Ducati – Ετοιμάζει άμεσα γκάμα enduro με βάση τον Desmo450 MX

Αναμένεται να δούμε και motocross μοντέλο στα 250 κυβικά
motomag Ducati – Στα σκαριά γκάμα enduro με βάση τον κινητήρα του Desmo450 MX
Από τον

Γιάννη Τσινάβο

14/8/2024

Η Ducati πριν λίγο καιρό άνοιξε μία νέα σελίδα στην ιστορία της καθώς παρουσίασε το πρώτο motocross μοντέλο της, το Desmo450 MX με το οποίο θα αγωνιστεί στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Motocross από το 2025 ενώ την ίδια χρονιά αναμένεται αυτό να βγει στην παραγωγή.

Όπως είναι λογικό η ιταλική εταιρεία δεν σταματά εκεί καθώς σύμφωνα με δηλώσεις του αναβάτη εξέλιξης και εννέα φορές Παγκόσμιου Πρωταθλητή Antonio Cairoli έρχονται και νέα project τα οποία θα βασίζονται στο Desmo450 ΜΧ. Ένα από αυτά αφορά την δημιουργία enduro μοντέλου με τον κινητήρα των 450 κ.εκ. το οποίο θα προορίζεται και για πολιτική χρήση. Το συγκεκριμένο μοντέλο θα είναι διαθέσιμο μέχρι το 2027 ωστόσο το χρονοδιάγραμμα θα εξαρτηθεί από κάποια πράγματα που θέλει να πετύχει η εταιρεία μέχρι εκείνο το διάστημα.

Ducati – Στα σκαριά γκάμα enduro με βάση τον κινητήρα του Desmo450 MX

Το επερχόμενο enduro μοντέλο θα χρησιμοποιεί όπως είπαμε τον κινητήρα του Desmo450 MX το οποίο διαθέτει δεσμοδρομικό σύστημα για τον έλεγχο των βαλβίδων του κινητήρα ωστόσο σε αυτό θα δούμε αλλαγές στην ανάρτηση καθώς και στον πίσω τροχό με τις ίντσες να είναι 18 αντί για 19 που έχει το ΜΧ μοντέλο.

Εκτός από την enduro γκάμα που θέλει να δημιουργήσει η Ducati δουλεύει σύμφωνα με τον Cairoli και σε ένα motocross μοντέλο 250 κυβικών. Ο Ιταλός ο οποίος θα πραγματοποιήσει το ντεμπούτο του Desmo450 MX στο ΜΧGP αυτό το Σαββατοκύριακο στο GP της Ολλανδίας δεν έδωσε περισσότερες πληροφορίες για αυτό το project αν και ήταν δεδομένο πως μετά το 450 θα είχαμε και συνέχεια.

Ducati – Στα σκαριά γκάμα enduro με βάση τον κινητήρα του Desmo450 MX

 

Ετικέτες

Yamaha PROTO BEV και PROTO PHEV - Ηλεκτροκίνητα και υβριδικά πρωτότυπα [VIDEO]

Παρουσιάστηκαν στο Japan Mobility Show 2025, με ελάχιστες πληροφορίες
Yamaha PROTO BEV ΚΑΙ PROTO PHEV
Κώστα Γκαζή
Από τον

Κώστα Γκαζή

3/11/2025

Στο Mobility Show 2025 στο Τόκιο, η Yamaha παρουσίασε μεταξύ άλλων και δυο πρωτότυπες μοτοσυκλέτες, την PROTO BEV μια αμιγώς ηλεκτρική με Supersport χαρακτηριστικά, και την υβριδική PROTO PHEV σε naked / streetfighter ύφος.

Μπορεί τώρα το ηλεκτρικό πρωτότυπο να παρουσιάστηκε σε μορφή 3D σκίτσων, γεγονός που καταδεικνύει το αρχικό στάδιο στο οποίο βρίσκεται η εξέλιξή του, όμως το υβριδικό μοντέλο υπάρχει ως λειτουργική μοτοσυκλέτα και δοκιμάζεται στον δρόμο, όπως βλέπουμε και από το βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η Yamaha.

Όσον αφορά στο ηλεκτρικό BEV οι πληροφορίες της Yamaha περιορίζονται σε τρεις παραγράφους που έχει επιμεληθεί το marketing χωρίς να δίνεται καμία ουσιαστική πληροφορία.

Yamaha PROTO BEV

Η Yamaha αναφέρει πως πρόκειται για ένα λειτουργικό (!) πρωτότυπο που δημιουργήθηκε με βάση την ιδέα της “διασκέδασης που μπορεί να προσφέρει μόνο ένα ηλεκτρικό όχημα με μπαταρία μεγάλης χωρητικότητας”. Η ιαπωνική εταιρεία τονίζει πως έδωσε έμφαση στο μικρό βάρος και τη συμπαγή κατασκευή, κάτι θα κρίνουμε ως πετυχημένο ή μη όταν μάθουμε βάρος και επιδόσεις. Μέχρι τότε κρατάμε μικρό καλάθι. Στο δελτίο τύπου γίνεται αναφορά και στην απλότητα των χειριστηρίων που βρίσκονται μόνο στο τιμόνι, με τα πόδια του αναβάτη να μην έχουν να ασχοληθούν με λεβιέδες. Καλά όλα αυτά, αλλά εδώ να θυμίσουμε τις τύχες των Energica και Ducati με τις ηλεκτρικές σπορ μοτοσυκλέτες τους και με την διακοπή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος FIM MotoE, λόγω της πολύ μικρής αποδοχής του από το κοινό. Έχει ακόμα πολύ δρόμο να διανύσει η ηλεκτροκίνηση, πόσο μάλλον η σπορ πλευρά της που είναι ακόμα πιο απαιτητική σε ενέργεια και σε χαμηλό βάρος.

Yamaha PROTO PHEV

Όπως φαίνεται και η Yamaha έχει την ίδια άποψη, δίνοντας μεγαλύτερο βάρος στην εξέλιξη του υβριδικού PROTO PHEV, μιας υβριδικής μοτοσυκλέτας με βάση το MT-09. Η μοτοσυκλέτα που επέλεξε η Yamaha για την πειραματική εφαρμογή υβριδικού συνόλου κίνησης δεν αποτελεί έκπληξη, άλλωστε στο MT-09 είδαμε και το ντεμπούτο του συστήματος αυτόματης μετάδοσης Y-AMT, με τους Ιάπωνες να την θεωρούν ως μοτοσυκλέτα ευρείας αποδοχής και να δοκιμάζουν πάνω της πολλούς νεοτερισμούς.

Το PROTO PHEV συνδυάζει τη δύναμη του βενζινοκίνητου τρικύλινδρου κινητήρα του MT-09 με έναν ηλεκτροκινητήρα, με τη μοτοσυκλέτα να μπορεί να κινηθεί είτε ηλεκτρικά, είτε υβριδικά, ανάλογα με την περίσταση, συνδυάζοντας επιδόσεις και χαμηλότερη κατανάλωση από το αμιγώς βενζινοκίνητο MT-09.

Περιμένουμε με ενδιαφέρον να δούμε τα επόμενα βήματα της Yamaha στις νέες αυτές τεχνολογίες, και να μάθουμε τα πρώτα τεχνικά χαρακτηριστικά στα επόμενα στάδια εξέλιξης των δυο πρωτότυπων μοτοσυκλετών.