Brixton 2020 – EICMA: Crossfire 500 και αποκλειστικές πληροφορίες! [video]

Πλούσια τα μελλοντικά σχέδια της Brixton
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

6/11/2019

Πριν από λίγες μέρες, η Brixton είχε ήδη ανακοινώσει την παρουσίαση του νέου Crossfire 500, αλλά παράλληλα είχαν δηλώσει ότι θα υπάρχουν και πάρα πολλές εκπλήξεις.

Μετά την ολοκλήρωση της παρουσίασης στην EICMA, μπορούμε να πούμε ότι είχαν απόλυτο δίκιο, και βάσει των αποκλειστικών πληροφοριών που καταφέραμε να αποσπάσουμε, ένα βασικό πλεονέκτημα του να είμαστε παρόντες στο μεγαλύτερο Σαλόνι Μοτοσυκλέτας παγκοσμίως, όλα όσα ετοιμάζει η Brixton θα είναι πραγματικά εντυπωσιακά.

Ξεκινώντας λοιπόν από το αναμενόμενο, το Crossfire 500 –το οποίο θα βγαίνει σε δύο εκδόσεις, την στάνταρ και την Χ- δεν είναι απλώς η πρώτη μεγάλη μοτοσυκλέτα της Brixton, αλλά είναι και η πρώτη που διαθέτει έναν κινητήρα που δεν αποτελεί αντιγραφή από τα blueprints κάποιου ιαπωνικού κινητήρα, όπως συμβαίνει με τα ΒΧ125 και BX250, αλλά ένα σχέδιο αποκλειστικά της εταιρείας και της ομάδας των μηχανολόγων και σχεδιαστών από διάφορες εθνικότητες, που έχει προσλάβει γι' αυτό ακριβώς το καθήκον, στο νεοσύστατο σχεδιαστικό κέντρο της KSR στο Krems της Αυστρίας. Αν αναλογιστούμε το γεγονός ότι η παραγωγή των μοτοσυκλετών της Brixton ξεκίνησε ουσιαστικά πριν δύο χρόνια –το 2017- το ότι αυτή τη στιγμή φτιάχνει τον δικό της κινητήρα, είναι πραγματικά ένας άθλος.

Το Crossfire X

Τα δύο Crossfire έμειναν σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό πιστά στο πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί στην περσινή EICMA, με πιο εντυπωσιακό στοιχείο το λεγόμενο "X-Tank", το πολύεδρο δηλαδή ρεζερβουάρ που οι ακμές του σχηματίζουν το γράμμα "Χ". Ο κινητήρας είναι ένας τετράχρονος, υγρόψυκτος, δικύλινδρος εν σειρά με απόδοση 48 ίππων –ό,τι πρέπει δηλαδή για την Α2 κατηγορία των διπλωμάτων- και ροπή 4,5kgm, με χωρητικότητα 486cc. Το συνολικό βάρος ανέρχεται στα 180 κιλά γεμάτο και οι αναρτήσεις μπροστά είναι ένα ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι χωρίς ρυθμίσεις και πίσω ένα αμορτισέρ της KYB με ρύθμιση για προφόρτιση του ελατηρίου.

Δείτε μετά το τέλος του άρθρου το video της παρουσίασης και το πλούσιο φωτογραφικό υλικό

Τα φώτα είναι LED και τα φρένα προέρχονται από την J.Juan με ABS. Το ύψος της σέλας είναι στα 795mm και η Brixton ανακοινώνει κατανάλωση κάτω από 4,8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Μυστήριο μέχρι στιγμής παραμένει το πού ακριβώς κατασκευάζεται, μιας και από την Brixton μας είπαν ότι φτιάχνεται σε ένα εργοστάσιο της Ασίας, αλλά δεν θέλησαν να μας που σε ποια χώρα βρίσκεται αυτό, αφήνοντας έτσι περιθώρια να υποθέσουμε ότι μάλλον είναι εκτός Κίνας.

Κάπου εδώ όμως σταματούν τα αναμενόμενα από την Brixton και ξεκινούν οι εκπλήξεις, οι οποίες μάλιστα είναι και ιδιαίτερα ευχάριστες. Η πρώτη από αυτές ακούει –ή τουλάχιστον θα ακούει στο μέλλον, μιας και πρόκειται προς το παρόν για ένα πρωτότυπο- στο όνομα Crossfire 125 XS. Είναι ένα μοτοσυκλετάκι που στέκεται ακριβώς απέναντι από το Ζ125 της Honda, με πιο χωμάτινους όμως προσανατολισμούς και πάρα πολύ όμορφο και ποιοτικό, όπως διαπιστώσαμε κι εμείς που βρεθήκαμε δίπλα του. Ο κινητήρας είναι ίδιος με αυτόν του BX125, η αντιγραφή δηλαδή από τα blueprints του κινητήρα του Suzuki GN125, που σύμφωνα με τους ανθρώπους της Brixton του δίνει ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε ό,τι αφορά την δυνατότητα να βγουν περισσότερα άλογα από αυτόν, σε αντίθεση με τον κινητήρα με τον οριζόντιο κύλινδρο της Honda. Σε μέγεθος και διαστάσεις είναι πολύ κοντά στον "Μπόμπο" της Honda και έχει ως κύριο στόχο την αμερικάνικη αγορά. Το αρχικό πλάνο προβλέπει την παραγωγή του στα μέσα της επόμενης χρονιάς, αλλά όπως μας είπαν από την Brixton σε κατ' ιδίαν συζητήσεις που είχαμε μαζί τους, είναι σχεδόν σίγουροι ότι δεν πρόκειται να προλάβουν το συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα.

