Norton - Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα με λεφτά των Ινδών!

Η μητρική εταιρεία TVS στοχεύει σε νέα γκάμα από το 2026 και μετά, με στόχο την παγκόσμια αγορά
motomagNorton – Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα
Από τον

Αλέξανδρο Λαμπράκη

31/1/2024

Η ινδική μητρική TVS εξελίσσει μία γκάμα νέων “υπερ-πολυτελών” μοτοσυκλετών της Norton, με τα πρώτα δείγματα να αναμένονται το 2026, με στόχο την επέκταση της παρουσίας της αγγλικής εταιρείας, η οποία από το 2020 αποτελεί μέρος του ινδικού κολοσσού, στην παγκόσμια αγορά.

Η Norton αποτελεί τον πιο ιστορικό κατασκευαστή σπορ μοτοσυκλετών της Βρετανίας, με την ιστορία της να συμπληρώνει αισίως 125 χρόνια, τα οποία γιορτάζει με την κατασκευή 6 μοντέλων περιορισμένης παραγωγής. Μετά την δωδεκαετή θητεία του Stuart Garner, η οποία άφησε τη Norton χρεοκοπημένη και με προβλήματα αξιοπιστίας, το 2020 η TVS ήρθε να εξαγοράσει τον Βρετανικό κατασκευαστή για 16 εκατομμύρια λίρες. Στόχος του Ινδού κατασκευαστή ήταν η ολική αναδιάρθρωση της εταιρείας, για την οποία έδωσε επιπλέον 40 εκατομμύρια λίρες, με σκοπό να δημιουργήσει και να εξοπλίσει μία σύγχρονη μονάδα παραγωγής για τη Norton Motorcycles στα προάστια του Birmingham, στον ίδιο χώρο που η εταιρεία έχει γράψει την πολυσέλιδη ιστορία της.

​Norton – Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα

Η πρώτη κίνηση ήταν η δημιουργία μίας νέας και πιο αξιόπιστης έκδοσης του Commando 961, το οποίο επί εποχής Gardner υπέφερε από προβλήματα αξιοπιστίας, ενώ η παραγωγή του ήταν σποραδική, με περίπου 2.500 μοντέλα όλων των εκδόσεων να κατασκευάζονται και να πωλούνται σε βάθος μίας δεκαετίας. Το αποτέλεσμα ήταν το ανανεωμένο Commando 961 που παρουσιάστηκε το 2023 να είναι κατά 36% καινούργιο, με περίπου 350 εξαρτήματα να έχουν είτε αλλαχτεί είτε αντικατασταθεί, ενώ ήρθε σε δύο διαφορετικές εκδόσεις τις CR (café racer) με clip-on και SP με ίσιο τιμόνι τύπου fatbar. Αυτά, κυκλοφόρησαν κατά κύριο λόγο στο Η.Β., με λίγα εξ αυτών να βρίσκουν τον δρόμο προς άλλες χώρες, καθώς δεν πληρούν τις περισσότερες προδιαγραφές ρύπων. Η γκάμα της περιλαμβάνει επίσης τα V4SV και V4CR, με τον V4 των 1.200 κυβικών, χωρίς επίσης πολλά να έχουν βγει εκτός Η.Β.

Norton – Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα

Τώρα, η TVS ανακοινώνει την έλευση νέων μοντέλων με την επωνυμία της Norton, με σκοπό να προχωρήσει στην επίτευξη του επόμενου στόχου της, που είναι η είσοδος της βρετανικής εταιρείας στην παγκόσμια αγορά. Τα νέα αυτά μοντέλα που αναμένεται να κάνουν την εμφάνισή τους από το 2026 και μετά, δεν θα στοχεύουν στην ευρεία παραγωγή προσιτών δίκυκλων, αλλά σε πολύ συγκεκριμένα πορτοφόλια. Τόσο η διοίκηση της TVS όσο και ο CEO της Norton, Dr. Robert Hentschel, θεωρούν ότι η Norton πρέπει να στοχεύσει στην “υπερ-πολυτελή” κατηγορία μοτοσυκλετών. Κάτι δηλαδή αντίστοιχο με αυτό που θέλει ο Pierer να κάνει με την MV Agusta, Η εν λόγω κατηγορία πολυτελών μοτοσυκλετών έχει αρχίσει να εμφανίζει ανοδικές τάσεις, σε πολλές αγορές του κόσμου, ειδικά στην Ασία. Η άνοδος αυτή είναι που οδηγεί εταιρείες να κοιτάξουν προς αυτή την κατεύθυνση, θέλοντας να προλάβουν τους υπόλοιπους κατασκευαστές, στο μοίρασμα της πίτας της αγοράς.

