Motocross 2022: 1ος αγώνας Κρηνίδες – Εκκίνηση Παν. Πρωταθλήματος – Κατάταξη

Πολλές συμμετοχές για τον πρώτο αγώνα
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

16/4/2022

Με μπόλικες συμμετοχές ξεκινά το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2022 όπου το MOTO δίνει το παρόν για την κάλυψη του πρωταθλήματος. Στους αγώνες κατάταξης ο καιρός βοήθησε χωρίς να δημιουργεί προβλήματα τα οποία αναμένονται αύριο, δυσκολεύοντας τους αναβάτες. Σύμφωνα με το δικό μας ρεπορτάζ, όσοι αγωνιζόμενοι ρωτήθηκαν δήλωσαν ικανοποιημένοι από την πίστα και το γενικό κλίμα. Γεγονός είναι πως για μία ακόμη φορά η προετοιμασία που έχει γίνει στην συγκεκριμένη πίστα ξεπερνά τον γενικό κανόνα και αποτελεί σημείο αναφοράς.

Υπήρχαν στον χώρο δύο ασθενοφόρα και πάρα πολλοί διασώστες, μία πολύ θετική εικόνα, όπως και αρκετοί κριτές. Οι πιο έμπειροι από τους κριτές είχαν αναλάβει τις μπλε σημαίες που είναι καίριο στοιχείο για ομαλή διεξαγωγή και ήταν επιφορτισμένοι μόνο με αυτό, βελτιώνοντας την ροή του αγώνα σε μεγάλο βαθμό. Στην ζώνη μηχανικών αναμένουμε την αυριανή αγωνιστική ημέρα για να δούμε να τηρείται ο κανονισμός στο έπακρο με είσοδο μόνο σε όσους επιτρέπει ο κανονισμός του πρωταθλήματος.

Οι αγώνες κατάταξης διεξάχθηκαν χωρίς προβλήματα ή σημαντικές πτώσεις, με την πτώση στην κατηγορία OPEN του Ατλιδαμη να είναι η πιο τρομακτική της ημέρας, ευτυχώς χωρίς σοβαρό τραυματισμό του αναβάτη, όπως θα δούμε παρακάτω.

Στην MX1 ξεχώρισε ο Τουρατζίδης Ιωάννης (N.100 Yamaha) με διαφορά από τον Φυσέκη Στάθη (N.125 Kawasaki) ο οποίος να σημειωθεί πως ήταν πολύ εντυπωσιακός και έκανε έντονο αγώνα τόσο με τον ταλαντούχο και πολύ γρήγορο Ανδρέα Ανδρέου (Ν.101 Yamaha) ο οποίος βέβαια αγωνιζόταν στην MX300 όσο και με τον επίσης πολύ γρήγορο Παπιλα (Ν.22 Honda).

Ο Παπίλας είχε μία δυνατή πτώση μετά την Κ2 κατά την μάχη με τον Φυσεκη αλλά χωρίς τραυματισμό και κρατώντας την 5η θέση συμπληρώνοντας την πεντάδα γενικής με τον Τουρατζίδη Δημήτρη (Ν.200 Yamaha) να έχει την 4η θέση. Εγκατέλειψε την προσπάθεια δυστυχώς ο Λυρίου Νικόλαος (N.161 Yamaha) και είναι κρίμα γιατί με δυνατή εκκίνηση μπορεί να διεκδικήσει υψηλή θέση.


Στην MX2-MX125 ο Ράδος Ανέστης (N.97 Husqvarna) επικράτησε πάρα πολύ εύκολα με Ζουνη Φραγκίσκο (Ν.37 KTM), Παυλόπουλο (Ν.84 Yamaha), Μπάκα (Ν.29 Yamaha) και Καρασάββα (Ν.212 Gas Gas) να κλείνουν την πεντάδα σε άλλη μία γεμάτη κατηγορία. Στην MX125 ο Φωτάκης Σωτήριος (Ν.94 Yamaha) ξεχώρισε έναντι του συνονόματου Θεοδωρίδη Σωτήριου (Ν.344 Gas Gas).

