Beta Alp 4.0, Alp X 2024 και Alp 200 - Fun χαρακτήρας, πάνε παντού, οδηγούνται με δίπλωμα Α2

Η ανάσταση του Alp 4.0 σε 2 εκδόσεις μετά από 20+ χρόνια με τη συνδρομή της Zontes, και η εναρμόνιση του 200 με τις Euro5+
Beta Alp 2024
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

7/11/2023

Ήμασταν τυχεροί να έχουμε οδηγήσει το προηγούμενο Beta Alp 4.0 το μακρινό… 2000, με τη μοτοσυκλέτα να αποτελεί ένα απολαυστικό υβρίδιο Trial και καθημερινής On-Off μοτοσυκλέτας. Το 2024 το Alp 4.0 επιστρέφει εκσυγχρονισμένο, μαζί και με την ακόμα πιο “πολιτική” έκδοση X, με τη βοήθεια της Zontes που θα παρέχει τους κινητήρες για τις 2 εκδόσεις της μοτοσυκλέτας. Δίπλα τους θα κυκλοφορήσει και η Alp 200.

Οι διαφορές μεταξύ των Alp 4.0 και Alp X, πέρα από την εμφάνιση είναι οι διαστάσεις των τροχών, με την 4.0 να φέρει τροχούς 21 και 18 ιντσών, έχοντας στο μενού περισσότερο χώμα, ενώ η Alp X φέρει τροχούς 19 και 17 ιντσών με ελαστικά προσανατολισμένα περισσότερο στη χρήση δρόμου.

Beta Alp 200

Αντίστοιχα, το Alp 200, που υπήρχε και στην γκάμα του 2023, παραμένει ως είχε, αλλάζοντας μόνο στον αερόψυκτο κινητήρα των 199 κ.εκ. ώστε να περάσει τις Euro 5+ προδιαγραφές.

Αμφότερες οι 2 μεγάλες Alp 4.0 μοιράζονται την ίδια βάση κινητήρα, πλαισίου, αναρτήσεων και φρένων. Στην καρδιά τους χτυπά ένας μονοκύλινδρος τετράχρονος κινητήρας 350 κ.εκ., που εξελίχθηκε σε συνεργασία της Beta με την Tayo Motorcycles -που κατασκευάζει τις μοτοσυκλέτες της Zontes-, με εργοστασιακή απόδοση 35 hp / 9.500 rpm, κιβώτιο 6 σχέσεων και ανακοινώσιμη τελική ταχύτητα 130 χλμ/ώρα. Σημειώστε πως παρόλο τον κινητήρα της Zontes, οι μοτοσυκλέτες της Beta συνεχίζουν να παράγονται από τη γραμμή εργοστασίου της εταιρείας στην Ιταλία.

Beta Alp 4.0

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο περιμετρικό, με τις αναρτήσεις να έχουν ρυθμιστεί για χαλαρή διασκέδαση, και όχι για αγωνιστική χρήση. Μπροστά βρίσκουμε συμβατικό πιρούνι 43 mm με διαδρομή 185 mm, ενώ πίσω το μονό αμορτισέρ έχει διαδρομή 195 mm. Το ύψος σέλας βρίσκεται στα 865 mm για το 4.0 και στα 855 για το X, κάνοντας τις προσβάσιμες και στα χαμηλά αναστήματα.

Beta Alp X 2024

Στα φρένα ένα δισκόφρενο 290 mm μπροστά συνδυάζεται με δισκόφρενο 220 mm πίσω, με το ρεζερβουάρ καυσίμου να έχει χωρητικότητα 11 λίτρων. Το βάρος των 2 μοτοσυκλετών ανακοινώνεται στα 140 στεγνά κιλά για το 4.0 και στα 142 για το Χ.

Beta Alp 4.0

Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται LED φώτα, Bosch ABS με Offroad mode που μπορεί να απενεργοποιηθεί, LCD ψηφιακή οθόνη οργάνων, ενώ η μοτοσυκλέα θα μπορεί να βγάλει αριθμό κυκλοφορίας και να κυκλοφορήσει καθημερινά στον δρόμο, οδηγούμενη με Α2 δίπλωμα.

Beta Alp 4.0

Αν η τιμή τους είναι σωστή, τα Beta Alp 4.0 και Alp X θα μπορούσαν να αποτελέσουν στιλάτες και οικονομικές καθημερινές μοτοσυκλέτες, με εξαιρετικά διασκεδαστικό χαρακτήρα. Στην Ιταλία τα 400άρια (350άρια στην πραγματικότητα) Alp θα κοστίζουν 5.790 ευρώ, όμως στην ελληνική πραγματικότητα με τους εξοντωτικούς φόρους αναμένουμε τιμή που θα πλησιάζει τις 7.000 ευρώ.

Οι μοτοσυκλέτες θα βρίσκονται στους dealer της Beta τον Δεκέμβριο του 2023.

Ετικέτες

Νέο Ducati Multistrada V4 RS: Αντίπαλος BMW M1000XR με 180 άλογα και 17άριδες!

