Ο αναβάτης της Red Bull KTM, Jorge Prado, μπορεί πλέον να χαλαρώσει για λίγο, καθώς αναρρώνει μετά από την επέμβαση στο αριστερό μοιραίο οστό που έσπασε χθές κατά τη διάρκεια της προπόνησής του στην Malagrotta, που βρίσκεται κοντά στη Ρώμη.
Ο Prado θα κάνει το ντεμπούτο του στη κορυφαία κατηγορία του FIM Motocross World Championship το 2020, σε ηλικία μόλις 18 ετών, ενώ μετρά ήδη δύο τίτλους στην ΜΧ2. Χθες, στα πλαίσια της προετοιμασίας του για την επικείμενη σεζόν, προπονούνταν μαζί με τον teammate του, Tony Cairoli, και λίγο πριν τελειώσουν έχασε τον έλεγχο της μοτοσυκλέτας του την ώρα που πήγαινε να πραγματοποιήσει ένα άλμα. Διακομίστηκε εσπευσμένα στο European Hospital, όπου κατόπιν της διάγνωσης του Dr. Massimiliano Nannerini –υπεύθυνου ιατρού για το περιστατικό- κρίθηκε απαραίτητη η χειρουργική επέμβαση τοποθέτησης λάμας και βιδών, για την ταχύτερη και πιο σωστή ανάρρωση του αναβάτη. Ο Prado αναμένεται να πάρει εξιτήριο μέσα στο σαββατοκύριακο και θα ξεκινήσει άμεσα την αποκατάστασή του για να είναι έτοιμος για τη νέα σεζόν.
Ο Team Manager της Red Bull KTM Factory Racing Team, Claudi De Carli ανέφερε: “Τα νέα ήταν πολύ δυσάρεστα και αισθανόμαστε πολύ άσχημα για τον Jorge. Η προπόνηση πήγαινε πάρα πολύ καλά, ενώ το ατύχημα έγινε μόλις δύο γύρους πριν το τέλος. Έβρεχε και ήταν απαραίτητο να έχεις καλό έλεγχο της μοτοσυκλέτας για να πραγματοποιήσεις ένα απ’ τα μεγαλύτερα άλματα που μπορείς να κάνεις στη Malagrotta. Ο Jorge δεν μπόρεσε να κρατηθεί με τα πόδια του πολύ καλά απ’ το ρεζερβουάρ και γλίστρησε η μπότα του απ’ το μαρσπιέ την ώρα που ήταν πάνω στη ράμπα και εκτελούσε το άλμα, με αποτέλεσμα την ώρα που προσγειώθηκε να πέσει. Το χειρουργείο πραγματοποιήθηκε χθες το βράδυ από έναν εξαιρετικό γιατρό, τον οποίο γνωρίζουμε και εμπιστευόμαστε. Τώρα πρέπει να κάνουμε υπομονή μερικές μέρες για να δούμε πως όλα βαίνουν καλώς, πριν πάρουμε εξιτήριο. Είναι ένα πισωγύρισμα στην προετοιμασία για το ντεμπούτο του στην κορυφαία κατηγορία του πρωταθλήματος, αλλά το σημαντικό είναι ο Jorge να αναρρώσει πλήρως και έπειτα να σκεφτεί την πρώτη του χρονιά στα MXGP.”
Motocross Πτολεμαΐδα: Κουζής και Fantic νικητές στην ΜΧ1
Στο δρόμο για τον τίτλο
Από τον
Μπάμπη Μέντη
6/6/2023
Σε έναν αγώνα που καθορίστηκε από τις ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες, με την έντονη βροχόπτωση να μετατρέπει κάποια σημεία της πίστας σε βάλτους και τον αγώνα να θυμίζει περισσότερο λασπόλουτρο, παρά αθλητικό γεγονός και να απαιτεί τεράστια σωματική και πνευματική προσπάθεια από τους αναβάτες, ο Παναγιώτης Κουζής κατάφερε να δείξει τις ικανότητές του. Όντας γρηγορότερος από όλους στον 1ο Αγώνα, πήρε την πρώτη θέση του βάθρου, ενώ στον 2ο καταβάλλοντας τιτάνια προσπάθεια, έχοντας έναν εξαρθρωμένο αντίχειρα στο δεξί του χέρι μετά από πτώση που σημείωσε κατά την διάρκεια του αγώνα και χάνοντας αρκετές θέσεις λόγω αυτού, κατάφερε να πλασαριστεί στην δεύτερη θέση του βάθρου, κρατώντας έτσι την πρώτη γενικής. Συνεχίζει έτσι ακάθεκτος για την κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος MX, ενώ παραμένει πρώτος και στο Enduro.
Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic, για έναν από τους δυσκολότερους και απαιτητικούς αγώνες στο φετινό Π.Π. MX:
ΚΟΥΖΗΣ ΚΑΙ FANTIC ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ MOTOCROSS
Το Σαββατοκύριακο 26 & 27 Μαΐου ολοκληρώθηκε ο 4ος αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Μotocross στην Πτολεμαΐδα. Ο αγώνας διοργανώθηκε από τον Αθλητικό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Εορδαίας (Α.Μ.Ο.Ε.), με τεράστια προσπάθεια ενάντια στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που μετέτρεψαν τον αγώνα σε μια από τις δυσκολότερες δοκιμασίες στην ιστορία του Ελληνικού MX, για τους αναβάτες και τις μοτοσυκλέτες τους.
Το Σάββατο ολοκληρώθηκαν οι ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές, ενώ η καταιγίδα που ακολούθησε δεν επέτρεψε να διεξαχθούν οι αγώνες πρόκρισης με συνέπεια να διατηρηθούν τα αποτελέσματα των χρονομετρημένων για τον προσδιορισμό της προτεραιότητας στην μπάρα εκκίνησης.
Την Κυριακή η μέρα ξεκίνησε με ελαφρά βελτιωμένες συνθήκες, αλλά η βροχή που ξεκίνησε το μεσημέρι θα μετέτρεπε την πίστα σε ένα πραγματικό στίβο μάχης .
Στο 1ο σκέλος της MX1 o Πάνος Κουζής (338) και το Fantic του (XXF450) έκαναν μια εντυπωσιακή εκκίνηση και βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα μετά από μερικές στροφές. Από εκεί πέρα ο οδηγός της Fantic οδήγησε εντυπωσιακά γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο και κερδίζοντας το σκέλος, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον 2ο .
To 2ο σκέλος της MX1 είχε όλο το δράμα, την ψυχική δύναμη και την αγωνία που κάνουν τους αγώνες μοτοσυκλέτας ένα από τα συναρπαστικότερα αθλήματα: Η καταρρακτώδης βροχή έχει μετατρέψει πλέον σημεία της πίστας σε βάλτο και οι οδηγοί και όλη η ομάδα της Fantic προτείνει την ακύρωση του 2ου σκέλους για λόγους ασφαλείας. Η πρόταση ακύρωσης δεν στηρίζεται απ’ όλους τους συμμετέχοντες οπότε και η διοργάνωση οδηγείται στην απόφαση κανονικής διεξαγωγής. Ο Κουζής κερδίζει την εκκίνηση και ξεκινά έναν μοναχικό αγώνα ανοίγοντας συνεχώς τη διαφορά από τον 2ο. Περίπου στα μισά του σκέλους ο Πάνος συνεχίζει στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό, η διαφορά από τον 2ο έχει ξεπεράσει το 1 λεπτό και όλα δείχνουν πως η νίκη του 1ου σκέλους θα επαναληφθεί με μεγαλύτερη διαφορά. Ακριβώς τότε όλα αλλάζουν: Ο μπροστινός τροχός του XXF450 κολλάει στη λάσπη και ο αθλητής της Fantic πέφτει με ταχύτητα και εξαρθρώνει τον αντίχειρα του δεξιού χεριού. Βγαίνει αμέσως στα πιτς όπου ο μηχανικός της ομάδας Μενέλαος Κοντογιάννης επιδιορθώνει τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας και επανατοποθετεί τον αντίχειρα του Κουζή, αφού σκίζει το δεξί του γάντι για να το αφαιρέσει. Ο Πάνος ξαναμπαίνει στον αγώνα έχοντας χάσει αρκετές θέσεις και όλοι πιστεύουν πως ο αγώνας έχει χαθεί - όλοι εκτός από τον ίδιο τον Κουζή! Ο Πάνος συνεχίζει να οδηγεί σε καταιγιστικό ρυθμό κερδίζοντας τις χαμένες θέσεις μία-μία. Η σημαία του τερματισμού τον βρίσκει στη 2η θέση με μικρή διαφορά από τον 1ο Ράδο (97, GasGas). Έτσι ο Κουζής και η Fantic κερδίζουν τον αγώνα με 1-2 στα σκέλη και ανοίγουν ακόμα περισσότερο την πρωτοπορία τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα.