Στην ΜΧ OPEN πολύ εύκολα ο Τομαρας Χρήστος (Ν.110 Honda) έκανε την διαφορά σε κατηγορία με πάρα πολλές συμμετοχές. Εδώ συνέβη το ατύχημα για το Ν.98 με την μοτοσυκλέτα να προσγειώνεται ανάποδα και τον αναβάτη να μένει μέσα στην πίστα για μία στιγμή. Έσπευσαν στο σημείο γιατροί και νοσηλευτές και βγήκε η κίτρινη σημαία την οποία όμως δεν είδε ο Τσομπάνογλου (Ν.41 KTM) και κράτησε τον ρυθμό του με αποτέλεσμα να αποκλειστεί για παραβίαση της κίτρινης σημαίας.

Στην ΜΧ85 ξεχώρισε από την εκκίνηση ακόμη ο Μερκούρης (Ν.111 KTM) όπου έστριψαν μαζί με Τριανταφυλλόπουλο (Ν.241 Yamaha) και Παπαδάκη (Ν.177 Yamaha) αλλά από και πέρα ο Μερκούρης ξεχώρισε πολύ εύκολα αμέσως και κάνοντας σημαντική διαφορά.

Η ΜΧ65 είχε επίσης μπόλικες συμμετοχές με τον Τσαλίκη (Ν25 Yamaha) να κάνει μία πολύ καλή εκκίνηση μαζί με Φωτόπουλο (Ν.911 Yamaha) όμως αμέσως μετά Κουκαλιώτης Γιώργος (Ν.125 Yamaha) έκανε την μεγάλη διαφορά και δεν ηγήθηκε απλά.

Στην κατηγορία γυναικών η Λάμπρου Ιωάννηα (N.7 Yamaha) ήταν, όπως πάντα, μπροστά με διαφορά ενώ η Μανδάνη Δέσποινα είχε μία ωραία μάχη με την Λάμπρου Αμαλία (Ν.17 Yamaha).

Στην ΜΧ50 που αποτελεί αγώνα επίδειξης με μειωμένο χρόνο, υπήρξαν και εδώ κάποιες πτώσεις, όλες ανώδυνες για τους μικρούς αγωνιζόμενους με τον Γιαγκούδη Ιωάννη Ν.23 να ξεχωρίζει και φυσικά να παίρνουν όλοι μετάλλιο σε μία απονομή που ήταν όλοι παρόντες.

Στην ΜΧsenior ο ισόβια πρώτος Καρασακαλίδης (Ν177 Gas Gas) οδηγούσε λες και ήταν από άλλη κατηγορία με χρόνους που επίσης ανήκουν σε άλλη κατηγορία. Γενικά όμως η πρώτη τριάδα με Πράσσο Αδαμο (Ν.12 Honda) και Δρόσο Νικόλαο (Ν.170 KTM) είχαν μεγάλη διαφορά από όλους τους άλλους και έτσι οι μόνες κοντινές μάχες ήταν στις πίσω θέσεις, όπου φυσικά οι συμμετέχοντες απόλαυσαν τον αγώνα, ακριβώς για αυτό τον λόγο.

Αύριο αναμένεται βροχή που θα προσθέσει βαθμό δυσκολίας στην διοργάνωση και στους αγωνιζομένους και ευχόμαστε να μην γίνει αιτία πτώσεων.

Ακολουθούν περισσότερες φωτογραφίες από την σημερινή ημέρα και τα σημερινά αποτελέσματα, που ανοίγουν σε ξεχωριστό παράθυρο σε μεγαλύτερη ανάλυση:
 

 

 

 

Δείτε τους κατατακτήριους αγώνες σε φωρογραφίες:

