FIM World Supercross 2022 - Πρωταθλητές οι Ken Roczen και Shane McElrath

Μετά από 2 αγώνες στην παρθενική σεζόν της διοργάνωσης
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

26/10/2022

Το αντίπαλο δέος του AMA Supercross, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supercross με τη σφραγίδα της FIM ολοκλήρωσε την παρθενική του σεζόν με δυο αγώνες, έναν στην Ουαλία κι έναν στην Αυστραλία, με Πρωταθλητές τους Ken Roczen στα 450 και τον Shane McElrath στα 250.

Η μάχη για την επικράτηση μεταξύ FIM και AMA έχει ανάψει για τα καλά, με τα δυο Πρωταθλήματα Supercross να παλεύουν να επιβληθούν το ένα στο άλλο, και να προσελκύσουν τα κορυφαία ονόματα αναβατών στις τάξεις τους.

Λίγο πριν το ντεμπούτο της πρώτης σεζόν του FIM World Supercross 2022, ο εργοστασιακός αναβάτης της Honda, Ken Roczen αρνήθηκε να υπογράψει με τη Honda για να συνεχίσει στο AMA Supercross, καθώς το ιαπωνικό εργοστάσιο είχε θέσει όρο στον Γερμανό να μην αγωνιστεί σε καμία άλλη διοργάνωση πέραν του AMA SX.

Δεν ξέρουμε αν η απόφαση του Roczen θα τον ωφελήσει σε βάθος χρόνο, όμως το 2022 του απέφερε τον Παγκόσμιο Τίτλο στο Πρωτάθλημα της FIM, στο οποίο αγωνίστηκε μεν με τη Honda αλλά με ιδιωτική ομάδα και όχι με εργοστασιακή -η διοργάνωση απαγορεύει τις εργοστασιακές ομάδες.

Δείτε και τη φωτογραφία με τον ομάδα του, και ψάξτε να βρείτε κάπου πάνω τους τη λέξη Honda -δεν υπάρχει.

Τα πράγματα ίσως δεν πήγαιναν τόσο καλά για τον Γερμανό, αν ο κυρίαρχος του πρώτου γύρου στην Ουαλία Eli Tomac (που κέρδισε με διαφορά και τους 3 πρώτους αγώνες) είχε μεταβεί κατόπιν και στην Αυστραλία, όμως ο Πρωταθλητής του AMA SX 2022 συμμετείχε ως wild-card στη Βρετανία, με τη διοργάνωση να τον ανταμοίβει πλουσιοπάροχα, έδειξε τι μπορεί να κάνει, και απήλθε. Μην ξεχνάμε πως έχει να υπερασπιστεί και τον τίτλο του στο AMA SX το 2023, ενώ απ’ ότι φαίνεται ήθελε να βολιδοσκοπήσει το αντίπαλο Πρωτάθλημα για να δει πού θα αγωνίζεται στο μέλλον.

Να σημειώσουμε πως στο ντεμπούτο του FIM World Supercross συμμετείχαν περισσότερες από 10 ομάδες, συμπεριλαμβανομένης και της ομάδας του ιδιοκτήτη του NASCAR Rick Ware, ενώ τον αγώνα της Ουαλίας στο Cardiff παρακολούθησαν 35.000 θεατές και τον αγώνα της Αυστραλίας στη Μελβούρνη 50.000!

Μετά από την πρώτη, δοκιμαστική σεζόν, μένει να δούμε αν η διοργάνωση της FIM θα καταφέρει να πείσει κι άλλους κορυφαίους αγωνιζόμενους να ενταχθούν στις τάξεις της, και αν θα δούμε το Πρωτάθλημα να εξαπλώνεται και σε άλλες χώρες και ηπείρους, όπως είναι και ο στόχος του. Φυσικά, οι διοργανωτές του AMA SX δεν θα πέσουν χωρίς μάχη, ενώ αγνοώντας τη “σφραγίδα” της FIM και τον τίτλο “Παγκόσμιο Πρωτάθλημα” συνεχίζουν για την ώρα να έχουν τους καλύτερους αναβάτες και τα εργοστάσια με το μέρος τους.

Φωτογραφίες: FIM, Pascal Haudiquert

Ετικέτες

Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross Τρίκαλα: Εντατικός ο ρυθμός του 2ου αγώνα – Νίκες για ΑΝΔΡΕΟΥ – ΜΠΑΚΑ – ΓΑΝΩΤΗ – ΤΑΜΒΑΚΟ – ΤΖΙΩΡΑ – ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ – ΣΤΡΟΥΓΚΗ – ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ – ΛΑΜΠΡΟΥ

Συμβόλαιο με τον καιρό είχε η πίστα
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross Τρίκαλα: Εντατικός ο ρυθμός του 2ου αγώνα – Νίκες για ΑΝΔΡΕΟΥ – ΜΠΑΚΑ – ΓΑΝΩΤΗ – ΤΑΜΒΑΚΟ – ΤΖΙΩΡΑ – ΒΑΣΙΛΕΙΑΔΗ – ΣΤΡΟΥΓΚΗ – ΦΩΤΟΠΟΥΛΟ – ΛΑΜΠΡΟΥ
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

