Πανελλήνιο Motocross 1ος αγώνας Σκύδρα: Η πορεία της Yamaha
Από τον
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
29/4/2021
Με νίκες χαιρέτησε η Yamaha την έναρξη του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross στον πρώτο αγώνα για το 2021:
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΕΝΑΡΞΗ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ MOTOCROSS 2021
Η ΣΤΙΓΜΗ ΠΟΥ ΟΛΟΙ ΠΕΡΙΜΕΝΑΜΕ
1ο αγώνας 24-25 Απριλίου 2021, Σκύδρα
Μετά από πολλούς και κουραστικούς μήνες, έφτασε η στιγμή που όλοι περιμέναμε! Η έναρξη του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος MOTOCROSS μαζί με την ανακοίνωση του ευρύτερου προγράμματος του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Ο πρώτος αγώνας πραγματοποιήθηκε στην πίστα MOTOCROSS στη Σκύδρα, δυστυχώς χωρίς θεατές, με τους αθλητές όμως να τηρούν όλα τα μέτρα πρόληψης και ασφάλειας, έτσι ώστε να είμαστε σε θέση να φέρουμε εις πέρας ένα πρωτάθλημα, πάντα με κοινωνική και ατομική ευθύνη.
Ο καιρός δεν βοήθησε ώστε να γίνουν όλα τα δοκιμαστικά του Σαββάτου, αφού η βροχή και η λάσπη έφερε δυσκολίες. Την Κυριακή όμως ο καιρός στάθηκε σύμμαχος και ο αγώνας πραγματοποιήθηκε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Δυστυχώς δεν έλειψαν οι απουσίες αθλητών μας λόγω ανειλημμένων υποχρεώσεων (ΠΑΚΑΤΑΡΙΔΗΣ-OPEN και ΣΑΓΜΑΛΗΣ-ΜΧ2) και σοβαροί τραυματισμοί (ΤΑΜΒΑΚΟΣ – ΜΧ85).
Στο 1ο σκαλί του βάθρου της ΜΧ2 ανέβηκε ο Ανδρέας Ανδρέου (101) μετά από μια δυναμική οδήγηση σε ένα δύσκολο και λασπωμένο τερέν.
Ανδρέας Ανδρέου (101)
Στην ΜΧ1, οι Δημήτρης Τουρατζίδης junior (200) και Δημήτρης Μπαξεβάνης (131) τερμάτισαν στη 2η και 6η θέση αντίστοιχα, με τον Μπαξεβάνη να τερματίζει 1ος στην ΜΧ300, παρά το σοβαρό οικογενειακό πρόβλημα που είχε να αντιμετωπίσει.
Δημήτρης Τουρατζίδης (200)
Δημήτρης Μπαξεβάνης (131)
Στην ΜΧ85, Ιάκωβος Παπαδόπουλος (313) τερματίζει στην 7η θέση αφού στο 2ο σκέλος αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μετά από πτώση. Ακόμα όμως πιο άτυχος στάθηκε ο συναθλητής του Χρήστος Ταμβάκος (66), ο οποίος τραυματίστηκε σοβαρά στα χρονομετρημένα, νοσηλεύεται και του ευχόμαστε πολύ γρήγορα περαστικά! Και οι δύο αθλητές συμμετέχουν στον θεσμό του YZ bLU cRU.
Χρήστος Ταμβάκος (66)
Ιάκωβος Παπαδόπουλος (313)
Στην ΜΧ65, ο Γιώργος Τσαλίκης (25) και Γιώργος Κουκαλιώτης (125) και οι δύο συμμετέχοντες στον θεσμό του YZ bLU cRU, ανέβηκαν αντίστοιχα στο 2ο και 3ο σκαλί του βάθρου και φαίνεται να το διασκέδασαν αρκετά.
Γιώργος Τσαλίκης (25)
Γιώργος Κουκαλιώτης (125)
Στην κατηγορία MX Women, οικογενειακή υπόθεση η 1η και 2η θέση του αγώνα με τις Λάμπρου Ιωάννα (7) και Λάμπρου Αμαλία (17) να τις κατακτούν αντίστοιχα με Yamaha YZ250F και ΥΖ125.
Λάμπρου Ιωάννα (7) και Λάμπρου Αμαλία (17)
Συγχαρητήρια σε όλους τους αθλητές!
Ανανεώνουμε το ραντεβού μας για 15-16 Μαΐου στην πίστα της Σπερχειάδας! Ευχόμαστε να είμαστε ΟΛΟΙ ΕΚΕΙ, πάντα με αποστάσεις και ασφάλεια!