Motocross Πτολεμαΐδα: Κουζής και Fantic νικητές στην ΜΧ1

Στο δρόμο για τον τίτλο
1
Μπάμπη Μέντη
Από τον

Μπάμπη Μέντη

6/6/2023

Σε έναν αγώνα που καθορίστηκε από τις ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες, με την έντονη βροχόπτωση να μετατρέπει κάποια σημεία της πίστας σε βάλτους και τον αγώνα να θυμίζει περισσότερο λασπόλουτρο, παρά αθλητικό γεγονός και να απαιτεί τεράστια σωματική και πνευματική προσπάθεια από τους αναβάτες, ο Παναγιώτης Κουζής κατάφερε να δείξει τις ικανότητές του. Όντας γρηγορότερος από όλους στον 1ο Αγώνα, πήρε την πρώτη θέση του βάθρου, ενώ στον 2ο καταβάλλοντας τιτάνια προσπάθεια, έχοντας έναν εξαρθρωμένο αντίχειρα στο δεξί του χέρι μετά από πτώση που σημείωσε κατά την διάρκεια του αγώνα και χάνοντας αρκετές θέσεις λόγω αυτού, κατάφερε να πλασαριστεί στην δεύτερη θέση του βάθρου, κρατώντας έτσι την πρώτη γενικής. Συνεχίζει έτσι ακάθεκτος για την κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος MX, ενώ παραμένει πρώτος και στο Enduro.

Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic, για έναν από τους δυσκολότερους και απαιτητικούς αγώνες στο φετινό Π.Π. MX:

2

ΚΟΥΖΗΣ ΚΑΙ FANTIC ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ MOTOCROSS

Το Σαββατοκύριακο 26 & 27 Μαΐου ολοκληρώθηκε ο 4ος αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Μotocross στην Πτολεμαΐδα. Ο αγώνας διοργανώθηκε από τον Αθλητικό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Εορδαίας (Α.Μ.Ο.Ε.), με τεράστια προσπάθεια ενάντια στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που μετέτρεψαν τον αγώνα σε μια από τις δυσκολότερες δοκιμασίες στην ιστορία του Ελληνικού MX, για τους αναβάτες και τις μοτοσυκλέτες τους.

Το Σάββατο ολοκληρώθηκαν οι ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές, ενώ η καταιγίδα που ακολούθησε δεν επέτρεψε να διεξαχθούν οι αγώνες πρόκρισης με συνέπεια να  διατηρηθούν τα αποτελέσματα των χρονομετρημένων για τον προσδιορισμό της προτεραιότητας στην μπάρα εκκίνησης.

Την Κυριακή η μέρα ξεκίνησε με ελαφρά βελτιωμένες συνθήκες, αλλά η βροχή που ξεκίνησε το μεσημέρι θα μετέτρεπε την πίστα σε ένα πραγματικό στίβο μάχης .

Στο 1ο σκέλος της MX1 o Πάνος Κουζής (338) και το Fantic του (XXF450) έκαναν μια εντυπωσιακή εκκίνηση και βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα μετά από μερικές στροφές. Από εκεί πέρα ο οδηγός της Fantic οδήγησε εντυπωσιακά γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο και κερδίζοντας το σκέλος, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον 2ο .

3

To 2ο σκέλος της MX1 είχε όλο το δράμα, την ψυχική δύναμη και την αγωνία που κάνουν τους αγώνες μοτοσυκλέτας ένα από τα συναρπαστικότερα αθλήματα: Η καταρρακτώδης βροχή έχει μετατρέψει πλέον σημεία της πίστας σε βάλτο και οι οδηγοί και όλη η ομάδα της Fantic προτείνει την ακύρωση του 2ου σκέλους για λόγους ασφαλείας. Η πρόταση ακύρωσης δεν στηρίζεται απ’ όλους τους συμμετέχοντες οπότε και η διοργάνωση οδηγείται στην απόφαση κανονικής διεξαγωγής. Ο Κουζής κερδίζει την εκκίνηση και ξεκινά έναν μοναχικό αγώνα ανοίγοντας συνεχώς τη διαφορά από τον 2ο. Περίπου στα μισά του σκέλους ο Πάνος συνεχίζει στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό, η διαφορά από τον 2ο έχει ξεπεράσει το 1 λεπτό και όλα δείχνουν πως η νίκη του 1ου σκέλους θα επαναληφθεί με μεγαλύτερη διαφορά. Ακριβώς τότε όλα αλλάζουν: Ο μπροστινός τροχός του XXF450 κολλάει στη λάσπη και ο αθλητής της Fantic πέφτει με ταχύτητα και εξαρθρώνει τον αντίχειρα του δεξιού χεριού. Βγαίνει αμέσως στα πιτς όπου ο μηχανικός της ομάδας Μενέλαος Κοντογιάννης επιδιορθώνει τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας και επανατοποθετεί τον αντίχειρα του Κουζή, αφού σκίζει το δεξί του γάντι για να το αφαιρέσει. Ο Πάνος ξαναμπαίνει στον αγώνα έχοντας χάσει αρκετές θέσεις και όλοι πιστεύουν πως ο αγώνας έχει χαθεί - όλοι εκτός από τον ίδιο τον Κουζή! Ο Πάνος συνεχίζει να οδηγεί σε καταιγιστικό ρυθμό κερδίζοντας τις χαμένες θέσεις μία-μία. Η σημαία του τερματισμού τον βρίσκει στη 2η θέση με μικρή διαφορά από τον 1ο Ράδο (97, GasGas). Έτσι ο Κουζής και η Fantic κερδίζουν τον αγώνα με 1-2 στα σκέλη και ανοίγουν ακόμα περισσότερο την πρωτοπορία τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. 