Μία sport-touring με όρθια θέση οδήγησης
Νέο Ducati Multistrada V4 RS: Αντίπαλος του M1000XR της BMW με 180 άλογα και 17άριδες!
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

15/9/2025

Μαζί με την νέα έκδοση της Diavel V4 RS που στα χέρια του Marc Marquez έγινε η μοτοσυκλέτα με την καλύτερη επιτάχυνση στην γκάμα της Ducati, οι Ιταλοί έφεραν και την έκδοση RS, την πανάκριβη και εξειδικευμένη για επιδόσεις, έκδοση της Multistrada V4.

Ξεχωρίζει η απόδοση των 180 ίππων από τον ξηροκάμπανο κινητήρα με Akrapovic τελικό και οι αντίστοιχες ρυθμίσεις που έχουν γίνει στην πιο φορτωμένη από ηλεκτρονικά μοτοσυκλέτα της ευρύτερης κατηγορίας. Θα πρέπει φυσικά να βάλουμε και τις Adventure εδώ γιατί οι υπόλοιπες εκδόσεις της Multistrada V4 2025, έχουν τον ίδιο αριθμό αισθητήρων, ένα εξαιρετικά υψηλό νούμερο: 70 αισθητήρες με μερικούς από αυτούς να είναι διπλοί για ακρίβεια μετρήσεων αλλά και ασφάλεια σε περίπτωση βλάβης!

Από εκεί και πέρα εκτεταμένες αλλαγές σε λεπτομέρειες φροντίζουν ώστε η RS να δικαιολογεί την υψηλή τιμή της και το γεγονός πως όλες όσες παραχθούν θα είναι αριθμημένες. Μία από αυτές, είναι η αντικατάσταση του πίσω μέρους του φαίρινγκ με νέο που βασίζεται σε πιο ακριβό πολυμερές και βιδώνει στο υποπλαίσιο από τιτάνιο, εξασφαλίζοντας μείωση 2 κιλών συγκριτικά με την επίσης, φτιαγμένη για τον δρόμο, Multistrada Pikes Peak. Αυτή την στιγμή το υποπλαίσιο τιτανίου είναι μία μοναδική περίπτωση στην κατηγορία -ξανά με την ευρύτερη έννοια εδώ- που έχει επίσης μελετηθεί σε πλάτος για να μπορεί να μπει κεντρική βαλίτσα. Πιστεύουμε βέβαια πως αυτό είναι ένα έγκλημα για μία RS, να καταλήξει να κάνει διαδρομές ρουτίνας ή να ταξιδεύει με κεντρική βαλίτσα, αντί ενός σακιδίου με τα απολύτως απαραίτητα που δεν θα επηρεάζει τόσο πολύ το κέντρο βάρους και δεν θα δημιουργεί ζητήματα σταθεροποίησης στα πολλά χιλιόμετρα.

Η νέα Diavel V4 RS γράφει το ρεκόρ επιτάχυνσης για Ducati με 0-100 χαω σε 2.52 δευτερόλεπτα

Μία σειρά από περιφερειακά έχουν δώσει την θέση τους σε κάρμπον εξαρτήματα, το φτερό εμπρός, οι χούφτες, οι ανακλαστήρες απαγωγής θερμότητας, καλύμματα στις δισκόπλακες είναι τα βασικότερα. Μάλιστα πίσω τοποθέτησαν μεγαλύτερη δίσκο στα 280mm για να ανταποκριθεί στον υψηλότερο ρυθμό που μπορεί να υποστηρίξει η RS. Έχουμε νέους σφυρίλατους 17άριδες τροχούς και μπαταρία λιθίου.

Νέο Ducati Multistrada V4 RS: Αντίπαλος του M1000XR της BMW με 180 άλογα και 17άριδες!

Φυσικά στο κομμάτι των αναρτήσεων έχουμε τις εξαιρετικές ημι-ενεργητικές Öhlins Smart EC 2.0, οι οποίες όμως τρέχουν σε τελείως νέες ρυθμίσεις. Αυτό είναι και ένα από τα ακριβότερα σημεία στο κόστος που είχε η Ducati στην εξέλιξη της RS. Πέρα από τις carbon λεπτομέρειες, η βελτίωση των αλγορίθμων των αναρτήσεων απαιτούσε τον πλέον λεπτομερή σχεδιασμό και χρόνο.

Διότι να θυμίσουμε πως οι Multistrada V4 έχουν πλέον το πακέτο DVO (Ducati Vehicle Observer) που ουσιαστικά προσπαθεί να φέρει την νοοτροπία της παρακολούθησης της τηλεμετρίας που χρησιμοποιούν στα MotoGP στην καθημερινότητα. Συλλέκτης τώρα των πληροφοριών της τηλεμετρίας δεν είναι μία ομάδα μηχανικών μπροστά σε laptop αλλά οι μονάδες της Bosch που θα πρέπει να αποφασίσουν για το πώς θα κατευθύνουν τις αναρτήσεις στο επόμενο κλάσμα του δευτερολέπτου και για αυτό κάθε αλλαγή στο πρόγραμμα των αναρτήσεων είναι μία πολύ ακριβή διαδικασία. Γιατί εξαπλώνεται και επηρεάζει το σύνολο του DVO.

Η RS, όπως και οι υπόλοιπες Multistrada, καλύπτεται από εγγύηση 4 ετών και οι παραδόσεις των πρώτων μοτοσυκλετών, όπως και της Diavel V4 RS θα γίνουν από τον ερχόμενο Δεκέμβριο για τους λίγους τυχερούς που μπορούν να την αποκτήσουν.