Πίσω ραντάρ για το Honda Gold Wing!

Ίδιο σύστημα με του Multistrada V4
Από τον

Λάζαρο Μαυράκη

30/12/2020

Πριν από σχεδόν ένα μήνα, η Honda είχε καταθέσει πατέντες οι οποίες έδειχναν την τοποθέτηση ενός συστήματος ραντάρ, στο μπροστινό τμήμα ενός Gold Wing. Τώρα, κατέθεσε νέες πατέντες, που αποτελούν ουσιαστικά το "συμπλήρωμα" των πρώτων, καθώς αφορούν ένα αντίστοιχο σύστημα ραντάρ για το πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας.

Μέχρι στιγμής, ανάμεσα στα δύο εργοστάσια που έχουν παρουσιάσει επίσημα τέτοιο σύστημα για μοτοσυκλέτες παραγωγής, υπάρχει μια διχογνωμία πάνω στο συγκεκριμένο θέμα. Το Multistrada V4 της Ducati διαθέτει ραντάρ τόσο μπροστά όσο και στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας, τα οποία συνεργάζονται με το αυτόματα προσαρμοζόμενο cruise control (τα μπροστινά ραντάρ), αλλά και με το σύστημα ελέγχου και προειδοποίησης των "τυφλών σημείων" (το πίσω ραντάρ).

Από την άλλη μεριά, η BMW τοποθέτησε μόνο μπροστινό ραντάρ στο R1250RT του 2021, που σημαίνει ότι ο αναβάτης θα έχει στην διάθεσή του adaptive cruise control, αλλά όχι το σύστημα επόπτευσης των τυφλών σημείων.

Οι πρώτες πατέντες της Honda έδειχναν αρχικά πώς η Big-H θα ακολουθούσε το παράδειγμα των Γερμανών, με τα σχέδια μάλιστα να αφορούν το πώς θα γίνει η στήριξη και η τοποθέτηση του συστήματος στο φαίρινγκ του Gold Wing. Τώρα όμως οι νέες πατέντες μαρτυρούν πως το σύστημα της Honda συνεχίζει την εξέλιξή του και θα είναι ολοκληρωμένο με ραντάρ και στις δύο άκρες της μοτοσυκλέτας.

Όπως βλέπουμε όμως από τα σχέδια, η τοποθέτηση του πίσω ραντάρ είναι σχεδιασμένη για την έκδοση Gold Wing Tour, την έκδοση δηλαδή με τις τρεις βαλίτσες και το top case που μοιάζει με πολυθρόνα για τον συνεπιβάτη και όχι για την έκδοση bagger του Gold Wing. Αυτό συμβαίνει γιατί το πίσω ραντάρ είναι τοποθετημένο μέσα στο top case, ακριβώς κάτω από το σημείο που κουμπώνει η βαλίτσα. Το σύστημα θα δουλεύει ακριβώς όπως στο Ducati Multistrada V4 –αλλά και με το επερχόμενο KTM 1290 Super Adventure- με το ραντάρ να καταγράφει την κίνηση πίσω από την μοτοσυκλέτα, προειδοποιώντας τον αναβάτη για οχήματα στα τυφλά σημεία, με ενδείξεις είτε στους καθρέφτες είτε στα όργανα.

Μέχρι στιγμής η Honda δεν έχει αποκαλύψει για το αν πρόκειται για το σύστημα της Bosch που χρησιμοποιούν οι BMW και Ducati, αλλά με δεδομένη τη συνεργασία μεταξύ Honda και Bosch στα αυτοκίνητα, είναι πάρα πολύ πιθανό να επέλεξε κι αυτή τον Γερμανό κατασκευαστή ηλεκτρονικών συστημάτων.

Αυτό όμως που διαφοροποιεί την Honda από τους άλλους δύο ανταγωνιστές της, είναι το γεγονός πως οι Ιάπωνες επέλεξαν να κρατήσουν κρυμμένους τους αισθητήρες. Τα ραντάρ μπορούν να "δουν" όταν είναι τοποθετημένα πίσω από τα πλαστικά μιας μοτοσυκλέτας, αλλά οι κραδασμοί, το σχήμα και οι γωνίες των πλαστικών μπορεί να επηρεάσουν το σήμα τους. Γι' αυτό ακριβώς η BMW και η Ducati επέλεξαν να έχουν εκτεθειμένα τα ραντάρ τους, αντί να τα κρύψουν πίσω από πλαστικά μέρη, ενώ η Honda φαίνεται πως έχει λύσει το θέμα των κραδασμών με την γερή στήριξη των αισθητήρων, επιτυγχάνοντας να τους κρατήσει μακριά από την κοινή θέα.

