Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2021: Δοκιμαστικά 6ου αγώνα Κρηνίδες – Λίγες συμμετοχές σε εκπληκτική πίστα

Τελευταίος αγώνας στην καλύτερη πίστα MX!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

20/11/2021

Δοκιμές και κατάταξη σήμερα για τον τελευταίο αγώνα για το πανελλήνιο πρωτάθλημα Motocross με ελάχιστες συμμετοχές, μόλις 30 στο σύνολο, καθώς η πλειοψηφία των αναβατών απέχει για το υπόλοιπο του πρωταθλήματος μετά τον θάνατο του Αλέξανδρου Γεωργαντά και τον βαρύ τραυματισμό του δεκαεξάχρονου Χατζηράλλη.

Έχει προηγηθεί η ακύρωση του 5ου αγώνα μετά την ανακοίνωση του σωματείου της ΛΕΜΣ πως σε ένδειξη συμπαράστασης στις οικογένειες που υποφέρουν μετά τον αγώνα των Γιαννιτσών δεν επιθυμούσε την άμεση διεξαγωγή ενός ακόμη αγώνα και ζητούσε αναβολή. Χωρίς δυνατότητα αλλαγής στο πρόγραμμα η αναβολή μετατράπηκε σε ακύρωση και ακολούθησε κοινή ανακοίνωση δέκα αναβατών για αποχή και από τον τελευταίο αγώνα, τιμώντας την μνήμη του αδικοχαμένου συναθλητή τους και ταυτόχρονα στέλνοντας μήνυμα διαμαρτυρίας προς την Ομοσπονδία για τις αγωνιστικές συνθήκες.

Μετά από ένα τόσο τραγικό γεγονός, που αντίστοιχό του δεν έχει ξανά γίνει, η ακύρωση του πρωταθλήματος θα έπρεπε να εξυπακούεται και η επιστροφή από το 2022 να γίνει με καθολικές αλλαγές σε όποιες διαδικασίες έχει κριθεί απαραίτητο. Είναι γεγονός πως τα παγκόσμια ή εθνικά πρωταθλήματα δεν σταματούν μετά από δυστύχημα, αλλά δεν γίνεται να συγκρινόμαστε με το επίπεδο του παγκοσμίου όταν συζητάμε για το αν πρέπει να ολοκληρωθεί ή όχι το πρωτάθλημα ενώ όταν η συζήτηση πηγαίνει στις συνθήκες να γυρνά η σύγκριση ανάποδα και να ακούγεται το επιχείρημα πως δεν πρέπει να περιμένει κανείς από μία χώρα σαν την Ελλάδα, να κρατήσει επίπεδο παγκοσμίου… Σε κάθε περίπτωση ο 6ος αγώνας θα διεξαχθεί αύριο ακόμη και με ελάχιστες συμμετοχές και με τον τίτλο στην ΜΧ1 να έχει ήδη απονεμηθεί στον αδικοχαμένο Γεωργαντά, που έτσι κι αλλιώς αναμέναμε όλοι πως θα κέρδιζε αν ήταν ακόμη εν ζωή.

Το μόνο απολύτως θετικό από την διεξαγωγή του τελευταίου αγώνα στις Κρηνίδες είναι το παράδειγμα αυτής της εξαιρετικής πίστας και της φοβερής προσπάθειας που έχουν καταβάλει όλοι όσοι εμπλέκονται στην διοργάνωση αυτού του αγώνα, για να βλέπουμε σήμερα μία εικόνα που ξεφεύγει από το επίπεδο της χώρας μας και πηγαίνει πολύ-πολύ ψηλότερα. Οι αντιθέσεις με πριν είναι τεράστιες. Απόδειξη πως μπορούν τα πράγματα να είναι καλύτερα. Δεν είναι μόνο η πίστα άψογη με προστατευτικά παντού, αλλά υπάρχει και πληθώρα κριτών με προστατευτικά κράνη όλοι τους, με σήμανση σε κάθε σημείο και με όλους τους ελέγχους να τηρούνται στην εντέλεια. Κι όλα αυτά με τριάντα συμμετοχές! Ας μην ξεχνάμε πως οι αγώνες στηρίζονται στις συμμετοχές όμως ο μικρός τους αριθμός δεν έφερε εκπτώσεις, τουλάχιστον με την σημερινή εντυπωσιακή εικόνα που μακάρι να συνεχίσει αύριο, προφανώς, και στην συνέχεια να αποτελέσει πρότυπο και για το μέλλον.

