Bimota TesiH2 2020 – EICMA: Υπερτροφοδότηση και hub steering!

Το "νόθο" παιδί του ζευγαρώματος Kawasaki – Bimota!
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/11/2019

Χτες, όσοι παρακολουθήσατε το βίντεο με την παρουσίαση της Kawasaki που μεταδώσαμε ζωντανά από την σελίδα μας στο Facebook, θα ακούσατε ότι οι φήμες που κυκλοφορούσαν εδώ και πολύ καιρό σχετικά με την εξαγορά της Bimota από την Kawasaki, όχι μόνο επαληθεύτηκαν, αλλά ανακοίνωσαν ότι σήμερα θα γίνει και η παρουσίαση μιας μοτοσυκλέτας με το λογότυπο της Bimota που έχει εξελιχθεί από κοινού από τις δύο εταιρείες. Πριν λοιπόν σηκωθεί το σεντόνι και γίνει η αποκάλυψη, σας δείχνουμε εμείς το τέκνο αυτού του "ανίερου γάμου" που ακούει στο όνομα TesiH2.

Για να θέσουμε τα πράγματα από την αρχή σε μια ιστορική βάση, να θυμίσουμε ότι η εταιρεία που δημιούργησαν οι Valerio Bianchi, Giuseppe Morri, και Massimo Tamburini έχει κατασκευάσει μερικές από τις πιο εντυπωσιακές, πιο εξωτικές και πιο τεχνολογικά προηγμένες –για την εποχή τους- μοτοσυκλέτες τα 50 τελευταία χρόνια, έχοντας ως βάση κινητήρες άλλων εταιρειών. Δυστυχώς όμως η εμπορική της πορεία δεν είχε καμία σχέση με το υψηλό επίπεδο των δημιουργιών της και η εταιρεία χρεοκόπησε βυθιζόμενη στη λήθη της ανυπαρξίας, έπειτα κι από την αποτυχημένη προσπάθεια αναβίωσής της από τους Ελβετούς επενδυτές Marco Chiancianesi και Daniele Longoni.

Δείτε στο τέλος του άρθρου το φωτογραφικό υλικό

Πριν από μερικές εβδομάδες όμως, ξεκίνησαν να διαδίδονται τα νέα για την ανάσταση της θρυλικής ιταλικής φίρμας και ειδικότερα για το ενδιαφέρον της εταιρείας από το Akashi, ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που παρουσίαζαν ως ήδη κλεισμένη την συμφωνία. Μέχρι και χθες δεν είχε επιβεβαιωθεί τίποτα, ώσπου στην επίσημη παρουσίαση των "πράσινων" στην EICMA έσκασε η είδηση σαν βόμβα.

Όπως καταλαβαίνετε, μιας και η παρουσίαση της μοτοσυκλέτας δεν έχει γίνει ακόμη επίσημα –καθώς αναμένεται σε λίγη ώρα οπότε θα έχουμε και update- δεν είναι ακόμη γνωστά τα πλήρη τεχνικά χαρακτηριστικά της, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν μπόλικα στοιχεία για τον χαρακτήρα της, ενώ και οι φωτογραφίες είναι απόλυτα διαφωτιστικές. Από το όνομα και μόνο αντιλαμβανόμαστε ότι στην "καρδιά" της θα βρίσκεται ο τετρακύλινδρος εν σειρά κινητήρας των 1.000cc της Kawasaki με τον υπερσυμπιεστή, ο οποίος θα φιλοξενείται στο πλαίσιο της Tesi, της μοτοσυκλέτας που είχε αφήσει όλο τον κόσμο με το στόμα ανοιχτό πριν δύο χρόνια, χάρη στο πρωτοποριακό hub steering σύστημα που διέθετε (σύστημα διεύθυνσης με μοχλισμό). Πρόκειται για έναν συνδυασμό που δείχνει απόλυτα ταιριαστός με την… εξωτικότητα που θέλουν να προσδώσουν τα δύο εργοστάσια στην μοτοσυκλέτα!

Η κατασκευή βρίθει από carbon και αλουμινένια εξαρτήματα, που αντανακλούν ένα εξαιρετικά υψηλό επίπεδο μηχανουργίας και επεξεργασίας, ενώ τα απαραίτητα πλέον αεροδυναμικά φτερά είναι ενσωματωμένα στον σχεδιασμό του φαίρινγκ, όπως και η αριστερή εισαγωγή του αέρα από carbon που τροφοδοτεί το supercharger.