Προς το παρόν δεν έχει γίνει κάποια επίσημη ανακοίνωση σχετικά με τα πλάνα του εργοστασίου για το συγκεκριμένο σύστημα, αλλά το σίγουρο είναι πως η Honda δεν θα περιμένει να περάσει πολύς καιρός για να το τοποθετήσει στο Gold Wing. Είναι θέμα γοήτρου για την Honda, μιας και το Gold Wing ανέκαθεν ήταν προπομπός των τεχνολογικών εξελίξεων και στην παρούσα φάση δεν θα μπορούσε ο εξοπλισμός του να υπολείπεται σε σχέση με αυτά που προσφέρει ο ανταγωνισμός.

Δεν είναι επίσης ξεκάθαρο μέχρι στιγμής αν η τουριστική ναυαρχίδα της Honda απαιτεί αναβαθμίσεις προκειμένου να πληροί τις Euro5 προδιαγραφές. Δεν έχει παρουσιαστεί η έκδοση για το 2021, οπότε δεν είναι απίθανο ο εξακύλινδρος κινητήρας να εξακολουθήσει να πωλείται και την επόμενη χρονιά, χωρίς καμία αλλαγή. Εν αναμονή λοιπόν των εξελίξεων!

Ετικέτες

KTM 690 Enduro R 2026: Με σημαντικά αναβαθμισμένο κινητήρα και περισσότερη τεχνολογία

Cornering ABS, Cornering Traction Control και TFT οθόνη 4,2 ιντσών
MY26 KTM 690 ENDURO R
Από τον

Φίλιππο Σταυριδόπουλο

4/7/2025

Η KTM έδωσε στη δημοσιότητα λεπτομέρειες για τη νέα 690 Enduro R του 2026, τις αναβαθμίσεις που έχει δεχτεί και επιβεβαίωσε ότι οι πρώτες μονάδες θα βρίσκονται στις αντιπροσωπείες στις αρχές του επόμενου έτους.

Η αυστριακή εταιρεία, παρουσίασε τη μονοκύλινδρη μοτοσυκλέτα στο Adventure Bike Rider Festival, στο Ην. Βασίλειο. Παρόλο που δεν αποκάλυψε πλήρως τα τεχνικά χαρακτηριστικά της, έδωσε μερικά νέα στοιχεία.

Καταρχάς, ο μονοκύλινδρος κινητήρας LC4 έχει υποστεί εκτεταμένες αλλαγές, με περίπου το 50% των εξαρτημάτων να είναι είτε νέα είτε  ανασχεδιασμένα. Αυτό οδήγησε σε αύξηση της ροπής σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, το οποίο απέδιδε 7,5 κιλά ροπής. Παρ’ όλα αυτά, οι ακριβείς αριθμοί ισχύος και ροπής δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμη.

Στο πλαίσιο, η KTM έχει επικεντρωθεί στη βελτίωση της αίσθησης και της στιβαρότητας, ενώ έχουν γίνει μικρές αλλαγές στην εργονομία και τροποποιήσεις στην εξωτερική σχεδίαση. Πρόκειται περισσότερο για βελτιστοποιήσεις, πάρα για κάποιο ριζικό επανασχεδιασμό.

Ανάμεσα στις τεχνολογικές αναβαθμίσεις του 2026 είναι η προσθήκη οθόνης TFT 4,2”, η οποία αντικαθιστά την παλιά μονόχρωμη LCD. Αυτή επιτρέπει τη σύνδεση κινητού τηλεφώνου μέσω της εφαρμογής της KTM, δίνοντας πρόσβαση σε εισερχόμενες κλήσεις, πλοήγηση και μουσική αναπαραγωγή. Περιλαμβάνεται επίσης θύρα USB-C για φόρτιση κινητών συσκευών.

Σημαντικές είναι οι αλλαγές στο πεδίο των ηλεκτρονικών βοηθημάτων, με το μοντέλο του 2026 να φέρει πλέον Cornering ABS, Cornering Traction Control και τρία προγράμματα οδήγησης, Street, Sport και το προαιρετικό Rally.

Ολοκληρώνοντας, το νέο 690 Enduro R διαθέτει πλήρως επανασχεδιασμένα χειριστήρια τιμονιού, για βελτιωμένη εργονομία, φωτιζόμενα κουμπιά και ενσωματωμένο διακόπτη απενεργοποίησης του ABS στο αριστερό χειριστήριο για εύκολη και γρήγορη πρόσβαση.

Ετικέτες