Παναγιώτης Κουζής : «Οι συνθήκες του αγώνα ήταν εξαιρετικά αντίξοες και στο 2ο σκέλος τα πράγματα έγιναν ακόμα δυσκολότερα λόγω της καταιγίδας και της πτώσης μου. Παρόλες τις δυσκολίες προσπάθησα μέχρι την τελευταία στροφή και το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε. Η ομάδα μου και το μηχανάκι μου ανταποκρίθηκαν αψεγάδιαστα στην τεράστια πρόκληση και βλέποντας βίντεο του αγώνα πραγματικά εντυπωσιάζομαι από τον τρόπο που δουλεύει το Fantic μου. Τώρα ξεκουραζόμαστε για λίγο με μοτο-βόλτες στα βουνά και μετά ξεκινάμε προετοιμασία για την επόμενη στάση του ΠΠ στην αρχαία Ολυμπία»
Στην ΜΧ2 / ΜΧ125 η μπάρα γεμίζει με 37 μοτοσυκλέτες. Μετά από μεγάλες μάχες και πτώσεις στην κατηγορία , ο Δημήτρης Βαγγελάκος (211, Fantic XXF250) δείχνει αξιοσημείωτη ταχύτητα και πείσμα και κατακτά την 6η θέση Γενικής (8η -7η θέση στο 1ο και 2ο σκέλος αντίστοιχα). Ο Ηλίας Καραγιάννης (74, XXF250) έχει μια πτώση, τραυματίζει τον χιαστό του και εγκαταλείπει ενώ δεν μπορεί στη συνέχεια να συμμετέχει στο 2ο σκέλος.
Στον αγώνα δεν συμμετείχε ο Δημήτρης Μπαξεβάνης (131, XXF450) που συνεχίζει να αναρρώνει, ενώ στην MX Open δεν συμμετείχε τελικά ο Χρήστος Κοτούλας (5, Fantic XXF40) λόγω του τραυματισμού που υπέστη κατά τη διάρκεια προπόνησης.
Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι μοτοσυκλέτες της επίσημης ομάδας της Fantic αγωνίζονται ακριβώς όπως βγαίνουν από το εργοστάσιο και δεν έχουν την παραμικρή μετατροπή, πέρα από τις προσωπικές ρυθμίσεις κάθε οδηγού και την άψογη προετοιμασία με προϊόντα της Motorex, αποδεικνύοντας στην πράξη πως το “factory feeling” δεν είναι απλά μια επινόηση του marketing.
Έχοντας τα πρωτεία στα Πανελλήνια πρωταθλήματα motocross και enduro o Πάνος Κουζής και όλη η υπόλοιπη ομάδα της Fantic Motor Hellas, μετά από μια σύντομη ξεκούραση, θα ξεκινήσουν προετοιμασία για τον επόμενο αγώνα MX στις 2-3 Σεπτεμβρίου στην Αρχαία Ολυμπία και τον επόμενο διπλό αγώνα Enduro που είναι προγραμματισμένος για 25-26 Νοεμβρίου .