Τρίτος χρόνος εξέλιξης του RX 450, ακόμα το περιμένουμε στην παραγωγή
Από τον
Κώστα Γκαζή
16/12/2022
Δύο χρόνια μετά το ντεμπούτο της στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, η Beta Motor αλλάζει συνεργάτη, παρουσιάζοντας τη νέα της αγωνιστική της ομάδα για το MXGP, ενώ εμείς ακόμα περιμένουμε να δούμε την RX 450 να περνά στην παραγωγή.
Η νέα ομάδα ονομάζεται Beta MRT Racing Team, και είναι 100% ιταλική από το Viterbo -βόρεια της Ρώμης-, με δεκαετή αγωνιστική εμπειρία. Manager της είναι ο Elio Marchetti ο οποίος ήταν από τους πρώτους χορηγούς στην καριέρα του Lupino καθώς ο Ιταλός αναβάτης γεννήθηκε και μεγάλωσε στην ίδια πόλη.
Όσον αφορά στους αναβάτες, δίπλα στον έμπειρο Alessandro Lupino θα αγωνίζεται ο Βρετανός Ben Watson, ένα από τα ανερχόμενα ταλέντα του χώρου, που για ελάχιστους βαθμούς δεν μπήκε στη δεκάδα της τελικής βαθμολογίας του MXGP 2022 -στη δεύτερη μόλις ολόκληρη σεζόν του στη μεγάλη κατηγορία.
Η Beta είναι γνωστή για τα Enduro και τα Trial μοντέλα της, ενώ το 2021 ξεκίνησε την εξέλιξη της RX 450 κατευθείαν “στα βαθιά”, στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross, μια μοτοσυκλέτα που ελπίζουμε να τη δούμε σύντομα στην παραγωγή. Οι τελευταίες πληροφορίες αναφέρουν πως θα τη δούμε στην EICMA 2023, ως μοντέλο 2024.
Για την ώρα, στην ΜΧ γκάμα της, η Beta παρουσίασε αρχικά στις Η.Π.Α. το 2021 την 300 RX, που βασίζεται στο enduro μοντέλο της εταιρείας, μοτοσυκλέτα που αναμένουμε και στην Ελλάδα, πιθανώς τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο του 2023!
Supercross 2024, San Francisco - Κόλαση λάσπης με νικητές τους Sexton και Smith [VIDEO]
Η βροχή που έπεφτε αδιαλείπτως ανάγκασε τους οργανωτές να προσαρμόσουν το πρόγραμμα ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
16/1/2024
Ο δεύτερος γύρος του AMA Supercross 2024, που έλαβε χώρα στο San Francisco ήταν από τους δυσκολότερους αγώνες που έχουν διεξαχθεί ποτέ στον θεσμό, καθώς η συνεχή βροχόπτωση έκανε την διαδρομή έναν απέραντο λασπόλακκο. Νικητές σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες ήταν ο Chase Sexton (Red Bull KTM) στην κατηγορία των 450, και ο Jordon Smith (Monster Energy Yamaha) στην κατηγορία 250SX της Δυτικής Ακτής.
Η εκκίνηση στο San Francisco ήταν ο “μισός αγώνας” καθώς όποιος κατάφερνε να βγει μπροστά θα αποκτούσε ξεκάθαρο πλεονέκτημα για τη νίκη. Στην κατηγορία 450, ο Sexton έκανε μία εκπληκτική εκκίνηση και έστριψε πρώτος στην πρώτη στροφή, ωστόσο για να μην κολλήσει στην λάσπη και τις νερολακούβες αναγκάστηκε να ανοιχτεί, με τον Ken Roczen (Suzuki) να “κλέβει” το Holeshot. Η χαρά του Roczen δεν θα κρατούσε για πολύ καθώς ο κινητήρας του θα έσβηνε πριν από ένα άλμα με αποτέλεσμα να τον περάσουν οι Sexton και Eli Tomac (Monster Energy Yamaha). Ο Sexton ο οποίος είχε δημιουργήσει μεγάλη διαφορά από τον Tomac απέφυγε τα λάθη στις λασπωμένες συνθήκες καταφέρνοντας να κατακτήσει την πρώτη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα. Ο Tomac ολοκλήρωσε τον αγώνα στη δεύτερη θέση, με τον Roczen να καταφέρνει από την 15η θέση να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Δύσκολα τα βρήκε στις λασπωμένες συνθήκες ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Jett Lawrence (Team Honda HRC), με τον αναβάτη της Honda να τερματίζει εν τέλει στην ένατη θέση, χάνοντας ταυτόχρονα την πρωτοπορία στην βαθμολογία.
