Yezdi - Δικαστική απαγόρευση χρήσης του ονόματος από τη Mahindra

Δικαίωση σε πρώτη φάση της Ideal Jawa που βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης
jawa yezdi
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/1/2023

Το Ανώτατο Δικαστήριο της Καρνατάκα στην Ινδία αποφάσισε πως η Mahindra δεν μπορεί να χρησιμοποιεί το όνομα Yezdi, καθώς αυτό ανήκει στην Ideal Jawa. Παρόλα αυτά η Mahindra, μέσω της θυγατρικής Classic Legends που διαχειρίζεται την Yezdi δήλωσε πως δεν θα σταματήσει την παραγωγή των Yezdi.

Θυμίζουμε πως τον Ιανουάριο του 2022, η Mahindra είχε παρουσιάσει τη νέα της θυγατρική, υπό το όνομα Yezdi, ένα όνομα που ανήκε στην Ideal Jawa (την ινδική θυγατρική της Jawa) η οποία κατασκεύαζε στην Ινδία μοτοσυκλέτες μεταξύ 1990-1996.

Απ' ότι φαίνεται όμως, παρά το γεγονός πως η Ideal Jawa βρίσκεται σε καθεστώς εκκαθάρισης, προσέφυγε στα δικαστήρια κατά της χρήσης του ονόματος Yezdi από τη Mahindra, με την πρώτη απόφαση να βγαίνει υπέρ της!

yezdi

Παράλληλα με την απαγόρευση χρήσης του ονόματος Yezdi από την Mahindra, το δικαστήριο ανακοίνωσε πως η Classic Legends θα πρέπει να πληρώσει στην Ideal Jawa (που βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης) όλα τα κέρδη που έκανε από τη χρήση του ονόματος Yezdi, αλλά και σημαντικό πρόστιμο.

Παρόλα αυτά, το δικαστήριο έδωσε ένα μήνα διορία πριν εκτελεστεί η παραπάνω απόφαση, ώστε να μπορέσει η Mahindra να την προσβάλλει.

Στην απόφαση ανακοινώνεται πως "ο κ. Boman R Irani, CEO των Rustomjee Group & Classic Legends κατέθεσε αίτηση για τη χρήση του ονόματος Yezdi τη στιγμή που η Yezdi βρίσκεται υπό καθεστώς εκκαθάρισης -κάτι που απαγορεύεται από τον νόμο και δείχνει πως ενήργησε με κακή πίστη", συμπληρώνοντας πως η Jawa δεν έχασε το δικαίωμα στη χρήση του ονόματος Yezdi με τη μη ανανέωση του σήματος, καθώς η εταιρεία βρισκόταν υπό εκκαθάριση.

yezdi

Από την πλευρά της, η Classic Legends Pvt Ltd εξέδωσε το ακόλουθο ανακοινωθέν: "Η απόφαση βρίσκεται σε εκκρεμότητα, και η εταιρεία έχει ήδη ζητήσει νομική βοήθεια πάνω στο θέμα. Η εταιρεία θα καταθέσει ένσταση ενάντια στη δικαστική απόφαση, και είμαστε αισιόδοξοι για την έκβαση της προς το συμφέρον μας. Εντωμεταξύ, η παραγωγή και οι πωλήσεις των μοτοσυκλετών μας θα συνεχίσουν, εκτός και αν αποφασίσει αντίθετα το δικαστήριο."

Ετικέτες

Η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος δώρισε δύο ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες Can-Am στην ελληνική αστυνομία

Πρόκειται για μία Can-am Pulse και μία Origin
Can
Από το

motomag

18/12/2025

Σε δωρεά δύο ηλεκτρικών Can-Am μοτοσυκλετών στην Ελληνική Αστυνομία προχώρησε η αντιπροσωπεία της καναδικής εταιρείας στην Ελλάδα, Πέτρος Πετρόπουλος.

Η εταιρεία Πέτρος Πετρόπουλος συγκεκριμένα δώρισε τα μοντέλα:

Μία Can-Am Pulse,που προσφέρει αυτονομία έως και 160 χιλιόμετρα και φέρει ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη απόδοση 35 kw και επιτάχυνση 0-100 σε 3,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 130 χλμ./ώρα. Η μοτοσυκλέτα μπορεί να φορτίσει από το 20% στο 80% σε 50 λεπτά σε φορτιστή λειτουργίας 3.

Pulse

Μπροστά βρίσκουμε ανεστραμμένο πιρούνι της KYB διαμέτρου 41 mm και διαδρομής 140 mm και πίσω αμορτισέρ της SACHS με διαδρομή 140 mm. Στα φρένα βρίσκουμε διπίστονη δαγκάνα της J.Juan με δίσκο 320 mm μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα J.Juan με δίσκο 240 mm πίσω.

Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει οθόνη TFT με συνδεσιμότητα, διαφορετικά riding modes, traction control, όπισθεν, ABS, φώτα LED, προστατευτικό αλυσίδας, ενώ η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο. Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 177 κιλά.

Μία Can-Am Origin,που προσφέρει αυτονομία έως και 145 χιλιόμετρα και φέρει ηλεκτρικό κινητήρα με μέγιστη απόδοση 35 kw και επιτάχυνση 0-100 σε 4,3 δευτερόλεπτα, ενώ και η Origin μπορεί να φορτίσει από το 20% στο 80% σε 50 λεπτά σε φορτιστή λειτουργίας 3. Μάλιστα η μοτοσυκλέτα φέρει αναρτήσεις της KYB με μεγάλες διαδρομές (255 mm) για να μπορεί να κινηθεί και στο χώμα. Στο σύστημα πέδησης συναντάμε διπίστονη δαγκάνα της J.Juan με δίσκο 320 mm μπροστά και μονοπίστονη δαγκάνα J.Juan με δίσκο 240 mm πίσω.

Origin

Ο εξοπλισμός της περιλαμβάνει οθόνη TFT με συνδεσιμότητα, διαφορετικά riding modes, traction control, όπισθεν, ABS, φώτα LED, προστατευτικό αλυσίδας, ενώ η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο πλαίσιο. Το βάρος της μοτοσυκλέτας ανέρχεται στα 187 κιλά.

Μάλιστα πίσω ακριβώς από τον Πρόεδρο του Ομίλου διακρίνει κανείς και το ελληνικό ηλεκτρικό scooter NOOS που κατασκευάζεται από τον όμιλο Πέτρος Πετρόπουλος και έχει πάρει ευρωπαϊκή έγκριση τύπου.