Suzuki: Με νέο εργοστάσιο κατασκευής μοτοσυκλετών στην Ινδία

Με δυναμική για 750.000 δίκυκλα ετησίως
Suzuki Ινδία νέο εργοστάσιο
Από τον

Θοδωρή Ξύδη

21/5/2025

Η θυγατρική της Suzuki στην Ινδία, Suzuki Motorcycle India Private Limited (SMIPL), πρόκειται να κατασκευάσει ένα νέο εργοστάσιο μοτοσυκλετών το 2027 στην Kharkhoda της Ινδίας.

Η SMIPL που ιδρύθηκε το 2006 έχει κατασκευάσει αθροιστικά περίπου 9 εκατ. δίκυκλα, προμηθεύοντας όχι μόνο την εγχώρια αγορά της Ινδίας -την σημαντικότερη αγορά στον κόσμο για την ιαπωνική εταιρεία-, αλλά και εξάγοντας σε περιοχές όπως η Λατινική Αμερική, η Ιαπωνία και η Ευρώπη. 

Με την αυξανόμενη ζήτηση για μοτοσυκλέτες στην Ινδία, η SMIPL θα κατασκευάσει το νέο εργοστάσιο για να επεκτείνει την παραγωγική δυνατότητά της σύμφωνα με την ανάπτυξη της αγοράς, ενώ στην ίδια περιοχή η άλλη θυγατρική των Ιαπώνων, Maruti Suzuki, έχει εργοστάσιο αυτοκινήτων. Ο θεμέλιος λίθος τέθηκε στις 20 Μαΐου, με υψηλούς αξιωματούχους της πολιτείας της Haryana όπου βρίσκεται η Kharkhoda, να δίνουν το "παρών", όπως και ο πρέσβης της Ιαπωνίας.

Η μονάδα παραγωγής αναμένεται να είναι έτοιμη το 2027 και υπολογίζεται να έχει έκταση 405 στρεμμάτων και να κοστίσει στην Suzuki 1,2 δισ. ευρώ. Το νέο εργοστάσιο θα μπορεί να παράγει έως και 750.000 μοτοσυκλέτες ετησίως.

Για να έχουμε εικόνα της τεράστιας αγοράς της Ινδίας είναι σημαντικό να αναφέρουμε πως μόνο το 2024 πωλήθηκαν 19,54 εκατ. μοτοσυκλέτες και σκούτερ (+14% σε σχέση με το 2023), με την Suzuki να βρίσκεται στην 5η θέση της λίστας με τις περισσότερες πωλήσεις ανά εταιρεία, με ένα εκατ. δίκυκλα. 

Τα νούμερα ζαλίζουν και αν συνυπολογίσουμε και την συνεχή ανάπτυξη της συγκεκριμένης αγοράς, η Suzuki που έχει καθιερωθεί στην Ινδία ανάμεσα στους μεγαλύτερους κατασκευαστές δικύκλων -ο μεγαλύτερος σε πωλήσεις στα αυτοκίνητα!- πράττει σοφά συνεχίζοντας να επενδύει βαριά σε μια αγορά που γνωρίζει καλά, έχει και τεράστια αποδοχή και μπορεί από μόνη της να την κρατήσει στη ζωή ακόμη και στο ακραίο, φανταστικό σενάριο να αποτύχει οπουδήποτε αλλού στον κόσμο.

MotoGP: Ανακοίνωση FIM για την κατάρρευση της πίστας στη Βραζιλία, αφήνει αναπάντητα ερωτήματα

Η ομοσπονδία τοποθετείται σχετικά με τα προβλήματα της ασφάλτου και τη μείωση διάρκειας του αγώνα
Brazil 2026
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

26/3/2026

Η FIM εξηγεί τι συνέβη στην πίστα της Goiania, ποια ήταν τα αίτια των προβλημάτων και γιατί κρίθηκε απαραίτητη η παρέμβαση με μείωση των γύρων του αγώνα για λόγους ασφάλειας.

Μετά τις δυσκολίες που αναλύσαμε σχετικά με την επιφάνεια της πίστας κατά τη διάρκεια του Grand Prix Βραζιλίας, η FIM δημοσίευσε επίσημη ανακοίνωση εκ μέρους της διοργάνωσης του πρωταθλήματος.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, τόσο η πίστα όσο και ο διοργανωτής προχώρησαν σε διερεύνηση των αιτιών, συμπεριλαμβανομένων των πρωτοφανών βροχοπτώσεων που επηρέασαν τις συνθήκες και συνέβαλαν στα προβλήματα.