Motocross Πτολεμαΐδα: Κουζής και Fantic νικητές στην ΜΧ1
Στο δρόμο για τον τίτλο
Από τον
Μπάμπη Μέντη
6/6/2023
Σε έναν αγώνα που καθορίστηκε από τις ιδιαίτερα αντίξοες καιρικές συνθήκες, με την έντονη βροχόπτωση να μετατρέπει κάποια σημεία της πίστας σε βάλτους και τον αγώνα να θυμίζει περισσότερο λασπόλουτρο, παρά αθλητικό γεγονός και να απαιτεί τεράστια σωματική και πνευματική προσπάθεια από τους αναβάτες, ο Παναγιώτης Κουζής κατάφερε να δείξει τις ικανότητές του. Όντας γρηγορότερος από όλους στον 1ο Αγώνα, πήρε την πρώτη θέση του βάθρου, ενώ στον 2ο καταβάλλοντας τιτάνια προσπάθεια, έχοντας έναν εξαρθρωμένο αντίχειρα στο δεξί του χέρι μετά από πτώση που σημείωσε κατά την διάρκεια του αγώνα και χάνοντας αρκετές θέσεις λόγω αυτού, κατάφερε να πλασαριστεί στην δεύτερη θέση του βάθρου, κρατώντας έτσι την πρώτη γενικής. Συνεχίζει έτσι ακάθεκτος για την κατάκτηση του Πανελληνίου Πρωταθλήματος MX, ενώ παραμένει πρώτος και στο Enduro.
Ακολουθεί το δελτίο τύπου της Fantic, για έναν από τους δυσκολότερους και απαιτητικούς αγώνες στο φετινό Π.Π. MX:
ΚΟΥΖΗΣ ΚΑΙ FANTIC ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΕΝΑΝ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΣΚΛΗΡΟΤΕΡΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ MOTOCROSS
Το Σαββατοκύριακο 26 & 27 Μαΐου ολοκληρώθηκε ο 4ος αγώνα του Πανελλήνιου Πρωταθλήματος Μotocross στην Πτολεμαΐδα. Ο αγώνας διοργανώθηκε από τον Αθλητικό Μοτοσυκλετιστικό Όμιλο Εορδαίας (Α.Μ.Ο.Ε.), με τεράστια προσπάθεια ενάντια στις αντίξοες καιρικές συνθήκες που μετέτρεψαν τον αγώνα σε μια από τις δυσκολότερες δοκιμασίες στην ιστορία του Ελληνικού MX, για τους αναβάτες και τις μοτοσυκλέτες τους.
Το Σάββατο ολοκληρώθηκαν οι ελεύθερες και χρονομετρημένες δοκιμές, ενώ η καταιγίδα που ακολούθησε δεν επέτρεψε να διεξαχθούν οι αγώνες πρόκρισης με συνέπεια να διατηρηθούν τα αποτελέσματα των χρονομετρημένων για τον προσδιορισμό της προτεραιότητας στην μπάρα εκκίνησης.
Την Κυριακή η μέρα ξεκίνησε με ελαφρά βελτιωμένες συνθήκες, αλλά η βροχή που ξεκίνησε το μεσημέρι θα μετέτρεπε την πίστα σε ένα πραγματικό στίβο μάχης .
Στο 1ο σκέλος της MX1 o Πάνος Κουζής (338) και το Fantic του (XXF450) έκαναν μια εντυπωσιακή εκκίνηση και βρέθηκαν να οδηγούν τον αγώνα μετά από μερικές στροφές. Από εκεί πέρα ο οδηγός της Fantic οδήγησε εντυπωσιακά γρηγορότερα από τον ανταγωνισμό πετυχαίνοντας ταχύτερο γύρο και κερδίζοντας το σκέλος, με διαφορά μεγαλύτερη του ενός λεπτού από τον 2ο .
