Νέο κεφάλαιο της GASGAS στα MXGP!

Δυναμικό ντεμπούτο της εταιρείας!
Από τον

Πάνο Καραβοκύρη

28/2/2020

Τον περασμένο Σεπτέμβριο, η KTM προχώρησε στην εξαγορά της GASGAS και έκτοτε η αυστριακή εταιρεία έχει θέσει σε εφαρμογή το πλάνο της, που δεν είναι άλλο απ’ το να ενισχύσει την παρουσία της GASGAS στους χωμάτινους αγώνες -και όχι μόνο. Μάλιστα, πολλά διάσημα ονόματα της ΚΤΜ μεταπήδησαν στη GASGAS, εκπροσωπώντας την φέτος σε διάφορους αγώνες, όπως η Laia Sanz στο Dakar.

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα Motocross βρίσκεται ένα βήμα πριν ξεκινήσει και η GASGAS θα κάνει το ντεμπούτο της τόσο στην MXGP όσο και στην ΜΧ2. Στη κορυφαία κατηγορία του πρωταθλήματος θα συμμετάσχει με την Standing Construct GASGAS Factory Racing, ενώ στην MX2 με την DIGA Procross GASGAS Factory Juniors.

Ο Robert Jonas, είναι Αντιπρόεδρος της ΚΤΜ και της GASGAS στα αγωνιστικά τμήματα off-road και ανέφερε: “Είναι μια πολύ σημαντική στιγμή για όλους όσοι είναι στην GASGAS, καθώς τώρα θα γραφτεί ένα νέο κεφάλαιο για την εταιρεία με την εμπλοκή της στους παγκοσμίου επιπέδου αγώνες Motocross. Η GASGAS διαθέτει πλούσια Ιστορία στους χωμάτινους αγώνες και είναι μια εταιρεία που θα προσθέσει περισσότερο ενδιαφέρον στο πρωτάθλημα, μέσα απ’ τη συνεργασία της με δύο πολύ γνωστές ομάδες που έχουν μεγάλο πάθος για τα Motocross. Όλοι οι αναβάτες μας είναι πολύ καλά προετοιμασμένοι και ανυπομονούμε να δούμε πώς θα τα πάνε φέτος! Ο αγώνας στο Matterley Basin αποτελεί σημείο αναφοράς για την GASGAS, καθώς από εκεί θα ξεκινήσουμε την εδραίωση και την αναγνώριση της εταιρείας σε παγκόσμια κλίμακα.”

Οι αναβάτες της Standing Construct GASGAS Factory Racing είναι ο Glenn Coldenhoff, που ήρθε τρίτος στη βαθμολογία πέρσι και Ivo Monticelli που συνεργάζεται για δεύτερη χρονιά με την Standing Construct. “Είναι υπέροχο που θα είμαι ο αναβάτης μιας εταιρείας που κάνει το ντεμπούτο της στα MXGP και παράλληλα θα είμαι μέρος της Ιστορίας της GASGAS. Προπονήθηκα πάρα πολύ σκληρά το χειμώνα και δεν βλέπω την ώρα να αγωνιστώ,” ανέφερε ο Coldenhoff. Από την άλλη, ο ομόσταβλός του, Ivo Monticelli, είναι πολύ ενθουσιασμένος με τη νέα του μοτοσυκλέτα και είναι πολύ ευχαριστημένος με την GASGAS, και δήλωσε: “Προετοιμάστηκα όσο καλύτερα μπορούσα ώστε να είμαι έτοιμος για τη φετινή σεζόν!”

Στην ΜΧ2, ο στόχος της GASGAS είναι να βρεθεί μέσα στη δεκάδα και παράλληλα οι αναβάτες της να αποκτήσουν περισσότερη εμπειρία, καθώς τόσο ο Jeremy Sydow όσο και o Simon Langenfelder βρίσκονται στην αρχή της καριέρας τους. Ο Langenfelder έχει ξαναγωνιστεί στην ΜΧ2, όμως φέτος είναι η πρώτη χρονιά που θα πάρει μέρος σε όλους τους αγώνες του πρωταθλήματος και είναι κατενθουσιασμένος που εκπροσωπεί την GASGAS. Ο Sydow έχει περισσότερη εμπειρία, αφού είναι ο δεύτερος χρόνος της συνεργασίας του με την DIGA Procross GASGAS Facotry Juniors και είναι πολύ ικανοποιημένος με τη μοτοσυκλέτα του, ενώ εκτιμά ιδιαίτερα την εμπιστοσύνη που του έχει δείξει η εταιρεία.

Husqvarna – Τέλος οι εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό AMA SΜX

Από το 2027 θα υποστηρίζει μόνο ιδιωτικές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα Motocross
husky-factory-mx
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

8/5/2026

Στο σχετικό δελτίο Τύπου η Husqvarna Mobility περιγράφει την απόφασή της ως “επανατοποθέτηση”, καθώς αποφάσισε οριστικά να σταματήσει να τρέχει εργοστασιακές ομάδες στο αμερικανικό πρωτάθλημα SMX – το οποίο οι Αμερικανοί αποκαλούν αυθαίρετα “Παγκόσμιο”, παρότι για όλον τον υπόλοιπο πλανήτη αυτόν τον τίτλο κατέχει προφανώς το πραγματικό παγκόσμιο πρωτάθλημα MXGP της FIM.

Σύμφωνα με το ανακοινωθέν, η επωνυμία Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing μάλλον συναντιέται για τελευταία χρονιά στις αμερικανικές πίστες ΜΧ φέτος, καθώς η εταιρεία ανακοινώνει πως από το πρωτάθλημα του 2027 δεν θα έχει πια εργοστασιακές ομάδες. Αντ’ αυτών η Husqvarna θα διαθέσει σε ιδιωτικές ομάδες εξαρτήματα και τεχνική υποστήριξη εργοστασιακού επιπέδου.

Πρόκειται για μια απόφαση που στο υπόβαθρο μάλλον έχει φαρδιά-πλατιά την υπογραφή Bajaj, καθώς η νέα ιδιοκτησία των KTM, Husqvarna και GASGAS προφανώς θέλει να περιορίσει τα έξοδα του ομίλου στον οποίο απέκτησε πλειοψηφικό πακέτο μετοχών σώζοντάς τον από τη χρεωκοπία.

Για να προλάβουμε σχετικές εικασίες που να συμπαρασύρουν και το MXGP στις περικοπές, να πούμε πως ως αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάποια σχετική πληροφορία, ενώ το δελτίο Τύπου της Husqvarna Mobility είναι απολύτως ξεκάθαρο πως αναφέρεται μόνο στη Βόρεια Αμερική (ΗΠΑ και Καναδάς) και όχι γενικώς.

Κατά καιρούς μάλιστα έχουν ακουστεί φήμες πως οι Ινδοί σκέφτονται να περικόψουν ακόμη περισσότερο τις αγωνιστικές επενδύσεις του ομίλου Pierer, με τη μπάλα της φημολογίας να έχει πάρει μέχρι και την ομάδα MotoGP της ΚΤΜ, κάτι που μάλλον διαψεύδεται από την πραγματικότητα. Θα εξέλισσε η ΚΤΜ αγωνιστική 850cc αν αυτό το σενάριο είχε βάση;

Η μαρκετινίστικη γλώσσα της ανακοίνωσης της Husqvarna Mobility μιλά επίσης για “ευθυγράμμιση” στην αγορά της Βόρειας Αμερικής, κάτι που περιγράφεται πιο αναλυτικά στη συνέχεια ως “διεύρυνση της θέσης της Husqvarna εντός της μοτοσυκλετιστικής βιομηχανίας, όπου διαθέτει γκάμα με μοντέλα Motocross, Enduro, Travel, Naked, Supermoto και Ηλεκτρικά”.

Αυτό θα μπορούσε να ερμηνευτεί και ως εξοικονόμηση πόρων από τις εργοστασιακές ομάδες προς στήριξη περισσότερων ιδιωτικών πρωτοβουλιών σε όλες τις αγωνιστικές κατηγορίες που μπορεί να έχει παρουσία.

Το πλάνο που περιγράφει η ανακοίνωση μιλά για μια νέα στρατηγική, κατά την οποία η Husqvarna θα αναπτύξει ένα πρόγραμμα χρονομίσθωσης (leasing) για επαγγελματικές αγωνιστικές ομάδες στη Βόρεια Αμερική, το οποίο θα πατά πάνω στις υπάρχουσες συνεργασίες και δομές, προσφέροντας στις ομάδες κινητήρες και αναρτήσεις εργοστασιακών προδιαγραφών.

Ο δε τελικός στόχος που περιγράφεται είναι αρκετά αποκαλυπτικός για το σκεπτικό τους: “το πρόγραμμα αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να παραμείνει δραστήρια στο SMX και στο μέλλον”, έκφραση που αφήνει ένα υπονοούμενο πως, σε διαφορετική περίπτωση, δεν θα ήταν βιώσιμη η παραμονή της Husqvarna στο πρωτάθλημα.

Όπως και να έχει, ξεκαθαρίζει πως η Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing θα παραμείνει ενεργή ως έχει κανονικότατα ως το τέλος του φετινού πρωταθλήματος AMA SMX, στο οποίο τρέχει εργοστασιακές ομάδες και στις δύο βασικές κατηγορίες: στα 450 με τους Malcolm Stewart και R.J. Hampshire, καθώς και στα 250 με τους Ryder Difrancesco, Daxton Benning και Casey Cochran.