Επίσης, είναι εμφανείς και οι ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Öhlins με δύο αμορτισέρ που φροντίζουν για την μπροστινή και πίσω ανάρτηση. Τα φρένα προέρχονται από την Brembo και είναι εντυπωσιακός ο τρόπος με τον οποίο καλύπτονται μπροστά από το φτερό του TesiH2. Από το hyperbike της Kawasaki προέρχονται και οι καθρέφτες, ενώ ο σχεδιασμός του μπροστινού μέρους του φαίρινγκ θυμίζει έντονα τον αντίστοιχο του Vyrus, άλλης μιας εταιρείας που είχε συνδέσει στενά το όνομά της με την Bimota στο παρελθόν.

Επιπλέον, τα όργανα είναι ακριβώς τα ίδια με τα όργανα των H2 και H2R, με τον συνδυασμό του αναλογικού στροφομέτρου και της ψηφιακής οθόνης. Το ψυγείο είναι τοποθετημένο σχεδόν οριζόντια πάνω από το ψαλίδι του hub steering, ενώ όπως μπορείτε να διαπιστώσετε δεν υπάρχει καν σκέψη για ύπαρξη συνεπιβάτη…

 

Update!!

Ανακοινώθηκαν και επίσημα οι λεπτομέρειες της συνένωσης της Bimota με την Kawasaki, με στελέχη και των δύο εταιρειών να μιλούν για το κοινό πάθος και τις αξίες που τους ενώνουν

 

Οι πρώτες δοκιμές για το ABS του Bimota TesiH2!

 

Ετικέτες

Royal Enfield Guerrilla 450 – Νέα έκδοση Apex με πιο ασφάλτινη στόχευση και ένα νέο χρώμα

Ανανέωση για το Guerilla στην Ινδία με μια νέα έκδοση που ξεχωρίζει από την πιο σπορ θέση οδήγησής της
re guerilla 450 apex
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

27/3/2026

Από το 2024 που πρωτοκυκλοφόρησε το Guerilla 450 δεν είχε αλλάξει καθόλου, κάτι που ωστόσο συμβαίνει τώρα στην Ινδία καθώς η Royal Enfield αποκάλυψε μια νέα έκδοση Apex για το 2026.

Σε αυτήν η βασική διαφορά αφορά στη θέση οδήγησης, στην οποία το αλουμινένιο τιμόνι έχει επανατοποθετηθεί 56 χιλιοστά πιο χαμηλά και 57 χιλιοστά πιο μπροστά, βάζοντας τον αναβάτη σε μια ελαφρώς πιο σκυφτή στάση. Αν αυτό ακούγεται ως μια αλλαγή με έμφαση στην ασφάλτινη οδήγηση, το έτερο σημείο διαφοροποίησής του από τα υπόλοιπα Guerilla 450 την επιβεβαιώνει καθώς το Apex φορά νέα λάστιχα της Vredestein με πιο ασφάλτινη στόχευση.

re guerilla 450

Δύο ακόμη στοιχεία αποκλειστικά του Apex είναι ένα μικρό μασκάκι πάνω από τον στρογγυλό προβολέα και ένα αφαιρούμενο κάλυμμα ουράς.

Τα χρώματα της έκδοσης Guerilla 450 Apex θα είναι τρία: κόκκινο, μαύρο και πράσινο.

re guerilla 450

Πέραν αυτών, η Royal Enfield είχε μερικές αλλαγές που αφορούν και στην υπόλοιπη γκάμα. Συγκεκριμένα, εισήγαγε ένα νέο χρώμα Twilight Blue που συνοδεύεται από προστατευτική γρίλια για τον προβολέα και χούφτες τιμονιού.

Η άλλη αλλαγή αφορά όλη τη γκάμα και συγκεκριμένα το σύστημα πλοήγησης Tripper, το οποίο πλέον δεν απαιτεί το κινητό τηλέφωνο του αναβάτη να είναι ξεκλειδωμένο για να λειτουργεί η σύνδεση με την υπηρεσία Google Maps, κάτι που ωστόσο αφορά μόνο στα Android τηλέφωνα.

Ετικέτες