6

Παναγιώτης Κουζής : «Οι συνθήκες του αγώνα ήταν εξαιρετικά αντίξοες και στο 2ο σκέλος τα πράγματα έγιναν ακόμα δυσκολότερα λόγω της καταιγίδας και της πτώσης μου. Παρόλες τις δυσκολίες προσπάθησα μέχρι την τελευταία στροφή και το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε. Η ομάδα μου και το μηχανάκι μου ανταποκρίθηκαν αψεγάδιαστα στην τεράστια πρόκληση και βλέποντας βίντεο του αγώνα πραγματικά εντυπωσιάζομαι από τον τρόπο που δουλεύει το Fantic μου. Τώρα ξεκουραζόμαστε για λίγο με μοτο-βόλτες στα βουνά και μετά ξεκινάμε προετοιμασία για την επόμενη στάση του ΠΠ στην αρχαία Ολυμπία»

7

Στην ΜΧ2 / ΜΧ125 η μπάρα γεμίζει με 37 μοτοσυκλέτες. Μετά από μεγάλες μάχες και πτώσεις στην κατηγορία , ο Δημήτρης Βαγγελάκος (211, Fantic XXF250) δείχνει αξιοσημείωτη ταχύτητα και πείσμα και κατακτά την 6η θέση Γενικής (8η -7η   θέση στο 1ο και 2ο σκέλος αντίστοιχα). Ο Ηλίας Καραγιάννης (74, XXF250) έχει μια πτώση, τραυματίζει τον χιαστό του και εγκαταλείπει ενώ δεν μπορεί στη συνέχεια να συμμετέχει στο 2ο σκέλος. 

Στον αγώνα δεν συμμετείχε ο Δημήτρης Μπαξεβάνης (131, XXF450) που συνεχίζει να αναρρώνει, ενώ στην MX Open δεν συμμετείχε τελικά ο Χρήστος Κοτούλας (5, Fantic XXF40) λόγω του τραυματισμού που υπέστη κατά τη διάρκεια προπόνησης.

Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι μοτοσυκλέτες της επίσημης ομάδας της Fantic αγωνίζονται ακριβώς όπως βγαίνουν από το εργοστάσιο και δεν έχουν την παραμικρή μετατροπή, πέρα από τις προσωπικές ρυθμίσεις κάθε οδηγού και την άψογη προετοιμασία με προϊόντα της Motorex, αποδεικνύοντας στην πράξη πως το “factory feeling” δεν είναι απλά μια επινόηση του marketing.

Έχοντας τα πρωτεία στα Πανελλήνια πρωταθλήματα motocross και enduro o Πάνος Κουζής και όλη η υπόλοιπη ομάδα της Fantic Motor Hellas, μετά από μια σύντομη ξεκούραση, θα ξεκινήσουν προετοιμασία για τον επόμενο αγώνα MX στις 2-3 Σεπτεμβρίου στην Αρχαία Ολυμπία και τον επόμενο διπλό αγώνα Enduro που είναι προγραμματισμένος για 25-26 Νοεμβρίου .

9