To 2ο σκέλος της MX1 είχε όλο το δράμα, την ψυχική δύναμη και την αγωνία που κάνουν τους αγώνες μοτοσυκλέτας ένα από τα συναρπαστικότερα αθλήματα: Η καταρρακτώδης βροχή έχει μετατρέψει πλέον σημεία της πίστας σε βάλτο και οι οδηγοί και όλη η ομάδα της Fantic προτείνει την ακύρωση του 2ου σκέλους για λόγους ασφαλείας. Η πρόταση ακύρωσης δεν στηρίζεται απ’ όλους τους συμμετέχοντες οπότε και η διοργάνωση οδηγείται στην απόφαση κανονικής διεξαγωγής. Ο Κουζής κερδίζει την εκκίνηση και ξεκινά έναν μοναχικό αγώνα ανοίγοντας συνεχώς τη διαφορά από τον 2ο. Περίπου στα μισά του σκέλους ο Πάνος συνεχίζει στον ίδιο καταιγιστικό ρυθμό, η διαφορά από τον 2ο έχει ξεπεράσει το 1 λεπτό και όλα δείχνουν πως η νίκη του 1ου σκέλους θα επαναληφθεί με μεγαλύτερη διαφορά. Ακριβώς τότε όλα αλλάζουν: Ο μπροστινός τροχός του XXF450 κολλάει στη λάσπη και ο αθλητής της Fantic πέφτει με ταχύτητα και εξαρθρώνει τον αντίχειρα του δεξιού χεριού. Βγαίνει αμέσως στα πιτς όπου ο μηχανικός της ομάδας Μενέλαος Κοντογιάννης επιδιορθώνει τα χειριστήρια της μοτοσυκλέτας και επανατοποθετεί τον αντίχειρα του Κουζή, αφού σκίζει το δεξί του γάντι για να το αφαιρέσει. Ο Πάνος ξαναμπαίνει στον αγώνα έχοντας χάσει αρκετές θέσεις και όλοι πιστεύουν πως ο αγώνας έχει χαθεί - όλοι εκτός από τον ίδιο τον Κουζή! Ο Πάνος συνεχίζει να οδηγεί σε καταιγιστικό ρυθμό κερδίζοντας τις χαμένες θέσεις μία-μία. Η σημαία του τερματισμού τον βρίσκει στη 2η θέση με μικρή διαφορά από τον 1ο Ράδο (97, GasGas). Έτσι ο Κουζής και η Fantic κερδίζουν τον αγώνα με 1-2 στα σκέλη και ανοίγουν ακόμα περισσότερο την πρωτοπορία τους στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα.
Παναγιώτης Κουζής : «Οι συνθήκες του αγώνα ήταν εξαιρετικά αντίξοες και στο 2ο σκέλος τα πράγματα έγιναν ακόμα δυσκολότερα λόγω της καταιγίδας και της πτώσης μου. Παρόλες τις δυσκολίες προσπάθησα μέχρι την τελευταία στροφή και το αποτέλεσμα μας αποζημίωσε. Η ομάδα μου και το μηχανάκι μου ανταποκρίθηκαν αψεγάδιαστα στην τεράστια πρόκληση και βλέποντας βίντεο του αγώνα πραγματικά εντυπωσιάζομαι από τον τρόπο που δουλεύει το Fantic μου. Τώρα ξεκουραζόμαστε για λίγο με μοτο-βόλτες στα βουνά και μετά ξεκινάμε προετοιμασία για την επόμενη στάση του ΠΠ στην αρχαία Ολυμπία»
Στην ΜΧ2 / ΜΧ125 η μπάρα γεμίζει με 37 μοτοσυκλέτες. Μετά από μεγάλες μάχες και πτώσεις στην κατηγορία , ο Δημήτρης Βαγγελάκος (211, Fantic XXF250) δείχνει αξιοσημείωτη ταχύτητα και πείσμα και κατακτά την 6η θέση Γενικής (8η -7η θέση στο 1ο και 2ο σκέλος αντίστοιχα). Ο Ηλίας Καραγιάννης (74, XXF250) έχει μια πτώση, τραυματίζει τον χιαστό του και εγκαταλείπει ενώ δεν μπορεί στη συνέχεια να συμμετέχει στο 2ο σκέλος.
Στον αγώνα δεν συμμετείχε ο Δημήτρης Μπαξεβάνης (131, XXF450) που συνεχίζει να αναρρώνει, ενώ στην MX Open δεν συμμετείχε τελικά ο Χρήστος Κοτούλας (5, Fantic XXF40) λόγω του τραυματισμού που υπέστη κατά τη διάρκεια προπόνησης.
Αξίζει να σημειωθεί πως όλες οι μοτοσυκλέτες της επίσημης ομάδας της Fantic αγωνίζονται ακριβώς όπως βγαίνουν από το εργοστάσιο και δεν έχουν την παραμικρή μετατροπή, πέρα από τις προσωπικές ρυθμίσεις κάθε οδηγού και την άψογη προετοιμασία με προϊόντα της Motorex, αποδεικνύοντας στην πράξη πως το “factory feeling” δεν είναι απλά μια επινόηση του marketing.
Έχοντας τα πρωτεία στα Πανελλήνια πρωταθλήματα motocross και enduro o Πάνος Κουζής και όλη η υπόλοιπη ομάδα της Fantic Motor Hellas, μετά από μια σύντομη ξεκούραση, θα ξεκινήσουν προετοιμασία για τον επόμενο αγώνα MX στις 2-3 Σεπτεμβρίου στην Αρχαία Ολυμπία και τον επόμενο διπλό αγώνα Enduro που είναι προγραμματισμένος για 25-26 Νοεμβρίου .