Το Crossfire 125 ήταν ένα ακόμη πρωτότυπο που προορίζεται να μπει στην παραγωγή το δεύτερο μισό της επόμενης χρονιάς και θα είναι το πρώτο 125 της Brixton με υγρόψυκτο κινητήρα. Όπως μαρτυρά το όνομά του, θα έχει κι αυτό τον ιδιαίτερο σχεδιασμό στο ρεζερβουάρ, όπως το 500 και αναμένουμε να δούμε την διαφορά κυρίως στις επιδόσεις χάρη στην υγρόψυξη, σε σύγκριση με τα υφιστάμενα BX125.

Για την ίδια χρονική περίοδο τοποθετούν οι άνθρωποι της Brixton και την παρουσίαση του Rayburn 125, που αποτελεί και την πιο ρετρό πρόταση της εταιρείας. Το δερμάτινο μονόσελο με τα ελατήρια, το δερμάτινο τσαντάκι με τα εργαλεία στο πλαϊνό καπάκι και η ματ μπλε βαφή, είναι στοιχεία που σίγουρα δεν πρόκειται να αφήσουν κανέναν ασυγκίνητο, ιδιαίτερα όσους δηλώνουν φανατικοί των νεορετρό μοτοσυκλετών. Τα τύπου bobber ελαστικά και τα κλιπόν είναι στοιχεία που ελπίζουμε να περάσουν και στο μοντέλο παραγωγής, με μια μοτοσυκλέτα που ξαφνικά θα κάνει την κατηγορία Α1 των διπλωμάτων να δείχνει ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα!

Το Felsberg 125 XC είναι άλλη μια μοτοσυκλέτα 125cc που χρησιμοποιεί ως βάση το ΒΧ125 (που θα μετονομαστεί ως Flesberg 125), αλλά με μια σημαντική διαφορά, όπως είναι ο μεγαλύτερος εμπρός τροχός (πιθανώς 19''), το ψηλό μπροστινό φτερό και η προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα, που του προσδίνουν έναν καθαρά πιο χωμάτινο χαρακτήρα. Το Felsberg 125 XC αναμένεται να εμφανιστεί στην αγορά την άνοιξη του 2020 και είναι σίγουρο ότι θα χάσουν αρκετοί λεφτά σε στοιχήματα καθώς θυμίζει έντονα το XT500 της Yamaha.

Τα ακόμη όμως πιο ενδιαφέρον concept, ήταν αυτό που βρισκόταν σε περίοπτη θέση, ψηλά στο περίπτερο της Brixton κι είναι μια μοτοσυκλέτα που θυμίζει έντονα τα Bonnville της Triumph. Το πολύ ενδιαφέρον όμως είναι ότι δεν τα θυμίζει μόνο σχεδιαστικά, καθώς ο κινητήρας –ο οποίος έχει σχεδιαστεί εξ ολοκλήρου κι αυτός από την ομάδα της KSR- είναι ένας μεγάλου κυβισμού δικύλινδρος εν σειρά. Οι άνθρωποι της Brixton δεν θέλησαν να μας αποκαλύψουν τον ακριβή κυβισμό, μιας και ακόμη δεν έχουν καταλήξει κι οι ίδιοι αν η τελική χωρητικότητα θα είναι 900 ή 1200cc, αλλά βάσει αυτών που παρατηρήσαμε από κοντά, είναι πολύ πιθανό να μιλάμε για έναν κινητήρα 1200 κυβικών. Το πότε ακριβώς θα φτάσει το συγκεκριμένο πρωτότυπο στην παραγωγή είναι άγνωστο προς το παρόν, καθώς όπως αναφέρουν τα στελέχη του εργοστασίου, θέλουν να πάρουν τον χρόνο τους και να μην κάνουν βιαστικές κινήσεις, προκειμένου να πετύχουν τα υψηλά στάνταρ που έχουν θέσει ως στόχο.

