Ιαπωνία και η Ευρώπη. 

Με την αυξανόμενη ζήτηση για μοτοσυκλέτες στην Ινδία, η SMIPL θα κατασκευάσει το νέο εργοστάσιο για να επεκτείνει την παραγωγική δυνατότητά της σύμφωνα με την ανάπτυξη της αγοράς, ενώ στην ίδια περιοχή η άλλη θυγατρική των Ιαπώνων, Maruti Suzuki, έχει εργοστάσιο αυτοκινήτων. Ο θεμέλιος λίθος τέθηκε στις 20 Μαΐου, με υψηλούς αξιωματούχους της πολιτείας της Haryana όπου βρίσκεται η Kharkhoda, να δίνουν το "παρών", όπως και ο πρέσβης της Ιαπωνίας.

Η μονάδα παραγωγής αναμένεται να είναι έτοιμη το 2027 και υπολογίζεται να έχει έκταση 405 στρεμμάτων και να κοστίσει στην Suzuki 1,2 δισ. ευρώ. Το νέο εργοστάσιο θα μπορεί να παράγει έως και 750.000 μοτοσυκλέτες ετησίως.

Για να έχουμε εικόνα της τεράστιας αγοράς της Ινδίας είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως μόνο το 2024 πωλήθηκαν 19,54 εκατ. μοτοσυκλέτες και σκούτερ (+14% σε σχέση με το 2023), με την Suzuki να βρίσκεται στην 5η θέση της λίστας με τις περισσότερες πωλήσεις ανά εταιρεία, με ένα εκατ. δίκυκλα. 

Τα νούμερα ζαλίζουν και αν συνυπολογίσουμε και την συνεχή ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς, η Suzuki που έχει καθιερωθεί στην Ινδία ανάμεσα στους μεγαλύτερους κατασκευαστές δικύκλων -ο μεγαλύτερος σε πωλήσεις στα αυτοκίνητα!- πράττει σοφά συνεχίζοντας να επενδύει βαριά σε μια αγορά που γνωρίζει καλά, έχει και τεράστια αποδοχή και μπορεί από μόνη της να την κρατήσει στη ζωή ακόμη και στο ακραίο, φανταστικό σενάριο να αποτύχει οπουδήποτε αλλού στον κόσμο.

Εγκληματίες θάβουν καμουφλαρισμένα σουβλιά σε εντουροδιαδρομές [VIDEO]

Ένα βίντεο ομάδας μοτοσυκλετιστών από τον Λαγκαδά προκαλεί τρόμο
enduroxoriates
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

26/3/2026

Η παρέα μοτοσυκλετιστών ENDUROxoriates ανέβασε ένα ανατριχιαστικό βίντεο στην πλατφόρμα Tik Tok, στο οποίο βλέπουμε μια σειρά από αιχμηρά μεγάλα καρφιά να έχουν τοποθετηθεί στο έδαφος σε χωματόδρομο με τη σουβλερή άκρη προς τα πάνω, επιμελώς καλυμμένα από ξερόχορτα ώστε να μη γίνονται άμεσα αντιληπτά.

Η μόνη εξήγηση που μπορεί κανείς να δώσει είναι η χρήση τους ως παγίδες για επερχόμενα οχήματα, καθώς με τον τρόπο που ήταν σφηνωμένα στο έδαφος οπωσδήποτε το λιγότερο που θα μπορούσαν να κάνουν είναι να καταστρέψουν το ελαστικό που θα τα πατήσει.

Αν κι αυτό είναι από μόνο του επιλήψιμο και φυσικά παράνομο, τα σουβλιά αυτά μπορούν να προκαλέσουν πολύ σοβαρό τραυματισμό, έως και θανατηφόρο αν κάποιος πέσει πάνω τους με το σώμα με αποτέλεσμα να καρφωθεί.

Όποιος τα τοποθέτησε εκεί πρέπει να είναι τουλάχιστον κοινωνιοπαθής, αλλά πιθανότατα και περιορισμένης ευφυίας δεδομένου ότι συνιστούν τεράστιο κίνδυνο και για άλλους χρήστες του χωματόδρομου, όπως οι πεζοί. Φανταστείτε να πατήσει κανείς ένα τέτοιο αντικείμενο περπατώντας ή τρέχοντας, όταν έχει αρκετό εκτεθειμένο μήκος να διαπεράσει εντελώς το πόδι.

Η δε σπουδή του εγκληματία που τα τοποθέτησε ήταν μεγάλη, καθώς μιλάμε για τροχισμένες ακμές και κάθετα κολλημένα μέταλλα για καλή στήριξη στο έδαφος.

 

@enduroxoriatis.savager Πρέπει να είσαι άρρωστος πολυ να το κάνεις αυτό... #motocross #adventure #enduro ♬ πρωτότυπος ήχος - Λουκάς Κωτσούλας Tiger's..

 

Δεν είναι η πρώτη φορά που βλέπουμε αυτόκλητους εκδικητές να προσπαθούν να παγιδέψουν αναβάτες και οδηγούς που κινούνται εκτός δρόμου με αυτοσχέδιες παγίδες. Επανειλημμένα έχουμε δει (σε Ελλάδα και εξωτερικό) παγίδες με μεταλλικά σύρματα δεμένα μεταξύ δύο δέντρων να απειλούν να αποκεφαλίσουν μοτοσυκλετιστές, αλλά αυτός εδώ το πάει σε άλλο επίπεδο, απειλώντας ό,τι έμβιο τολμήσει να διασχίσει τον χωματόδρομο αυτόν.

Για την ιστορία, οι μοτοσυκλετιστές που ανέβασαν το βίντεο αυτό εξηγούν στα σχόλια πως η διαδρομή αυτή είναι στην ευρύτερη επαρχιακή περιοχή πέριξ της Θεσσαλονίκης και πως οι ίδιοι επιδεικνύουν τον απαραίτητο σεβασμό φροντίζοντας πάντα να μην κινούνται κοντά σε μαντριά ή άλλες εγκαταστάσεις με ζώα, καθώς και οι ίδιοι προέρχονται από αγροτικές και κτηνοτροφικές οικογένειες. Η συγκεκριμένη διαδρομή, κατά τα λεγόμενά τους, απέχει αρκετά χιλιόμετρα από τέτοιες εγκαταστάσεις, ακριβώς για να μην τις διαταράξουν με την εντουροβόλτα τους.

Παρόλα αυτά, κάποιος που δεν του αξίζει να κυκλοφορεί ελεύθερος ανάμεσα σε ανθρώπους αποφάσισε πως ο χωματόδρομος είναι αποκλειστικής δικής του χρήσης και έστησε μια παγίδα που θα μπορούσε να κοστίσει τη σωματική ακεραιότητα ή ακόμη και τη ζωή σε όποιον είχε την ατυχία να βολτάρει εκεί, ακόμη και με τα πόδια.

Ακόμη κι αν αυτή ήταν ιδιωτική έκταση, κάτι που δεν προκύπτει από τα λεγόμενα αυτών που δημιούργησαν το βίντεο, κανένας νόμος στην Ελλάδα δεν επιτρέπει την τοποθέτηση θανάσιμων παγίδων.

Οι αρχές οφείλουν να επιληφθούν αυτεπάγγελτα του θέματος, καθώς είναι πολύ σοβαρό απειλώντας πολύ κόσμο και δη δίπλα στη δεύτερη μεγαλύτερη πόλη της χώρας. Ο “άνθρωπος” αυτός που τοποθέτησε τα σουβλιά στον χωματόδρομο οφείλει να κριθεί από τη Δικαιοσύνη, καθώς στα μάτια μας είναι πολύ επικίνδυνος για να κυκλοφορεί ανάμεσά μας.

Ετικέτες