Έσπασε ξανά την κλείδα του ο Jeffrey Herlings σε αγώνα στην Ολλανδία [Video]
Τραυματισμοί δίχως τέλος για τον πέντε φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Motocross
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
24/10/2023
Αν μπορούσε να συνοψίσει κανείς την καριέρα του Herlings με 3 φράσεις, αυτές θα ήταν: ταχύτητα, νίκες και σοβαροί τραυματισμοί. Δυστυχώς ο Ολλανδός αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing για ακόμη μία φορά τραυματίστηκε σοβαρά σε αγώνα στην Ολλανδία, με αποτέλεσμα να σπάσει εκ νέου την κλείδα του.
Ο πέντε φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής motocross -MX2 2012, 2013,2016 και MXGP 2018, 2021- Herlings αναμφίβολα από την πρώτη στιγμή που βρέθηκε πάνω σε μία αγωνιστική μοτοσυκλέτα motocross εντυπωσίασε με την ταχύτητα του, ωστόσο ο Ολλανδός σε όλη τη διάρκεια της μέχρι τώρα καριέρας του ταλανίζεται από σοβαρούς τραυματισμούς οι οποίοι τον έχουν κρατήσει εκτός δράσης για μεγάλο χρονικό διάστημα. Σχεδόν σε όλη τη διάρκεια του 2022 ο Herlings έμεινε εκτός αγώνων ελέω τραυματισμού στο πόδι, ενώ στην επιστροφή του το 2023 ο αναβάτης της Red Bull KTM Factory Racing, προσπάθησε να βρει μία χρυσή τομή μεταξύ ταχύτητας και ασφάλειας. Παρολαυτά η τύχη δεν ήταν με το μέρος του “The Bullet” για ακόμη μία φορά καθώς στον αγώνα της Γερμανίας μετά από πτώση ο Herlings τραυματίστηκε σοβαρά στον αυχένα με αποτέλεσμα να μείνει εκτός για αποθεραπεία.
Ο τραυματισμός ήταν πιο σοβαρός από ότι περίμενε ο αναβάτης της KTM διότι υπήρχε ένα κάταγμα σπονδύλου στον αυχένα με αποτέλεσμα η αποθεραπεία να διαρκέσει περισσότερο χρόνο. Στην επιστροφή του στην ενεργό δράση ο Herlings έκανε ότι μπορούσε ώστε να επιστρέψει σε ανταγωνιστικό επίπεδο, όμως τραυματίστηκε ξανά, αυτή τη φορά σπάζοντας την κλείδα του στον αγώνα της Ολλανδίας τον Αύγουστο. Μετά από χειρουργική επέμβαση, ο αναβάτης της ΚΤΜ επέστρεψε για ακόμη μία φορά στους αγώνες με τον ίδιο να θέλει να τελειώσει χωρίς απρόοπτα την φετινή χρονιά ωστόσο λογάριαζε εκ νέου χωρίς τον ξενοδόχο, καθώς στον αγώνα Strandcross στην Ολλανδία (γρουσούζικη χώρα) είχε μία πτώση στα δοκιμαστικά, με αποτέλεσμα να σπάσει εκ νέου την κλείδα του! Όπως φαίνεται η τύχη δεν είναι με τον “The Bullet” ενώ θα πρέπει να δούμε πόσο καιρό θα μείνει εκτός αγωνιστικής δράσης.
Supercross 2024, San Francisco - Κόλαση λάσπης με νικητές τους Sexton και Smith [VIDEO]
Η βροχή που έπεφτε αδιαλείπτως ανάγκασε τους οργανωτές να προσαρμόσουν το πρόγραμμα ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που δεν ολοκλήρωσαν τον αγώνα
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
16/1/2024
Ο δεύτερος γύρος του AMA Supercross 2024, που έλαβε χώρα στο San Francisco ήταν από τους δυσκολότερους αγώνες που έχουν διεξαχθεί ποτέ στον θεσμό, καθώς η συνεχή βροχόπτωση έκανε την διαδρομή έναν απέραντο λασπόλακκο. Νικητές σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες ήταν ο Chase Sexton (Red Bull KTM) στην κατηγορία των 450, και ο Jordon Smith (Monster Energy Yamaha) στην κατηγορία 250SX της Δυτικής Ακτής.