Norton – Έρχονται νέα “υπερ-πολυτελή” μοντέλα

Αν και η Norton είχε σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας, τα οποία ήταν και ένας από τους λόγους που οδήγησαν στην χρεοκοπία της, η TVS θέλει να το αλλάξει αυτό, ξεκινώντας από την παρουσίαση των V4CR, V4SV και Commando 961, τα οποία βασίζονται στην κορυφαία ποιότητα κατασκευής. Ο ίδιος ο CEO της Norton, Dr. Robert Hentschel έχει δηλώσει χαρακτηριστικά ότι άλλαξε προμηθευτές, λόγω κακής ποιότητας εξαρτημάτων. Μέχρι στιγμής, η TVS έχει δαπανήσει σχεδόν 100 εκατομμύρια λίρες για την εξαγορά, τα οποία φαίνεται ότι έχουν βάλει τη Norton σε σωστή πορεία. Όπως όλα δείχνουν, μέσα στο 2026 θα δούμε και τους πρώτους καρπούς αυτής της συνεργασίας, με ολοκαίνουργια μοντέλα που δεν βασίζονται σε προηγούμενες πλατφόρμες.

Ετικέτες

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE

Ηλεκτρικό και πιο άσχημο από πριν αλλά με πολλές custom επιλογές
Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Θάνο Αμβρ. Φελούκα
Από τον

Θάνο Αμβρ. Φελούκα

2/9/2025

Έχουν ήδη περάσει είκοσι χρόνια από τότε που βγήκε το C1, το σκούτερ με κλωβό ασφαλείας και ζώνες ασφαλείας που μπορούσες να οδηγήσεις χωρίς κράνος. Η εμπορική του επιτυχία ήταν αντιστρόφως ανάλογη της προβολής που πήρε εκείνη την εποχή, όχι από τον Ειδικό Τύπο αλλά από τα γενικά μέσα ενημέρωσης. Καθότι μία ακριβή λύση όμως το C1 πέρασε εισπρακτικά την γραμμή της επιτυχίας και έκλεισε τον κύκλο του στην BMW με θετικό πρόσημο. Ακόμη και στην Ελλάδα έγιναν ρεπορτάζ σε δελτία ειδήσεων για το αν μπορεί το C1 να προστατέψει με επιτυχία τον αναβάτη του, υπερτονίζοντας τα 2 περιστατικά που καταγράφηκαν. Πανευρωπαϊκά υπήρχαν προφανώς περισσότερα, όπως φυσικά υπήρχαν και δυστυχήματα, ανακαλύπτοντας έπειτα τα ψιλά γράμματα στις οδηγίες της BMW που έλεγε επακριβώς που προστατεύει το C1 χωρίς κράνος και που θα πρέπει να χρησιμοποιείται με αυτό.

Πριν από έντεκα χρόνια επίσης, η BMW ξεκίνησε την σειρά των ηλεκτροκίνητων σκούτερ κρατώντας το γράμμα C φτάνοντας στο CE 04 που προηγήθηκε του CE 02. Χρειάζεται ωστόσο να τους αποδώσουμε εκείνο που αξίζουν και το ακριβό CE 04 είναι πράγματι η επιτομή των ηλεκτρικών σκούτερ αυτή την στιγμή αν και θα μπορούσε να το κάνει, θεωρώ, χωρίς να κοστίζει τρεις φορές επάνω. Μπορεί στα αυτοκίνητα να έχουν κατατροπωθεί πλήρως από την προηγμένη κινέζικη τεχνολογία και θα περίμενε κανείς να το πάθουν αυτό και στα σκούτερ που εκεί μετρούν εκατομμύρια πωλήσεις, συνολικά, αλλά από πλευράς τεχνολογίας και οδηγικής συμπεριφοράς, το CE 04 κατάφερε να γίνει το πρότυπο από το 2022 που το είδαμε για πρώτη φορά.

Εκείνο επίσης που χρειάζεται να τους αποδώσουμε, είναι η απύθμενη ανοησία που διακατέχει τις αποφάσεις του τμήματος marketing από την αρχή του έτους. Δεν έχω ανακαλύψει ακόμη τον απευθείας υπεύθυνο για τις αποφάσεις που έχουν πάρει από την αρχή της χρονιάς αλλά θα το κάνω γιατί κάποιος πρέπει να του το πει ευθέως: Να σταματήσει να λανσάρει μοντέλα με ΑΙ και με αμφιλεγόμενα μηνύματα. Το promo video του νέου Vision CE τελειώνει με το «Έρχεται σύντομα» και συνεχίζει λέγοντας «μπορεί και αργότερα, μπορεί και καθόλου». Αν μιλούσαμε για την νέα δημιουργία της Pop Mart μετά το Labubu, θα ήταν ένας όμορφος τρόπος να κλείσεις το Video που την λανσάρει. Τώρα είναι απλά αμήχανο… όπως το σκούτερ τους «και να που γράφετε αστεία και γελάτε με την διαφήμισή μας» θα απαντήσει ο υπεύθυνος για αυτό που είδαμε, διαβεβαιώνοντας έτσι πως δεν έχει πιάσει το νόημα.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Το κατάλληλο όχημα για το Burning Man