25/5/2026

Την πρώτη του νίκη είδε ο Ανδρέας Ανδρέου (#101 Triumph) αλλά γλυκόπικρη ήταν η ημέρα για την οικογένεια της Triumph καθώς ο Μάριος Κανάκης (#49 Triumph), ένας από τους καλύτερους αναβάτες της χώρας τα τελευταία χρόνια, τραυματίστηκε και δεν μπόρεσε να ολοκληρώσει το δεύτερο σκέλος ενώ έχει μπροστά του και τον βραχνά της αποκατάστασης. Είχε με διαφορά τον ταχύτερο ρυθμό διατηρώντας και τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα και μάλιστα με μεγάλη διαφορά από τους υπόλοιπους. Στο πρώτο σκέλος τον ταχύτερο γύρο της MX1 σημείωσε ο πολυπρωταθλητής Παναγιώτης Κουζής (#338 TM), ένα σκέλος σε τελείως διαφορετικό ρυθμό για όλους με άλλες επίσης συνθήκες.

Νικητής και στα δύο σκέλη της MX1 με διαφορά, ήταν ο Ανδρέας Ανδρέου που δείχνει πως έχει αρχίσει να συνηθίζει την μοτοσυκλέτα της Triumph και εκτός από τους χρόνους, είχε και εντυπωσιακά περάσματα από την φακό της φωτογραφικής μηχανής. Δεύτερος και στα δύο σκέλη ο Παναγιώτης Κουζής και εναλλαγή είχαμε για τον Φραγκίσκο Ζούνη (#37 Yamaha) που πήρε συνολικά την τρίτη θέση της ημέρας.

Για ακόμη μία φορά ο Δημήτρης Μπακας δεν κέρδισε απλά την MX300 αλλά σκαρφάλωσε ψηλά στην γενική κατάταξη, όπως αντίστοιχα ανταγωνιστικός ήταν και ο Κυρικάκος Μπόγρης (#151 TM), με τον Ηλία Καραγιάννη (#174 Fantic) να κλείνει το βάθρο στης MX300.

Και στα δύο σκέλη της MX2 είχαμε μία τριάδα αναβατών στις ίδιες θέσεις, πρώτος ο Δημήτρης Γανωτής (#141 Yamaha), δεύτερος ο Νίκος Λυρίου (#161 Fantic) και τρίτος ο Σωτήρης Θεοδωρίδης (#344 GASGAS). Απίστευτος ο Ταμβάκος Χρήστος (#66 Yamaha) γιατί ανέβηκε στην πεντάδα της γενικής κατάταξης του αγώνα των κοινών κατηγοριών MX2-MX125, ξεχωρίζοντας για την εντυπωσιακή προσπάθεια. Το βάθρο της MX125 έκλεισαν ο Κωνσταντίνος Ποϊραζής (#123 KTM) και ο Γιώργος Χατζάκης (#21 Yamaha)

Στην MXOPEN είχαμε επίσης μία τριάδα που κέρδισε τα δύο σκέλη αλλά με εναλλαγή για την δεύτερη και τρίτη θέση. Την νίκη πήρε ο Κωνσταντίνος Τζιώρας (#46 KTM), ακολουθούμενος από τον Μπουρίκα Ευάγγελο (#299 Honda) και Σκύβαλο Εμμανουήλ (#120 Yamaha).

Στην MXSenior επίσης μία σταθερή τριάδα όμως αυτή τη  φορά ξεχώρισε ο Δημήτρης Βασιλειάδης (#68 KTM) με δύο νίκες ακολουθούμενος από την Δημολιάνη Σταμάτη (#5 KTM) στην δεύτερη θέση και στους δύο αγώνες με τον συντάκτη του MOTO, Δημήτρη Κεραμιδά (#777 Suzuki) να ολοκληρώνει το βάθρο κάνοντας υπερ-προσπάθεια έπειτα από ατύχημα που είχε κατά την διάρκεια προπόνησης. Ένα ατύχημα που πήγε πολύ πίσω τον πολυπρωταθλητή που είχε κάνει σχέδια για αγώνες εξωτερικού.

Στην φιλόδοξη MX85 την νίκη πήρε ο Στρούγκης Θεόδωρος (#3 Yamaha) με μία πρώτη και μία δεύτερη θέση καθώς στην δεύτερη θέση με μία τρίτη και μία πρώτη, ανέβηκε ο Ευθύμιος Ψαρογιάννης (#228 KTM), ακολουθούμενος από τον Αντώνη Τσιγκολη (#98 KTM) με μία δεύτερη και μία τρίτη θέση.

Στην MX65 ο Δημήτρης Φωτόπουλος (#1 Yamaha) κατάφερε την διπλή νίκη και έτσι την πρώτη θέση της γενικής, πίσω του πιο σταθερός με δύο τρίτες θέσεις ο Δημήτρης Χαραλαμπόπουλος (#114 Yamaha), έναντι του Αχιλλέα Γεροκώστα (#222 Yamaha) που πήρε την τρίτη θέση.

Στην MXWOMEN οι αδερφές Λάμπρου για ακόμη μία φορά στις δύο πρώτες θέσεις. Λάμπρου Ιωάννα (#7 Yamaha) με δύο νίκες και Λάμπρου Αμαλία (#17 Yamaha) με δύο δεύτερες θέσης. Επίσης σταθερά στην κατάταξη και η Άννα Αραμπατζη (#960 Husqvarna) με δύο τρίτες θέσεις.

Ακολουθούν πρώτες φωτογραφίες και αποτελέσματα: