Honda CB400 2025 – Έκανε την εμφάνισή του στην Ιαπωνία! Ένα βήμα πιο κοντά στην επιστροφή του!
Ενδεχομένως να το δούμε και σε έκδοση με το σύστημα ηλεκτρονικού συμπλέκτη E-Clutch
Από τον
Γιάννη Τσινάβο
27/6/2024
Πληροφορίες που μας έρχονται από τη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου και το φερέφωνο της Honda, Young Machine, δείχνουν έτοιμο για παραγωγή το εμβληματικό CB400 το οποίο ενδεχομένως να βγει και σε έκδοση με το σύστημα ηλεκτρονικού συμπλέκτη E-Clutch.
To CB400 αναμφίβολα είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ιστορία της Honda. Το συγκεκριμένο μοντέλο ήταν αυτό με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ιαπωνία ενώ και στην Ελλάδα το CB400 αγαπήθηκε ιδιαίτερα. Το 2022 η ιαπωνική εταιρεία αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή του στην Ιαπωνία κλείνοντας ένα τεράστιο κεφάλαιο στην 30χρονη ιστορία του.
Μέχρι και σήμερα αυτό που απασχολούσε την κοινή γνώμη ήταν το πώς θα μοιάζει το νέο CB400 όταν φτάσει στην παραγωγή καθώς άπαντες θα ήθελαν να έχει σχεδιαστικές αναφορές στο ένδοξο παρελθόν του. Αυτό όπως φαίνεται το άκουσε η Honda με το επερχόμενο CB400 να υιοθετεί την σχεδίαση του CB400 Super Four.
Ελπίζουμε οι ειδήσεις που φτάνουν από την Ιαπωνία σχετικά με την επιστροφή του Honda CB400 να βγουν αληθινές, κάτι που συνήθως ισχύει με τις ειδήσεις που παρουσιάζει το Young Machine για τη Honda καθώς η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα αναμφίβολα έχει κερδίσει τις καρδιές χιλιάδων μοτοσυκλετιστών.
EICMA: Vertemati NV450 και S1GP 2026 - Κινέζοι ανασταίνουν Ιταλούς
Η παλιά μικρή οικογενειακή εταιρεία ξαναζεί μέσω Chonqging
Από τον
Κώστα Γκαζή
7/11/2025
Οι αδελφοί Vertemati, Guido και Alvaro, ξεκίνησαν ως off-road αγωνιζόμενοι, για να γίνουν μετέπειτα αντιπρόσωποι της Husaberg στην Ιταλία, και τέλος να δημιουργήσουν τη δική τους εταιρεία το 1993, δίνοντας της το επώνυμό τους. Η Vertemati κατασκεύαζε σε εξαιρετικά μικρή παραγωγή ιδιαίτερες τετράχρονες MX, Enduro και Supermoto μοτοσυκλέτες, με το φιλτροκούτι στο πλαίσιο, ανεστραμμένο κινητήρα, κλπ. Η εταιρεία χρεοκόπησε το 2004, ενώ ο Alvaro απεβίωσε το 2022.
Η νέα εκδοχή της κάποτε ιταλικής Vertemati είναι κινέζικη -και αυτή-, με τον νέο ιδιοκτήτη της εταιρείας να είναι Κινέζος, πρώτην στέλεχος της Loncin. Αφού το συγκεκριμένο στέλεχος τσακώθηκε με την ηγεσία της Loncin αποχώρησε από την εταιρεία, ιδρύοντας πριν κάποια χρόνια την NICOT, στην Chongqing. Η NICOT κατασκευάζει ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες αλλά και βενζινοκίνητες Enduro με κάποια μοντέλα της να έχουν ήδη βρει τον δρόμο προς τις ευρωπαϊκές αγορές, όπως η δίχρονη MT250S, και τα τετράχρονα NC300S και NC450 που πωλούνται στη Βρετανία. H ηλεκτρική Off-Road μοτοσυκλέτα της NICOT που έχει φτάσει στην Ευρώπη είναι η B-Beast.