Άλλη μία παρουσίαση λοιπόν βασισμένη σε ψηφιακές φωτογραφίες για κάτι που πρέπει να του εμπιστευτείς την ασφάλειά σου για ένα δίκυκλο που είναι το μόνο όχημα στο οποίο ο άνθρωπος συμμετέχει ενεργά με ολόκληρο το σώμα του.

Βέβαια αυτό τώρα μειώνεται στο Vision CE γιατί έχει γυροσκόπια που κρατούν την ισορροπία εκείνα αντί για εσένα που το οδηγείς. Η BMW έχει προχωρήσει πολύ σε αυτή την τεχνολογία κάνοντας ένα R 1250GS να οδηγεί αυτόνομα και να ισορροπεί με ευκολία, οπότε μπορεί να φέρει στο Vision CE το πρώτο στάδιο της τεχνολογίας αυτής.

Συνδυαστικά με την πλατφόρμα CE 04 που έχει τα κατάλληλα μηχανικά μέρη, το νέο Vision CE θα μπορούσε να γίνει ο άξιος συνεχιστής του C1 κρατώντας την απρόσιτη τιμή απόκτησης φυσικά και επεκτείνοντας τον χαρακτήρα του χαμαιλέοντα που από την αρχή ήθελε η BMW να έχει το C1. Με σειρά από εργοστασιακά αξεσουάρ και προτρέποντας την δημιουργία νέων από τρίτους κατασκευαστές, το Vision CE έχει το όραμα να αποτελέσει την βάση και στην πράξη εκείνα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους να είναι μοναδικά και τελείως διαφορετικά μεταξύ τους.

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
Οι μοναδικές φωτογραφίες που δείχνουν πως υπάρχει στα αλήθεια και μαζί και το πόσο κοντά είναι στο CE 04

Το αποκορύφωμα είναι η απεικόνιση που δείχνει πως η BMW δεν τα πηγαίνει πολύ καλά με το κόστος απόκτησης: Προτείνει το Vision CE ως κινητό μαγαζί πώλησης καφέ με 4 δολάρια το ποτήρι. Είναι μεγάλο το κόστος απόκτησης για κάποιον που θέλει να ζήσει πουλώντας καφέ στο πεζοδρόμιο, βέβαια με 4 δολάρια τον Εσπρέσο ίσως βγάλεις την αρχική επένδυση πριν χρειαστεί αλλαγή μπαταρίας, όσο για το που θα μπορείς να βρεις πελάτες με 4 δολάρια το Εσπρεσάκι όταν στα πιο τουριστικά σημεία της Ιταλίας το έχουν κάτω από 2 Ευρώ, είναι ένα άλλο ζήτημα. Ίσως βοηθά σε χώρες με τεράστια πάρκα στα οποία επιτρέπουν την κίνηση των ηλεκτρονικών δικύκλων σε ποδηλατόδρομους, αν πηγαίνεις από παγκάκι σε παγκάκι, τότε ναι, θα βρεις αρκετούς που θα πληρώσουν 4 δολάρια τον καφέ για να μην σηκωθούν, όπως επίσης και το delivery μπορεί να πάρει μία νέα τροπή: «Μην μας πεις στο τηλέφωνο πως τον πίνεις γιατί εμείς δεν φέρνουμε τον καφέ στον χώρο σου, αλλά την καφετιέρα ολόκληρη».

Η BMW ξανά βγάζει το σκούτερ που οδηγείται χωρίς κράνος – Έρχεται το Vision CE
"Με 4 δολάρια το εσπρεσάκι, μπορεί να καταφέρεις να πληρώσεις το μηχανάκι"

Σε κάθε περίπτωση η BMW χρησιμοποιεί την ονομασία Vision στα πρωτότυπά της, όχι στα τελικά μοντέλα αν και προωθεί το Vision CE ως μοντέλο παραγωγής. Μπορεί λοιπόν να το βγάλει, μπορεί και όχι, θα δείξει, BMW Marketing είναι αυτό, μέχρι να δουν ότι στραβά αρμενίζουν και ο γιαλός είναι στη θέση τους, θα μείνουμε με την απορία.