Η εκκίνηση στο San Francisco ήταν ο “μισός αγώνας” καθώς όποιος κατάφερνε να βγει μπροστά θα αποκτούσε ξεκάθαρο πλεονέκτημα για τη νίκη. Στην κατηγορία 450, ο Sexton έκανε μία εκπληκτική εκκίνηση και έστριψε πρώτος στην πρώτη στροφή, ωστόσο για να μην κολλήσει στην λάσπη και τις νερολακούβες αναγκάστηκε να ανοιχτεί, με τον Ken Roczen (Suzuki) να “κλέβει” το Holeshot. Η χαρά του Roczen δεν θα κρατούσε για πολύ καθώς ο κινητήρας του θα έσβηνε πριν από ένα άλμα με αποτέλεσμα να τον περάσουν οι Sexton και Eli Tomac (Monster Energy Yamaha). Ο Sexton ο οποίος είχε δημιουργήσει μεγάλη διαφορά από τον Tomac απέφυγε τα λάθη στις λασπωμένες συνθήκες καταφέρνοντας να κατακτήσει την πρώτη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα. Ο Tomac ολοκλήρωσε τον αγώνα στη δεύτερη θέση, με τον Roczen να καταφέρνει από την 15η θέση να ανέβει στο τρίτο σκαλί του βάθρου. Δύσκολα τα βρήκε στις λασπωμένες συνθήκες ο μέχρι πρότινος πρωτοπόρος της βαθμολογίας του πρωταθλήματος Jett Lawrence (Team Honda HRC), με τον αναβάτη της Honda να τερματίζει εν τέλει στην ένατη θέση, χάνοντας ταυτόχρονα την πρωτοπορία στην βαθμολογία.
Στην κατηγορία 250SX της Δυτικής Ακτής, η στρατηγική ήταν ίδια για όλους: “στρίβω πρώτος, μπαίνω μπροστά και οδηγώ την κούρσα, αποφεύγοντας το λασπόλουτρο από τους τροχούς των προπορευόμενων”. Αυτό το έκανε καλύτερα από όλους ο Jordon Smith (Monster Energy Yamaha),ο οποίος κατάφερε να κάνει μία πολύ καλή εκκίνηση οδηγώντας την κούρσα από την αρχή μέχρι το τέλος. Ο Smith με την νίκη του αυτή κατάφερε να βρεθεί και στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, αν και ο θεσμός έχει ακόμη πολύ δρόμο. Μάχες είχαμε για τις δύο εναπομείνασες θέσεις του βάθρου, με τον Max Vohland (Kawasaki), ο οποίος είχε βρεθεί αρχικά στη δεύτερη θέση να τίθεται εκτός αγώνα μετά από μηχανική βλάβη στον συμπλέκτη του. Την ατυχία του Vohland εκμεταλλεύτηκαν οι Phil Nicholetti (Yamaha) και Carson Mumford (MCR Honda), ωστόσο και οι δύο τους έγιναν “έρμαια” στις αγωνιστικές ορέξεις του Levi Kitchen (Kawasaki). O Kitchen κατάφερε από την ένατη θέση να ανέβει στη δεύτερη δείχνοντας πως θα μπορούσε να έχει καταφέρει κάτι καλύτερο αν είχε κάνει μία καλύτερη εκκίνηση. Εξαιρετικό αγώνα έκανε και ο Garett Marchbanks (Yamaha), o οποίος κατάφερε από την έβδομη θέση να βρεθεί στην τρίτη θέση του βάθρου.
Ο Chase Sexton (Red Bull KTM), μετά τη νίκη του δήλωσε: "Το να ηγείσαι σε έναν αγώνα με λάσπη, είναι αυτό που θέλεις, επειδή δεν σου κόβουν ρυθμό, όμως φαίνεται ότι διαρκεί για πάντα ο αγώνας. Στους πρώτους δύο γύρους, όταν ήμουν μόνος μου και δεν είχα να κάνω με την κίνηση των ουραγών, είχα καλή ροή και μπορούσα να πάρω τις γραμμές μου. Στη συνέχεια έμπλεξα στην κίνηση πλησιάζοντας πιο αργούς αναβάτες. Τότε είναι που αρχίζει ο αγώνας ξανά και το να είσαι σε θέση να αποφεύγεις τα στραβοπατήματα είναι το κλειδί για τη νίκη... Είναι δύσκολο να μην κάνεις κάποιο λάθος εκεί έξω, αλλά ήμουν αρκετά ευχαριστημένος με το πόσο σταθερός ήμουν."
Ο Jordon Smith νικητής στην κατηγορία 250SX ανέφερε: "Στην επαγγελματική μου καριέρα ήμουν πολύ κακός στους αγώνες με λάσπη. Στο Νιου Τζέρσεϊ πέρυσι τα πήγα χάλια, νομίζω ότι κατέκτησα την 18η θέση. Στο High Point δεν τα πήγα καλά ούτε εκεί. Και ήρθαμε εδώ σήμερα και ο Bobby Regan ο ιδιοκτήτης της ομάδας μου είπε: "Jordon, σε έχω δει να οδηγείς στη λάσπη, απλά πρέπει να προσπαθήσεις να επιβιώσεις σήμερα και να πάρεις όσους περισσότερους βαθμούς μπορείς". Κι εγώ του είπα: "Εντάξει Bobby, θα προσπαθήσω να σου αποδείξω ότι κάνεις λάθος, αλλά έχεις δίκιο". Αισθάνομαι ότι έχω βελτιωθεί στη λάσπη... Νομίζω ότι το να οδηγώ σε εξωτερικό χώρο πέρυσι με βοήθησε."
Ο επόμενος αγώνας για το AMA Supercross θα διεξαχθεί στο San Diego στις 24 Ιανουαρίου.