Πιο πρόσφατα, ο ιδιοκτήτης της NICOT αποφάσισε να αγοράσει τα δικαιώματα και το όνομα της ιταλικής μικρής και οικογενειακής εταιρείας Vertemati που έφτιαχνε παλιότερα ιδιαίτερες enduro μοτοσυκλέτες.
Vertemati - Το ιδιαίτερο παρελθόν
Και κάπως έτσι ξεκίνησε η “ανάσταση” της Vertemati, με τις μοτοσυκλέτες που είδαμε στην EICMA -είναι οι ίδιες τις οποίες έχει για εξέλιξη η εταιρεία, άλλωστε μιλάμε για εξαιρετικά μικρή δυνατότητα παραγωγής, τουλάχιστον για την ώρα. Μάλιστα η Vertemati, μέσω NICOT, είχε κάνει εμφάνιση και στην περυσινή EICMA όπου είχε δείξει αποκλειστικά το Supermoto 450 μοντέλο της.
Το σχέδιο των νέων μοτοσυκλετών της Vertemati θυμίζει την Old School άποψη του παρελθόντος, και όσον αφορά στην παραγωγή δεν είμαστε σίγουροι για το πότε θα δούμε τις μοτοσυκλέτες να εμφανίζονται στις ευρωπαϊκές αγορές.
Οι μοτοσυκλέτες της Vertemati στο περίπτερο της NICOT στο Μιλάνο ήταν δύο, η Supermoto για το Πρωτάθλημα S1GP (που πέρυσι η εταιρεία αποκαλούσε NV450, ενώ τώρα την αποκαλεί S1GP όπως τη διοργάνωση) και το Motocross μοντέλο που ονομάζεται... NV450 -όπως πέρυσι το Supermoto…
Το design των δυο μοντέλων είναι λίγο… πεπαλαιωμένο, χωρίς να βλέπουμε διάθεση για καινοτομίες ή ιδιαίτερες τεχνολογικές λύσεις -τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως- όπως είχαμε συνηθίσει στις ιταλικές Vertemati.
Μάλιστα το Supermoto μοντέλο αναγράφει στα πλαστικά του εμφανέστατα NICOT, με το Vertemati να κάνει την εμφάνισή του με μικρότερη γραμματοσειρά.
Και οι δυο μοτοσυκλέτες είναι τετράχρονες, υγρόψυκτες και τετρακύλινδρες 450 κ.εκ., χωρίς να γνωρίζουμε το εργοστάσιο κατασκευής των μοτέρ. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, κλειστό και σωληνωτό, ενώ στις αναρτήσεις η μεν MX φέρει ανεστραμμένο πιρούνι και μονό αμορτισέρ KYB, η δε Supermoto φέρει κάτι απίθανες κινέζικες αναρτήσεις της… Genesis, μια εταιρεία που αντιγράφει χωρίς καμία ντροπή τα λογότυπα, τη γραμματοσειρά και τα χρώματα της Ohlins!
Η εταιρεία κάνει λόγο για απόδοση 62,5 hp / 9.500 rpm και 5,5 kgm / 7.500 rpm στο Supermoto μοντέλο, χωρίς να δίνει νούμερα για τη Motocross μοτοσυκλέτα.
Αμφότερα τα ρεζερβουάρ χωρούν κοντά στα 7 λίτρα καυσίμου, με το βάρος να ανακοινώνεται στα 108 κιλά για το Supermoto μοντέλο και στα 104 για το ΜΧ. Και οι δυο μοτοσυκλέτες εκκινούν με μίζα.
Δεν ξέρουμε αν πρέπει να χαρούμε ή να στεναχωρηθούμε για τη νεκρανάσταση της Vertemati, ο χρόνος θα δείξει για το πόσο σοβαρή ή μη θα είναι η εξέλιξη των μοντέλων από την κινέζικη διοίκηση.