Εξαιτίας των ελάχιστων συμμετοχών οι εκκινήσεις συγχωνεύτηκαν κι έτσι MX1, MX2 και MX300 έτρεξαν μαζί με μόλις εννιά αγωνιζομένους. Από αυτούς ξεχώρισε απόλυτα ο Ανδρέας Καρασάββας (#212 GAS-GAS 250) - κεντρική φωτογραφία άρθρου- που ήταν με διαφορά ταχύτερος αλλά και πάρα πολύ εντυπωσιακός στα άλματα. Κοντά του όμως και ο Σπυρης Γιώργος (#10 YZF450) που είχε τον καλύτερο χρόνο της MX1, ενώ στην MX300 πάρα πολύ καλό ρυθμό και εξίσου εντυπωσιακός ήταν και ο Ματι Άρης (#27 Beta300).

Τραυματισμό είχαμε στο warm-up πριν την εκκίνηση για OPEN και Senior, όπου παγιδεύτηκε το πόδι του Δημητρόπουλου Βασίλη και δυστυχώς έφυγε με φορείο για άμεση μεταφορά στο νοσοκομείο με τις διαδικασίες να σταματούν για λίγα λεπτά μέχρι να επιστρέψει το ασθενοφόρο στην πίστα. Κλασικά πολύ γρήγορος σε αυτό το γκρουπ ο Καρασακαλίδης (#177 SX450) όπου για λίγο ακολούθησε τον ρυθμό του και ο Τσιπουρόπουλος (#411 KXF250) όπως φυσικά και ο Πράσσος (#12 CRF450) που τερμάτησε δεύτερος. Με τις μάχες να απουσιάζουν καθολικά, ήταν ευχάριστη όαση η μάχη που έδωσαν Δημητριάδης (#66 KXF250), Κουζής (#62 YZF250) και Γάκης (#213 ΚΤΜ 450) όπως επίσης και πιο μπροστά τους αλλά όχι τόσο έντονα, ο Σοφτα-Μεχμετ Αλη (#99 YZ250) με τον Σιδέρη (#96 YZ125).

Στην MX65 που ήταν η μόνη από τις μικρές κατηγορίες που είχε συμμετοχές ξεχώρισε ο Τριανταφυλλόπουλος Σόλων (#241 GAS GAS) όχι μόνο με τον ρυθμό αλλά και με απίστευτα άλματα που δεν βλέπεις εύκολα από τις μικρού κυβισμού μοτοσυκλέτες. Όλοι όμως οι αναβάτες ήταν κοντά σε χρόνους πράγμα που δείχνει πως ο αύριο θα δούμε κανονική μάχη από τους μελλοντικούς κορυφαίους αναβάτες της χώρας!

 

Συγκεντρωτική εικόνα Σαββάτου:


 

Samp Racing: Δημιουργήθηκε Ελληνική επαγγελματική ομάδα Motocross! Έτοιμη για το 2024!

Μακάρι θαύμα αντί για πυροτέχνημα
Samp Racing: Δημιουργήθηκε Ελληνική επαγγελματική ομάδα Motocross! Έτοιμη για το 2024!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

28/3/2024

Ελληνική, πολυπληθής ομάδα που δίνει μοτοσυκλέτες σε αναβάτες, πληρώνει εξοπλισμό, έξοδα προπόνησης, τα έξοδα γενικά και εφαρμόζει και αυστηρό πρόγραμμα. Συμβαίνει μία φορά κάθε δέκα χρόνια και υπό αυτές τις συνθήκες ακόμη πιο σπάνια, όμως για το 2024 είναι ήδη έτοιμη για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Motocross 2024!