Στην κατηγορία 250SX της Δυτικής Ακτής, η στρατηγική ήταν ίδια για όλους: “στρίβω πρώτος, μπαίνω μπροστά και οδηγώ την κούρσα, αποφεύγοντας το λασπόλουτρο από τους τροχούς των προπορευόμενων”. Αυτό το έκανε καλύτερα από όλους ο Jordon Smith (Monster Energy Yamaha),ο οποίος κατάφερε να κάνει μία πολύ καλή εκκίνηση οδηγώντας την κούρσα από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Smith με την νίκη του αυτή κατάφερε να βρεθεί και στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, αν και ο θεσμός έχει ακόμη πολύ δρόμο. Μάχες είχαμε για τις δύο εναπομείνασες θέσεις του βάθρου, με τον Max Vohland (Kawasaki), ο οποίος είχε βρεθεί αρχικά στη δεύτερη θέση να τίθεται εκτός αγώνα μετά από μηχανική βλάβη στον συμπλέκτη του. Την ατυχία του Vohland εκμεταλλεύτηκαν οι Phil Nicholetti (Yamaha) και Carson Mumford (MCR Honda), ωστόσο και οι δύο τους έγιναν “έρμαια” στις αγωνιστικές ορέξεις του Levi Kitchen (Kawasaki). O Kitchen κατάφερε από την ένατη θέση να ανέβει στη δεύτερη δείχνοντας πως θα μπορούσε να έχει καταφέρει κάτι καλύτερο αν είχε κάνει μία καλύτερη εκκίνηση. Εξαιρετικό αγώνα έκανε και ο Garett Marchbanks (Yamaha), o οποίος κατάφερε από την έβδομη θέση να βρεθεί στην τρίτη θέση του βάθρου.
Ο Chase Sexton (Red Bull KTM), μετά τη νίκη του δήλωσε: "Το να ηγείσαι σε έναν αγώνα με λάσπη, είναι αυτό που θέλεις, επειδή δεν σου κόβουν ρυθμό, όμως φαίνεται ότι διαρκεί για πάντα ο αγώνας. Στους πρώτους δύο γύρους, όταν ήμουν μόνος μου και δεν είχα να κάνω με την κίνηση των ουραγών, είχα καλή ροή και μπορούσα να πάρω τις γραμμές μου. Στη συνέχεια έμπλεξα στην κίνηση πλησιάζοντας πιο αργούς αναβάτες. Τότε είναι που αρχίζει ο αγώνας ξανά και το να είσαι σε θέση να αποφεύγεις τα στραβοπατήματα είναι το κλειδί για τη νίκη... Είναι δύσκολο να μην κάνεις κάποιο λάθος εκεί έξω, αλλά ήμουν αρκετά ευχαριστημένος με το πόσο σταθερός ήμουν."
Ο Jordon Smith νικητής στην κατηγορία 250SX ανέφερε: "Στην επαγγελματική μου καριέρα ήμουν πολύ κακός στους αγώνες με λάσπη. Στο Νιου Τζέρσεϊ πέρυσι τα πήγα χάλια, νομίζω ότι κατέκτησα την 18η θέση. Στο High Point δεν τα πήγα καλά ούτε εκεί. Και ήρθαμε εδώ σήμερα και ο Bobby Regan ο ιδιοκτήτης της ομάδας μου είπε: "Jordon, σε έχω δει να οδηγείς στη λάσπη, απλά πρέπει να προσπαθήσεις να επιβιώσεις σήμερα και να πάρεις όσους περισσότερους βαθμούς μπορείς". Κι εγώ του είπα: "Εντάξει Bobby, θα προσπαθήσω να σου αποδείξω ότι κάνεις λάθος, αλλά έχεις δίκιο". Αισθάνομαι ότι έχω βελτιωθεί στη λάσπη... Νομίζω ότι το να οδηγώ σε εξωτερικό χώρο πέρυσι με βοήθησε."
Ο επόμενος αγώνας για το AMA Supercross θα διεξαχθεί στο San Diego στις 24 Ιανουαρίου.