Επειδή όμως οι αποκαλύψεις που καταφέραμε να εκμαιεύσουμε δεν σταματούν εδώ, μάθαμε ότι στο εργοστάσιο δουλεύουν ήδη και πάνω σε ένα concept on-off με τον κινητήρα των 500 κυβικών από το Crossfire, καθώς θέλουν να αποσβέσουν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την πολύ μεγάλη επένδυση που έκαναν σε ανθρώπινο δυναμικό, σε τεχνολογία και μηχανήματα, για να σχεδιάσουν και να εξελίξουν τον συγκεκριμένο κινητήρα. Αναμονή λοιπόν, καθώς για την Brixton τα καλύτερα έπονται!

Ετικέτες

ZXMOTO 820R: Παρουσιάζεται στην Κίνα - Μόνο εξωτερικώς διαφέρει από τη supersport 820RR των 134 hp και 270 km/h!

Στις 26 Ιουνίου θα παρουσιαστεί η γυμνή τρικύλινδρη 820R στην πατρίδα της
zxmoto 820r
Από τον

Σπύρο Τσαντήλα

22/6/2026

Η ΖΧΜΟΤΟ έχει καταφέρει ένα μοναδικό επίτευγμα: όλος ο κόσμος συζητά γι’ αυτήν παρότι ουδείς έχει καβαλήσει μοτοσυκλέτα της, τουλάχιστον εκτός Κίνας. Η εταιρεία του Zhang Xue, πρώην διευθυντή της Kove, δεν έχει καν συμπληρώσει δύο χρόνια ζωής, έχει όμως καταθέσει τα διαπιστευτήριά της με τον καλύτερο τρόπο, νικώντας μέσα στις πίστες. Και όχι όποιες κι όποιες πίστες.

Η τρικύλινδρη supersport 820RR είναι εδώ και καιρό το κεντρικό θέμα συζήτησης στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Supersport, καθώς ο Valentin Debise έχει ήδη καταφέρει να πάρει έξι νίκες σε σύνολο 14 αγώνων στο φετινό πρωτάθλημα, με τον Γάλλο αναβάτη να είναι δεύτερος τη βαθμολογία και πλέον διεκδικητής του τίτλου, ενώ η ΖΧΜΟΤΟ είναι τρίτη στην κατάταξη των κατασκευαστών, μπροστά από Triumph, Kawasaki, Honda και MV Agusta! Μιλάμε για το πρωτάθλημα που προαλειφόταν ως μια μονομαχία μεταξύ Yamaha R9 και Ducati Panigale V2 πριν εμφανιστεί ο μπαλαντέρ-έκπληξη.

ZXMOTO 820R

Μοιραία λοιπόν, ενόσω περιμένουμε να δούμε ποιος θα είναι ο αντιπρόσωπός της στην Ελλάδα – όπου δίνεται μια μάχη αυτή τη στιγμή με αρκετούς ενδιαφερόμενους και δύο φαβορί – το ενδιαφέρον του κοινού έχει πέσει πάνω στην 820RR, μοτοσυκλέτα που ωστόσο ακόμη δεν έχει φτάσει στην Ευρώπη, ενώ άρχισε να πωλείται στην Κίνα τον περασμένο Απρίλιο.

Στο μεταξύ η ΖΧΜΟΤΟ είχε δείξει στο Μιλάνο και την EICMA και τη γυμνή παραλλαγή, 820R, η οποία είναι η επόμενη που θα βγει από τις γραμμές παραγωγής της Chongqing, ως προέβλεπε το αρχικό πλάνο. Η εταιρεία του Xue θα παρουσιάσει τη μοτοσυκλέτα σε συνέντευξη Τύπου την Παρασκευή 26 Ιουνίου στην Κίνα, όπου εκεί θα επιβεβαιωθούν τα τελικά της χαρακτηριστικά, θα ανακαλύψουμε την κινέζικη τιμή της και ό,τι άλλο ενδιαφέρον τυχόν αποκαλυφθεί, όπως λ.χ. το χρονοδιάγραμμα εξαγωγών.

ZXMOTO 820R

Επί του παρόντος η μοτοσυκλέτα εμφανίζεται να είναι απλά η γυμνή παραλλαγή της 820RR με την ιταλική λογική, όπως δηλαδή νοούν τα streetfighters εταιρείες όπως οι Aprilia (Tuono) και Ducati (Streetfighter): όλη η δύναμη, όλος ο εξοπλισμός, μείον τα φέρινγκ.

Έτσι η 820R αναμένεται με το φουλ πακέτο 134 ίππων και 8,2 χιλιογραμμόμετρων, με αδρανειακή κεντρική μονάδα ελέγχου έξι αξόνων (IMU), ηλεκτρονική γκαζιέρα με διάφορες ride modes, Cornering ABS Bosch, ρυθμιζόμενο Cornering traction control, keyless κεντρικό διακόπτη και τελική ταχύτητα 270 km/h!

Για τα υπόλοιπα ας κάνουμε λίγη υπομονή ως την Παρασκευή 26/6.

 

Ετικέτες