Δεν έχουν περάσει πολλά εξάμηνα από τότε που ο Peter Hickman, που αυτή την στιγμή κρατά το ρεκόρ γύρου στο Isle of Man TT, μου εξιστορούσε πόσο τυχερός είναι που μία ιδιαίτερα πλούσια κυρία αποφάσισε να πάει κόντρα στις φίλες της στα πάρτι τσαγιού, όπου ανταγωνιζόντουσαν για τις επιδόσεις των αλόγων κούρσας που κάθε μία σπονσοράριζε και να δημιουργήσει την δική της ομάδα αγωνιστικών μοτοσυκλετών όπου τα «άλογα» θα μετρούνται πλέον σε εκατοντάδες. Βέβαια η Faye Ho που προσέλαβε τον Hickman και τον Brookes δεν αγάπησε τυχαία τις μοτοσυκλέτες και μπορεί η απόφασή της να έχει δική της ομάδα στο Isle of Man TT να ξεκίνησε ως πικάρισμα αλλά οι ρίζες και η προσωπικότητά της θα την έφερναν πολύ γρήγορα κοντά τους έτσι κι αλλιώς, χωρίς να επεκταθώ εδώ περισσότερο.

Samp_racing σαν να λαμε FHO
Στο εξωτερικό αυτά τα θαύματα γίνονται πιο συχνά: Η Faye Ho, εγγονή του δις/ουχου Stanley Ho με τον Peter Hickman

Είπα τότε στον Peter Hickman πως αυτή είναι μία πολύ συνηθισμένη ιστορία στο IoM TT και γενικά στα παγκόσμια πρωταθλήματα, ιδιαίτερα τις προηγούμενες δεκαετίες αλλά δεν συμβαίνει συχνά σε επίπεδο εθνικών διοργανώσεων αν δεν μιλάμε για 4-5 Ευρωπαϊκές χώρες. Καθότι στις υπόλοιπες πέφτουν όλοι μαζί στο χαντάκι ακόμη και όσοι έχουν τη στόφα να καταφέρουν κάτι καλύτερο. Προχωρήσαμε την κουβέντα μας τότε, λέγοντας πως μακάρι να βρεθούν και στις υπόλοιπες χώρες μερικοί πρόθυμοι και πλούσιοι να ξοδεύουν χρήμα σε αγώνες αντί σε κάτι πάρτι και τραπέζια.

Η ευχή εκείνη έπιασε και μάλιστα η αρχή που έγινε την σεζόν 2023, επεκτείνεται τώρα στο 2024 με τρόπο που ξεφεύγει από τα ελληνικά δεδομένα καθώς η SAMP Racing ξεκινά ως ότι καλύτερο έχουμε δει εδώ και πολύ καιρό, ανταγωνιζόμενη σε παροχές ακόμη και ομάδες αντιπροσωπειών. Στο τέλος της επόμενης σεζόν θα έχουμε κλείσει 40 χρόνια και σε αυτή την πορεία έχουμε δει και αντίστοιχες παλαιότερες προσπάθειες από τρελούς με την καλή έννοια, θυμόμαστε και αντιπροσώπους που στις πλάτες τους σήκωσαν για χρόνια όλο το Motocross, μαζί και τους ανταγωνιστές τους μερικές φορές.

Στις μέρες μας όμως και σε μία εποχή που πέρα από το Motocross όλα τα αθλήματα με μοτοσυκλέτες πάσχουν οικτρά σε συμμετοχές και σε κοινό που τους παρακολουθεί, τέτοιες προσπάθειες λάμπουν φωτεινότερες. Ακόμη και το ίδιο το Motocross δυσκολεύεται από την γενικότερη απροθυμία των εταιρειών να υποστηρίξουν τους αγώνες στην Ελλάδα που κατά επέκταση δεν μπορείς να τις δείξεις και με το δάχτυλο κατηγορώντας, καθώς για να το κάνουν θέλουν σταθερότητα διοργανώσεων που δεν υπάρχει, σαφές πρόγραμμα που επίσης δεν υπάρχει, κόσμο να το παρακολουθεί για να υπάρχει νόημα στα έξοδα και τέλος ένα ελάχιστο πλήθος συμμετοχών, αντί να τρέχουν 3 και να ανεβαίνουν όλοι μαζί στο βάθρο. Από την πλευρά μας είμαστε οι μόνοι που επενδύουμε στην κάλυψη όλων των ελληνικών αγώνων, ακριβώς για να προωθηθούν οι συμμετέχοντες μήπως και στο μέλλον δούμε να πληθαίνουν βελτιώνοντας την κατάσταση.