Σημαντικό είναι πως είχαμε ήδη αναφερθεί σε προβληματισμούς που υπήρχαν σε σχέση με το χρονοδιάγραμμα περάτωσης των εργασιών. Προβληματισμοί που είχαν θεωρητικά αντικρούσει ήδη από τη διοργάνωση αλλά, όπως τελικά φάνηκε, τα πράγματα δεν ήταν ακριβώς έτσι.

Brazil 2026

"Το Σάββατο, εμφανίστηκε ένα σημαντικό ελάττωμα στην πίστα, το οποίο οφειλόταν στην κατάρρευση ενός παλαιού, μη καταγεγραμμένου συστήματος αποχέτευσης κάτω από την επιφάνεια. Το πρόβλημα, που ευτυχώς βρισκόταν εκτός αγωνιστικής γραμμής, αντιμετωπίστηκε άμεσα χάρη στη γρήγορη αντίδραση των υπευθύνων της πίστας, επιτρέποντας τη συνέχιση της δραστηριότητας αργότερα μέσα στην ημέρα.

"Την Κυριακή, μετά την ολοκλήρωση του αγώνα της Moto2, έγινε εμφανής τοπική φθορά της ασφάλτου, η οποία προκλήθηκε από τις υψηλές θερμοκρασίες και την έντονη χρήση της πίστας.

Brazil 2026

"Παρά την απομάκρυνση όλων των υπολειμμάτων από την επιφάνεια πριν την εκκίνηση του αγώνα MotoGP, παρέμενε ένας μικρός κίνδυνος περαιτέρω επιδείνωσης κατά τη διάρκειά του. Το προσωπικό της πίστας εργαζόταν μέχρι την τελευταία στιγμή για τη βελτίωση των συνθηκών, ωστόσο, για λόγους ασφάλειας, η Race Direction αποφάσισε τη μείωση της διάρκειας του αγώνα σε 23 γύρους, δηλαδή στο 75% της αρχικά προγραμματισμένης απόστασης. Οι ομάδες ενημερώθηκαν άμεσα για την αλλαγή από το προσωπικό της IRTA (International Roadracing Teams Association) σε κάθε σειρά της εκκίνησης.

"Η διαδικασία ομολογκασιόν των πιστών του MotoGP είναι αρμοδιότητα της FIM και ξεκινά περισσότερο από έναν χρόνο πριν. Περιλαμβάνει λεπτομερείς επιθεωρήσεις όλων των κατασκευαστικών εργασιών. Καθώς κάθε τοποθεσία απαιτεί διαφορετικό μείγμα ασφάλτου και διαδικασία στρώσης, αυτές καθορίζονται από την πίστα και παρουσιάζονται στη FIM, ώστε να διασφαλιστεί ότι πληρούνται όλα τα πρότυπα ασφαλείας. Η τελική έγκριση δίνεται λίγο πριν από κάθε Grand Prix.

Brazil 2026

"Τα προβλήματα που εμφανίστηκαν στη Βραζιλία έχουν αναγνωριστεί τόσο από τον διοργανωτή όσο και από την πίστα και θα αντιμετωπιστούν πριν την επιστροφή του MotoGP την επόμενη σεζόν.

"Ο αγώνας στο Autódromo Internacional de Goiânia - Ayrton Senna προσέλκυσε 148.384 θεατές, επιβεβαιώνοντας τόσο τη δυναμική του MotoGP στη Βραζιλία όσο και τις προοπτικές περαιτέρω παγκόσμιας ανάπτυξης του θεσμού."

Brazil 2026

Η δήλωση της FIM και των διοργανωτών, παρόλα αυτά, αποφεύγει να αναφερθεί στο θέμα που δημιουργήθηκε με τη μείωση της διάρκειας του αγώνα MotoGP, καθώς κάποιοι αναβάτες ισχυρίστηκαν πως η ενημέρωση για αλλαγή των γύρων του αγώνα ήταν πολύ καθυστερημένη και δεν τους έδωσε χρόνο να αλλάξουν ελαστικά - κάτι που επηρέασε σημαντικά το αποτέλεσμα γι' αυτούς. Παράδειγμα ο Enea Bastianini της ΚΤΜ, ο οποίος ήταν πολύ εκνευρισμένος, ισχυριζόμενος πως η ομάδα του ενημερώθηκε μόλις 5 λεπτά πριν την εκκίνηση, με αποτέλεσμα να μην έχει την ευκαιρία να αγωνιστεί με μαλακότερα ελαστικά που πλέον θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει στον συντομευμένο αγώνα.

Η περιγραφή "οι ομάδες ενημερώθηκαν άμεσα για την αλλαγή από το προσωπικό της IRTA σε κάθε σειρά της εκκίνησης" δεν απαντά ευθέως, απεναντίας αφήνει να εννοηθεί μια βιαστική απόφαση της τελευταίας στιγμής, αγνοώντας τις συνέπειές της.