Samp_racing σαν να λαμε FHO

Υπό αυτές τις συνθήκες μόνο κάποιος που έχει πάθος και χρήμα μπορεί να επενδύσει σε μία αγωνιστική ομάδα χωρίς να περιμένει τίποτα περισσότερο επιχειρηματικά και εικάζουμε πως αυτό ακριβώς έχει γίνει στην περίπτωση της Samp Racing από το ρεπορτάζ μας, καθώς η ίδια η ομάδα δεν έχει ακόμη επικοινωνήσει περισσότερες πληροφορίες. Ιδιοκτήτης της Samp Racing είναι ο κος Σαμπαθιανάκης, επιχειρηματίας με καταγωγή από την Κρήτη που ειδικεύεται στις μεταφορές οχημάτων στο εξωτερικό.

Samp_racing σαν να λαμε FHO

Με έδρα στην Βουλγαρία μεταφέρει τα τελευταία 15 χρόνια αυτοκίνητα σε όλη την Ευρώπη με τον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών, ενώ διαθέτει και ιδιόκτητους σταθμούς φύλαξης σε Βενετία, Γερμανία, Πάτρα και Κόρινθο. Από την δραστηριότητα της Samp Trans, γίνεται ξεκάθαρο πως είναι λίγα αυτά που μπορεί να προσφέρει η Samp Racing από πλευράς προώθησης και αύξησης πελατολογίου, οπότε οι λόγοι ενασχόλησης του δραστήριου επιχειρηματία Σαμπαθιανάκη, θα πρέπει να αναζητηθούν στην επιθυμία του να προσφέρει στους Έλληνες αγωνιζόμενους μία σπάνια ευκαιρία!

Το 2023 η αρχή έγινε βοηθώντας νέους αγωνιζόμενους καθώς και εργαζόμενους της Samp Trans που ασχολούνταν με το MX, να αγωνιστούν στην προηγούμενη σεζόν αποφασίζοντας να κάνουν τώρα το επόμενο βήμα με ακόμη περισσότερους αναβάτες, δημιουργώντας μία κανονική dream team στο ελληνικό MX, ενώ δηλώνουν πως το Motocross είναι μόνο η αρχή!

H Samp Racing έχει αποκτήσει μοτοσυκλέτες KTM, ιδιοκτησίας της, και οι πρώτες πληροφορίες είναι πως έχει διαθέσει από τουλάχιστον δύο σε κάθε αναβάτη ώστε να μπορέσει να προετοιμαστεί σωστά.

 

Οι αναβάτες της Samp Racing είναι οι:

MX Open - Χρήστος Κοτούλας KTM#2

MX1 - Μανώλης Κρητικός KTM#160

MX1 - Χρήστος Κατσαμάκης KTM#888

MX2 - Σωτήρης Φωτάκης KTM#307

MX2 - Αλέξανδρος Κατσαμάκης KTM#19

MX2Τ - Λευτέρης Παπαδάκης KTM#177

MX85 – Ερμής Χατζηβασιλείου KTM#111

MX85 – Μιχάλης Πιστικός KTM#281

Ας δούμε την παρουσίαση των αναβατών:

Ευχόμαστε στην Samp Racing ένα λαμπρό μέλλον, να μην απογοητευτεί από την ελληνική πραγματικότητα και τις αντιξοότητες που αυτή θέτει σε κάθε νέο εγχείρημα και το όνειρό τους, να είναι το MX μόνο η αρχή, να βγει αληθινό. Η πρώτη αναμέτρηση δεν είναι μακριά, απέχει μόλις μερικά εικοσιτετράωρα!

Ο αγώνας της Κέρκυρας είναι ο πρώτος για φέτος και φυσικά το MOTO, το μόνο μέσο που καλύπτει τους ελληνικούς αγώνες, θα είναι εκεί για να καταγράψει την έναρξη και την εξέλιξη και της φετινής σεζόν του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Motocross!

Samp_racing σαν να λαμε FHO

 

Samp_racing σαν να λαμε FHOSamp_racing σαν να λαμε FHO

 

Samp_racing σαν να λαμε FHOΟ Jorge Prado σκέφτεται να μετακομίσει στα ΑΜΑ Supercross και την Kawasaki το 2025